Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

29700pln to bardzo tanio:) ja bym sie nie wahał, za takie same roboty jak wyżej napisałeś najdroższa firma podała mi cenę 80.000pln firma z woj.opolskiego natomiast firma, która będzie mi stawiała stan surowy otwarty z dachem skasować ma 48.000pln z vat'em firma jest z knurowa woj.śląskie, i jest to najtańsza firma jaką znalazłem która podjęła by się budowy w mojej okolicy, materiały budowlane prawdopodobnie też będę kupował na śląsku bo ceny są nawet do 30% mniejsze niż w opolskim!!!!

prąd, woda i kanalizacja leci na granicy pola, byłem sie orientować to powiedzieli ze to będzie kwestia max do tygodnia, usadowienie budynku na działce też już jest zrobione w sensie projekt, teraz tylko czekam na decyzje, bo wszyscy sąsiedzi dostali pismo z gminy i maja 2tygodnie na ewentualne zastrzeżenia i po tym czasie będę miał decyzje o podziale i już będę występował o doprowadzenie mediów i zezwolenie na budowę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Szukając ekipy budowlanej odwiedzałem rozpoczęte budowy i porównywałem oferty. Warto umówić się z ekipą na płacenie za całość, a nie z metra. Z metra wychodzą cuda. Warto pytać co według ekipy wchodzi w stan surowy otwarty. Kiedy szukałem ekip spotykałem takie, które mogły wybudować dom ale bez dachu, schodów czy tarasów. Jak się nie dogra czegoś na wstępie, to potem są konflikty. Jeżeli chodzi o płatność, to z moim kierownikiem ustaliłem, że połowę płacę z góry a połowę po zakończeniu ostatniego etapu który musi odebrać. Z ekipą ustaliłem zapłatę za poszczególne etapy wykonane i odebrane przez kierownika. Nigdy z góry. To jest bezpieczniejsze dla mnie jako inwestora. Edytowane przez ALBERTYN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z kolegą wyżej, trzeba przyjąć zasadę ograniczonego zaufania, bo przecież budowa domu to nie jest inwestycja 100zl:)

 

W kosztorysie firma za kwotę 48000pln ogólnie pisząc cena zawiera:

1)wykopy, ławy, fundamenty, izolacja i zasypanie,

2)wybudowanie ścian działowych nośnych i kominów(zrezygnowałem z kominów murowanych tak jak w projekcie i będą kominy systemowe)

3)strop

4)schody wewnętrzne i zewnętrzne, bez tarasu bo taras będzie usypany, taras wylany+kafelki się nie sprawdza,

5)ściany kolankowe i ściany na poddaszu nośne i działowe

6)dach w całości razem z dachówką, podbitką i orynnowaniem

7)wykonanie wstępnych instalacji tych co biegną podłodze w domu (woda, prąd, kanalizacja) + ewentualne przyłącze jeśli będę chciał

8 ) wylewki

 

to tak ogólnie pisząc z głowy:)

 

prosiłbym o wasze kosztorysy, żebyśmy mogli wspólnie porównać ceny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcąc porównywać ceny za ekipę warto to robić w regionie. Z tego co piszą koledzy i koleżanki widać duże różnice między Opolem, Poznaniem, a Kielcami. U mnie w regionie krąży powiedzenie, że albo tani kierownik i droga ekipa, albo drogi kierownik i tania ekipa (czytaj dobry - słaby). Żeby pocieszyć wszystkich budujących podzielę się pewną anegdotą. Inwestor dopiero trzeci dom buduje dla siebie; pierwszy buduje dla wroga, drugi dla teściowej, a trzeci dla siebie. Chodzi o to, że w miarę doświadczenia nabywamy wiedzę i widzimy jak zmieniają się nasze poglądy na pewne rozwiązania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Również zakupiłem projekt m-131. Jestem na etapie załatwiania formalności (wszystkim zajmuje się projektant - ja mam tylko podpisać wniosek pozwolenie na budowę). Zastanawia mnie tylko, czy zaprojektowana instalacja wentylacyjna będzie prawidłowo działać na zasadzie grawitacyjnej, ponieważ kanały wentylacyjne z kuchni i łazienek poprowadzone są poziomo do komina a w ostatnim muratorze wyczytałem, że nie można stosować poziomych kanałów (chyba, żeby miał być rekuperator - czego nie chcę). Być może będę kombinował komin wentylacyjny gdzieś koło spiżarni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie tylko, czy zaprojektowana instalacja wentylacyjna będzie prawidłowo działać na zasadzie grawitacyjnej, ponieważ kanały wentylacyjne z kuchni i łazienek poprowadzone są poziomo do komina a w ostatnim muratorze wyczytałem, że nie można stosować poziomych kanałów (chyba, żeby miał być rekuperator - czego nie chcę). Być może będę kombinował komin wentylacyjny gdzieś koło spiżarni.

 

Też miałam (nadal mam) wątpliwości odnośnie wentylacji i napisałam w tej sprawie do p. Matuszewskiego. Dostałam taką odpowiedź:

 

"Poziome odcinki wentylacji grawitacyjnej zaleca się prowadzić nie dłuższe niż 2,00m.

Przy dłuższych odcinkach należy zwiększyć ich przekrój albo wspomóc mechanicznie.

W projekcie M-131 zastosowano zwiększony przekrój przewodu o ok.50%.

Oczywiście z punktu widzenia wentylacji grawitacyjnej nie jest to rozwiązanie idealne, ale dla mnie priorytetem jest układ funkcjonalny domu.

I gdyby do każdego pomieszczenia wymagającego wentylacji grawitacyjnej dostawiać komin to na dachu mielibyśmy dwa razy więcej kominów, co zwiększa ilość słabych punktów w dachu i podatność na przeciekanie, oraz zwiększa ilość mostków termicznych jakimi są kominy.

Najprostszym sposobem na zwiększenie wydajności wentylacji jest zamontowanie wentylatorów mechanicznych na poziomym odcinku, które zwiększą przepływ powietrza szczególnie latem kiedy wentylacja grawitacyjna praktycznie nie działa."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o wentylację poziomą, to ja w swoim m131 planuję w łazience na parterze zastosować wentylator mechaniczny a w kuchni okap elektryczny. Jeżeli tak jak planuję przesunę ścianę w łazience z drzwiami do przodu, to zmniejszy się odcinek przewodu wentylacyjnego o jakieś 0,5 metra. A to już jest ok. Natomiast w kuchni warto rozważyć kanał wentylacyjny w miejscu gdzie będzie słała kuchenka i zainstalować okap elektryczny. Myślę, że to jest lepsze i tańsze rozwiązanie niż instalowanie rekuperotora czy budowanie dodatkowego komina.

Dla wszystkich polecam miesięcznik ŁADNY DOM - BUDOWA I REMONT. Jest w nim praktyczny kurs dobrego budowania. Wychodzi z miesięcznym wyprzedzeniem. W lutowym wydaniu opisana jest część: wykopy i fundamenty. Bardzo prosto, przejrzyście i współcześnie. Kupuję różne czasopisma ale to jest najlepsze. W kolejnych wydaniach będą opisywać:

1. Podłoga na gruncie.

2. Piwnice.

3. Ściany parteru.

4. Stropy.

5. Schody.

6. Ściany poddasza.

7. Dach stromy.

8. Dach płaski.

9. Okna.

10. Elewacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem projekt od p.Matuszewskiego za 2500zł ze zmianami pod koniec listopada.

Warunki zabudowy uprawomocniły się 10 grudnia ale że były na mnie to musiałem je przepisać na mnie i na zone więc przepis warunków (decyzja zmieniająca) uprawomocnił się po świętach - w wigilię nikt nie pracowal już. .

 

A dlaczego musiałeś przepisywać WZ na siebie i żonę? Było ci to potrzebna do PNB czy do kredytu? Ja również mam WZ tylko na siebie i zastanawiam się czy nie przepisać również na żonę, tylko nie wiem czy będzie mi to potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego musiałeś przepisywać WZ na siebie i żonę? Było ci to potrzebna do PNB czy do kredytu? Ja również mam WZ tylko na siebie i zastanawiam się czy nie przepisać również na żonę, tylko nie wiem czy będzie mi to potrzebne.

 

Ja miałam WZ na poprzedniego właściciela, który dzielił działki. Musiałam przepisać z niego te WZ na siebie i męża- pisaliśmy wniosek odręczny dla Gminy i drugie pismo- zgodę na przepisanie WZ z poprzedniego właściciela. Te dwa kwity do Gminy- decyzja przyszła w ciągu tygodnia. Powiedzieli mi, że to do PnB potrzebne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem projekt od p.Matuszewskiego za 2500zł ze zmianami pod koniec listopada.

Warunki zabudowy uprawomocniły się 10 grudnia ale że były na mnie to musiałem je przepisać na mnie i na zone więc przepis warunków (decyzja zmieniająca) uprawomocnił się po świętach - w wigilię nikt nie pracowal już. Projektant już działał w sprawie adaptacji w czasie uprawomocniania się decyzji więc wszystkie uzgodnienia z dostawcami mediów i ZUD załatwił na pocz stycznia tego roku.

Projekt budowlany odebrałem 15 stycznia i zaniosłem do starostwa z wnioskiem o pozwolenie na budowę. Muszę teraz czekać na pozwolenie (mówili że miesiąc) potem uprawomocnienie - 14 dni a na koniec zgłoszenie prac budowlanych więc w marcu planujemy zacząc - wykopy i ława. Potem za 2- 4 tyg scianka fundamentowa i dalej do góry.

Moje dotychczasowe wydatki to:

-projekt 2500 (ze zmianami)

-adaptacja łacznie z projektem zagospodarowania terenu i projektami przyłączy wod kan 2000 łącznie + 400 elektryk za projekt WLZ,

-przyłącze prądu 2760 za 16kW - ENEA,

-woda + kanaliza razem około 2500-3500 z odbiorami (wystarczy pociągnać z ulicy 10m kazdego przyłącza),

-mapa geodezyjna do celów projektowych 500zł,

-kierownik budowy 1200 w tym 20 wizyt na budowie i wpisy do dziennika - budujemy systemem gospodarczym więc firmuje wszystko oraz wypełnia potrzebne papiery do odbioru częsciowego bo taki będziemy robić,

-nie liczę kosztów załatwiania wszystkiego, wyjazdów i telefonów, uzgadnień itp ale to są niemałe koszty (na razie 500-700zł wyliczyłem).

Budujemy się na północy kujawsko-pomorskiego w okolicach Tucholi. Ktoś jest z pomorskiego więc widzę że przybywa w polsce budowniczych M-131.

 

wow, dość błyskawicznie działasz z papierologią!!! ja zaniosłam wniosek o przyłącza kanalizacji i wody- decyzja będzie za ok 2 tygodnie, ale pani architekt zostawiając pozostałe- energetyk i gazownia, powiedziała, że na decyzje o warunkach czeka się tam i do 2 miesięcy!!!! a kiedy projekt przyłączy a kiedy wrysowanie domu na mapę, pozwolenie na budowę??? będę dzwonić, męczyć o szybsze załatwienie sprawy..niby wg naszej pani architekt mamy zdążyć do kwietnia...oby, oby!

jak będziesz podłączał kanalizację i wodę- sam będziesz kopał i instalował, czy przez kogoś? Nam w Wodociągach powiedzieli, że możemy zrobić to sami, oczywiście wg projektu i ich wytycznych a oni tylko odbierają po wykonaniu..pytanie- czy da się to zrobić samodzielnie i jak??? :) dodam tylko, że kanalizę mamy przy ogrodzeniu, wodę podobnie, tyle, że z drugiej strony działki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mogę sam wykonac przyłącze lub zlecić innej firmie niż wodociągi. Ale wtady nie mam gwarancji na wykonanie i szkody wynikłe z wadliwego wykonania sam naprawiam (tak mam w warunkach technicznych). Jednak wodociągi same się wpinają w wodociąg nawiertką i sami robią odbiór za 60zł chyba. Wtedy za samo podłączenie płacę 1000zł a materiały sam kupuję i sam u siebie na działce kopię. Wodociągi zawsze same robią odbiór jeszcze przed zasypaniem przyłączy i muszę je jeszcze zainwentaryzować u geodety na mapkach.

 

a będziesz wiedział jak(potrafił) zrobić to samodzielnie? domyślam się, że projekt i opis warunków będą na tyle jasne, że sami damy radę położyć rury a wcześniej wykopać dół....:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli działka jest Twoja i żony to żona będzie musiała wyrazić zgodę na budowę tylko na Ciebie i chyba notarialnie. Mam nadzieję że nie chcesz wykiwać żony bo nieruchomośc wtedy byłaby tylko twoja i możesz żonę puścic z torbami. Jeśli chesz budować się z żona razem musisz przepisać warunki zabudowy ale nie na nią tylko na WAS.

 

Nie ma to znaczenia, że pozwolenie będzie tylko na mnie. Dom i tak będziemy budować z majątku wspólnego na wspólnej działce, a więc wg prawa dom będzie tak samo mój jak i żony.

http://www.abc.com.pl/pytanie/1355/4

cyt: "Realizacja obiektu na nieruchomości wchodzącej w skład majątku wspólnego na podstawie pozwolenia uzyskanego przez jednego z małżonków i tak powoduje przysporzenia w majątku wspólnym małżonków. Przymiot inwestora w postępowaniu wcale nie oznacza, że realizuje on obiekt, który będzie do niego należał. O tym decydują właściwe regulacje prawa cywilnego, a nie materialnego prawa administracyjnego."

 

Dlatego pytałem do czego to jeszcze może być potrzebne, aby decyzja WZ była na oboje małżonków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

poniżej kolejna wycena budowy "EMA"

 

 

"1) Wykonanie fundamentów 4000 (ławy ,fundamend niepodpiwnczony bez wykopu, )

2) Stan surowy otwarty 21000 (z dachem ,dachówka )

3) Stan surowy zamknięty 25000 ( bez tynku )

ceny do negocjacji wzależnośći od projektu ,miejsca itp. (do 150m2

użytkowych )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna wycena z Gdańska

 

FUNDAMENTY 3000zł (do 1300 szt bloczków)

 

Stan surowy otwarty 28 000 zł

 

1..Wykonanie izolacji fundamentów

2..Wykonanie odpływów kanalizacji

3..Wykonanie wylewki pod posadzkę

4..Wykonanie ścian nośnych budynku

5..Wykonanie stropów

6..Wykonanie schodów wewnętrznych żelbet

7..Wykonanie konstrukcji dachu (bez pokrycia dachu )

 

Stan surowy zamknięty SSO(28000zł) + 9 000zł

 

8..Wykonanie ścian działowych budynku

9..Wykonanie kominów

10..Wykonanie pokrycia dachu (deski, papa), (ułożenie: blacho-dachówka 30

 

zł/m2; dachówka 40 zł/m2)

11..Wykonanie kominów poza dach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po konwersacji mailowej z p.Matuszewskim dowiedziałem się, że za poszerzenie garażu o metr dopłacę ok 300zł, a za pozostałe zmiany w takim razie Ty dopłacasz dodatkowe 200? Niesamowite! :)

To pewna informacja?

 

 

Witam !

 

Planuję wybudować M-131 w okolicach Lublina i od kilku tygodni zastanawiam się nad różnymi wariantami modyfikacji projektu pana Matuszewskiego. Również mam ochotę na poszerzenie garażu. W jaki sposób przeprojektowuje to pan Matuszewski? Domyślam się, że cała ściana szczytowa jest przesuwana o 50-100 cm, zarówno na parterze jak i na poddaszu, poszerza się również kotłownia oraz strych a dach również jest wydłużany o 50-100 cm? Czy ktoś liczył, o ile podniesie to koszty budowy?

pozdrawiam

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Planuję wybudować M-131 w okolicach Lublina i od kilku tygodni zastanawiam się nad różnymi wariantami modyfikacji projektu pana Matuszewskiego. Również mam ochotę na poszerzenie garażu. W jaki sposób przeprojektowuje to pan Matuszewski? Domyślam się, że cała ściana szczytowa jest przesuwana o 50-100 cm, zarówno na parterze jak i na poddaszu, poszerza się również kotłownia oraz strych a dach również jest wydłużany o 50-100 cm? Czy ktoś liczył, o ile podniesie to koszty budowy?

pozdrawiam

Radek

 

a my z kolei będziemy mieli wersję M131 nieco pomniejszoną- bez wykuszu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...