Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki impregnat do drewna wybrać?


sedols

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 449
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ja daje dawkę na drewno suche ( max 15 % ) : 1 x bezbarwny + 3 lub 4 dawki koloru zwykłego lub extra Drewnochron.

Jeszcze nie miałem reklamacji , a stosuję to od lat jako wykonawca.

 

Ale jak się da cieniutko dwie warstewki , to się nie ma co spodziewać efektu. Nawet najlepszy środek nie da rady.

 

 

I stąd takie rozbieżności w ocenach forumowych "malarzy" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barierka pomalowana w zeszłym kroku olejem do tarasów nad podziw dobrze się sprawuje :)

grubo dwie warstwy oleju do tarasów... stoi w pełnym słońcu stół plus dwie ławki, woda spływa jak po gęsi

fakt jest pomalowane, że ociekało tym olejkiem, farba olejna już po pierwszym sezonie zaczynała się łuszczyć.

Może dzieje się tak że na powierzchni nie tworzy się sztywna skorupa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Farba olejna nie jest powłoką sztywną, powłokę sztywną tworzy np. chlorokauczuk dlatego nie nadaje się do malowania drewna. Powłoka olejna jak najbardziej pracuje, nie w jakiejś wielkiej skali ale jednak (w porównaniu np z w/w chloro). Jak najbardziej nadaje się do drewna, jednak nie jest zaleca w miejscach narażonych na trudne warunki atmosferyczne no i przez to że zakrywa linie drewna nie jest też zbytnio dekoracyjna.

 

Impregnat, olej czy dobra lakierobejca wnika na więcej mikrometrów w drewno, przez co jest trwalsza. Nie mniej jednak nieumiejętne położenie i przygotowanie podłoża z pewnością sprawi że wszystko będzie się łuszczyć ^^

Edytowane przez hejz0r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by było jak piszesz, to nie malował bym co 2 lata różnych elementów poddanych działaniu słońca.. szczególnie drewno nie znosi olejnej farby.

Olej nie będzie się łuszczył, lakier po prostu "odparzy" zacznie się sypać niczym proch po kornikach.

Drewno zapuszczone kopalnianką ..jest naście lat i niczym ponownie trzeba to uczynić mija tyle czasu, że z nudów to można zrobić.

Tylko kopalnianka ma jeden kolor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elementy dekoracyjne z drewna poddane na oddziaływanie UV, deszczu, mrozów spokojnie mozna pomalować (po wcześniejszej impregnacji) lakierobejcą dobrej jakości np Sadolinem Odporną bądź wycofaną juz Tinovą. I nie wierzę, jak ktoś pisze że po takim zabiegu komuś odparza ^^ musiałby mieć dwie lewe ręcę albo stosować Vidaron lub inne marketówki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Sadolin to nie marketówka? Przecież to marketowa linia Sikkensa.

 

A co do olejnej. Zajmuję się konserwacją zabytków i co dnia widuje uszkodzone powłoki olejne.

 

Najpierw podczas pęcznienia zimowego następuje pękanie powłoki , co jeszcze bardziej otwiera dostęp wody opadowej do drewna , a w konsekwencji drewno podlega większemu spęcznieniu. W lecie , drewno schnie , i popękane płytki powłoki olejnej uderzają krawędziami o siebie, co powoduje wypiętrzenie krawędzi.

 

Wewnątrz budynku jest OK, ale na zewnątrz olejna sprawuje się słabo , co zaowocowało stosowaniem farb systemowych - syntetyczny podkład i wodorozcieńczalna nawierzchnia. Oczywiście mówimy o farbach do drewna na zewnątrz ( typu Sikkens, Sigma, Glasurit, ....), a nie marketowych popłuczynach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
witam

mam pytanie czy ktos doswiadczony moze powiedziec czym rozpuścić smole drzewna .... mam koncepcje na smola olej lniany i terpentyna ale cholernie szybko smola opada na dol u sie nie nadaje na natrysk ani pedzel bo pozostaja czarne smolowe kropki

 

 

Jakby ktos miał kiedyts potrzebe wykorzystania smoly drzewnej do impregnacji to po dlugich poszukiwaniach znalazlem (wujek googiel nie wiele pomogl) ... rozpuszcza se bez grudek TYLKO w alkoholu czyli albo denaturat albo rozcienczalnik spirytusowy RO-1 ... nic innego tego cholerstwa do jednolitej postaci by sie to dalo natrysnac tego sie nie czepia a z 10 roznych rozpuszczalnikow testowalem terpentyna takze smoly nie rozpuszcza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna tez sprobowac 'bialego spirytusu' (White Spiryt), ma zastosowanie przy rozcienczaniu produktow na bazie olejow

mysle ze poradzi sobie rowniez ze smola drzewna

 

pozdrawiam

 

Pewnie to to samo testowo sprawdzilem na bezbarwnym denatruacie ... i zamowilem juz 30 litrow:) przed zima musze chate spryskac od srodka i od zewnatrz ... mam nadzieje ze zdążę z dachem i przykryciem ... wiec profilaktycznie wszystko do zakonserwowania

 

Przez to cholerstwo mialbym juz sciany zakonserwowane a tak to czekam na jakies kilka dni cieplego sami w dwie w porywach do trzech osob stawiamy mala chałpke z bala 18x9 w jednej bryle z garazem 7x4 wiec najdluzsza sciana ma 25m

Edytowane przez jarek whisky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
  • 2 months później...

Witam ekspertów, doradców i innych "pomagaczy"

 

Mam takie pytanie:

Robię werandę na słupkach betonowych ok. 30m2: Legary, kontrlegary, podłoga - polski modrzew; słupy, krokwie miecze i reszta - świerk. Przebrnąłem przez wiele wątków na forum ale nadal mam dylemat jak impregnować całość.

 

Pierwsza opcja jest taka: całość 1x Sadolin Base + 2-3x Sadolin Classic HP - jednak tutaj pojawia się obawa co do odporności na ścieranie warstwy wierzchniej na deskach podłogi.

 

Druga opcja: całość 1x Sadolin Base + Sadolin Superdeck - podłogę mogę regularnie olejować, ale już nie chce mi się tego zabiegu robić na słupach, mieczach czy widocznych od spodku krokwiach i podbitce. No i co z legarami? Nie będę przecież desek odkręcał żeby je olejować ... Czy olej na elementach nie narażonych na deszcz/słońce (podbitka, krokwie) będzie wymagał takiej samej pielęgnacji jak podłoga??

 

Trzecia opcja: cała konstrukcja dachu i legary 1x Sadolin Base + 2-3x Sadolin Classic HP, podłoga 1x Sadolin Base + Sadolin Superdeck - pewnie wystąpi różnica w kolorze krycia z racji różnych gatunków drzewa. Nie wiem też jak bardzo jest zbliżona kolorystyka oleju i impregnatu.

 

Która z opcji jest tą właściwszą w Waszej opinii?? Ja skłaniam się do opcji 3 - Nie ważne czy wybiorę opcję 1 czy 2 to kolorystyka na konstrukcji i podłodze i tak się pewnie będzie różnić z racji różnych gatunków drewna. Wariant 3 daje chyba najlepszy kompromis między trwałością i wyglądem a pracochłonnością odświeżania czy to podłogi czy konstrukcji.

 

 

 

Z góry dziękuję za sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGA: post zawiera produkty "lokowane" ;-)

 

8 lat temu pomalowałem pergole sadolinem.

 

Przed montażem Sadolin Classic x1 (drewno już było impregnowane ciśnieniowo). Po zmontowaniu jedna warstwa Sadolin Extra.

 

W ciągu kilku tygodni dom opuszczam (sprzedany), więc nie planuję żadnych konserwacji na wiosnę. Jednak jedyne co byłoby wymagane to delikatne mycie myjką ciśnieniową (zielony nalot od strony północnej) i ponowne malowanie Sadolinem Extra (najlepiej lekko rozcieńczonym).

Niestety nie dysponuję zdjęciami z początku tego okresu.

Tutaj masz zdjęcie z 2007:

https://lh5.googleusercontent.com/-1a-KsIElA6o/SeT78E2ccHI/AAAAAAAAC50/yZ1kz67Eb6Y/s912/DSC02108.JPG

A tutaj maj 2013

https://lh6.googleusercontent.com/-QG94zlmmY-o/VCAQfKaVyvI/AAAAAAAAeH8/uYihYe2m4xE/s912/IMG_0115.jpg

W tym czasie drewno nie było w ogóle konserwowane, czyszczone, malowane.

Wiem, że nie jest to zestaw taki jak Ty planujesz zastosować (Extra to farba do drewna kryjąca). Ale jak dla mnie przykład mojej pergoli jest laurką dla Sadolina.

Jestem pewien, że Sadolin Extra, nie trzymałby się tak rewelacyjnie, gdyby nie zastosowany Sadolin Classic.

 

Moim skromnym zdaniem, powinieneś wszystkie elementy pomalować podkładem BASE, potem impregnatem Classic. Ale ten etap malowania przed montażem. Następnie po montażu, olejo-żywicą.

 

Ścieranie. Domyślam się, ze zastosujesz deski ryflowane. Wypustki na pewno będą się ścierać, i wystąpi odbarwienie w tych miejscach. Ale ja tym bym się nie przejmował. To dodaje drewnu uroku. Pokazują się słoje, coś się dzieje. Drewno nie wygląda jak sztuczna deska tarasowa z konglomeratu.

 

Sam spędziłem wiele godzin znęcając się nad swoim tarasem, po to aby własne wyglądał na "podtarty"

 

https://lh6.googleusercontent.com/-z8JZ5uhr8zI/VETWXEYdFoI/AAAAAAAAeLg/wJQjRpHHvZA/s912/IMG_1336.JPG

 

Ważne jest, abyś raz na 1-2 sezony powierzchnie najbardziej narażone na "elementy" (słońce, deszcz) pokrył olejem. Może już tym razem nie ma konieczności stosowania drogiego superdecka.

Tak przynajmniej doradził mi mój wykonawca, kiedy zapytałem o konserwacje schodów i tarasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
  • 1 month później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...