Deamos 30.04.2009 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 No mam taką wnękę która jest 35cm głęboka a 200cm szeroka i chcę ją wykorzystać na montaż rodzielnicy To szafeczka 19" Ci nie wejdzie, mozesz sprobowac telekomunikacyjna 10" chociaz ta tez... 10" = 256mm + obudowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 30.04.2009 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 PS. Czy temat "ściemnianie świateł poprzez Fateka" został już rozkminiony, bo nie pamiętam? z rozwiązań prostych i tanich, ale trochę prowizorycznych i z wadami: - żarówki energooszczędne ściemniane govena - niestety nie odpowiada mi ich barwa światła, ale może pojawią się tego typu z inną barwą - wykorzystanie ściemniaczy na szynę - ale to chyba tylko ze zwykłymi żarówkami (tudzież takimi energooszczędnymi,które akceptują zwykłe ściemniacze); dla opanowania kontroli musiałaby mieć łatwo osiągalne funkcje typu full on/full off. sterując w/w nie da się ustawić konkretnego natężenia, ale zakładam, że wraz z opanowaniem funkcji typu full on/full off i liczeniem czasu podawania sygnału rozjaśnij/ściemniej, da się to mniej więcej opanować. może być do tego potrzebne wywołanie tego full on/full off (czyli niestety mrugnięcie światłem),aby uzyskać na pewno zakładaną wartość. pomysł na razie nie przetestowany. z rozwiązań bardziej wyszukanych, to są żarówki/sterowniki/ściemniacze sterowane np. napięciowo, a wyjście analogowe napięciowe do fateka dorzucić można. ale nie znalazłem nic rozsądnie taniego, a wyjście analogowe też tanie nie jest. no i pozostaje opcja zlutowania czegoś samemu i połączenia przez rs485 z fatekiem. to nawet nie będzie bardzo trudne, jeśli chodzi o sterowanie zwykłymi żarówkami. tylko, że z drugiej strony ... skoro zwykłe odchodzą do lamusa i w ogóle nie będą dostępne - to chyba nie za dobry kierunek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 30.04.2009 14:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 Generalnie ściemniane źródła światła w rozsądnej cenie praktycznie nie istnieją (poza wycofywanymi właśnie żarówkami). Pytanie brzmi: czy na prawdę potrzebujecie ściemniaczy? Może prościej będzie dorzucić dodatkowe źródła o ograniczonej mocy? Ja w każdym razie takie rozwiązanie planuję, bo i tak nie widzę sensu dokładnego sterowania poziomem oświetlenia. Nawet tzw. "sceny świetlne", choć fajnie brzmią w folderach, to raczej nie są bardzo użyteczne, tj. nie potrafię wyobrazić sobie sensu definiowania więcej niż 2-3 scen i to tylko dla najczęściej używanych pomieszczeń (czyli najczęściej tylko salonu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 30.04.2009 15:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 to też racja i moja strategia też mniej więcej na tym polega - np. salon to chyba 8 niezależnie sterowanych obwodów, każdy dający trochę inne światło, z tego można wykombinować sporo przydatnych kombinacji. może kiedyś to miało większe znaczenie, jak był jeden-dwa obwody, podłączone do jednego centralnego żyrandola to się dorzucało do tego ściemniacz, żeby coś więcej uzyskać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Obi 30.04.2009 16:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 Witam, moja rozdzielnia wyglada tak: http://lh3.ggpht.com/_LxBWWJitFsk/SfnSt63KJlI/AAAAAAAAAo4/uZU0vteTdVg/s288/IMG_3462.JPG i niestety musze przyznac, ze nie jestem zadowolony z wyboru tych szafek, bo okazaly sie za waskie juz mi brakuje miejsca.. wiec chyba bedzie jeszcze jedna.. na razie mam zrobione sterowanie oswietleniem i roletami - przymierzam sie do sterowania nawadnianiem.. czy ktos (np civic9) ma jakos lub wie jak rozwiazac kwestie daylight saving - chodzi o to ze zegar w fateku sam nie przestawia sobie automatycznie godziny.. mam tez caly czas nie rozwiazny problem jak podlaczyc i jakie czujki bezposrednio do fateka - chcialbym miec wlaczalne oswietlenie w lazienkach/garderobach/schodach.. czy musze kupic do tego integre zeby to dalo sie sensownie i tanio podlaczyc? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 30.04.2009 17:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 czy ktos (np civic9) ma jakos lub wie jak rozwiazac kwestie daylight saving - chodzi o to ze zegar w fateku sam nie przestawia sobie automatycznie godziny.. nie przeszkadzało mi to, na razie raz ręcznie przestawiałem ale nie widzę problemu, max. kilkunaście wierszy programu to zrobi dwa razy w roku. aktualną datę (warunek na miesiac = 3 lub 10 odpowiednio, dzień tygodnia = niedziela oraz dzień >= 25 wystarczy) i godzinę trzeba sprawdzić (odpowiednio 2:00 i 3:00), porównać z wzorcem, jeśli się zgadza to przestawić. można przestawiać godzinę z programu tylko trzeba odblokować jakąś flagę. jest to w dokumentacji - rozdział 15. dopisuję to sobie na swoją listę todo całość może być zrobiona tak, żeby się wykonywała tylko raz na godzinę i tylko w ciągu "podejrzanych" dni, żeby nie zajmowała zbędnych cykli cały czas (choć to pewnie bez znaczenia). mam tez caly czas nie rozwiazny problem jak podlaczyc i jakie czujki bezposrednio do fateka - chcialbym miec wlaczalne oswietlenie w lazienkach/garderobach/schodach.. czy musze kupic do tego integre zeby to dalo sie sensownie i tanio podlaczyc? nie, możesz bezpośrednio czujki alarmowe podłączyć na wejścia do fateka, tylko będziesz je musiał z jakiegoś zasilacza 12V (takie najtaniej/najłatwiej dostać) zasilić. lub z 230v w przypadku nie-alarmowych czujek. byle miały oddzielony od zasilania niezależny przekaźnik, który robi zwarcie. może nie wszystkie, ale są takie. ale uwaga - alarmowe reagują dość późno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Obi 30.04.2009 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 nie, możesz bezpośrednio czujki alarmowe podłączyć na wejścia do fateka, tylko będziesz je musiał z jakiegoś zasilacza 12V (takie najtaniej/najłatwiej dostać) zasilić. lub z 230v w przypadku nie-alarmowych czujek. byle miały oddzielony od zasilania niezależny przekaźnik, który robi zwarcie. może nie wszystkie, ale są takie. ale uwaga - alarmowe reagują dość późno. no wlasnie na jakims forum elektrycznym ktos napisal, ze te czujki niby na 230v (np te przy lampach) w rzeczywistosci sa na 24V tylko nie wiem, czy sie w to bawic, czy nie kupic po prostu czujek satela (tylko dodatkowy zasilacz trzeba gdzies wcisnac).. chodzi mi wlasnie o jakies najtansze i najprostsze czujki z szybka reakcja - a nie te lepsze co troche "mysla" zanim daja sygnal.. nigdy nie mialem z tym do czynienia i stad moje watpliwosci.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 30.04.2009 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 Zamówiłem sobie Fateka z panelem - będzie zabawa jakiego? Ja na razie sam panel - muszę wyliczyć ile we/wy dokładnie potrzeba i pytanie do forum: - potrzebuję mierzyć temperaturę w ok. 10 punktach - co było by dla mnie najtańszym rozwiązaniem (jaki moduł do fateka...) i jakie czujniki. 6 sztuk będą to czujniki w kotłowni na buforze - fatek będzie włączał wyłączał pompki cyrkulacyjne. pozostałe to tak w pomieszczeniach... jak czytałem jakieś stare posty pojawiał się tu człowiek z Multiprojektu "automatykawdomu" czy jakoś tak. Podawał on linki do czujek które rzekomo multiprojekt opracowywał - czy ktoś może na nich działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 01.05.2009 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 Zamówiłem sobie Fateka z panelem - będzie zabawa jakiego? Ja na razie sam panel - muszę wyliczyć ile we/wy dokładnie potrzeba Na razie wziałęm 20MC w starter kicie - cena za we/wy jest wyraźnie najniższa, nawet niższa od 60MC. Na tym zacznę pisać prog i panel obskoczę. Na razie nie mam głównych "zjadaczy" we/wy czyli rolet, więc nie są mi potrzebne. Na reku starczy A potem dokupie pewnie po 2x tych modułów High Density. Mam tylko jeszcze zgryz jaką komunikację wziąć - napinać się na etherneta? Rozumiem, że można go sobie wpiąć do wyżej dyskutowanej sieci i programować zdalnie? Hmmm... Chyba się jednak napnę. No bo w sumie wtedy USB nie jest już w zasadzie potrzebne, prawda? Co do ściemniania - wydaję mi się, że ściemniacze na szynę to jedyne wyjście. Zbadam może temat eksperymentalnie. Brak tej funkcjonalności może oznacza duży minus przy próbach "urynkowienia" tego rozwiązania. A poza zwykłymi żarówkami ściemniać bez problemu można chyba tez halogeny, nie? To, że świetlówki się nie ściemniają to jasne - ale są do nich moduły, tyle, że kosztują tyle, że dałem sobie spokój, mimo, że liniowych świetlówek mam w domu od groma. W sensie - będę mieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 01.05.2009 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 No a to: http://www.multiprojekt.com.pl/mp2/kategoria.php/kategoria.21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
simisi 01.05.2009 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 Witam! Pilnie potrzebuję Waszej pomocy. Właśnie mi zamontowali okna z roletami zewnętrznymi. Rolety są z silnikami. Całe sterowanie rolet miał podłączyć elektryk, bo mówił, że się zna na tym. Teraz jest problem. Cztery okna na jednej ścianie miały być sterowane wspólnie. Elektryk to podłączył, ale coś jest nie tak. Rolety wariują, czasem wywala bezpiecznik, itp. Elektryk zwalił winę na roleciarzy, tzn, że coś jest nie tak z silnikami, albo z ustawieniami krańcowymi. Wezwaliśmy roleciarzy, a ci sprawdzili i mówią, że elektryk źle zrobił instalację i dlatego tak się dzieje Odłączyli wszystkie cztery silniki od instalacji i podłączali pojedynczo - każdy silnik osobno pracuje poprawnie. Co o tym myśleć? Gdzie może być błąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jelen 01.05.2009 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 Właśnie przerabiam temat fateków ze ściemniaczami hagera. Generalnie ściemniacze bardzo ciekawe - mają wejście impulsowe i analogowe. Z analogowymi jest sprawa bardzo prosta tylko tu akurat muszę korzystać z wejść impulsowych. Nie byłoby bólu gdyby nie to że strasznie ciężko zrobić sterowanie na fateku wysterowanie do konkretnej wartości % światła bo te ściemniacze po podaniu impulsu (po włączeniu) zawsze 'idą' najpierw w jedną stronę (rozjaśniają). Mają one pamięć ostatniej pozycji więc jeśli np. było 50%, wyłączenie i ponowne włączenie to żeby ściemnić do 40% trzeba najpierw podać impuls do choćby minimalnego rozjaśnienia i dopiero można ściamniać podając kolejny impuls do ściemniacza. Masakra, dlatego jeśli chcecie miać hagery to pamiętajcie: stosować sterowanie analogowymi wyjściami ze sterowników. - łatwo i prosto ale drożej. Przy hagerach im większa moc obwodu ściamnionego tym szerszy moduł (1 x 1000W to szerokość chyba 4 modułów). A świetlówki liniowe załatwiają ściemniacze philipsa, osrama i pewnie jeszcze inne też. Wejścia analogowe + przekaźnik do załączenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 01.05.2009 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 jelen Sprawdzałeś ile te ściemniacze kosztują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jelen 01.05.2009 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 Witam! Pilnie potrzebuję Waszej pomocy. Właśnie mi zamontowali okna z roletami zewnętrznymi. Rolety są z silnikami. Całe sterowanie rolet miał podłączyć elektryk, bo mówił, że się zna na tym. Teraz jest problem. Cztery okna na jednej ścianie miały być sterowane wspólnie. Elektryk to podłączył, ale coś jest nie tak. Rolety wariują, czasem wywala bezpiecznik, itp. Elektryk zwalił winę na roleciarzy, tzn, że coś jest nie tak z silnikami, albo z ustawieniami krańcowymi. Wezwaliśmy roleciarzy, a ci sprawdzili i mówią, że elektryk źle zrobił instalację i dlatego tak się dzieje Odłączyli wszystkie cztery silniki od instalacji i podłączali pojedynczo - każdy silnik osobno pracuje poprawnie. Co o tym myśleć? Gdzie może być błąd? Jeśli to są standardowe siliniki 230V to NIE MOŻNA ICH PODŁĄCZAĆ RÓWNOLEGLE tak jak żarówek. Będą wariowały nawet jeśli podłączysz dwie razem - trzeba szczegółowo prześledzieć rozpływy prądów w takich silnikach to zobaczysz dlaczego. Podłącz to tak żeby każdy silnik był sterowany indywidualnie. Jak chcesz sterować współnie to podajesz tylko jeden sygnał do czterech rolet ale elektrycznie one muszą być od siebie odseparowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jelen 01.05.2009 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 jelen Sprawdzałeś ile te ściemniacze kosztują? Poszukam faktury wieczorem to dam znać ale tanie nie są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 01.05.2009 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 No właśnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jelen 01.05.2009 09:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 jelen Sprawdzałeś ile te ściemniacze kosztują? Poszukam faktury wieczorem to dam znać ale tanie nie są Znalazłem cennik w necie: do 300W / 600W / 1000W za 200zł / 380zł / 590zł minus rabaty 150zł / 285zł / 442zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 01.05.2009 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 Właśnie przerabiam temat fateków ze ściemniaczami hagera. Generalnie ściemniacze bardzo ciekawe - mają wejście impulsowe i analogowe. Z analogowymi jest sprawa bardzo prosta tylko tu akurat muszę korzystać z wejść impulsowych. Nie byłoby bólu gdyby nie to że strasznie ciężko zrobić sterowanie na fateku wysterowanie do konkretnej wartości % światła bo te ściemniacze po podaniu impulsu (po włączeniu) zawsze 'idą' najpierw w jedną stronę (rozjaśniają). Mają one pamięć ostatniej pozycji więc jeśli np. było 50%, wyłączenie i ponowne włączenie to żeby ściemnić do 40% trzeba najpierw podać impuls do choćby minimalnego rozjaśnienia i dopiero można ściamniać podając kolejny impuls do ściemniacza. Masakra Dlatego pisałem wyżej, że trzeba wziąć ściemniacz z funkcją full off/reset. A jeśli nie ma - dodatkowym przekaźnikiem odcinać mu zasilanie na chwilę, żeby skasować ustawienie. Z mojego rozpoznania wynika, że zastosowałbym: ściemniacz F&F SCO-811 - bez pamięci - po każdym załączeniu oświetlenie powraca do maksymalnej jasności, więc nawet dodatkowego przekaźnika nie trzeba oraz mają funkcje: “SOFT START” - przytrzymanie przycisku >1sek. przy załączaniu oświetlenia powoduje jego płynne rozświetlanie od “zera” (CIEMNIEJ→JAŚNIEJ). To + odpowiedni program chyba rozwiązuje sprawę, beż większych problemów jeśli zgodzimy się na to, że załączanie zawsze będzie zawsze z soft startem (to nawet przyjemne) albo ostatnie ustawienie. Cena chyba atrakcyjna w porównaniu do innych rozwiązań - 57 zł netto. Jeśli ktoś chce jednak inaczej - to zamel dim-10 umożliwia start z pełną mocą (krótki impuls) - i można od tego liczyć ściemnianie. I jeszcze raz o żarówkach govenna - to jest naprawdę ciekawe, szkoda, że jest mały wybór barwy. Może kwestią czasu jest pojawienie się takich rozwiązań u innych producentów, skoro żarówki energooszczędne zostały nam wybrane jako jedynie, słuszna droga. http://www.allegro.pl/item624994196_swietlowka_govena_sciemniana_wlacznikiem_152.html One także startują od mocy maksymalnej po sekwencji włącz-wyłącz-włącz tak więc da się opanować regulację natężenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jelen 01.05.2009 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 Ciekawe rozwiązania, tylko denerwujące jest to że zawsze trzeba kombinować żeby zmienić natężenie oświetlenia w tą stronę w którą się chce i czasem trzeba . Może jestem rozpieszczony przez to że sporo działałem na systemowych rozwiązaniach gdzie nie dość że można bardzo dokłanie sterować natężeniem w dowolną stronę (0-100%) to można też regulować szybkość zmian (100% np w 4 sekundy bądź w minutę itp). Tylko że systemowo to kosztuje ok 150zł za obwód 250W więc nie wszystkich moich klientów na to stać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 01.05.2009 10:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 kosztuje ok 150zł za obwód 250W więc nie wszystkich moich klientów na to stać. chyba więcej, bo jeszcze wyjścia analogowe, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.