fido 30.07.2008 06:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 witajcieżadko pojawiam się na forum bo pilnuje budowyjak pisałem w innym wątku ukończyłem etam położenia kabli we wtoerk tynkuje - ostatni dzwonek abyście coś poradzili moja idea jest prosta - typ okablowania gwiazda mam wszystko a nawet więcej ściągnięte do rozdzielniod gniazd 3x2,5od przełączników głónych 3x1,5 +FTPod przełączników mniej ważnych 3x1,5 pociągnąłem do źródła światłą a jedynie FTP do rozdzielniod rolet 4x1,5 + FTP pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FOXX 30.07.2008 07:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 Ja robie u siebie automatykę opartą o Integrę i musze przyznać, że jest to w pełni wystarczające. Koszty tez nie są znaczne bo w najprostszej kombinacji wychodzi ok 50 zł na punkt. Satel ma taki fajny moduł IORS, ma on 8 wejść i do tego 8 przekaźników na 230V!!. Sterowany jest bezpośrednio z centrali i montowany na szynę DIN. Przy takim układzie nie ma problemów z przekaźnikami itp. Każdy lajkonik sobie to podłączy. Na razie mam tylko rolety sterowane przez załączanie alarmu, ale to dopiero początek, przyjdzie jeszcze wyłącznik zmierzchowy, stacja pogodowa, przyciski, sterowanie oświetleniem itd. W necie znalazłem takie cudo: http://www.inteligentny-dom.org.pl/index.php?p26,p-8-panel-z-osmioma-przyciskami co prawda cena nie mała, ale w sumie to 4 włączniki w jednym. Będę to miał pod sterowanie oświetleniem (sceny świetlne). A rolety zrobię sobie na pilota i po kłopocie (pilot ładny T-4 40 zł + radiolinia coś koło 100 zł). Pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemoch 30.07.2008 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 tak sobie tu promujemy różne rozwiązania, jedne tańsze inne droższe, ale nie znalazłem info. ile kosztuje przygotowanie okablowania. w zasadzie w większości przypadków kablowanie jest prowadzone w gwiazdę a to chyba też podnosi trochę koszt instalacji, może nawet znacznie, czy jest jakiś mechanizm liczący (orientacyjnie) koszt gwiazdy versus standardowa instalacja ? jaki to są różnice ? a może ktoś ma doświadczenia z domem ~300mkw ? jakie to koszty zrobienia gwiazdy ? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fido 30.07.2008 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 w moim przypadku elektrycy powiedzieli że zrobią standard za 4000 zł a taką jak ja chce za 6000 zł więc robocizna droższa była o 2000 złco do kabli to podobnie około 2000 zł więcejłacznie 4000 zł szacuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 30.07.2008 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 u mnie było tak - robocizna +50% (czyli jak wyżej widzę). na przewody wydałem 4 tys., trudno powiedzieć ile by wyszło mniej klasycznie. ok. 100 punktów odbiorczych (przy czym niecała połowa to gniazdka zrobione klasycznie) i 100 sterujących (ale zwykle po kilka obok siebie więc na jednym-dwóch przewodach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 30.07.2008 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 tak sobie tu promujemy różne rozwiązania, jedne tańsze inne droższe, ale nie znalazłem info. ile kosztuje przygotowanie okablowania. w zasadzie w większości przypadków kablowanie jest prowadzone w gwiazdę a to chyba też podnosi trochę koszt instalacji, może nawet znacznie, czy jest jakiś mechanizm liczący (orientacyjnie) koszt gwiazdy versus standardowa instalacja ? jaki to są różnice ? a może ktoś ma doświadczenia z domem ~300mkw ? jakie to koszty zrobienia gwiazdy ? pozdrawiam Za 3 tygodnie będę mógł Ci odpowiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 30.07.2008 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 W necie znalazłem takie cudo: http://www.inteligentny-dom.org.pl/index.php?p26,p-8-panel-z-osmioma-przyciskami co prawda cena nie mała, ale w sumie to 4 włączniki w jednym. Będę to miał pod sterowanie oświetleniem (sceny świetlne). A rolety zrobię sobie na pilota i po kłopocie (pilot ładny T-4 40 zł + radiolinia coś koło 100 zł). Pozdrówka Nie liczy na to że ten przycisk będzie chodzi w innym systemie niż ADK. Chyba że wiesz jak to się robi to jestem zainteresowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 30.07.2008 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 Nie liczy na to że ten przycisk będzie chodzi w innym systemie niż ADK. Chyba że wiesz jak to się robi to jestem zainteresowany Panel P-8, posiada osiem styków typu NO. Max. napięcie dla styków wynosi 24V. To powinno chodzić tak jak 8 zwykłych przycisków dzwonkowych. Doprowadzamy 9 przewodów i powinno być ok. Ale trzeba by się upewnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 30.07.2008 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 Nie liczy na to że ten przycisk będzie chodzi w innym systemie niż ADK. Chyba że wiesz jak to się robi to jestem zainteresowany Panel P-8, posiada osiem styków typu NO. Max. napięcie dla styków wynosi 24V. To powinno chodzić tak jak 8 zwykłych przycisków dzwonkowych. Doprowadzamy 9 przewodów i powinno być ok. Ale trzeba by się upewnić. Tutaj jest karta katalogowa tego przycisku wydawało mi się że przycisk musi współpracować z modułami systemu ADK. http://www.inteligentny-dom.org.pl/download/kk_p8.pdf Jeżeli jednak nie to by było super bo na razie znalazłem tylko łącznik 4 klawiszowy zwierny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 30.07.2008 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 Tutaj jest karta katalogowa tego przycisku wydawało mi się że przycisk musi współpracować z modułami systemu ADK. http://www.inteligentny-dom.org.pl/download/kk_p8.pdf Jeżeli jednak nie to by było super bo na razie znalazłem tylko łącznik 4 klawiszowy zwierny. Ze schematu i opisu wynika, że można do każdego przycisku osobny przewodzik, naciśnięcie spowoduje zwarcie do wspólnego zacisku - np. -. Nawet te diody się da podłączyć (tylko trochę szkoda wyjść na sterowanie diodami). Hmm... chyba też o tym pomyślę. Tylko sterownik do którego to podłączamy musiałby pozwalać na zwarcie do minusa/zera jak sygnał wejścia (fatek tak ma). Ewentualnie na odwrót, podłączyć plusa do tego zacisku wspólnego też się da, ale wtedy będzie problem z diodami. Podłączasz tak jak w przypadku modułu EXI-16CT. A co znalazłeś 4-klawiszowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 30.07.2008 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 Tutaj jest karta katalogowa tego przycisku wydawało mi się że przycisk musi współpracować z modułami systemu ADK. http://www.inteligentny-dom.org.pl/download/kk_p8.pdf Jeżeli jednak nie to by było super bo na razie znalazłem tylko łącznik 4 klawiszowy zwierny. Ze schematu i opisu wynika, że można do każdego przycisku osobny przewodzik, naciśnięcie spowoduje zwarcie do wspólnego zacisku - np. -. Nawet te diody się da podłączyć (tylko trochę szkoda wyjść na sterowanie diodami). Hmm... chyba też o tym pomyślę. Tylko sterownik do którego to podłączamy musiałby pozwalać na zwarcie do minusa/zera jak sygnał wejścia (fatek tak ma). Ewentualnie na odwrót, podłączyć plusa do tego zacisku wspólnego też się da, ale wtedy będzie problem z diodami. Podłączasz tak jak w przypadku modułu EXI-16CT. A co znalazłeś 4-klawiszowego? Berker ma w swojej ofercie łącznik 4 klawiszowy zwierny i do tego są przyciski 2 klawiszowe z serii jaką sobie wybierzesz. Działa to tak że jedne klawisz naciśnięty do dołu zwiera jeden styk naciśnięty do góry drugi styk. Podobne przyciski mam w swojej ofercie Merten, Gira i Jonson control ale nie udało mi się jeszcze do nich dodzwonić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fido 31.07.2008 06:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 nie śladze wątku ale chciałbym coś napisać co ustaliłemzweryfikujcie czy mam racje 1. silniki rolet często są niezabezpieczone przed szybkim ruchem powrotnym i naciśnięciem 2 klawiszy na raz - gór i dół - wtedy się paląsposób na to mam ale nie na systemie isys 2. co do przycisków to zrezygnowałem z drogich rozwiązańwybrałem polo Hagera dzwonkowy który ma te zalety- w jednej puszcze mam 2 przełączniki dzwonkowe- mogę zmienić tył i będzie zamiast NO - NZ- mogę wyjąć sprężynki z przełączników i będzie klasyczny przełącznik po ich ponownym włożeniu będę miał ponownie dzwonkowy - pozwoli to elastycznie zamieniać instalacje z systemowej na tradycyjną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FOXX 31.07.2008 06:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 Ze schematu i opisu wynika, że można do każdego przycisku osobny przewodzik, naciśnięcie spowoduje zwarcie do wspólnego zacisku - np. -. Nawet te diody się da podłączyć (tylko trochę szkoda wyjść na sterowanie diodami). Hmm... chyba też o tym pomyślę. Tylko sterownik do którego to podłączamy musiałby pozwalać na zwarcie do minusa/zera jak sygnał wejścia (fatek tak ma). Ewentualnie na odwrót, podłączyć plusa do tego zacisku wspólnego też się da, ale wtedy będzie problem z diodami. tak też mi się wydawało, ze schematu wynika, że jest to zwykły włącznik bistabilny. Co masz na myśli pisząc o problemie z diodami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 31.07.2008 06:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 nie śladze wątku ale chciałbym coś napisać co ustaliłem zweryfikujcie czy mam racje 2. co do przycisków to zrezygnowałem z drogich rozwiązań wybrałem polo Hagera dzwonkowy który ma te zalety - w jednej puszcze mam 2 przełączniki dzwonkowe - mogę zmienić tył i będzie zamiast NO - NZ - mogę wyjąć sprężynki z przełączników i będzie klasyczny przełącznik po ich ponownym włożeniu będę miał ponownie dzwonkowy - pozwoli to elastycznie zamieniać instalacje z systemowej na tradycyjną To prawda Polo hagera pod tym względem jest dość elastyczne. Ciekawe czy Legrand daje takie możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FOXX 31.07.2008 06:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 co do przycisków to zrezygnowałem z drogich rozwiązań wybrałem polo Hagera dzwonkowy czy możesz podać jakiegoś linka do tych przycisków? Już znalazłem faktycznie całkiem fajna ta linia POLO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 31.07.2008 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 nie śladze wątku ale chciałbym coś napisać co ustaliłem zweryfikujcie czy mam racje 1. silniki rolet często są niezabezpieczone przed szybkim ruchem powrotnym i naciśnięciem 2 klawiszy na raz - gór i dół - wtedy się palą sposób na to mam ale nie na systemie isys nie wiem czy się palą, po dłuższej chwili możliwe, nie raz udało mi się to zrobić, wydają okropne dźwięki, jakby je zarzynali. na pewno należy tego unikać. w prostszych rozwiązaniach są przyciski z mechaniczną blokadą na naciśnięcie w obu kierunkach. ale tak naprawdę to sprawa sterownika. gotowe chyba wszystkie to mają. programowalne, o których tutaj mówimy to też nie problem - robimy warunek logiczny, że kierunek A zadziała tylko wtedy gdy nie działa B i na odwrót. mam tak, sprawdza się, od tego momentu nie zdarzyło się włączyć w obu kierunkach na raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 31.07.2008 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 Ze schematu i opisu wynika, że można do każdego przycisku osobny przewodzik, naciśnięcie spowoduje zwarcie do wspólnego zacisku - np. -. Nawet te diody się da podłączyć (tylko trochę szkoda wyjść na sterowanie diodami). Hmm... chyba też o tym pomyślę. Tylko sterownik do którego to podłączamy musiałby pozwalać na zwarcie do minusa/zera jak sygnał wejścia (fatek tak ma). Ewentualnie na odwrót, podłączyć plusa do tego zacisku wspólnego też się da, ale wtedy będzie problem z diodami. tak też mi się wydawało, ze schematu wynika, że jest to zwykły włącznik bistabilny. Co masz na myśli pisząc o problemie z diodami? raczej monostabilny. zwarcie/sygnał będzie na czas przyciśnięcia. co do diód: normalnie, gdy na zacisk oznaczony u nich 0V, podamy minus, to będzie ok, zarówno z przyciskami jak i diodami. ale nie wiem czy to w każdym sterowniku jest akceptowalne - gdyby sterownik wymagał plusa na wejściu i nie dało się odwrócić logiki działania to wtedy musielibyśmy podać plusa na zacisk 0V. to spowoduje odwrotną polaryzację LEDów - i nie zadziałają. ale może problem jest teoretyczny bo nie ma takich sterowników? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fido 31.07.2008 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 silniki roletsystemowe przełączniki kosztują po 200 zł ważne też jest opóźnienie - 1 sekunda przerwy przy zmianie kierunku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 31.07.2008 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 silniki rolet systemowe przełączniki kosztują po 200 zł ważne też jest opóźnienie - 1 sekunda przerwy przy zmianie kierunku nie systemowe po 80 zł, blokady na równoczesne włączenie obu kierunków mają, czy mają opóźnienie przy zmianie kierunku to nie wiem. czy mają te systemowe to w sumie też nie jestem pewien. założę się, że nie wszystkie. ja opóźnieniem się tak bardzo nie przejmuję. skoro moje silniki wytrzymywały po kilkadziesiąt sekund katowania w obu kierunkach na raz (bo mi elektrycy trochę pomieszali połączenia i w czasie testowania programu do obsługi rolet chwilę trwało zanim się połapałem o co chodzi, wyszukałem pomylone wyjścia i je pozamieniałem) to od święta przeżyją krótszą przerwę przy zmianie kierunku. oczywiście tam gdzie się to często może powtarzać jak w programie, który zamyka rolety do końca i potem je lekko podnosi - tam to można uwzględnić i nie będzie to trudne. ale na sterowanie "ręczne" każdą z osobna już mi się nie chce i szkoda timerów. jak już jest blokada równoczesnego załączenia obu kierunków, to już nie tak prosto zrobić bo trzeba by się z naciśnięciem przycisku w drugą stronę wstrzelić tuż po zakończeniu pracy w jedną stronę, a przed upływem tej 1s. nawet jeśli się wstrzelimy to pewnie i tak większy ułamek sekundy upłynie. a tak swoją drogą to skąd wziąłeś tą wartość 1s? z jakiś danych technicznych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FOXX 01.08.2008 07:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 raczej monostabilny. zwarcie/sygnał będzie na czas przyciśnięcia. oczywiście o to mi chodziło, taki skrót myślowy (sterownie stycznikami bistabilnymi) co do diód: normalnie, gdy na zacisk oznaczony u nich 0V, podamy minus, to będzie ok, zarówno z przyciskami jak i diodami. ale nie wiem czy to w każdym sterowniku jest akceptowalne - gdyby sterownik wymagał plusa na wejściu i nie dało się odwrócić logiki działania to wtedy musielibyśmy podać plusa na zacisk 0V. to spowoduje odwrotną polaryzację LEDów - i nie zadziałają. ale może problem jest teoretyczny bo nie ma takich sterowników? wie ktoś może czy dla Integry to będzie problem? Diody są najmniej ważne w tym wszystkim ale jeśli by się dało je wykorzystać to why not. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.