nuvo 09.02.2011 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Uważam, że warto chodzić po składach budowlanych nawet, jeżeli będziemy budować się za pół roku czy rok. Trzeba jak najlepiej poznać rynek składów budowlanych w okolicach. Ja pozwolenie uprawomocnione miałem pod koniec października i już od razu zacząłem chodzić po składach. Nawet jeżeli trochę wzrosną ceny, to nie będzie to taka wielka różnica. ... Dokładnie dlatego też zamierzamy zapoznać się z ofertami teraz... a najbardziej chodzi nam o więźbę dachową, ponieważ mamy swój las i zastanawiamy się, czy opłaca się robić wycinkę drzewa (można ją robić do końca marca) i z tego więźbę, czy kupić gotową... A jak u Was wygląda koszt więźby dachowej? Zamawiacie na tartaku, czy firma wykonująca dach bierze to na siebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ALBERTYN 10.02.2011 16:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Ja mam wycenę za cały dom więc nie wiem ile wyniesie koszt budowy więźby dachowej. Jeżeli chodzi o drzewo na więźbę dachową, to samodzielnie nie jesteśmy wstanie wysuszyć je do wilgotności max. 20% a taka wilgotność jest zalecana (jest to też zaznaczone w projekcie). Mokre drzewo się łatwo wypacza i wtedy po prostu konstrukcja dachu jest krzywa a taka nie może być. Mój majster mówi aby kupić drzewo bezpośrednio od dostawcy niezaimpregnowane (impregnację zrobi mi na budowie). Chodzi oto, że często składy drewna zleżałe drewno impregnują a wtedy trudno jest ocenić czy jest to drzewo bezpośrednio z tartaku czy też leżało jakiś czas na placu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomczaas 10.02.2011 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Dokładnie dlatego też zamierzamy zapoznać się z ofertami teraz... a najbardziej chodzi nam o więźbę dachową, ponieważ mamy swój las i zastanawiamy się, czy opłaca się robić wycinkę drzewa (można ją robić do końca marca) i z tego więźbę, czy kupić gotową... A jak u Was wygląda koszt więźby dachowej? Zamawiacie na tartaku, czy firma wykonująca dach bierze to na siebie? Witam Jeżeli chodzi o opłacalność, to na pewno przy posiadaniu własnego lasu wykonanie więźby będzie znacznie tańsze, a powodem jest podwyżka cen drewna od nowego roku. Ja osobiście kupiłem drzewo z lasu i zamówiłem przenośny tartak. Nie zagłebiając sie w szczegóły sam włożyłem sporo pracy, finansowo wyszło podobnie jak zamówienie gotowego z tartaku, ale za to jestem pewien jakie drzewo mi w tej chwili na dachu leży I jeszcze jedno dla tych co będą sami cieli i układali do suszenia, warto do tego dobrze się przygotować od strony teoretycznej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomczaas 10.02.2011 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Współczynnik przenikania ciepła dla leier termopor 25 wynosi 1,00 a dla maxa 220 wynosi 6,65. Z tym że grubość ściany w leierze wynosi 25 cm a w maksie 220 29 cm. Porównawczy współczynnik dla leiera termopor 30 wynosi 0,59. Rzeczywista różnica na korzyść leiera jest w granicach 0,1-0,2. Powyższe współczynniki dotyczą produktów firmy leier. Maks 220 innych firm ma współczynnik dochodzący do 0,79. P.s. Robiąc kalkulację dachówki zwrócono mi uwagę, że na rzucie dachu nie ma wyłazu dachowego dla dojścia do komina. Zapytałem oto Pana Matuszewskiego który odpisał mi: Dojście do komina robimy włazem dachowym, albo stopniami dachowymi i wtedy dojście jest z zewnątrz, albo kominiarz musi mieć swoją drabinę (i takie rozwiązanie ja preferuję). Myślę, że warto się nad tym zastanowić przed budową dachu i zakupem dachówki. Tak trochę mam czasu, więc napisze jakie jest moje zdanie odnośnie rozwiązania dachu, bo akurat zamówiłem dachówkę wczoraj Wyłaz dachowy to koszt około 350 zł (oczywiście taki ja będę miał), natomiast kominiarz jak podstawi grabinę do dachu to i tak musi jakoś dojść do komina, więc potrzebne są ławy kominiarskie do zamontowania na dachu. Ławy tanie nie są, więc potrzebna jest kalkulacja, co jest bardziej opłacalne. Poza tym przy naprawie byle pierduły na dachu (antena satelitarna itp ) potrzebna będzie wędrówka po nim. Ale oczywiście co człowiek to koncepcja i to jest piękne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nuvo 11.02.2011 14:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 Tak trochę mam czasu, więc napisze jakie jest moje zdanie odnośnie rozwiązania dachu, bo akurat zamówiłem dachówkę wczoraj Wyłaz dachowy to koszt około 350 zł (oczywiście taki ja będę miał), natomiast kominiarz jak podstawi grabinę do dachu to i tak musi jakoś dojść do komina, więc potrzebne są ławy kominiarskie do zamontowania na dachu. Ławy tanie nie są, więc potrzebna jest kalkulacja, co jest bardziej opłacalne. Poza tym przy naprawie byle pierduły na dachu (antena satelitarna itp ) potrzebna będzie wędrówka po nim. Ale oczywiście co człowiek to koncepcja i to jest piękne Jesteśmy podobnego zdania. Według nas wyłaz dachowy będzie tu najlepszym rozwiązaniem. Potrzebujesz wejść na dach to wchodzisz, a nie zastanawiasz się jak to zrobić... Ale im więcej domków M-131, tym więcej pomysłów na rozwiązanie danego problemu... i to się chwali. Tomczass na jaką dachówkę się zdecydowałeś? Jakiej firmy? Czy zauważył ktoś jakieś niedociągnięcia w tym projekcie po jego zakupie? My zastanawiamy się nad jednym. na rzucie dachu YX belka przechodzi przez komin... albo to jest niemożliwe, albo ja tego nie rozumiem.. zwróciliście na to uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ALBERTYN 11.02.2011 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 Jeżeli chodzi o tą belkę przechodzącą przez komin, to najwyraźniej jest to jakaś niedokładność. Wszystkie rysunki z poszczególnymi etapami trzeba czytać wspólnie. Przykładowo: umieszczenie przebić instalacyjnych w fundamentach trzeba odczytać z rysunków branżowych.Ja na 90% zdecyduję się na dachówkę firmy TONDAH HOLENDERKĘ NATURALNĄ. Myślałem też o takiej dachówce pokrytej angobą ale mój domek będzie stał z dala od lasu i zbiorników wodnych w miejscu nasłonecznionym więc efekt porastania mchem będzie minimalny. Skontaktowałem się z przedstawicielem firmy TONDAH i to mi potwierdził.Tomczaas. W którym miejscu umiejscowisz wyłaz dachowy? Ja muszę zrobić kalkulację stopni kominiarskich i porównać do ceny wyłazu. Na razie jestem jeszcze niezdecydowany czy wyłaz czy stopnie kominiarskie.Podpisuję się pod tym, że ile pomysłów, to tyle realizacji. Ale dzięki temu ciekawsze staje się NASZE forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomczaas 11.02.2011 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 Witam Wyłaz dachowy znajduje się u mnie nad kominem, oczywiście patrząc na połać dachową. Mój projekt był robiony na podstawie M-131 (pisałem o tym jakiś czas temu, więc jeżeli jest ktoś zainteresowany to prosze wyfiltrować moje wpisy, nie ma tego dużo, więc łatwo znaleźć) i jeżeli chodzi o rzut dachu to mam tylko jeden komin, więc ław zbyt wiele nie potrzebuję. Jeżeli chodzi o dachówkę, będzie to Braas celtycki brązowy. Mam troche inna lukarnę, więc jeżeli chodzi o belkę to za bardzo się nie wypowiem, ale coś mi napominał architekt, że przy pozostawieniu lukarn w oryginalnym wyglądzie jakiś był problem z umieszczeniem komina (było to jakiś czas temu, więc mogłem coś przekręcić). W tej chwili jak juz stoi stan surowy z zadeskowanym dachem, to jedyne co mógłbym w tej chwili zmienić przy projektowaniu to kształt schodów, a mianowicie poświęciłbym więcej holu na schody z dwoma spocznikami. Mówią, że do takich jak juz mam po prostu trzeba się przyzwyczaić, ale w sumie są troche mniej bezpieczne, a to ważne przy małych dzieciach i rozwijanych przez nich prędkościach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lucek 12.02.2011 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2011 Witam. Mam do Was pytanie: Tak sobie troszkę poczytałem... jakie są koszty fundamentów, a jakie byłyby koszty piwnicy....... pod powierzchnią mieszkalną, bez garażu....... czy to prawda, że fundamenty mogą kosztować 35 tys. zł. a piwnica 50 tys. zł. (czyli fundamenty razem z murem 2,20 m. i stropem ) bo zastanawiam się nad podpiwniczeniem M-131Powiedzcie swoje zdania.... dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomczaas 13.02.2011 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 Ja tylko od siebie, że fundamenty właśnie tyle kosztują, a o piwnicy się nie wypowiem, ale myślę, że 50tys. to minimum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lucek 13.02.2011 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 No właśnie chciałem poznać wasze wyliczenia, koszty..- jak wy to widzicie jeżeli chodzi o piwnicę ???? znalazłem w sieci takie wyliczenia, może teraz są już nieaktualne.ale są rzetelne"- głębsze fundamenty o ok. 0,5 - 0,8 m, więcej bloczków o 10-15%; - 1000kPLN?- strop (materiał -> beton + pustaki lub płyty) - koszt z grubsza licząc to8 kPLN- robocizna niewiele droższa (jest do zrobienia strop i schody ale nietrzeba zasypać ścian pisakiem i go zagęszczać) extra koszt max 1000 kPLNSuma ok. 10 000 PLN- izolacja wilgociowa taka sama, nie ma znaczenia jakie są warunki, trzebają zrobić dobrze- w domu bez piwnicy musisz przywieźć masę piachu do zasypki (nie łudź sięże wystarczy Ci to co wykopałeś, a 12 ton to mała kupka nadająca się dopiaskownicy), ja przywiozłem 190 ton piachu (wyszedłem ponad grunt tylko 0,5m) - koszt ok. 2000 kPLN- chudziak na poziom zero - materiał ok. 1000 - żwir, piasek, cement.Koszt ca. 3000 - 4000 PLN. Więc różnica wynosi ok. 6000 PLN, jak uda się sprzedać pospółkę z wykopupiwnicy to jeszcze mniej, stanowi to mniej niż 10 % stanu surowego. Dodatkowym kosztem jest jej wykończenie, ale to już indywidualna sprawa." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rkowal79 14.02.2011 17:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 No właśnie chciałem poznać wasze wyliczenia, koszty..- jak wy to widzicie jeżeli chodzi o piwnicę ???? znalazłem w sieci takie wyliczenia, może teraz są już nieaktualne.ale są rzetelne " - głębsze fundamenty o ok. 0,5 - 0,8 m, więcej bloczków o 10-15%; - 1000 kPLN? - strop (materiał -> beton + pustaki lub płyty) - koszt z grubsza licząc to 8 kPLN - robocizna niewiele droższa (jest do zrobienia strop i schody ale nie trzeba zasypać ścian pisakiem i go zagęszczać) extra koszt max 1000 kPLN Suma ok. 10 000 PLN - izolacja wilgociowa taka sama, nie ma znaczenia jakie są warunki, trzeba ją zrobić dobrze - w domu bez piwnicy musisz przywieźć masę piachu do zasypki (nie łudź się że wystarczy Ci to co wykopałeś, a 12 ton to mała kupka nadająca się do piaskownicy), ja przywiozłem 190 ton piachu (wyszedłem ponad grunt tylko 0,5 m) - koszt ok. 2000 kPLN - chudziak na poziom zero - materiał ok. 1000 - żwir, piasek, cement. Koszt ca. 3000 - 4000 PLN. Więc różnica wynosi ok. 6000 PLN, jak uda się sprzedać pospółkę z wykopu piwnicy to jeszcze mniej, stanowi to mniej niż 10 % stanu surowego. Dodatkowym kosztem jest jej wykończenie, ale to już indywidualna sprawa." Niestety nie zgodzę się z tezami kolegi. teza 1 U mnie głębokość posadowienia ŁAWY to min 0,9m - warunki geograficzne a koło Suwałk 1,4m (stopy ławy a nie jej wierzchu). Reasumując - ława i tak musi być poniżej posadzki w piwnicy na ławie której to dopiero wylewa się wspomnianą posadzkę. Tak więc - podłoga na parterze może być do 0,5m nad poziomem terenu (aby piwnicę traktować jako piwnicę a nie jak kondygnację) więc wliczając grubość stropu nad piwnicą (30cm minimum) strop piwnicy może być na wysokości do 0,2 m nad poziomem terenu a podłoga piwnicy na głębokości 1,8m (wtedy piwnica ma wysokość 2m). Do tego dodamy grubość posadzki podłogi - 10cm oraz grubośc ławy (conajmniej 30cm) i wychodzi nam głębokość conajmniej 2,2m. Tak więc zamiast 90cm bloczków w budynku niepodpiwniczonym ( wliczając cześc nadziemia -30cm bo nad chudziakiem podłogi równocześnie z jej izolacją termiczną kładzie się już pustak lub gazobeton i jednocześnie odliczając ławę -tez 30cm ) mamy 2,4m bloczków (wliczjąc część nadziemia i grubość posadzki piwnicy). Bloczków wychodzi nie 10% więcej a 160% więcej bo wysokość 2,4m jest 2,6 razy większa od 0,9m. teza 2 strop w piwnicy liczy się kosztowo tak samo jak strop nad parterem (8-12tys) a do tego pełne zbrojenie i też izolacja termiczna od piwnicy z tym ze mniejsza jak w domu niepodpiwniczonym - da to niestety straty ciepła. W piwnicy i tak trzeba lać posadzkę z pełnowatrościowego betonu (B-15) a nie chudziaka B-10 i też OBOWIĄZKOWO dać izolację poziomą o lepszym standarcie jak w przypadku domu niepodpiwniczonego. teza3 koszty jak wiadomo - wykop na ponad 2m i całą ziemię trzeba wybrać (140m2 zabudowy * 2,2m to da ponad 300m3 gruntu do usunięcia czyli ponad 500-600ton. następne koszty to ściany i robocizna oraz szalowanie stropu nad piwnicą - niekt nie powie że to pomijalne koszty. Mało tego - ściany piwniczne muszą mieć podwyższone paranetry jesli chodzi o izolację pionową i odporność na napieranie gruntu z zewnątrz. Teza 4 podsumowanie: Róznica wyjdzie dośc spora: koszty dodatkowe: strop - 10-12tys, ścianki piwnicy - nie 1200 bloczków a 3000 czyli 1800 szt więcej co da 5800zł na dzisiaj, izolacji ze 3-4 razy więcej czyli następne 2-4 tys, usunięcie 600 ton ziemi to 20-40 wywrotek czyli ze 3-4 tys, a robocizna dodatkowo 6-10 tys. czyli razem ze 30tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lucek 15.02.2011 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Dzięki za super wyliczenie !!! Reasumując jak ma się ekipę za umówioną kwotę budowy już z piwnicą, to koszt materiałów wyniesie dodatkowo jakieś 20- tys. zł. za opcję z piwnicą. Bo ziemię zamiast całość wywozić, można zasypać całe fundamenty, oraz wyrównać sobie teren w ogródku.... Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nuvo 15.02.2011 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Przepraszam, ale muszę zmienić temat... a mianowicie mam poważny mętlik.... SZAMBO czy PRZYDOMOWA OCZYSZCZALNIA ŚCIEKÓW? Jakie rozwiązanie wybraliście? Na razie pochłania mnie internet w szukaniu za i przeciw... Doradźcie!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maciek.nowy 15.02.2011 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Ja wybrałem... kanalizację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosja 16.02.2011 08:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Ja wybrałem... kanalizację ja też będę miała kanalizację, ale równocześnie mam problem z wodociągiem...choć rurę mam za siatką, nie mogę się do niej podłączyć...debatujemy z ZGKiM ale pewnie zostanie na studni.....cóż, nie może być idealnie..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maciek.nowy 16.02.2011 14:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 cóż, nie może być idealnie..... To i tak nie masz najgorzej (choć nie jest to też najlepiej), mój kolega musi wybudować 70 m rurociągu i przekazać go gminie za 70 zł... Inaczej nie dostanie zapewnienia o dostawie wody, a więc nie dostanie pozwolenia na budowę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosja 16.02.2011 14:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 To i tak nie masz najgorzej (choć nie jest to też najlepiej), mój kolega musi wybudować 70 m rurociągu i przekazać go gminie za 70 zł... Inaczej nie dostanie zapewnienia o dostawie wody, a więc nie dostanie pozwolenia na budowę. też zaproponowano mi podobną opcję- ale nie było mowy nawet o jakiejkolwiek zapłacie za rurociąg...miałam dołożyć nową, grubą rurę albo w miejsce istniejącej starej, lub nad nią, w tym samym dole. Długość rurociągu ok 90....w Zakładzie nie mają inwentaryzacji z istniejących rurociągów, przyłączy etc....kazali kopać dołek by sprawdzić szerokość istniejącej rury za ogrodzeniem...ręce mi opadają...Sąsiad zaproponował oddanie w użytkowanie własnej studni, mamy ją wyczyścić i podłączyć nowe rury na działkę plus pompa z filtrem. Cała inwestycja wyniesie nas dużo mniej niż rurociąg dla ZGKiM......ręce opadają... muszę napisać pismo do Burmistrza, by zrobił dodatkowy wpis w naszych Warunkach Zabudowy- że prócz wodociągu ma być studnia.. Mam nadzieję, że teraz już się przyspieszy papierologia.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosja 16.02.2011 14:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 To i tak nie masz najgorzej (choć nie jest to też najlepiej), mój kolega musi wybudować 70 m rurociągu i przekazać go gminie za 70 zł... Inaczej nie dostanie zapewnienia o dostawie wody, a więc nie dostanie pozwolenia na budowę. aaa, a ja miałam zapewnienie o dostawie wody do Warunków Zabudowy- ale cóż, okazuje się, że owszem zapewnienie jest ale inwestor robi robotę za Zakład..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nuvo 18.02.2011 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 My nie możemy mieć kanalizacji, bo jej po prostu nie ma na naszej ulicy... Co do warunków przyłączenia wody to nie powinno być problemu - warunki techniczne otrzymaliśmy w ciągu dwóch dni, to podłączenie też powinno być szybko...:yes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zibi1789 23.02.2011 10:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 Otrzymałem dziś wycenę wykonawcy:45 000 zł stan surowy,19 068 zł tynki z materiałem,13 524 zł elewacja bez materiału,7 470 zł posadzki z materiałem,33 195 zł dach z materiałem - dachówka ceramiczna35 000- 40 000 zł wykończenie wnętrza bez materiałurazem 158 257 zł do negocjacji.Czy te ceny są do przyjęcia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.