civic9 18.08.2008 23:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2008 Raport ze sterowania wentylatorów EBM przy pomocy sterownika PLC Fatek. Potrzebne: 1. Wentylator EBM-papst ze sterowaniem PWM. W moim przypadku jest to R3G220AD1102. 2. Sterownik PLC Fatek z szybkimi wyjściami tranzystorowymi. Brak dokładnej informacji w dokumentacji czy to pójdzie na wyjściach Medium speed 20KHz, które mają jednostki MA. Ja mam MC i testowałem na wyjściach High Speed 100KHz. Podejrzewam, że mogą być wymagane dla funkcji HSPWM. Alternatywnie można spróbować na jednostce MA z funkcją PWM - ale jest ograniczenie - tak można sterować tylko jedno wyjście i z ograniczoną częstotliwością, która może być za mała (to akurat powinno być do obejścia poprzez dołożenie jakiegoś kondensatora). Zresztą MC może być też potrzebne do obsługi przerwań przy zliczaniu prędkości. 3. Rezystor np. 3,3kOhm, dioda Zenera 12V - koszt - kilkanaście groszy + koszty wysyłki Realizacja sprzętowa: 1. Monitorowanie prędkości. Układ wejść - wejścia u mnie pracują w konfiguracji single-end common SINK input, czyli 24V+ podłączam do S/S. W tym wypadku wyjście TACH (biały kabelek) podłączamy po prostu na jedno z szybkich wejść X0-X7. GND (niebieski) wentylatora podłączamy do 24V-. 2. Sterowanie. Układ wyjść mam w konfiguracji Transistor Single-End SINK Output. Załóżmy, że podłączamy pod Y0. Z zasilacza 24V - podłączamy tak jak zwykle do C0. Do Y0 podłączmy + z zasilacza poprzez rezystor 3.3kOhm. Wpinamy diodę zenera pomiędzy C0 i Y0 (katoda, z kreską do Y0). I teraz wentylator: GND (niebieski) do C0, PWM (żółty) do Y0. uwaga: konfiguracja układu wejść/wyjść istotna, powyższy opis stosować tylko dla takiej j.w.; schemat wymaga drobnych modyfikacji dla innych konfiguracji (nie testowałem więc nie podaję). Jak ktoś nie ma (jeszcze fateka i brzmi to skomplikowanie to powiem tak: po prostu podłączamy trzy kabelki z wentylatora do sterownika i zasilacz 24V (który zwykle stosujemy na wyjściach tranzystorowych np. do sterowania przekaźnikami). Dodatkowo trzeba w to wepchnąć jeden rezystor i jedną diodę. Powyższe dla jednego wentylatora. Jeśli chcemy sterować dwoma to powtarzamy na drugim wejściu i wyjściu (przy czym kolejne wyjście, które możemy użyć do HSPWM to Y2). Realizacja programowa: 1. monitorowanie prędkości - wstawiamy funkcję SPD, w S określamy wejście z tacho, np. X7, w TI wpisujemy 1000 (czas pomiaru w ms), w D - gdzie chcemy wynik, np. R1000. W R1000 dostaniemy liczbę obrotów na sekundę. Dalej możemy R1000 pomnożyć przez 60 i otrzymać obroty na minutę (rpm). 2. sterowanie - wstawiamy funkcję HSPWM. Do PW wpisujemy indeks wyjścia (0=Y0,1=Y2). Do OP wartość 1 (ustawia polaryzację, przy 1 i takim układzie będzie naturalnie). RS - wartość 0, Pn - wartość 50. do WR jakikolwiek rejestr np. R1005 (opis tych wszystkich argumentów w dokumentacji, ale do tego zastosowania wystarczy właśnie tak), a do OR - najważniejsze - czyli wartość "mocy" w procentach. Można wpisać konkretną liczbę lub znowu rejestr, np. R1010. Wartością tego rejestru sterujemy w innych częściach programu i dzięki temu mamy odpowiednią liczbę obrotów w zależności od różnych zdarzeń czy ustawień. Teraz możemy tworzyć dowolnie skomplikowane programy sterujące wentylacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 19.08.2008 10:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2008 Dorzucę... I trzeba by do tego jakiegoś mastera, który wszystkim będzie zarządzał. Peceta? Mikrokontroler? Można, ale trzeba oprogramować, właściwie od podstaw. Brak gotowców. Nie jest to rozwiązanie dla kogoś kto nie robi tego od lat. a ile to jest nie duże odległości? 12m wewnątrz domu dam rade zwykł pomiar temperatury ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 19.08.2008 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2008 a ile to jest nie duże odległości? 12m wewnątrz domu dam rade zwykł pomiar temperatury ? zależy od kilku czynników. także od liczby czujników, struktury w jaką zostaną połączone. powinno się dać, ale konkretną konfigurację proponuję sprawdzić przed zalaniem np. betonem Kilka informacji tutaj: http://forum.muratordom.pl/opomiarowanie-domu,t131872.htm http://forum.muratordom.pl/post1230940.htm#1230940 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 24.08.2008 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2008 Witam Mam może dziwne pytanie, ale jak podłączyć urządzenie 3-fazowe (na 400V) do bezpiecznika różnicowego, które ma tylko L1, L2, L3 i PE ? Chyba nie można podłączyć przewodu PE przez różnicówkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 24.08.2008 16:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2008 Witam Mam może dziwne pytanie, ale jak podłączyć urządzenie 3-fazowe (na 400V) do bezpiecznika różnicowego, które ma tylko L1, L2, L3 i PE ? Chyba nie można podłączyć przewodu PE przez różnicówkę? Witam Oczywiście, przewód PE nie jest łączony przez różnicówkę Trzeba go połączyć osobnym zaciskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 24.08.2008 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2008 no ale jak normalnie, skoro różnicówka 3 fazowa ma 4 zaciski, i na ostatnim musi być N, bo inaczej nie zadziała - z tego co mi wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 24.08.2008 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2008 ale o co Ci chodzi? dokładniej. na różnicówkę wpinasz właśnie tak jak napisałeś L1,L2,L3,N. a PE idzie sobie niezależnie. właśnie o to chodzi, że w przypadku awarii prąd popłynie przez PE, a nie przez różnicówkę - co ona wykryje i zadziała. ps. jeśli nie pytasz teoretycznie dla zrozumienia, tylko zamierzasz coś sam podłączać, przełączać - to Cię zaraz forumowi elektrycy dorwą, że igrasz z życiem, nie tylko swoim, biorąc się za coś takiego, na czym się nie znasz... i chyba słusznie, ja to mimo wszystko pozostawiłem elektrykom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 24.08.2008 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2008 Guys - co trzeba położyć, żeby w przyszłości odbierać DVB-T? Zwykły koncentryk (dekoder przy antenie?), jakąś skrętkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 25.08.2008 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 ale o co Ci chodzi? dokładniej. na różnicówkę wpinasz właśnie tak jak napisałeś L1,L2,L3,N. a PE idzie sobie niezależnie. właśnie o to chodzi, że w przypadku awarii prąd popłynie przez PE, a nie przez różnicówkę - co ona wykryje i zadziała. ps. jeśli nie pytasz teoretycznie dla zrozumienia, tylko zamierzasz coś sam podłączać, przełączać - to Cię zaraz forumowi elektrycy dorwą, że igrasz z życiem, nie tylko swoim, biorąc się za coś takiego, na czym się nie znasz... i chyba słusznie, ja to mimo wszystko pozostawiłem elektrykom. no dokładniej się nie da, podgrzewacz przepływowy jest 3 fazowy i ma do podłączenia tylko L1, L2, L3 i PE ale nie ma zacisku N - tak jak silniki trójfazowe podłączane w trójkąt, nic w tym dziwnego by niebyło, gdyby nie to że chciałem go podłączyć przez różnicówkę i tu zonk, jak ma zadziałać ta różnicówka skoro nie ma zacisku N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 25.08.2008 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 no dokładniej się nie da, podgrzewacz przepływowy jest 3 fazowy i ma do podłączenia tylko L1, L2, L3 i PE ale nie ma zacisku N - tak jak silniki trójfazowe podłączane w trójkąt, nic w tym dziwnego by niebyło, gdyby nie to że chciałem go podłączyć przez różnicówkę i tu zonk, jak ma zadziałać ta różnicówka skoro nie ma zacisku N aaa... idź do elektryków - http://forum.muratordom.pl/prawie-wszystko-o-szeroko-rozumianej-elektryce,t53890-1380.htm albo retrofood gdzieś dorwij. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 25.08.2008 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 A ja z telewizją gdzie mam iść? civic9 - niewiele zrozumiałem z tego Twojego wywodu dot. PWM. Ja kombinuję jakiś przetwornik c/a jednak (moj złom nie ma PWM). Chyba, że się wkurzę i kupię po prostu Fateka (albo coś innego w wyjściem AO lub PWM). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 25.08.2008 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 A ja z telewizją gdzie mam iść? yyy... na jakies forum satelitarne, albo elektrode? civic9 - niewiele zrozumiałem z tego Twojego wywodu dot. PWM. Ja kombinuję jakiś przetwornik c/a jednak (moj złom nie ma PWM). Chyba, że się wkurzę i kupię po prostu Fateka (albo coś innego w wyjściem AO lub PWM). dla elektronika taki c/a to prosta sprawa, zapuść to choćby temu co tutaj był podawany, pewnie będzie kosztować grosze. weź tylko pod uwagę, że przydałoby się poświęcić na to 3-4 wyjścia. i razy dwa - jeśli chcemy niezależnie sterować dwoma wentylatorami (np. żeby uzyskać nadciśnienie przy dokładaniu do kominka). chyba, że jeszcze dodatkową logikę do tego c/a wpleść, że podajemy na 3-4 wyjściach wartość dla obu wiatraków, a jeszcze dodatkowym jednym (już tylko jednym) wyjściem czy ma chodzić wentylator wywiewu. o ile to jest tylko jedyna niestandardowa sytuacja, którą potrzebujemy. jeszcze nie mam doświadczeń z zamieszkania więc nie wiem czy jedyna. z fatekiem (*) to sprawa jeszcze prostsza tak jak pisałem. opis teraz może być niezrozumiały bo nie masz tego przed sobą. jakbyś miał to bierzesz te 2 elementy (dioda i rezystor), wpinasz tak jak opisałem, nawet bez lutowania, i działa. (*) pewnie także inne sterowniki z wyjściem PWM, trzeba tylko sprawdzić czy może obsługiwać 2 takie wyjścia w trybie PWM jednocześnie i czy zapewnia min. częstotliwość 1kHz bo zdaje się tyle wymaga EBM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 25.08.2008 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 (*) pewnie także inne sterowniki z wyjściem PWM, trzeba tylko sprawdzić czy może obsługiwać 2 takie wyjścia w trybie PWM jednocześnie i czy zapewnia min. częstotliwość 1kHz bo zdaje się tyle wymaga EBM. Som, som - np. Crouzet Millenium a nawet nowszej generacji Mitsu - Alpha2 czy tam XL. No ale mam to co mam i bym z chęcią to wykorzystał. Bo na sterowanie roletami to jest za małe. No i ma tranzystory... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bigbeat 25.08.2008 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 no ale jak normalnie, skoro różnicówka 3 fazowa ma 4 zaciski, i na ostatnim musi być N, bo inaczej nie zadziała - z tego co mi wiadomo. E tam, dlaczego ma nie zadziałać? Róznicówka 3 fazowya wykrywa, czy suma geometryczna (wektory!) prądów w L1, L2, L3 i N równa jest zero (jeśli nie zero, to wybije). Czyli: I1 + I2 + I3 + In = 0 Jeśli więc In = 0 (bo nie podłączone), to warunek niezadziałania tej róznicówki po prostu zredukuje się do: I1 + I2 + I3 = 0. I już. A dla połączenia w trójkąt ten warunek jest zawsze spełniony - chyba, że wystąpi doziemienie którejś fazy - wtedy wywali. Oczywiście można by zapytać, a co będzie, jeśli wystąpi doziemienie N ? Ale po chwili już wiadomo: 1. Przecież N nie ma, więc jak się ma doziemić? 2. A nawet jak będzie ten N, to: 2a. Jeśli nie ma różnicy potencjałów pomiędzy N i PE, prąd nie popłynie => nic się więc nie stanie, róznicówka nie wywali 2b. Jeśli jest różnica potencjałów między N i PE (np. spadki napięcia na N pomiędzy naszą rozdzielnicą a miejscem, gdzie PEN rozdziela się na PE i N - zwykle gdzieś przy słupie lub przy trafo), popłynie prąd => jeśli niewielki, to nic się nie stanie, jeśli większy od progu zadziałania róznicówki, to ją wywali. Generalnie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby różnicówkę trójfazową wykorzystać jako jednofazową - oczywiście stosunkowo drogą i dość dużą Po prostu w niewykorzystanych torach prąd będzie wynosił 0, a więc różnicówka będzie pilnowała tylko, czy suma prądów w wykorzystanych torach jest 0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 28.08.2008 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 Czy jest możliwe na sterowniku PLC zastosowanie przycisku "Panika" czyli żona naciska przycisk "Panika" i wtedy zapalają się wszystkie światła w domu i na zewnątrz w ogrodzie co ma potencjalnie wypłoszyć złodzieja. No może zapalają się wszystkie poza sypialniami dzieci Co o tym sądzicie? I co zrobić żeby przy tak nagłym obciążeniu nie poleciały wszystkie zabezpieczenia bo wtedy nastaną ciemności egipskie A jeszcze ma takie pytanie czy pomocy sterownika PLC można zrobić tak że jedno krótkie naciśnięcie przycisku powoduje zapalenie się światła w pomieszczeniu A a długie naciśnięcie tego samego przycisku powoduje zapalenie się światła w pomieszczeniu B. Tylko co wtedy z wyłączaniem się światła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 28.08.2008 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 Czy jest możliwe na sterowniku PLC zastosowanie przycisku "Panika" czyli żona naciska przycisk "Panika" i wtedy zapalają się wszystkie światła w domu i na zewnątrz w ogrodzie co ma potencjalnie wypłoszyć złodzieja. No może zapalają się wszystkie poza sypialniami dzieci nie ma problemu. sam tak w tej chwila mam, ze naruszenie alarmu wlacza cale oswietlenie. można użyć tego samego przycisku do alarmu i PLC. Co o tym sądzicie? I co zrobić żeby przy tak nagłym obciążeniu nie poleciały wszystkie zabezpieczenia bo wtedy nastaną ciemności egipskie pomysl dobry, zeby sceptycznie nastawioną zonę przekonać do wydzielenia budżetu na nasze zabawki zabezpieczenia nie moja działka, ale wydaje mi się że przy prawidłowo wykonanej elektryce nie może się tak zdażyć. ale w razie czego trzeba będzie czegoś nie włączać, albo można włączać na zmianę, etc. jeśli Ci chodzi o zbyt wysoką sumę prądów udarowych w momencie włączenia to dość prosto będzie można zrealizować jakiś ułamek sekundy przerwy pomiędzy włączaniem kilku części. A jeszcze ma takie pytanie czy pomocy sterownika PLC można zrobić tak że jedno krótkie naciśnięcie przycisku powoduje zapalenie się światła w pomieszczeniu A a długie naciśnięcie tego samego przycisku powoduje zapalenie się światła w pomieszczeniu B. Tylko co wtedy z wyłączaniem się światła. da się tak zrobić. podpina się uruchomienie timera pod naciśnięcie przycisku. właściwie akcje podpina się pod puszczenie przycisku: puszczenie + timer aktywny - tzn. że minął zaprogramowany czas więc zapalamy B puszczenie + timer nieaktywny - tzn. że nie minął, włączamy A. z wyłączaniem... można zrobić na takiej samej zasadzie. jeśli przytrzymasz krótko to wyłącza się A, jeśli przytrzymasz dłużej to B. w tym przypadku nawet nie musimy kombinować tylko zamiast akcji włącz/wyłącz dajemy coś w stylu toggle, który po prostu będzie przełączał stan. ps. piszę w oparciu o możliwości fateka, a także wielu innych poważniejszych sterowników. nie wiem jak z uproszczonymi pseudo-plc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 28.08.2008 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 Czy jest możliwe na sterowniku PLC zastosowanie przycisku "Panika" czyli żona naciska przycisk "Panika" i wtedy zapalają się wszystkie światła w domu i na zewnątrz w ogrodzie co ma potencjalnie wypłoszyć złodzieja. No może zapalają się wszystkie poza sypialniami dzieci nie ma problemu. sam tak w tej chwila mam, ze naruszenie alarmu wlacza cale oswietlenie. można użyć tego samego przycisku do alarmu i PLC. A jak w praktyce wygląda połączenie funkcji centralki alarmowej z sterownikiem PLC. Nic konkretnego mi nie przychodzi do głowy ale pytam czy wgóle jest o możliwe. Albo może to uzbrajam alarm i wtedy sterownik PLC wyłącza wszystkie światła które są jeszcze włączone. A co lepiej zastosować czujnik ruchu czy czujnik obecności. Myslę że w łazienkach na hollach gdzie zazwyczaj nie są potrzebne czujki alarmowe lepiej jest zastosować czujki obecności, które nie będą miały nic wspólnego z alarmem przez co zmniejsza się ilość fałszywych alarmów. Możecie polecić jakieś sprawdzone czujki obecności jakiegoś producenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 28.08.2008 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 A jak w praktyce wygląda połączenie funkcji centralki alarmowej z sterownikiem PLC. Nic konkretnego mi nie przychodzi do głowy ale pytam czy wgóle jest o możliwe. Albo może to uzbrajam alarm i wtedy sterownik PLC wyłącza wszystkie światła które są jeszcze włączone. Pytasz o funkcje? Dokładnie tak - po uzbrojeniu zamykają się rolety i wyłączają światła. Dodatkowo sygnał o uzbrojeniu cały czas trwa więc może być wykorzystany np. do zmniejszenia wentylacji, włączenia trybu symulacji obecności, ruchu rolet (np. dla kwiatków) czy wykonania innych rzeczy, które warto zrobić w czasie nieobecności. Sygnał rozbrojenia można wykorzystać np. do rozświetlenia hallu (w zależności od godziny). Sygnał wykrycia intruza do odstraszania - tak jak pisaliśmy wcześniej. Ponad to niektóre czujki można wykorzystać zarówno na wejściach alarmu jak i PLC, np. kontaktron na drzwiach wejściowych i/lub czujkę ruchu przy tych drzwiach do zapalania światła przy wejściu. Sygnał z kontaktronu okna tarasowego może się przydać do sterowania roletami choć jeszcze nie do końca mam pomysł jak i po co A to o czym pisałem wcześniej to nie tyle połączenie funkcji plc i alarmu tylko miałem na myśli po prostu użycie tego samego jednego przycisku na wejściu zarówno centrali, jak i PLC. Każde z tych urządzeń zajmie się realizacją swojej funkcji - PLC odstraszaniem, a centrala wzywaniem pomocy. A co lepiej zastosować czujnik ruchu czy czujnik obecności. Myslę że w łazienkach na hollach gdzie zazwyczaj nie są potrzebne czujki alarmowe lepiej jest zastosować czujki obecności, które nie będą miały nic wspólnego z alarmem przez co zmniejsza się ilość fałszywych alarmów. Możecie polecić jakieś sprawdzone czujki obecności jakiegoś producenta Nie znam nic nie-alarmowego godnego polecenia Przydało by się coś na 12/24V. Można zastosować czujkę alarmową i podpiąć jej sygnalizację tylko pod PLC, a zasilić z alarmu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 28.08.2008 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 A to o czym pisałem wcześniej to nie tyle połączenie funkcji plc i alarmu tylko miałem na myśli po prostu użycie tego samego jednego przycisku na wejściu zarówno centrali, jak i PLC. Każde z tych urządzeń zajmie się realizacją swojej funkcji - PLC odstraszaniem, a centrala wzywaniem pomocy. . A widzisz nie wiedziałem że tak można zrobić Ciekawe czy stosuje już ktoś sterowaniem ogrzewaniem a w szczególności ogrzewaniem podłogowym za pomocą sterownika PLC. Czy takie proste rozwiązanie jak termostat w pokoju załączający siłownik na grzejniku wystarczy. W gotowych systemach jest taka możliwość że w dużych pomieszczeniach jest kilka termostatów np. 3 sztuki. Z ich pomiarów jest wyciągana średnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 28.08.2008 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 A widzisz nie wiedziałem że tak można zrobić Tylko zwracam uwagę, że trzeba sprawdzić jak są zrobione układy wejść, czy są kompatybilne elektrycznie . Często są bo w wielu urządzeniach się stosuje te same rozwiązania. A jak nie są to będzie to kwestia jakiegoś przekaźniczka, czy tranzystora. Ciekawe czy stosuje już ktoś sterowaniem ogrzewaniem a w szczególności ogrzewaniem podłogowym za pomocą sterownika PLC. Czy takie proste rozwiązanie jak termostat w pokoju załączający siłownik na grzejniku wystarczy. W gotowych systemach jest taka możliwość że w dużych pomieszczeniach jest kilka termostatów np. 3 sztuki. Z ich pomiarów jest wyciągana średnia. Do zrobienia, ale zastanawiam się czy warto. Sporo kombinowania - wejścia analogowe albo dodatkowe urządzenia/układy, które to dostarczą jakoś dane do sterownika. Ponad to w tym przypadku zaprojektowanie, wykonanie, przetestowanie może sporo zająć, choćby dobór jakiś charakterystyk, histerezy itp. Gotowe sterowniki do CO nie są takie drogie, a mają w sobie chyba zaszyte lata doświadczeń. A w przypadku podłogówki za bardzo i tak nie ma sensu dorzucać do tego dodatkowych funkcji typu wyłącz przy wyjściu, włącz przy wejściu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.