Automatykawdomu 25.09.2008 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2008 Weintek 505 vs 506 - zdjęcia http://www.automatykawdomu.pl/weintek/weintek.jpghttp://www.automatykawdomu.pl/weintek/weintek1.jpghttp://www.automatykawdomu.pl/weintek/weintek2.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 25.09.2008 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2008 Moduł temp może obsługiwać do 4 czujników cyfrowychi Dallasa - DS18B20. Cena jednego modułu z 4 czujnikami to ok 110 zł netto jaki to moduł do podłączenia 4 czujników cyfrowychi Dallasa - DS18B20? dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 25.09.2008 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2008 Kontynuując wątek przycisków klasycznych, ale monostabilnych podwójnych,to jeszcze znalazłem kontakt-simon, seria simon 82. http://www.kontakt-simon.com.pl/pliki_pub_1/1028_Simon82R.pdfNiestety, największa ramka tylko poczwórna, a czasami przydałaby się 5-cio krotna i mają tylko zwierny x2. Widzę, że jednak póki co takie elementy nie są popularne, póki co tylko Hager Polo Fiorena (może inne serie, nie sprawdzałem), niemieckie Berkera (np. k.1) i w/w simon82. Coś jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mkrzeminski 25.09.2008 12:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2008 Co w temacie proponuje Automatykawdomu ? PLC mam oczywiscie Fateka wiec rozwiązania z firmy multiiprojekt beda mile widziane. Najprościej według mnie jest umieścić moduł temperatury (przynajmniej 2 czujniki na pokój). Po podłączeniu modułu do Fateka po RS485 (modbus) otrzyma Pan rejestry z wartościami temperatury. I teoretycznie może Pan robić z tym co Pan chce np: funkcja 17 CMP- COMPARE. Do jednego rejestru wpisuje Pan temperaturę zadaną np 21 stopni i później porównuje się z odczytaną i jeżeli wartość jest mniejsza to np włącz wyjście Y0 ( gdzie będzie przekaźnik sterujący elektrozaworem). Otwarcie wyjścia można regulować za pomocą timera jak chcemy na pewny okres czasu lub gdy osiągnie zadaną temp. Oczywiście trzeba założyć jakiś sensowy zakres regulacji np do 1 stopnia C Moduł temp może obsługiwać do 4 czujników cyfrowychi Dallasa - DS18B20. Cena jednego modułu z 4 czujnikami to ok 110 zł netto Problemem bedzie mądre oprogramowanie tak stworzonego regulatora (charakterystyka, histereza...) ogrzewanie to nie przelewki tu idzie konkretna kasa(za gaz) do wielkiego brata zza wschodzniej granicy. Zaproponowane rozwiązanie napewno da pełną kontrole spójność i integrajce z całą resztą instalceji stworzonej na bzie PLC Czekamy na obiecane informacje(techniczne + ceny ) dotyczące - ściemniacza - moduł wilgotności + temp - moduł temp (pomiar wykonywany za pomocą 4 niezależnych czujników) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mkrzeminski 25.09.2008 12:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2008 Kontynuując wątek przycisków klasycznych, ale monostabilnych podwójnych, to jeszcze znalazłem kontakt-simon, seria simon 82. http://www.kontakt-simon.com.pl/pliki_pub_1/1028_Simon82R.pdf Niestety, największa ramka tylko poczwórna, a czasami przydałaby się 5-cio krotna i mają tylko zwierny x2. Widzę, że jednak póki co takie elementy nie są popularne, póki co tylko Hager Polo Fiorena (może inne serie, nie sprawdzałem), niemieckie Berkera (np. k.1) i w/w simon82. Coś jeszcze? Inne serie Hagera tez mają podwójny dzwonkowy ja wybrałem Fiorena bo ma podówjne gniazdko do ramek wielkrotnych montowane w pojedynczej puszce. Nie mam jeszcze patentu na naniesienie piktogramów na klawisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 25.09.2008 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2008 Inne serie Hagera tez mają podwójny dzwonkowy ja wybrałem Fiorena bo ma podówjne gniazdko do ramek wielkrotnych montowane w pojedynczej puszce. Nie mam jeszcze patentu na naniesienie piktogramów na klawisze. Rozumiem, że skoro nie narzekasz, to jakość Hagera jest w normie? (plastik, mechanizmy, itp.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mkrzeminski 25.09.2008 14:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2008 Inne serie Hagera tez mają podwójny dzwonkowy ja wybrałem Fiorena bo ma podówjne gniazdko do ramek wielkrotnych montowane w pojedynczej puszce. Nie mam jeszcze patentu na naniesienie piktogramów na klawisze. Rozumiem, że skoro nie narzekasz, to jakość Hagera jest w normie? (plastik, mechanizmy, itp.). Na etapie instalacji i wstepnego urzytkowania nie mam zastrzezeń. Teraz mam tez hagera od 7 lat i tez wszystko jest w porzadku nic sie nie rozlecialo nic odbarwilo. Jeden scimniacz dotykowy przestal dzialac ale male oszolomy cos w niego wbily wiec mial prawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Automatykawdomu 26.09.2008 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2008 Czekamy na obiecane informacje(techniczne + ceny ) dotyczące - ściemniacza - moduł wilgotności + temp - moduł temp (pomiar wykonywany za pomocą 4 niezależnych czujników) http://www.automatykawdomu.pl/doc/katalogautomatyka.pdf http://www.automatykawdomu.pl/doc/instrukcjamodtem.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 26.09.2008 09:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2008 http://www.automatykawdomu.pl/doc/katalogautomatyka.pdf http://www.automatykawdomu.pl/doc/instrukcjamodtem.pdf To już jest dostępne czy nadal w planach? Czy te moduły mają/mogą mieć obudowy na szynę DIN? (te w których to ma sens, np. ściemniacz, pomiar temperatur przy pomocy dallasów). Chyba brakuje całkowitej szerokości na rysunku ściemniacza i wymiarów rozszerzeń jeśli są inne. Przydałby się dokładniejszy opis ściemniacza (np. czas zapalania jest ustawiany też przez modbus? jest ustawiany dla dowolnej zmiany, czy na 1 albo 100% i potem stosowany proporcjonalnie to zmiany?). Produkty zapowiadają się ciekawie, chociaż ściemniacz mógłby mieć od razu więcej więcej wyjść (w lepszej cenie niż baza+kilka rozszerzeń). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 26.09.2008 16:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2008 planuję zastosować przekaźniki Relpol RM85 z wejściem na cewkę 12V DC, sterowanie linią/odbiornikiem 230V. ( mały prąd max 0,5A ). Mam jednak kilka "gotowych" sygnałów 230V AC ( te do sterowania przekaźnikiem ). Czy mogę je zamienić na 12V 0,5A prądu DC zwykłym, typowym zasilaczem np. http://www.allegro.pl/item445900124_zasilacz_stabilizowany_impulsowy_12v_500ma_0_5a.html Nie chcę stosować przekaźników sterowanych 230V. Wiem są takie, ale ze względów bezpieczeństwa, nie chcę w pewnych miejscach stosować i prowadzić takiego napięcia. rozumiem że chcesz z 230V które masz 'gotowe' podać na cewkę przekaźnika 230 i załączyć w ten sposób 12V które podasz na cewkę przekaźnika 12 (relpol) jeśli tak to w zależności ile masz tych przekaźników ten zasilacz powinien wystarczyć (chyba 17 albo 33 mA na jeden) To znaczy mam taki układ; 230V z kilku źródeł; --> sieć ( załączanie przełącznikiem urządzenia/lampy i wykorzystanie dalej tego sygnału do dalszego sterowania ), --> czujnik zmierzchu ( pracuje dla urządenia zasilanego 230V i chce ten sam czujnik wykorzystać ) --> inne .. [ ||||| ] To wszystko jest w jednym miejscu. --> Chcę te napięcia zamienić tymi zasilaczami 230VAC --> 12VDC --> Przewód typu skrętka, lub inny sygnałowy do przekaźnika 12V / 230V --> sterowanie urządzeniami zasilanymi 230V. Czy ten zasilacz będzie OK ? Czy fakt, że jest impulsowy nie będzie mi przełączał przekaźnika 100x/sek. ? Zamiar mój jest taki, że pomiędzy sygnałem sterującym w jednym miejscu, na przewodach, a przekaźnikiem nie było 230V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 26.09.2008 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2008 230V z kilku źródeł; --> sieć ( załączanie przełącznikiem urządzenia/lampy i wykorzystanie dalej tego sygnału do dalszego sterowania ), --> czujnik zmierzchu ( pracuje dla urządenia zasilanego 230V i chce ten sam czujnik wykorzystać ) --> inne .. abstrahując od tego czy to zadziała czy nie (w stanie ustalonym pewnie tak, ale co się będzie dziać przy włączaniu/wyłączaniu? może BigBeat?), to czemu w tym miejscu, w którym chcesz zastosować zasilacz 230VAC --> 12VDC nie zastosujesz zasilacza (tego samego) + przekaźnik z cewką 230V? Jeśli to wszystko jest w jednym miejscu to zamiast np. 5 zasilaczy, jeden zasilacz + 5 przekaźników. Kosztowo chyba wyjdzie podobnie, może trochę więcej lutowania. W tym samym miejscu więc nie ma prowadzenia 230V nigdzie dalej, od tego miejsca będzie już będzie 12VDC (do kolejnego przekaźnika z cewką 12VDC tym razem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 26.09.2008 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2008 civic9 ... bo taki mam układ przewodów w puszkach i ścianach otynkowanych, pomalowanych i co tam jeszcze... Jak budowałem dom, to miałem nieco inną koncepcję i ... jednak trochę za mało wiedzy Teraz chcę całość uruchomić i kosztem właśnie kilku zasilaczy pasuje mi zastosować w puszkach z doprowadzonymi przewodami zasilającymi 230V przekaźniki 12VDC/230VAC. Oczywiście mogę zastosować w jednym miejscu przekaźniki 230V/230V, ale w przewodach typu skrętka pojawi się 230V. Owszem, dla mnie taka instalacja będzie oczywista, ale dla potomnych, nie koniecznie! Primo. Bezpieczeństwo. Przewidywanie różnych sytuacji. Secundo. Logiczność i przejrzystość instalacji. Tercio. Funkcjonalność, koszty. Teraz planując budowę domu zaczynam od solidnego rozpoznania tematu i projektu. A tak właściwie dochodzę do wniosku, że wiedza i doświadczenia DOBREGO fachowca jest bezcenne. W każdej dziedzinie, nie tylko tej omawianej w tym wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 26.09.2008 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2008 nie rozumiemy się... ja Ci nigdzie nie proponuję puszczać tego 230V - zresztą na skrętkę szczególnie nie polecam. chcesz mieć tak: 230VAC----(A)-------12VDC------------(B)-------230VAC pomiędzy A i B jest skrętka. Ty chcesz: w punkcie A: zasilacz 230VAC->12VDC, który "skonwertuje" Ci ten sygnał z 230VAC na 12VDC. w punkcie B: przekaźnik z cewką 12VDC Ja mówię, ok, ale w punkcie A daj zasilacz 230VAC->12VDC oraz przekaźnik z cewką 230VAC. Zasilacz podłączasz na przełączane styki przekaźnika. A sygnał 230VAC na wejście sterujące przekaźnika. To wszystko w jednym miejscu, bez żadnych dodatkowych kabli. Pomiędzy A i B masz tak jak chciałeś 12VDC. Jeden zasilacz 230VAC->12VDC możesz wykorzystać do kilku przekaźników. Albo ja czegoś nie rozumiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 26.09.2008 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2008 cicic9, dzięki Teraz zaiskrzyło mi pomiędzy dwoma szarymi komórkami Logika jest raczej moją mocną stroną, ale jakoś na chwilę przy tych AC/DC się wyłączyła ekh... przekaźnik się starzeje, szczególnie po whiskaczu w piątkowy wieczór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 28.09.2008 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2008 No dobra - setki kilometrów położone. Jeszcze nie wiem po co No i nie wiem jak tynkarze sobie z tym poradzą Mam taka zapytka - skąd teraz wziąć szafe/rozdielnice na to? I czy braliście jedną wielką (koszt!), czy raczej kilka mniejszych? Które są w miare dobre a nie za drogie? Przy 200 modułach (lub więcej) robią się koszty... Same przewody na razie kosztowały mnie 6500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jelen 28.09.2008 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2008 Generalnie polecam moellera ale nie każdemu odpowiada koszt takiej rozdzielnicy. Ogólnie zwróć uwagę na:- głębokość - najlepiej 25cm bo przy dużej ilości przewodów będzie w miarę luźno. Można płytsze tylko trzeba bardzo dobrze wszystko wcześniej rozplanować i później nic nie zmieniać bo po prostu będzie bardzo ciężko z przewodami.- wielkość i ilość - dużo lepiej jedną większą bo wyobraź sobie że nagle musisz przerzucić 20 przewodów przez otwór np. 5x10cm (przejście pomiędzy rozdzielnicami) - dla Twoich potrzeb powinna wystarczyć 10x24 modułów albo 7x36 w zależności ile masz szerokości (60 albo 80cm).- koszty - przy porównywaniu zwróć uwagę czy patrzysz na rozdzielnicę kompletną razem z szynami N i PE, rozdzielnicę prawie kompletną (bez N i PE) czy samą obudowę gdzie trzeba oddzielnie dokupić szyny N i PE oraz same szyny na których montujesz moduły. Im większe rozdzielnice tym bardziej prawdopodobne że kupujesz wszystko oddzielnie (także drzwiczki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 29.09.2008 08:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2008 rz22 z http://www.firma-kubiak.pl/rn3.html, dwie sztuki skręcone obok siebie razem. dość tanie, ale cienka blacha i wiotkie. natynkowe, wiszące. cennik na stronie. jak się uprzeć to można kupić bezpośrednio u nich. w środku był chyba komplet, tzn. elektrycy nie zgłaszali mi że trzeba czegoś dokupić (chyba, że sami coś za grosze dokupili). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 29.09.2008 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2008 Thanks guys Te Kubiaki faktycznie taniutkie - tylko czy nie za bardzo? No ale jak mówisz, że dają radę... Tylko głębokość mają 200mm - wg. jelena za mało. Jakie mają terminy? Można u nich bezpośrednio zamawiać? I skąd kupowałeś przekaźniki - prosto z Relpolu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
civic9 29.09.2008 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2008 Thanks guys Te Kubiaki faktycznie taniutkie - tylko czy nie za bardzo? No ale jak mówisz, że dają radę... Tylko głębokość mają 200mm - wg. jelena za mało. Jakie mają terminy? Można u nich bezpośrednio zamawiać? nie chcieli bezpośrednio, podali namiar na jakiegoś sprzedawcę, ale sprzedawca powiedział, że sprowadzi za kilka tygodni, to do nich wróciłem, powiedziałem, że chcę już i wysłali kurierem po zapłaceniu przelewem. głębokość... no cóż, to co zrobili moi elektrycy wygląda znośnie. ale fakt, że zmieniać tam coś teraz to byłoby ciężko (chociaż nie wiem czy dodatkowe kilka cm wiele zmienia, tak czy inaczej) no ale jak jest PLC to raczej zmiany są nie potrzebne bo zmiany się wykonuje w programie, a nie fizycznie I skąd kupowałeś przekaźniki - prosto z Relpolu? z lokalnej hurtowni, dali jakiś tam rabat, chyba ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 29.09.2008 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2008 głębokość... no cóż, to co zrobili moi elektrycy wygląda znośnie. ale fakt, że zmieniać tam coś teraz to byłoby ciężko (chociaż nie wiem czy dodatkowe kilka cm wiele zmienia, tak czy inaczej) no ale jak jest PLC to raczej zmiany są nie potrzebne bo zmiany się wykonuje w programie, a nie fizycznie Najgorsze jest to, że ja jeszcze do końca nie wiem, jak i co ma bangląc. Właściwie to cała ta instalacja jest Wielką Improwizacją, która powstała na budowie. Miała być właściwie klasyczna, a paroma elementami inteligentnej, ale jak zacząłem chodzić z elektrykiem i ustalać, to powstała praktycznie 100% gwiazda. No i teraz będzie rzeźba jak to wszystko połaczyć, co do PLC (na pewno rolety, ale co jeszcze?), co na jakichś zwykłych modułach itp. A propos - czy nt. śćiemniaczy coś już było? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.