Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

sprzedawca chcę się wymigać od odpowiedzialności


ali45

Recommended Posts

Witam serdecznie, mam taki dość duży problem.

Zakupiłem niedawno kabinę prysznicową. Sprzedawca przy zakupie poinformował mnie, że ta kabina ma 2 letnią gwarancję na podstawie dowodu sprzedaży. Niestety z jakiegoś powodu po zamontowaniu na drugi dzień, w trakcie regulacji, rozleciały się drzwi tej kabiny.

Zgłosiłem reklamację za pośrednictwem sprzedawcy, niemniej producent odmówił jej przyjęcia z tego powodu, że kabina była powystawowa. Ponadto jak mi powiedział takie kabiny sprzedawca sprzedaje na swoje ryzyko.

Niestety sprzedawca się „wypiął na mnie”.

Proszę o podpowiedzenie co mam robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli, ten towar miał niższą cenę, ze względu na jego „wystawowość”, to trudno będzie udowodnić sprzedawcy, że o takiej możliwości (możliwe wady wynikające z „używania”) nie poinformował nabywcy.

Sprzedawca może się powołać (Ustawa konsumencka) na:

 

Art. 7.

Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć.

To samo odnosi się do niezgodności, która wynikła z przyczyny tkwiącej w

materiale dostarczonym przez kupującego.

 

Nie mniej jednak, należy spróbować dochodzić "niezgodności towaru z umową".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...