Balto 20.03.2015 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 Normy z lat 50 tych:dla wapna tłustego na 340 kg - 1000 l wodydla wapna średniego na 400 kg - 950 l wodydla wapna chudego na 450 kg - 900 l wody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 20.03.2015 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 Balto, noszę się z zamiarem położenia gładzi gipsowej na schrzaniony tynk cementowo-wapienny.Zastanawiam się czy tak można i jaki tynk gipsowy byłby najlepszy? Czy w takim przypadku zastosować jakiś specjalny grunt, czy może nie ma to większego znaczenia?Z góry dziękuję za odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gubik 20.03.2015 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 Byli u mnie tynkarze, no i będzie Baumit kładziony maszynowo.Robota 14 zł za m2+ materiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 21.03.2015 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 Balto, noszę się z zamiarem położenia gładzi gipsowej na schrzaniony tynk cementowo-wapienny. Zastanawiam się czy tak można i jaki tynk gipsowy byłby najlepszy? Czy w takim przypadku zastosować jakiś specjalny grunt, czy może nie ma to większego znaczenia? Z góry dziękuję za odpowiedz. Przeszlifuj DOKŁADNIE istniejący tynk, zagruntuj zwykłym gruntem - o ile nie ma sypiących się, słabych powierzchni - i aplikuj gładź. Jak chcesz mieć twardzszą powierzchnię to zrób sheetrockiem, jak może być b. miękka to mastermas (trochę taniej) No i jest jeszcze .....cholera zapomniałem ... Ale ZygmuntRolicz z forum na tym robi i opisywał ją kilkukrotne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 21.03.2015 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 Balto, noszę się z zamiarem położenia gładzi gipsowej na schrzaniony tynk cementowo-wapienny. Zastanawiam się czy tak można i jaki tynk gipsowy byłby najlepszy? Czy w takim przypadku zastosować jakiś specjalny grunt, czy może nie ma to większego znaczenia? Z góry dziękuję za odpowiedz. Kładłem na tynki cem-wap jak i na ściany już malowane farbami emulsyjnymi gładź akrylową (gotową w wiaderkach) i nic się nie dzieje - zaleta to gładkość zupełna niemal bez szlifowania i twardość, wada - aby ją (gładkość bez szlifowani) uzyskać trzeba zawsze nakładać dwukrotnie. W porównaniu do gładzi gipsowej szlifowanej siatką...bez porównania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 21.03.2015 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 Normy z lat 50 tych: dla wapna tłustego na 340 kg - 1000 l wody dla wapna średniego na 400 kg - 950 l wody dla wapna chudego na 450 kg - 900 l wody ... ale to też dotyczy hydratyzowanego ? bo raz że na worek wychodzi 50 litrów a po drugie w latach 50 tych cos takiego istaniało jak wapno hydratyzowane ? Od razu mi tez nasuwa się pytanie że jeżeli to jest prawidłowa dawka to w momencie robienia zaprawy tynkarskiej jak ta wodę traktować ? jako nie byłą czy te 50 litrów już wliczyc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 21.03.2015 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 To jest na wapno palone, hydratyzowane sprawdzę Ci w pn, mam takie grubsze książeczki.W kwestii tynku: na tynk c/w da się położyć wyszystko. Procedura prosta jak kupa cepa:1. Wyrównanie już istniejącego tynku - czyli albo położenie kolejnej warstwy zgodnie z zasadami o jakich już gdzieś wspominałem, albo metodą szlifnięcia - co kto lubi2. Wyczyszczenie tego co było zrobione3. Wymyślenie tego co ma być i wybranie konkretnego produktu konkretnej firmy (np: tynk Caparol etc)4. Sprawdzenie co producent zaleca jako grunt pod konkretny produkt i kupienie tego w komplecie. Zabawa w postaci dwolny grunt pod dowolny tynk skończyć się może różnie.Jeśli chce ktoś dać tynk wapienny - schnie w diabla i trochę i podobnie długo twardnieje, nie musi ani gruntować, ani wyrównywać tynku c/wewbuxxxo: ja tam wole dać taki grunt jaki zaleca producent. Nb. sprawdzałem z zupełnie innego powodu grunty różnych producentów i gwarantuję Ci że skład jest dość różny. Wynika to choćby z tego jak zaleca rozcieńczać z wodą, może także być delikatnie różny udział dwóch typów dyspersji jakie są w składzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 23.03.2015 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 (edytowane) Co polecacie bardziej, tynk tradycyjny CW, czy z worka CW?Ostatnio przeglądałem ten temat. Koszty materiału zbliżone.Co do tynku z worka. Na sufit stosuje się ten sam? Czy są jakieś lżejsze?Robota własna. Tynk ma iść bez gipsowania. Na gotowo, + farba.Piasek mam po 40zł/t. Dostawa gratis od 10t. Edytowane 23 Marca 2015 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 23.03.2015 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Co polecacie bardziej, tynk tradycyjny CW, czy z worka CW? Ostatnio przeglądałem ten temat. Koszty materiału zbliżone. Co do tynku z worka. Na sufit stosuje się ten sam? Czy są jakieś lżejsze? Robota własna. Tynk ma iść bez gipsowania. Na gotowo, + farba. Piasek mam po 40zł/t. Dostawa gratis od 10t. ... może mi ktoś wytłumaczyć co to znaczy koszty zblizone ????? Bo kolejny raz czytam taka formułkę która jest totalna bzdura. Tynk z worka to koszt około 10 pln na m2 a z betoniarki około 3,5 pln. Średnio dom ma 300m2 do tynkowania czyli koszt jest 3000 pln do 1050 pln - chyba że 2000pln to jest zblizony i ja się czepiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 23.03.2015 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 klaudiusz: a to zależy do czego potrzebujesz. Tynk zok 10 proc cementu i ok 8 proc wapna to tynk c/w podobnie jak tez cop ma 20 proc cementu i 2 proc wapna to też c/w i maluch i maybach to samochody, mają silnik, skrzynię biegów... tylko cholera to wrażenie.Zależy gdzie chcesz położyć tynk i na co. A kosztowo ten robiony na budowie jest ze cztery razy tańszy a bywa że i więcej od kupnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 24.03.2015 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 .... tak wogole mozna położyć tynk cw o grubosci 6 mm ? Sa takie listwy i w zwiazku z tym ze ściany mam równe i przewody wkute to mam mozliwość przymocowania listew prowadzacych na "zero". Bo niby przyjmuje sie ze ma miec minimum 1 cm ale ztego co ja wiem to jest zwiazane z przykryciem przewodów. Czy moze mam złe informacje i musi byc grubszy i mieć ten 1 cm ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 24.03.2015 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 Tynk może być i gruby na kilka centów. Kilka najważniejszych rzeczy:Grubość tynku kładzionego za jednym zamachem wyznaczają (i to i to) czyli:- grubość ziarna wypełniacza jakie zostało użyte - czyli standardowo ok 1,5 do 2 razy grubsza warstwa niż to co jest w środku- twardość (wytrzymałość na ściskanie) tynku. Im słabszy tym grubość może być większa.Co to znaczy: jeśli tynk jest twardy i mocny to jednorazową grubością jest owo ziarno, wypełniacz, ale jeśli jest słaby np. cement ok 5-7% plus wapna ok 5-7% to jednorazowa grubość może sięgać i 20 mm - w tym momencie ziarenko oznacza li tylko fakturę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 28.03.2015 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 (edytowane) Zapotrzebowanie i cenę liczyłem w następujący sposób: cement - wapno - piasek = 10 1 + 2 + 6 do 9 = 10 330 kg cementu + 330 kg wapna + 1120 kg piasku = 1780 kg + woda = 1m3 gotowej zaprawy 150 zł + 150 zł + 80 zł = 380 zł /m3 + woda. na ile wystarcza 1 m3 pisałem wcześniej i powtórzę: 1m3 zaprawy wystarcza na: 100m2 tynku o grubości 10mm = 3,8 zł/m2 66m2 tynku o grubości 15mm = 5,75 zł/m2 To są wyliczenia orientacyjne. Cement mam po 400zł/t Wapno jakieś drogie, wczoraj pytałem, po 600zł/t Piasek po 40zł, dostawa gratis od 10t. Wychodzi po 330 kg cementu + 330 kg wapna + 1120 kg piasku = 1780 kg + woda = 1m3 gotowej zaprawy 150 zł + 150 zł + 80 zł = 380 zł /m3 + woda. 132zł + 198zł + 44,8zł = 374 Wartość zbliżona, resztę przepiszę z postu wyżej. 1m3 zaprawy wystarcza na:[/b] 100m2 tynku o grubości 10mm = 3,8 zł/m2 66m2 tynku o grubości 15mm = 5,75 zł/m2 Baumit mpi25 30kg z dostawą na budowę kosztuje u mnie 13,2zł za worek. Według karty zużycie wynosi 2,1m2 z worka 30kg dla 10mm grubości.. Czyli 6,28zł/m2 Ale: Mimo tego, ze tynki z worka wychodzą 2 razy drożej, uwazam, ze warto je stosować - skład mieszanki jest w 100 % idealny co przeklada sie bezposrednio na trwalosc tynku. I nie pasuje tu mi iż 4x drożej jest przy tynku z worka ... może mi ktoś wytłumaczyć co to znaczy koszty zblizone ????? Bo kolejny raz czytam taka formułkę która jest totalna bzdura. Tynk z worka to koszt około 10 pln na m2 a z betoniarki około 3,5 pln. Średnio dom ma 300m2 do tynkowania czyli koszt jest 3000 pln do 1050 pln - chyba że 2000pln to jest zblizony i ja się czepiam Ale oddaje honor, koszt nie jest zbliżony, tylko w zaokrągleniu 1,7x droższy. Jeśli coś pomyliłem, poprawcie po mnie. Edytowane 28 Marca 2015 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 28.03.2015 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Mała uwaga - na cemencie typu 32,5 IR, czyli nieco droższym można bez problemu zrobić tynk o ile pamiętam, sprawdzę w pn. 1 : 1 : 6 albo 1 : 1: 7 - co w częściach wagowych oznacza: 100/100/600 lub 100/100/700... Czyli dla 1780 kg będzie: 222 kg cementu , 222 kg wapna i reszta - czyli ok 1400 - piasek. Znów tona cementu 32,5 I R - to koszt ok 500 zł, wapna - podobnie, piasku - przynajmniej u mnie w okolicy to na składzie ok 50 zł, a w piaskowni - 40... czyli. 1 m3 wychodzi: 111 (cement) + 111 (wapno) + 70 -> niecałe 300 zł. A tynk o niebo lepszy niż baumitowski... Transport w miejscu 40 zł. Jak idzie wszystko, ze składu to i jest w cenie.Baumit 1 worek 25 kg - to 13,20. Czyli 1 tona 528, u nas było ok 1850 kg czyli: 976,8; porównując do 300 wychodzi różnica w cenie ok 3,3 raza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 29.03.2015 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Prostowałem w kupionym budynku tynki cementowo-wapienne , wyjątkowo krzywe z wczesnych lat 90-tych , nakładając gips Rotband . Koszt może pominę ale czas wysychania grubszej warstwy to koszmar ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 29.03.2015 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 (edytowane) Baumit 1 worek 25 kg - to 13,20. Czyli 1 tona 528, u nas było ok 1850 kg czyli: 976,8; porównując do 300 wychodzi różnica w cenie ok 3,3 raza... Możesz to rozjaśnić? Nie rozumiem tego zdania. Masz na myśli objętość? Stąd tak duża różnica? Baumit mam w workach 30kg za 12,8zł i własnym transportem lub 13,2zł z dostawą na budowę.Baumit według karty ma objętość 14kg na 10mm, czyli na m3 potrzeba 1,4t. Daje to koszt z dostawą na poziomie 616zł/m3, 440zł/t. Edytowane 29 Marca 2015 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 29.03.2015 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 (edytowane) A gruntowanie, które należy zrobić preparatami Baumitu, podobno różnymi w zależności od podłoża - wiec beton innym, ściany innym + obrzutka - jeżeli ktoś robi z Baumitu to prawdopodobnie maszynowo a jeżeli maszynowo to i obrzutkę będzie chciał gotową Baumitu. Chyba, że będą pominięte te etapy ? W moim przypadku koszty materiału - tynkowanie maszynowe baumit/ręczne wykonane na budowie to 12zł / 5zł licząc koszt robocizny na tym samym poziomie 13pln/m2, a zapewne jak bym się dopytał o koszt robocizny tynku maszynowego to by się okazało, że jest niższy od ręcznego a więc różnica w kosztach materiału jeszcze wyższa (w końcu ręczny tynk to 3-ch ludzi przez 2 tygodnie a maszynowy nie więcej jak 1/2 tego czasu). Edytowane 29 Marca 2015 przez _olo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 29.03.2015 14:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 (edytowane) Cement mam po 400zł/t Wapno jakieś drogie, wczoraj pytałem, po 600zł/t Piasek po 40zł, dostawa gratis od 10t. Wychodzi po 132zł + 198zł + 44,8zł = 374 Wartość zbliżona, resztę przepiszę z postu wyżej. Baumit mpi25 30kg z dostawą na budowę kosztuje u mnie 13,2zł za worek. Według karty zużycie wynosi 2,1m2 z worka 30kg dla 10mm grubości.. Czyli 6,28zł/m2 Ale: I nie pasuje tu mi iż 4x drożej jest przy tynku z worka Ale oddaje honor, koszt nie jest zbliżony, tylko w zaokrągleniu 1,7x droższy. Jeśli coś pomyliłem, poprawcie po mnie. Klaudiusz cytujesz PLIPA który zrobił błędy z 1 klasy podstawówki. Może przeczytasz co on napisał i wtedy twoje wątpliwości znikna co do drożyzny z worka.... Narzut to jest -- 1-1-6. Tutaj chodzi o objętość a nie kg' Zobacz sobie ile objętościowo ma worek 25 kg wapna a ile cementu. Edytowane 29 Marca 2015 przez grend Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 29.03.2015 14:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 już tynkuję. Tynk z gruchy jest o 5 klas lepszy od tynku Baumit - używałem go do wyprawienia otworow okiennych. Baumit to piach który można skruszyć palcem.... Zacząłem się zastanawiać skad takie dobre opinie o tynkach z worach - bo jednolita struktura ,bo nie pekaja bo dobre ,bo niemieckie , BO CENA PODOBNA CO Z BETONIARKI i tym podobny marketingowy bełkot. Według mnie PRAWDA to samo wykonastwo - tynk z betoniarki jest trudniej położyć od n Baumit i stąd takie "opowieści". Powiem tylko jedno tynk z wora zaciera się na drugi dzień a z betoniarki od razu po położeniu - i tutaj jest preferencja ekip które robią tynki tzw tradycyjne. Jeżeli tynkarz nie potrafi równo zarzucić i spionować w ciągu 15 minut to póxniej czeka go "skrobanie" które jest naprawdę ciężką pracą. Ja kładę na listwach i żeby wyrównać według listew musze sporo wysiłku w to zrobić - bez listew nie zrobił bym PROSTO - NIGDYProponuję przed tynkowaniem na ścianie zarzucić sobie tynk Baumit i taki mieszany np. w wiadrze. Po tygodniu można stwierdzić który lepszy.... PS pomijam temat spękania tynku bo to będę mógł stwierdzić za 3-4 miesiące Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 29.03.2015 14:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Mała uwaga - na cemencie typu 32,5 IR, czyli nieco droższym można bez problemu zrobić tynk o ile pamiętam, sprawdzę w pn. 1 : 1 : 6 albo 1 : 1: 7 - co w częściach wagowych oznacza: 100/100/600 lub 100/100/700... Czyli dla 1780 kg będzie: 222 kg cementu , 222 kg wapna i reszta - czyli ok 1400 - piasek. Znów tona cementu 32,5 I R - to koszt ok 500 zł, wapna - podobnie, piasku - przynajmniej u mnie w okolicy to na składzie ok 50 zł, a w piaskowni - 40... czyli. 1 m3 wychodzi: 111 (cement) + 111 (wapno) + 70 -> niecałe 300 zł. A tynk o niebo lepszy niż baumitowski... Transport w miejscu 40 zł. Jak idzie wszystko, ze składu to i jest w cenie. Baumit 1 worek 25 kg - to 13,20. Czyli 1 tona 528, u nas było ok 1850 kg czyli: 976,8; porównując do 300 wychodzi różnica w cenie ok 3,3 raza... Balto ale jesteś pewien że 1-1-6 to dotyczy kg a nie litrów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.