Balto 02.07.2014 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 darkob: prawdopodobnie tak. Zwykle wapno idzie w stosunku do cementu ok 1:1, max 1:1,5... Żeby tynk miał jakaś wytrzymałość. Ciasto wapienne ma inne właściwości niż wapno suchogaszone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Takao 03.07.2014 07:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 ....a tynkowanie sufitu to przejeb.... Na sufit nawet się nie porywam - zrobię stelaż i płyty gipsowe. Co do wapna moczonego to jest rzeczywiście różnica jak się pomoczy chociaż 1/2 doby. Robiłem próbę rozrabiając wapno prosto z worka i zaprawa nie była tak plastyczna. Ja daje wiaderko 10 litrowe namoczonego wapna na 4/5 litrowe wiaderko cementu. Robota idzie wolno - tynkuje po pracy więc 10/15 m2 dziennie to maks co można zrobić. Co do osadzania listew to osadzam na MP75. Robię na listwach drewnianych - nie gną się tak jak metalowe po kilku demontażach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 03.07.2014 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Na sufit nawet się nie porywam - zrobię stelaż i płyty gipsowe. Co do wapna moczonego to jest rzeczywiście różnica jak się pomoczy chociaż 1/2 doby. Robiłem próbę rozrabiając wapno prosto z worka i zaprawa nie była tak plastyczna. Ja daje wiaderko 10 litrowe namoczonego wapna na 4/5 litrowe wiaderko cementu. Robota idzie wolno - tynkuje po pracy więc 10/15 m2 dziennie to maks co można zrobić. Co do osadzania listew to osadzam na MP75. Robię na listwach drewnianych - nie gną się tak jak metalowe po kilku demontażach. Wymieszaj mp75 z klejem lub zaprawą c.w. sam gips nie powinien znajdować się pod tynkiem c.w. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 04.07.2014 14:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 Witam, jestem na etapie tynkowania. Listwy osadzam na klej do dociepleń. Myślę, że klej do płytek będzie dobry. Gipsy nie są najlepsze "trzymają" wodę i nawet po zatynkowaniu przebijają mokre plamy. Listwy wyciągam. Zerknij do dziennika, może coś Ci się przyda. Powodzenia. Nie osadzaj na klej do dociepleń..... 5 lat temu RAZ tak zrobiłem z narożnikami - były kłopoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 04.07.2014 16:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 Nie osadzaj na klej do dociepleń..... 5 lat temu RAZ tak zrobiłem z narożnikami - były kłopoty. popękało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 04.07.2014 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 popękało? Tak, prawie wszędzie gdzie był klej do dociepleń... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 04.07.2014 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 Tak, prawie wszędzie gdzie był klej do dociepleń... ciekawe czemu tak jest...z gipsem to rozumiem bo gdy pochłonie trochę wody to rozpręża się i tynk nad nim pęknie ale klej.. ehh człowiek uczy się całe życiehttp://forum.muratordom.pl/images/icons/icon7.png Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sadysta 05.07.2014 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 Nie osadzaj na klej do dociepleń..... 5 lat temu RAZ tak zrobiłem z narożnikami - były kłopoty. Witam. Już robiłem na kleju do dociepleń przy okazji innych remontów, nic się nie dzieje (kilka lat). Ciekawe, być może zależy to od producenta i dodawanych komponentów. Tym razem osadzam na 220 Kreisel, jeśli się nie sprawdzi w tej roli dam znać. Co podejrzewasz w Twoim przypadku: skurcz, czy zwiększanie objętości (woda) i co Sam jako profesjonalista stosujesz do osadzania narożników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 31.07.2014 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Może ktoś poradzić czym malować tynki cementowo wapienne i ewentualnie gładź cementowo wapienną tzn, jakie warstwy i ile razy malować?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 31.07.2014 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 A malujesz dowolną farbą która nadaje się do takich tynków... Takich farb jest od metra i ciut ciut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Takao 01.08.2014 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 Pytanie do zawodowców. Tynkujecie teraz w takie upały? Okna mam wstawione więc przeciągów nie ma ale pomimo tego że dom murowany to termometr w środku pokazuje mi 25/26 C. Przy takiej temperaturze to tynk pewnie będzie wysychał za szybko (tynk cementowo wapienny oczywiście). A jeżeli tynkujecie to czy kropicie otynkowane ściany wodą w kolejnych dniach? Wstrzymałem się z robotą :mad:bo boję się żeby mi tynk czasem nie odparzyło. Ps ile orientacyjnie może wynosić zużycie cementu na 100m2 tynku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 01.08.2014 16:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 Pytanie do zawodowców. Tynkujecie teraz w takie upały? Okna mam wstawione więc przeciągów nie ma ale pomimo tego że dom murowany to termometr w środku pokazuje mi 25/26 C. Przy takiej temperaturze to tynk pewnie będzie wysychał za szybko (tynk cementowo wapienny oczywiście). A jeżeli tynkujecie to czy kropicie otynkowane ściany wodą w kolejnych dniach? Wstrzymałem się z robotą :mad:bo boję się żeby mi tynk czasem nie odparzyło. Ps ile orientacyjnie może wynosić zużycie cementu na 100m2 tynku? Jeśli nie ma przeciągów i obrzutka jest solidnie wykonana (mogła by być nawet zagruntowana) to wszystko będzie ok, polewanie wodą jak najbardziej wskazane ale tylko delikatną mgiełką żeby nic nie wypłukać z tynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 02.08.2014 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2014 RK: polewanie nawet nie dlatego, żeby nie wypłukało, ale żeby nie pojawiły się skurcze, bo wysoka temperatura i wilgoć samonapędza proces wiązania znacznie go przyśpieszając a to grozi rysami skurczowymi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 20.01.2015 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Odnowię temat bo pewnie wiekszość już zrobiła samodzielnie tynki1 .Ile byliscie wstanie zrobić m2 tynków w ciagu 8-10 godzin, na poczatku waszej "przygody" i na końcu kiedy nabraliscie wprawy ?2 Pierwsza wartswa obrzutka może całkowicie wyschna i np po miesiacu mozna zacząć rzucać własciwa warstwę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 21.01.2015 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2015 Odnowię temat bo pewnie wiekszość już zrobiła samodzielnie tynki 1 .Ile byliscie wstanie zrobić m2 tynków w ciagu 8-10 godzin, na poczatku waszej "przygody" i na końcu kiedy nabraliscie wprawy ? 2 Pierwsza wartswa obrzutka może całkowicie wyschna i np po miesiacu mozna zacząć rzucać własciwa warstwę ? Samodzielnie? Większość ? Ja Cię proszę.... chyba 1/1000 Inwestorów robi to samodzielnie, przynajmniej ja jeszcze takiego człowieka nie spotkałem. 1. jak w ogólnym rozrachunku zrobisz 1 m2/h to będzie b. dobry wynik - oczywiście porządnie zatarte, nie pod gładzie. 2. obrzutka wschnie po powiedzmy 24 h, zależnie od warunków, ale na pewno nie będzie schła miesiąc Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasiabuilder 21.01.2015 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2015 Podłączam się pod temat tynków, mam nadzieję że mogę.Mam przebudowaną łazienkę - 2 ściany stare, 2 ściany nowo wybudowane. Myślałam by je wyrównać zieloną płytą kg, ale nie jestem już przekonana do tego pomysłu, bo mi koledzy z forum odradzali, że będzie wilgoć i grzyb. Najprawdopodobniej zdecyduję się na nowe tynki w łazience. Powiedzcie mi, ile takie tynki schną, żeby można było położyć na nich płytki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 21.01.2015 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2015 Samodzielnie? Większość ? Ja Cię proszę.... chyba 1/1000 Inwestorów robi to samodzielnie, przynajmniej ja jeszcze takiego człowieka nie spotkałem. 1. jak w ogólnym rozrachunku zrobisz 1 m2/h to będzie b. dobry wynik - oczywiście porządnie zatarte, nie pod gładzie. 2. obrzutka wschnie po powiedzmy 24 h, zależnie od warunków, ale na pewno nie będzie schła miesiąc Powodzenia ... dotyczy to osób piszacych na tym wątku a nie ogół inwestorów 1. chodzi o tynk pod gładzie ... pod kafelki o tynk w garażu pomieszczeniu gospodarczym i takie tam... Dla laika dobrze zatrzeć to raczej jest sprawa niemozliwą bo trzeba mieć doświadczenie w którym momencie to zrobić jak ma wygladac zaprawa itp W momim przypadku tynk 1 cm max 1,5 cm - jak to wyjdzie... 2. Mi chodzi o to czy mogę zrobic sobie obrzutke w całym domu i robić tynki powiedzmy za miesiąc albo trzy miesiące Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 21.01.2015 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2015 ... dotyczy to osób piszacych na tym wątku a nie ogół inwestorów 1. chodzi o tynk pod gładzie ... pod kafelki o tynk w garażu pomieszczeniu gospodarczym i takie tam... Dla laika dobrze zatrzeć to raczej jest sprawa niemozliwą bo trzeba mieć doświadczenie w którym momencie to zrobić jak ma wygladac zaprawa itp W momim przypadku tynk 1 cm max 1,5 cm - jak to wyjdzie... 2. Mi chodzi o to czy mogę zrobic sobie obrzutke w całym domu i robić tynki powiedzmy za miesiąc albo trzy miesiące 1. pod gładzie to myslę, że z 1,5 m2/h zrobisz 2.możesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 02.02.2015 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 Tynk cementowo-wapienny maszynowy np Baumit MP25 - czy konieczne jest wykonanie gruntowania preparatami gruntującymi do betonu i ceramiki + obrzutki cementowej (podłoże to beton stropów i słupów oraz ceramika poryzowana i cegły ścian) - czy któryś z tych etapów można pominąć, z wyjątkiem oczywiście tynku ostatecznego i pod jakimi warunkami ? Czy ewentualnie można zrobić obrzutkę z tego samego tynku o bardziej rozrzedzonej konsystencji ? Dodam, że stropy parteru tak średnio udane - miejscami prześwitują pręty zbojenia i wystają jakieś gwoździe, druty montażowe - do obcięcia, ale bez obrzutki cementowej stal może mieć miejscami kontakt z tynkiem cem-wap. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 02.02.2015 17:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 Tynk cementowo-wapienny maszynowy np Baumit MP25 - czy konieczne jest wykonanie gruntowania preparatami gruntującymi do betonu i ceramiki + obrzutki cementowej (podłoże to beton stropów i słupów oraz ceramika poryzowana i cegły ścian) - czy któryś z tych etapów można pominąć, z wyjątkiem oczywiście tynku ostatecznego i pod jakimi warunkami ? Czy ewentualnie można zrobić obrzutkę z tego samego tynku o bardziej rozrzedzonej konsystencji ? Dodam, że stropy parteru tak średnio udane - miejscami prześwitują pręty zbojenia i wystają jakieś gwoździe, druty montażowe - do obcięcia, ale bez obrzutki cementowej stal może mieć miejscami kontakt z tynkiem cem-wap. Nie pomijaj żadnego z etapów. A już najważniejszy jest etap obrzutki - KONIECZNIE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.