civic9 01.01.2011 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 już doczytałem i też się zastanawiam, czy warto stosować? aby zabezpieczyć część obwodów 16A, trzeba by dać dwa przekaźniki RM84 + M41G/R Razem przy 85 obwodach dla RM85 robi się u mnie ponad 100 przekaźników RM84. Żeby tą diodę w salonie zaświecić? No to chyba można ją pod wyjście (to samo) fateka też podłączyć bezpośrednio, równolegle do przekaźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
p-pixel 01.01.2011 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 (edytowane) czy macie jakieś przemyślenia odnośnie podstawek?są trzy model GZT80, GZM80 i GZS80...GZS80 odrzuciłem, bo ma styki cewki i przełączanego obwodu po jednej stronie - nie chcę mieszać 220V i 12V zostaje GZT80 lub GZM80 - jak dla mnie nie mają funkcjonalnej różnicy... a co styczników to pewnie część będę miał RM84 a część RM85 (12V) Edytowane 1 Stycznia 2011 przez p-pixel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 01.01.2011 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 wg mnie nie... to jest podwójny przekaźnik... każdy styk ma obciążalność 8A. jak je połączysz równolegle masz 16A czyli "mostkujesz" styki 14 z 24, 11 z 21 i 12 z 22 ale jak zmostkuję, to mam RM85 !!! czy wówczas ten M41G też zadziała? w materiałach piszą tylko o napięciach ( dobieranie modułów do napięcia ) no jeszcze AC/DC, ale już nic o prądach. Wychodziłoby stąd, że można podpiąć do RM85. Pozostałe parametry są identyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 01.01.2011 18:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 Wychodziłoby stąd, że można podpiąć do RM85. Pozostałe parametry są identyczne. No przecież ja mam wszystkie RM85 z M41G (tak dokładnie to zamawiam to w komplecie z podstawką, przekaźnikiem, wyrzutnią i diodami jako PI85-24DC-M41G). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 01.01.2011 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 Żeby tą diodę w salonie zaświecić? No to chyba można ją pod wyjście (to samo) fateka też podłączyć bezpośrednio, równolegle do przekaźnika. To jest akurat jasne dla mnie, stąd pytanie powyżej o opornik w układzie, bo jest tam 12V, bądź 24V, w zależności kto jaki układ realizuje, a na diodę to jakieś 3V potrzeba. Pytanie było o zabezpieczenie? Można by samodzielnie wstawić odpowiednią diodę opornik i leda, łacznie za 1,5 zł, ale lepić 100 szt. toż to maskara! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 01.01.2011 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 No przecież ja mam wszystkie RM85 z M41G (tak dokładnie to zamawiam to w komplecie z podstawką, przekaźnikiem, wyrzutnią i diodami jako PI85-24DC-M41G). dzięki i proszę o wyrozumiałość jeśli powtarzam pytania zwyczajnie nie pamiętam wszystkich rozwiązań we wszystkich opisywanych tu domach, a każdy z nas śledzi pewnie kilka wątków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jka222 01.01.2011 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 Rozdzielnica. Ja zastosowałem dwie standardowe po 144 pola. Rozszyłem stronę 240 V, pozostało niskie, może jakoś się zmieszczę.Na dziś wybrał bym głębsze.http://www.przecisk.eu/images/20101231003.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
p-pixel 01.01.2011 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 No przecież ja mam wszystkie RM85 z M41G (tak dokładnie to zamawiam to w komplecie z podstawką, przekaźnikiem, wyrzutnią i diodami jako PI85-24DC-M41G). civic - dlaczego wybrałeś 24V? jakieś głębsze przemyślenia czy po prostu miałeś takie zasilacze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
p-pixel 01.01.2011 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 Rozdzielnica. Ja zastosowałem dwie standardowe po 144 pola. Rozszyłem stronę 240 V, pozostało niskie, może jakoś się zmieszczę. Na dziś wybrał bym głębsze. jaka to firma/model? czy szyny montażowe można na różnych wysokościach montować (aby zagęścić elementy)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 01.01.2011 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 Mam takie pytanie dotyczące połączenia Satela Integry i Fatekiem. Na wyjściu OC Integry mamy do dyspozycji 50mA ( zabezpieczonych diodą ).Jeśli wszystko śmiga na 24V, to czy jednocześnie mogę puścić sygnał na sterownik bramy i do wejścia Fateka?( taki trójnik ). Układ I.pilot --> Integra --> Fatek --> sterownik bramy Układ II.pilot --> Integra --> sterownik bramy+Fatek Chodzi o to, że chcę mieć sygnał wchodzący do Integry ( np. z pilota, web ) także w Fateku.Jeśli byłoby to możliwe o co pytam, to zaoszczędzę wyjście w PLC ( brak konieczności wysterowania sterownika bramy z PLC ) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
p-pixel 01.01.2011 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 (edytowane) to zależy co to za sterownik bramy... (co ma na wejściu)najłatwiej i najbezpieczniej zastosować właśnie ten przekaźnik RM84 z dwoma parami zestyków uzupełnienie:spójrz na instrukcję: http://www.multiprojekt.pl/ftp/fatek/cd/szkolenia/Instrukcja%20szkoleniowa%20FATEK-a.pdf strona 15/16 (obwody wejściowe nieróżnicowe) - tam masz sposób podłączenia w zaleźności od tego czy Integra ma wyjście w npn czy pnp. Czekam mnie też integracja z Satelem ale na razie jestem przy rozwiązaniu detali związanych z 'elektryką' budynku... przy okazji - w tej samej instrukcji na dole strony 17 jest wskazane zabezpieczenie wyjść 1A na dwa wyjścia, 2A na grupę 4wyjśc... nie ma jeszcze w ręku FATEKa - co to są za wyjścia C2 i C4 ? Edytowane 1 Stycznia 2011 przez p-pixel uzupełnienie informacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jka222 01.01.2011 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 jaka to firma/model? czy szyny montażowe można na różnych wysokościach montować (aby zagęścić elementy)? Rozdzielnica moeller, taka jak tu: http://www.hurtownia.win.pl/product_info.php/products_id/8507?topSsid=f69dc7278ae45d4e58eee3bf19a0e0b8 Szyny można by zagęścić, ale tylko we własnym zakresie, poprzewiercać i ponitować na nowo, ale wtedy osłony zakrywające kable nie będą pasować. Ogólnie ten problem pojawił się również u mnie na szynie ze sterownikiem nie mogę jej założyć (Inna wysokość sterownika). Odstawiłem problem na później, jak poszyję do końca, to się będę matwił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 01.01.2011 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 civic - dlaczego wybrałeś 24V? jakieś głębsze przemyślenia czy po prostu miałeś takie zasilacze? bo to standard w automatyce, to co się będę wyłamywał aczkolwiek w domowych zastosowaniach ma to małe znaczenie, a właściwie w ogóle nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
p-pixel 01.01.2011 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 Rozdzielnica moeller, taka jak tu: http://www.hurtownia.win.pl/product_info.php/products_id/8507?topSsid=f69dc7278ae45d4e58eee3bf19a0e0b8 dzięki, tanie nie są, wstępnie wybrałem sobie natynkową - mają głębokości 26cm zastanawiam się pomiędzy szerokością 600mm (24modułów w rzędzie) a 800mm (.35modułów)... bliżej mi do szerszej... fajnie, że mają zdejmowane boki/sufit... przez moment zastanawiałem sie nad stojąca - ale tam dochodzi cokół no i ściany są zaspawane... np 800mm na 6 rzędów daje 210 modułów... można potem dołączyć kolejną na 4 rzędy... ale pewnie pójdę po całości i kupię 800 na 9 rzędów (wys. 1560mm) - da to pojemność 315 modułów - cena ok 1000zł brutto... ekonomiczną alternatywą nadal są "kubiaki" RZ22.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
p-pixel 01.01.2011 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 bo to standard w automatyce, to co się będę wyłamywał aczkolwiek w domowych zastosowaniach ma to małe znaczenie, a właściwie w ogóle nie ma. 24V teoretycznie daje mniejsze spadki na cieńszych/dłuższych przewodach - tylko czy to ma znaczenie w domu... tak się zastanawiam, że Integra chodzi na 12 - choć tu tez nie ma znaczenia bo ma swój zasilacz+akku nie wiem jakie zasilenie czujki alarmowe mają ew. panele dotykowe i tak trzebaby osobno zasilić na koniec teoretycznie zasilacz 12V mniej Watów będzie ciągnął przy tej samej obciążalności w A (ale z kolei urządzenia na 12V często więcej tych A potrzebują) te 12V można też wykorzystać do ew. nocnego oświetlenia LED (no ale 24V też...) w sumie faktycznie nie widać jakiś konkretnych ZA lub PRZECIW... stosujecie jakieś na szynę czy macie na dnie szafy leżące "w przedłużaczu"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 01.01.2011 22:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 zasilacze na szynę - robi to m.in. zamel, f&f i pewnie inni od osprzętu modułowego też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 01.01.2011 22:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 Mam na oku: Zamel, F&F, na szynę, coby porządek był 24V do fateka, 12V do zasilania diodowego i chyba coś na 5V będzie mi potrzebne... edit: civic9 o 1minutę był szybszy, ale moją opóźnioną reakcję mogę wytłumaczyć.. o tej porze ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jka222 01.01.2011 22:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 ale pewnie pójdę po całości i kupię 800 na 9 rzędów (wys. 1560mm) - da to pojemność 315 modułów - cena ok 1000zł brutto... Ja teraz bym tak zrobił. U siebie zaczynałem od małej rozdzielnicy 36 pol (teraz śmiech), potem kupiłem pierwszą 144 (na zapas), obecnie 2 *144, osobna na satela (kupiłem standartową=nie mogę się zmieścić z modułem GSM, osobna na router, switche, spliter, osobna TV-sat. Przed tynkami wyprowadziłem parę kabelków do kotłowni w nie do końca przemyślany sposób, zaowocuje to pewną następną skrzyneczką, choćby na dodatkowe przekaźniki wykonawcze do zaworów. Podsumowując miejsca w skrzyneczkach nigdy za wiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 01.01.2011 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 Jeśli wszystko śmiga na 24V To jest wątpliwe Mam dwie bramy - jedną na Nice, drugą na Normstahlu. Nice ma 24V, ale AC A Normstahl uruchamia się przez 5VDC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 01.01.2011 22:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 (edytowane) To jest wątpliwe Mam dwie bramy - jedną na Nice, drugą na Normstahlu. Nice ma 24V, ale AC A Normstahl uruchamia się przez 5VDC. A przez przekaźnik? Powinno pójść, w instrukcji stoi, że minimalny prąd zestyków przekaźnika to 5mA. Wychodzi na to, że wyjście w PLC zyskuję kosztem innego umiejscowienia przekaźnika. Tymczasem mam mały zapas wyjść, stąd chyba nie skorzystam. Poniżej poglądowe schematy. Wariant I. ................... --> przekaźnik ( zasilanie wyjście 4VDC, lub 24AC ) --> sterownik bramy Integra --> ................... --> PLC Wariant II. Integra --> PLC --> przekaźnik ( zasilanie wyjście 4VDC, lub 24AC ) --> sterownik bramy Edytowane 1 Stycznia 2011 przez gosciu01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.