pepe159 20.03.2012 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 2000zl to chyba dobra cena mi proponowal elektryk 1700netto. ceny pewnie beda rozne w zaleznosci od regionu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zibi1789 20.03.2012 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 Do sebastian1218 - od ostatnich zdjęć niewiele się zmieniło(przejrzyj moje poprzednie wpisy ). Brakowało kuchni i schodów po zamontowaniu poręczy i balustrady co dziś uzupełniam. Do spiżarni przewidziane są drzwi ażurowe. http://pokazywarka.pl/y1qi3b/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myometis 20.03.2012 23:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 a ja mam apel do wszystkich: nie rezygnujcie pochopnie z wykusza!!! naprawdę, świetnie doświetla i ogrzewa no i jest najpiękniejszym elementem salonu, każdy kto przychodzi, zachwyca się wykuszem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosja 21.03.2012 09:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 (edytowane) pepe dzięki za błyskawiczny odzew, zibi jak zwykle niezawodny- chłonę te Twoje wnętrza, tu coś podpatrzę, tu się zachwycę- dzięki!! przestronna wyszła Ci ta kuchnia, dobry to był pomysł, by na ścianie domu, w miejsce wykusza wstawić dwa okna Edytowane 21 Marca 2012 przez gosja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pepe159 21.03.2012 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 popieram Panią Mruczkę ja też mam wykusz i jeśli ktoś mówi że ze względu na koszty go nie robi to... pozorne oszczędności, jak ktoś chce zrezygnować z wykuszu to zapraszam do siebie, aby pochopnie nie podejmować decyzji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosja 21.03.2012 18:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 Mruczka, trzymaj się, byś nie odfrunęła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zibi1789 21.03.2012 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 My chcieliśmy oddzielić kuchnię od salonu ścianą działową a przy wykuszu byłoby niewykonalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M-131 22.03.2012 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 (edytowane) My chcieliśmy oddzielić kuchnię od salonu ścianą działową a przy wykuszu byłoby niewykonalne. Mi sie wydaje, że kuchnia jest w tym projekcie oddzielona sciana dzialowa od salonu? czy mi sie wydaje? My jutro placimy i odbieramy projekt, przez weekend mamy sie zastanowic co cgcemy zmienic (to juz :o) Twoja kuchcia wydaje sie ogromna co masz tam wprowadzone za zmiany jak moge spytac? Schody bardzo mi sie podobaja i ich wykonczenie Czy to by było dużym nadużyciem gdybym Was poprosiła o przypomnienie mi jakie były błędy w tym projekcie? Bo pewnie to mój ostatni gwizdek żeby zrobić konieczne zmiany w projekcie. Edytowane 22 Marca 2012 przez M-131 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zibi1789 22.03.2012 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 Kuchnia w projekcie jest wydzielona - my chcieliśmy większą i mamy ok 15m2. Co do zmian - mamy poszerzony dom o wykusz tj.ok 0,5m i ścianę działową między kuchnią a salonem przesunęliśmy ok 0,7m w głąb salonu. Co do błędów to wszystko było na bieżąco korygowane przez budowlańców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rkowal79 23.03.2012 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 (edytowane) mam nadzieję gosja, że ruszysz również jak burza:) ja będę miał 3 tablice jedna na piętrze druga na parterze i trzecia w garażu ze względu na to że na dole nie będzie sufitu podwieszanego tylko będzie tynkowany kable na suficie są płaskie przymocowane na specjalnych kołkach podtynkowych elektryk bardzo się stara żeby tynkarzenie mieli dużo dziur do łatania dlatego kable wpuszcza w poroterm:) wszystkie kable idą w peszlach o max nacisku niby 320 Niutonów na poddaszu kable do oświetlenia są puszczone w rurkach z takich bajerów to mam podświetlane schody:) no i oczywiście gniazda wypuszczone na zewnątrz itd. cała elektryka materiał + robota razem z białym montażem 10.000 pln Bardzo dobre rozwiązanie z rozdzielnicami. W razie wyzwolenia jakiegokolwiek wyłącznika nadprądowego lub różnicówki przez obwód na piętrze nie zasuwasz na dół a na strych czyli pomieszczenie nad garażem, bo tam pewnie będzie rozdzielnica. W dzień pół biedy, ale wieczorem brak oświetlenia lub prądu w połowie domu trochę irytuje. Druga sprawa to taka, że ciągniesz na poddasze na to pomieszczenie nad garażem tylko 1 kabel 5x6mm np ydyp w ilości 4-5m pomiędzy rozdzielnicami a dalej rozprowadzasz po pomieszczeniach 3x1,5 lub 3x2,5mm2 lub inny w zalezności od potrzeb (nawet 5x4mm jak ktoś ma saunę 12kW). Mała rozdzielnica 8-16 modułów kosztuje grosze. Peszle to dobre rozwiązanie ale najlepiej robić łagodne załamania bo w razie problemu (podłogę ciężko kuć) można łatwo pilotem przeciągnąć nowy kabel wielożyłowy lub wiązkę przewodów 1 zyłowych. Przy częstych i ostrych załamaniach jest to niemozliwe. Edytowane 23 Marca 2012 przez rkowal79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rkowal79 23.03.2012 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 (edytowane) Pozdrawiam wszystkich wczesną wiosną. U nas na budowie duzo się dzieje. Zimę zakończyliśmy stropem parteru. W lutym zakupilismy materiał na poddasze (cegły, cement suporex, wapno, stal itp) które to auto dostawcy wstawiło od razu na strop (na sciany i kominy parteru oczywiście, co by nie wpadło przez strop na dół).Dzięki temu noszenia po schodach nie było prawie wcale (za wyjątkiem materiału, który został po poprzednim sezonie).W 2 tyg wymurowaliśmy całe poddasze włącznie z kominami (1500szt cegły) oraz zaszalowaliśmy pod zalanie wieńców. Robimy wieńce na wszystkich ścianach poddasza, także na działowych (aby w naszym schronie przeciwatomowym przetrwać inwazję kosmitów). Fotki wrzucimy później bo roboty dużo. Przed rozpoczęciem murowania w piątek dostałem awarii kolana (stłuczenie stawu) i przez 3 dni kulami poganiałem naszą rodzinną ekipę. Na szczęście od czwartku już zacząłem murować kominy które trwało całe 7 dni. Reszta ekipy w tym czasie murowała suporexem i szalowała dechami. Zbrojenie skręciliśmy i zmontowaliśmy razem. Zalewanie planujemy koło środy - czwartku jeszcze w marcu. Edytowane 23 Marca 2012 przez rkowal79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rkowal79 23.03.2012 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 (edytowane) Witam nowych budowniczych, a do starych wyjadaczy mam pytanie- czy ktoś z Was robił instalację odgromową? jeśli tak- jaki koszt takiej instalacji? nam elektryk zaproponował wykonanie instalacji odgromowej w kwocie 2 000 zł Instalacja odgromowa w budynkach jednorodzinnych wolnostojących do wys 15m i powierzchni do 500m2 nie jest wymagana. Można ja zrobić, ale z zasady większość piorunów ,,wyłapuja" drzewa, wieże telefonii i kosciołów. Tutaj są szczegóły odnosnie instalacji odgromowych http://www.muratorplus.pl/technika/instalacje-elektryczne/ochrona-odgromowa-wg-pn-86e-0500301_65672.html. Wg tych kilku wzorów kazdy kto miał matmę w szkole sobie obliczy czy spełnia warunki na konieczność stosowania instalacji odgromowej czy nie. Jeśli ktoś będzie robił instalację odgromową to radzę dobry uziom otokowy wokół domu z bednarki i nie łączyć bezpośrednio z uziomem instalacji elektrycznej ponad gruntem bo też takie asy były. Uziomy w postaci prętów znanych firm są dość drogie. Nie pozwólcie prowadzić przewodów odprowadzających prąd pioruna w izolacji budynku, bo czasami możecie mieć ją rozerwaną gdy w wasz piuorunochron walnie piorun. Ja być może instalację odgromową będę robił (jak dla mnie tylko cena materiału bo wykonam sobie sam - jakims tam kiepskim elektrykiem jestem w końcu). Oczywiście nie zapomnijcie zrobić pomiarów uziomu instalacji odgromowej (pomiarowiec wie jak to zrobić - wartości dopuszcz wg PN-IEC61024 to 10om - glina i mokro, 20om -piasek i 40om -grunt skalny lub kamienisty). Edytowane 23 Marca 2012 przez rkowal79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rkowal79 23.03.2012 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 (edytowane) Przymierza sie ktos do ogrzewania domu piecem na ekogroszke. Interesuje mnie jakiej mocy kociol zostal wam dobrany. Mi hydraulik doradzil kociol o mocy 25kW, ale wydaje mi sie to trosze za duzo. My mamy zapotrzebowanie na ciepło około 7kW (CO tylko) ale ocieplenie to 20cm ściany i grunt, oraz 35cm wełny w poddaszu. Wg programu OZC wychodzi prawie tak samo i to przy -20'C (nasza strefa klimatyczna). Nie montujcie za dużego pieca bo straty też są większe. W zalezności od charakterystyki energetycznej - jest zapotrzebowanie na energię w projekcie, 12-18kW powinno w zupełności starczyć. Jakie macie w standardowym projekcie zapotrzebowanie na ciepło? Ja szukałem retortowego z zasypnikiem na węgiel groszek 8-35mm o mocy 12kW ale za nic w świecie nie było takiego w sklepie - najmniejszy 15-18kW. Edytowane 23 Marca 2012 przez rkowal79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M-131 25.03.2012 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 Pozdrawiam wszystkich wczesną wiosną. U nas na budowie duzo się dzieje...... To super!! Jak to milo się czyta jak domki rosną Ja na razie mogę projekt poogladac a i to mnie cieszy My czekamy na pozwolenie wtedy fundamenty a reszte jak dostaniemy jakis sensowny kredyt bo inaczej sie nie da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maciek.nowy 25.03.2012 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 U mnie też się w końcu ruszyło Hydraulik zakończył pierwszy etap. Za tydzień wchodzi elektryk. Potem spece od wentylacji i klimatyzacji. Tak więc za miesiąc, dwa miesiące powinienem mieć tynki i wylewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzys2507 27.03.2012 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 Mam pytanie odnośnie podłogi. Do tej pory myślałem że hydroizolację daje się pod styropianem. A tu hydraulik mnie oświecił że rurki od wody( i grzejników ?) kładzie się pod styropianem. Jak położę najpierw folię to przecież hydraulik i tynkarze mi to zadepczą na amen, a jak na początek położą rurki to potem żadnej folii pod spód nie wcisnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rkowal79 27.03.2012 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 (edytowane) Moim zdaniem lepiej kłaść w styropian bo wtedy rurki masz izolowane od zimnego gruntu (te od CO i ciepłej wody). Kolorowe izolacje na węże od instalacji wodnych są o kant dupy rozbić bo za cienkie i izolacja jest tylko wzrokowa (wydaje się że izoluje a prawie robi wielką różnicę). Żeby izolacje od rurek były dobre to muszą mieć grubość conajmniej 2cm (dla tych z pianki) a które tyle mają? Myślę że twoim hyraulikom chodzi tylko o wygodnictwo bo po co oni mają wycinać bruzdy pod rurki jak może to zrobić ekipa od posadzek która będzie kłaść styropian. Hydroizolację kładzie się pod styropian (bo ten nie może łapać wilgoci z gruntu) ale na styropian kładziesz drugi raz hydroizolację z ekranem aluminiowym (taką w kratę dzięki której łatwo ułożyć podłogówkę).Nie daj się wciągnąć w maliny. Jak masz umowę na papierze to każ im robić prawidłowo a nie fuchy. Pod styropian i pod pierwszą posadzkę na gruncie kładzie się tylko kanalizę. Ja do dzisiaj mam piach w domku i nie połozyłem jeszcze kanalizy. Niebawem to zmienię. NA razie mam ten komfort, że mogę sobie zmieniać trasę kanalizy w zależności od widzimisię żony bo ona jeszcze nie wie gdzie co chce mieć w łazience na parterze oraz w kuchni.jeszce 1 ważna sprawa.Kupując folię hydroizolacyjną wybieraj czarną budowlaną typu 500 czyli o grubości 0,35-0,4mm bo tyle mają a powinna mieć 0,5mm zgodnie z prawami fizyki.Cieńsza folia budowlana (nawet ta z atestem) przetrze się w mig i będzie sito a nie izolacja. Folia typ 200 jaka może być stosowana na hydroizolacje ma grubość 0,15mm a nawet mniej. Rozrzut grubości bierze się z wymogów w normie mówiącej o tym, że odchył grubości może mieć do -30% wartości nominalnej i akurat tyle każdy producent oszukuje. Jedynie folie HDPE czyli np kubełkowe mają grubości jak PAN BÓG przykazał. Wiem to, bo sprawdziłem folie kilku producentów i niestety tak jest. Edytowane 27 Marca 2012 przez rkowal79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebastian1218 29.03.2012 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 A możecie tak mniej więcej powiedzieć ile kosztowała was adaptacja projektu mi projektant adoptujący powiedział 2200 za samą adaptacje bez zmian i bez przyłączy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maciek.nowy 29.03.2012 13:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Koszt adaptacji bez zmian i przyłączy 1500 zł (Wrocław). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rkowal79 29.03.2012 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 U nas adaptacja wraz z projektem zagospodarowania działki, przyłączami (kanaliza, woda, energia elektr) 2400zł brutto. Projekt zamienny na piwnicę 600zł, bo po pomiarach geodezyjnych się zdecydowaliśmy na nią z uwagi na róznicę poziomów na działce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.