Balto 29.03.2015 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Przepis pamiętam z części wagowych. I taki jest z tego co sprawdzałem. Objętościówka jest w starych przepisach zwłaszcza do piasku i ciasta wapiennego - bo piasek był zwykle luzem podobnie jak ciasto wapienne, jedynie cement bywał w worach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bizslawek 30.03.2015 16:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Baumit 1 worek 25 kg - to 13,20. Czyli 1 tona 528, u nas było ok 1850 kg czyli: 976,8; porównując do 300 wychodzi różnica w cenie ok 3,3 raza... Możesz to rozjaśnić? Nie rozumiem tego zdania. Balto podbijam, ja równiez nie kapuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 30.03.2015 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Balto podbijam, ja równiez nie kapuje. m3 tynku to nie 1000 kg tylko 1850kg - i mam nadzieję że to wystarczy do objasnień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 30.03.2015 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 wracając do tematu gaszenia wapna hydrotyzowanego - według mnie optymalnie to na worek 20 kg 25 litrów wody. Po próbach obecnie na szprycę rzucam na betoniarke 1,5 worka cementu, 2 szypy wapna i 20 szyp piasku - 4 moje szypy to zapełnione 20 itrowe wiadro. Mam cegłę z sliikatu wiec mogę dać mocną szpryce. Na narzut - 3/4 worka cementu 25 kg, cały worek wapna 20 kg i 20 szyp piasku. Jezeli gdzieś musze dać wiecej tynku niż 0,6 - 1 cm to to w dodatkowym srodkowej warstwie dodaje wiecej cementu. Jeszcze muszę to ocenić po 2 tygodniach czy tynk się nie "piaszczy" . Dawałem wczesniej cały worek cementu na narzut ale za szybko "ciągnął" tynk i kolorem podchodzi pod beton. Używam cementu CEM II (niestety I nieosiagalna) 32,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bizslawek 30.03.2015 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Dobra jeszcze raz, za miesiac tynki i chce wybrac wedle poprawnych wyliczeń: m3 tynku na budowie to ok 1800 kg - 300 zł m3 tynku w wora (13 zł/30kg worek) to ok 1400kg - 605 zł m3 tynku lekkiego to ok 1150kg - 500 zl dobrze czy zle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 30.03.2015 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Dobra jeszcze raz, za miesiac tynki i chce wybrac wedle poprawnych wyliczeń: m3 tynku na budowie to ok 1800 kg - 300 zł m3 tynku w wora (13 zł/30kg worek) to ok 1400kg - 605 zł m3 tynku lekkiego to ok 1150kg - 500 zl dobrze czy zle Jeżeli tak faktycznie wyglada z cenami i jezeli faktycznie 1m3 tyle wazy to tak jest. Jeszcze jest cos takiego jak karta techniczna produktu i warto ja poczytać - bo zastanawiam sie ile w Baumicie jest cementu. Jeżeli ja bym chciał mieć podobną strukture do BAumitu to bym musiał na m3 tynku dawać 100 kg cementu. Wogóle troche dziwne - Baumit miesza piasek cement i wapno i wychodzi 1400 kg a jezeli mieszasz na budowie to 1850kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 30.03.2015 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 grend: Baumit może dawać tzw. lekkie wypełniacze (np. pumeksy) czy podmieniać cement np. popiołami. Przy okazji słowo lekki nie znaczy tańszy. Dobra - wyjaśnienie łopatą. Ty na budowie wrzucasz 1,5 worka (ok 30 kg) czyli - niecałe wiadro cementu (niech będzie typu AV), 2 wiadra wapna i ok 20 wiader piasku, czyli skład jest (objętościowo) ok 0,5 : 1 : 10.A Baumit daje cement popiołowy, podmieni piasek np mikrokrzemionką czyli krzemianami, które są objętościowe ale lekkie. W efekcie uzyska tynk lżejszy niż twój. Z racji, że będzie drobniejsze ziarenko, będzie można nim zrobić cieńszą warstwę która jako minimalna będzie mogła iść na ścianę, ale także m3 tego tynku będzie lżejszy.Dalej: tobie m3 tynku nie dają nic. Musisz znać zużycie danego tynku na jednostkę miary przy danej jednostce grubości. Z tynków elewacyjnych: zużycie tynku grubości 2 mm na 1 m2 to ok. 3,0 kg (by się łatwiej liczyło), co przy cenie konkretnego koloru 2,0 zł/kg oznacza że 1 m2 kosztuje 2zł (zl/kg) x 3,0 (kg) -> 6 zł (kilogramy się "skracają").Uwaga na koniec który koniec i która uwaga - im drobniejsza frakcja w tynku tym musi iść więcej materiału wiążącego by uzyskać parametry i więcej chemi by dało się tym robić. Nie można zapominać, że ciasto wapienne daje i plastyczność i jest materiałem wiążącym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 30.03.2015 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 wracając do tematu gaszenia wapna hydrotyzowanego - według mnie optymalnie to na worek 20 kg 25 litrów wody. Po próbach obecnie na szprycę rzucam na betoniarke 1,5 worka cementu, 2 szypy wapna i 20 szyp piasku - 4 moje szypy to zapełnione 20 itrowe wiadro. Mam cegłę z sliikatu wiec mogę dać mocną szpryce. Na narzut - 3/4 worka cementu 25 kg, cały worek wapna 20 kg i 20 szyp piasku. Jezeli gdzieś musze dać wiecej tynku niż 0,6 - 1 cm to to w dodatkowym srodkowej warstwie dodaje wiecej cementu. Jeszcze muszę to ocenić po 2 tygodniach czy tynk się nie "piaszczy" . Dawałem wczesniej cały worek cementu na narzut ale za szybko "ciągnął" tynk i kolorem podchodzi pod beton. Używam cementu CEM II (niestety I nieosiagalna) 32,5 Nie za dużo tego cementu jak na tynk ? Wapna też sporawo, tak mi się przynajmniej wydaje. CEM I czasem próżno szukać w składach...ale zobacz w leroy merlin jeżeli masz gdzieś w okolicy - przynajmniej na śl. można bez problemu tam dostać markowy CEM I ale 42,5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 30.03.2015 22:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 (edytowane) Tynk z worka wymieszam sobie w kajfasie wiertarką.Tynk tradycyjny, betoniarką.I tu mam problem (a może tylko dla mnie to jest problem?).Wiadomo, tynkuję po kilka metrów dziennie. W betoniarce zostaje sporo tynku. By wyczyścić sprzęt, potrzeba trochę wody i jakiś pojemnik.Czy to co mam w tym pojemniku mogę użyć następnego dnia? Czyli wrzucam wszystkie składniki + to co mam z wczoraj w postaci osadu na dnie i "wody" nad tym.Można tak? Edytowane 30 Marca 2015 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 31.03.2015 03:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Tynkarze pewnie ci podpowiedzą czy można, ja bym jednak tego raczej użył po domieszaniu świeżych składników do obrzutki kolejnej ściany lub kolejnego pomieszczenia, mniejsze szanse na jakieś problemy bo to później wierzchnią warstwą tynku przykryjesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 31.03.2015 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Nie za dużo tego cementu jak na tynk ? Wapna też sporawo, tak mi się przynajmniej wydaje. CEM I czasem próżno szukać w składach...ale zobacz w leroy merlin jeżeli masz gdzieś w okolicy - przynajmniej na śl. można bez problemu tam dostać markowy CEM I ale 42,5. ... z cementem w szprycu czy narzucie ? Tak naprawdę dowiem się za 2 tygodnie czy to są, były dobre proporcje jak cement dobrze już zwiąże. Przy obróbce sciany jest OK. Nie chce tez dopuscić aby ściana mi się "piaszczyła" bo wtedy bedę miał problem z gładzią. Jako amator w ciągu 3 godzin połozyłem 10,5 m2 tynku ale wcześniej miałem zrobioną szprycę i listwy. Także nie przykładałem się do zacierania bo to wyrównanie pod płytki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 31.03.2015 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 (edytowane) W narzucie, zbyt dużo cementu też potrafi sprawić, że zaprawa słaba, krucha, sypie się i pęka, a gdy pęka to i czasem się odspaja od ściany i tynk jest "głuchy" - zbyt prędko brakuje cementowi wody do prawidłowego wiązania.Wydaje mi się, że to jest częsta wada mocnych gotowców w workach - nie to, że za słabe a zbyt mocne, tynk zamiast powoli związać "spali" się bo proces wiązania i twardnienia przerwie brak wilgoci.Tu są takie same procesy jak w betonie - gdy beton prędko wyschnie jest popękany i słaby, "piaszczą" się jego powierzchnie. Zastanawiam się, czy tynków nie powinno się delikatnie zrosić po paru dniach tak jak się to robi z betonami i wylewkami cementowymi aby podtrzymać proces twardnienia. Edytowane 31 Marca 2015 przez _olo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 01.04.2015 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 Zastanawiam się, czy tynków nie powinno się delikatnie zrosić po paru dniach tak jak się to robi z betonami i wylewkami cementowymi aby podtrzymać proces twardnienia. Ten z Baumitu Świeżo otynkowane powierzchnie należy przez 2 dni utrzymywać w stanie wilgotnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 01.04.2015 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 Bo jak powierzchnie będą w stanie suchym to o ile mnie moja podstawowa wiedza nie myli... nie zwiąże cement, a wtedy miotełka do wora i do śmieci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 02.04.2015 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 (edytowane) Dwa dni wystarczą?Widzę u siebie że wieniec pije jak oszałały. Ściany z bloczków betonowych znacznie mniej.Tynk z baumitu mpi25 bez gruntu, ściana zlana wodą + tynk zraszany w sumie przez 3 dni po tynkowaniu.Po świętach może coś przelecę w piwnicy na swoim piasku i tradycyjnym tynku.Na razie to próby. Później ocenię, co lepsze w wykonaniu. Edytowane 3 Kwietnia 2015 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hajnel 03.04.2015 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 U siebie zraszałem na drugi dzień do zacierania i tyle. Ściany nie zraszałem wodą. Obrzutka z "agregatu" była na tyle mokra, że nie widziałem takiej potrzeby. Tynk też robię bardziej "mokry". Ale ja mam ściany z silikatu... Na cegle czy wieńcu na drugi dzień nie da się zacierać przy takiej pogodzie, tynk za miękki. Robiąc samemu popołudniami tynk z worka to spore ułatwienie i dlatego go wybrałem. Praktycznie nie ma odpadu jak przy betoniarce, mieszam w środku, mycie sprzętu zajmuje 2 minuty. A, że jest drożej no cóż coś za coś. 10 lat temu tynkowałem garaż: piasek, cement i wapno... w płynie. Proporcje takie żeby się dobrze robiło - metodą prób i błędów. Tynk wyszedł ok, nic się z nim nie dzieje. Także radzę się tak nie przejmować tymi proporcjami, wapnem itp. itd. "Zawodowy tynkarz" to sobie na budowie na bieżąco koryguje skład mieszanki jak mu coś nie pasuje. A wapno w płynie zamiast tego z worka - czemu jeździsz autem jak furmanki były ok i eko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 03.04.2015 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Dwa dni wystarczą? Widzę u siebie że wieniec pije jak oszałały. Ściany z bloczków betonowych znacznie mniej. Tynk z baumitu mpi25 bez gruntu, ściana zlana wodą + tynk zraszany w sumie przez 3 dni po tynkowaniu. Po świętach może coś przelecę w piwnicy na swoim piasku i tradycyjnym tynku. Na razie to próby. Później ocenię, co lepsze w wykonaniu. PS. Można tynk z "Baumitu uszlachetnić"? Czyli dorzucić cementu albo wapna? Z betoniarki jest dużo odpadu, nie da rady tego wykorzystać na obrzutkę nowych ścian, Za dużo. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest wrzucenie tego do betoniarki następnego dnia. Inaczej nie ma sensu kombinować, tylko kontener na budowlane odpady 2x w roku. dwa dni wystarcza - tzn dwa dni wcześniej polewasz ściane wodą ? Klaudiusz z tą wodą to nie przesadzaj nie mamy na dworze + 30 stopni. Chodzi o to ze przed nałożeniem szprycy póxniej następnej warstwy trzeba ścianę zmoczyć wodą. Ja nie widziałem u tynkarzy dodatkowego zlewania scian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 03.04.2015 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Obrzutka z "agregatu" była na tyle mokra, że nie widziałem takiej potrzeby. Tynk też robię bardziej "mokry". Ale ja mam ściany z silikatu... Obrzutka, to standardową robiłeś? Czy rozrzedzałeś baumit? Na razie mam piwnicę do zrobienia do nauki "Agregat" także przetestowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 03.04.2015 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 hejnel bo to jest różnica miedzy tynkiem z wora a z betoniarki. Z betoniarki musisz zacierać od razu a z wora na drugi dzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hajnel 03.04.2015 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Zacierasz jak na tyle wyschnie, nie ma zasady. Z worka jak się zrobiło +15 na dworze już ciężko się zacierało po 24h.Obrzutka też z baumitu - ma grubsze ziarno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.