zbyszek57 02.08.2012 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 Weż ten sam preparat i pomaluj deske prosto z tartaku, deskę wysuszona i deskę z widocznymi miejscami żywicznymi. Mysle ze sam(a) znajdziesz odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemcio86 10.08.2012 14:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 Witajcie! Zamierzam odmalować dom z bali, myślę o Tikkurila Valtti Color, tak był wcześniej malowany, wyglądał ładnie, teraz po 4 latach już troche zblakł kolor, myślicie że 2x wystarczy samym Valtti Color? Prośba do tych którzy przeżyli malowanie, co będę potrzebował? Mam drabinki, rusztowania, jakie taśmy potrzeba (wykończenia są zielone) jakie pędzle najlepsze? Co innego będzie niezbędne? Robie to 1 raz dlatego prosze o pomoc dziękuję bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dom1719510633 05.10.2012 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2012 Polecam Remmersa. To dobra niemiecka lazura. Impregnujemy nią elewacje i tarasy drewniane( świerk, modrzew) od kilku sezonów. Ochrona jak i walory wizualne całkiem niezłe. a co powiecie o V33 albo remmers? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
K160 15.11.2012 15:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 Panie Rzeczniku Vidaron proszę o odpowiedź na następujące pytanie: jakie są różnice w składzie pomiędzy Śnieżka Drewkorn z Teflon "Surface Protector", a Vidaronem?Patrząc po składzie na puszce nie widzę różnicy. Mam drewnianą elewację z drewna iglastego, sezonowanego, pomalowaną Drewkornem. Jako podkład poszedł impregnat techniczny, wodny. Po 2 słonecznych dniach malowanie Drewkornem. Minął rok od tamtego czasu i po pięknym wyglądzie elewacji pozostało raczej wspomnienie. Elewacja jest chroniona szerokimi okapami. W miejscach dobrze nasłonecznionych kolor zblakł, pojawiły szare punkty (nie sinizna), a bardziej takie zacieki po zacinającym deszczu po burzy, ogólnie nienajlepiej. Uważam, że gwarancja 6 letniej ochrony drewna, oferowaną przez Państwa firmę, to dotyczy tylko sytuacji, gdy powłoka będzie corocznie matowiona i malowana ponownie. To niestety tylko marketing, takie jest moje odczucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ziuta62 17.11.2012 10:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2012 Witam! Mój majster ma pomalowany dom z bala olejem z Sikkensa/nie wiem cvzy dobrze napisałam nazwę firmy/. Malował 3 lata temu i dom wygląda przepieknie jak dopiero co malowany, choć malowania właściwie nie widać. Wygląda naturalnie, jakby nic nie było robione. Mówił, że może po 4 latach przeciągnie jeszcze raz, ale jak na razie tak jak piszę ja w ogóle nie widziałabym potrzeby malowania ponownie.. Póki co moje elementy drewniane potraktowane zostały tym samym olejem. Wewnątrz też malowany był tym cały strop drewniany. Olej ma też to do siebie, że nie zabija zapachu drewna. Przeliczliśmy koszty i ilość warstw i wyszło nam około 1 tys. więcej za olej za całość. Wszystkie rysie dookoła domu, nadbitka i belki stropowe wewnątrz. Efekt super. Próbowaliśmy na kawałkach z belek lakiey i farby z tej samej firmy i nie ma porównania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
liczi 18.11.2012 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 Witam serdecznie, planuję wybudować dom z bali i powoli przygotowuję się do tematu pierwszej impregnacji. Chyba najbardziej przekonuje mnie ognioochronny środek HOLZProf Eco. Po tym przykrym zdarzeniu z domem Nelli jeszcze mocniej się utwierdzam w konieczności stosowania tym podobnych preparatów. Mam jednak kilka wątpliwości, czy impregnat ognioochronny stosuje się po obu stronach ścian, czy powinno się powtarzać aplikację i czy pokrywając drewno tym preparatem mogą zrezygnować z lakierowania i lazuru. Czytałam, że produkt ma 10 letnią gwarancję, ale po ilu latach najlepiej jest powtórzyć impregnację. Będę ogromnie wdzięczna za wszelkie, konstruktywne uwagi. Pozdrawiam![URL="http://www.archeton.pl/projekt-domu-Koliba_BL_760_opisogolny"]http://www.archeton.pl/projekt-domu-Koliba_BL_760_opisogolny[/url] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejz10 09.12.2012 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 sadolin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
s_e_b_a_s_t_i_a_n 09.12.2012 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 Polecam remmersa, V33 też się sprawdza. PozdrawiamSebastiandomy drewniane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
E-Rzecznik Śnieżka 14.01.2013 10:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Panie Rzeczniku Vidaron proszę o odpowiedź na następujące pytanie: jakie są różnice w składzie pomiędzy Śnieżka Drewkorn z Teflon "Surface Protector", a Vidaronem? Patrząc po składzie na puszce nie widzę różnicy. Mam drewnianą elewację z drewna iglastego, sezonowanego, pomalowaną Drewkornem. Jako podkład poszedł impregnat techniczny, wodny. Po 2 słonecznych dniach malowanie Drewkornem. Minął rok od tamtego czasu i po pięknym wyglądzie elewacji pozostało raczej wspomnienie. Elewacja jest chroniona szerokimi okapami. W miejscach dobrze nasłonecznionych kolor zblakł, pojawiły szare punkty (nie sinizna), a bardziej takie zacieki po zacinającym deszczu po burzy, ogólnie nienajlepiej. Uważam, że gwarancja 6 letniej ochrony drewna, oferowaną przez Państwa firmę, to dotyczy tylko sytuacji, gdy powłoka będzie corocznie matowiona i malowana ponownie. To niestety tylko marketing, takie jest moje odczucie. Szanowny Panie, w stosunku do impregnatu Śnieżka Drewkorn (który nie jest już produkowany i został wycofany z oferty firmy Śnieżka) w Impregnacie Ochronno-Dekoracyjnym Vidaron http://www.vidaron.pl/pages/97 zostały zastosowane lepszej jakości żywice. Impregnat Vidaron zawiera również tylko i wyłącznie pigmenty żelazowe. Są to więc zupełnie inne produkty, wykorzystujące odmienną recepturę. Istotną kwestią przy stosowaniu Impregnatu Ochronno-Dekoracyjnego Vidaron jest wykorzystanie zestawu: impregnat w wersji bezbarwnej jako podkład + dwie wersje impregnatu w wersji kolor jako warstwa nawierzchniowa. Pozwala to na uzyskanie powłoki o odpowiedniej trwałości. Jeśli chodzi o 6-letnią gwarancję na wymalowania – podstawą do jej udzielenia są wyniki badań przeprowadzonych m.in. w Instytucie Technologii Drewna w Poznaniu. Producent udziela gwarancji na trwałość wymalowania wykonanego zgodnie z zaleceniami zawartymi w instrukcji stosowania wyrobu. Szczegółowe informacje na ten temat znajdzie Pan w warunkach gwarancji zamieszczonych pod adresem: http://www.vidaron.pl/page/477 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mateuszratajczyk 31.03.2013 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 na stronie Andrewexu jest kilka fajnych specyfików. Polecają m.in. HolzӦl. Dość wydajny bo z 1 litra można pomalowąć 6m2 powierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DANIEL SIS 01.04.2013 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 Witam. Buduję domy drewniane i o impregnacji mogę sporo powiedzieć. Jeżeli chcemy zachować naturalny kolor, proponuję farby na bazie naturalnych składników.TARINOIL jest to stary szwedzki sposób do malowania drewna na bazie równych części smoły sosnowej - oleju lnianego - terpentyny. Podobne związki są stosowane od dziesięcioleci do impregnacji powierzchni drewnianych i gwarantują długi czas zabezpieczenia. Zawartość skutecznych składników jest bardzo wysoka, nawet terpentynę balsamiczną można zaliczyć do nich, będącą pochodną sosnowego drewna, która zabezpiecza przed robactwem i kornikami, oraz powoduje głębokie wnikanie impregnatu w drewno. Impregnat TARINOIL, mieszanina 3 składników, ma unikalną zdolność do wnikania w głąb drewna i zapewnia hydrofobową (hydrofobowość to właściwość powierzchni materiału polegająca na niezwilżalności przez wodę) powierzchnię, która zawsze oddycha. Ponieważ produkt jest rzadki, należy powierzchnię malować dwa razy, ale dopiero drugą warstwę, gdy pierwsza zostanie całkowicie wchłonięta przez drewno. Druga warstwa daje trochę ciemniejszy odcień. Wydajność na heblowane drewno od 12 do 15 m 2 z 1 litra. Próbowałem już praktycznie wszystkich polecanych przez Was środków i ten jest najlepszy!Jeżeli chcecie dom ultra zabezpieczony i ciemny kolor, polecam opalanie domu, jako pierwsi wprowadziliśmy tę metodę. Opalone i umyte drewno malujemy oczywiście w/w środkiem. Opalanie drewna niszczy wszelkie robaki i grzyby na drewnie oraz spowoduje że nigdy nic więcej w to nie wejdzie. Drewno nie reaguje tak na zmiany termiczne jak zwykłe no i ten efekt, mimo iż nowy dom to wygląda jakby był wiekowy z innej epoki.http://images41.fotosik.pl/1996/2a967551e77def88med.jpghttp://images42.fotosik.pl/822/9cde8fcdd1e9a6e0med.jpgTak wyglądają opalone domy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
subfosylny 02.04.2013 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Opalone i umyte drewno malujemy oczywiście w/w środkiem. Opalanie drewna niszczy wszelkie robaki i grzyby na drewnie oraz spowoduje że nigdy nic więcej w to nie wejdzie. Masz jakieś wyniki badań czy to radosna twórczość marketingowa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DANIEL SIS 04.04.2013 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 tak. jest to najstarsza metoda impregnacji drewna. z reszta nawet wykopaliska archeologiczne dowodzą, że drewno opalone zachowuje swój stan i opalona powłoka daje ochronę.To nie jest chwyt marketingowy tylko powrót do tego, co przez stulecia sprawdzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
subfosylny 04.04.2013 14:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 To nic nie wiesz jak się wykonuje powłokę ochronną w procesie wypalania. To, co widać na fotkach, to tylko zabawa w opalanie ochronne. Poprzez opalanie zabezpieczano jedynie pale wkopane w ziemię. I to zupełnie inną technologią oraz z innym efektem wizualnym. Do tej pory stosuje się tego typu zabezpieczenia słupów w Skansenach , jednakże wzmacniając drewno środkami grzybobójczymi. I nie mieszaj ludziom w głowach historyjkami z drewnem archeologicznym , bo to nijak się nie ma do domów mieszkalnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciej74 04.04.2013 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 (edytowane) opalano także podwaliny i czasem belkę wyżej raz widziałem połowę domu ale tylko w części stajennej i było widać nawet po 70 latach więc musiały być nieźle osmolone. i to chyba nie tyle opalano co osmalano chyba A jak to opalacie opalarką ? I jak ze szlifowaniem bądź co bądź tłustawe i podejrzewam że papier zatyka . Edytowane 4 Kwietnia 2013 przez maciej74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DANIEL SIS 04.04.2013 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 To nic nie wiesz jak się wykonuje powłokę ochronną w procesie wypalania. To, co widać na fotkach, to tylko zabawa w opalanie ochronne. Poprzez opalanie zabezpieczano jedynie pale wkopane w ziemię. I to zupełnie inną technologią oraz z innym efektem wizualnym. Do tej pory stosuje się tego typu zabezpieczenia słupów w Skansenach , jednakże wzmacniając drewno środkami grzybobójczymi. I nie mieszaj ludziom w głowach historyjkami z drewnem archeologicznym , bo to nijak się nie ma do domów mieszkalnych. Jestem profesjonalistą i nie mogę sobie pozwolić na historyjki czy niesprawdzone informacje. A więc opala się palnikiem do gazu propan. Duże ciśnienie ognia i bardzo wysoka temperatura momentalnie zwęgla 3mm drewna a głębiej dociera wysoka temperatura, która niszczy wszelkie grzyby czy robactwo a jak coś zostanie, nie ma szans na dalszą egzystencję. Następnie taki kawał drewna myje się myjką ciśnieniową, usuwając zwęglone drewno i efekt finalny to zabezpieczone, pięknie brązowe, podkreślające wszelkie słoje i strukturę drewno. Dodam, że przed opaleniem drewno powinno być strugane, co bardzo ułatwia opalanie. Następnie takie opalone i umyte drewno impregnuje się specjalnymi farbami, wnikającymi głęboko, utrwalającymi kolor i zabezpieczającymi przed wszelkimi grzybami, promieniowaniem itp...Drewno opalone o wiele mniej ciągnie wilgoci ale oddycha, trudniej się pali, wytrzymuje większe obciążenia termiczne (słońce,mróz) skutecznie chroni przed robalami i grzybami i pięknie wygląda choć to ostatnie to kwestia gustu. Bardzo serdecznie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
subfosylny 05.04.2013 18:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Bardzo ciekawe. Opalanie zabija owady i grzyby. Fajnie. Tylko z tego wynika, iż do budowy domów używasz drewna zagrzybionego i zaatakowanego przez owady ,no bo po co stosować kosztowny proces zwalczania zagrożeń biologicznych jeżeli ich w drewnie nie ma? Wyłącznie dla zarobienia kasy? Poza tym , jak głęboko i jaka temperatura? Przecież ogrzewasz jedynie powierzchniowe partie drewna. Oto rysunek z badania rozkładu temperatur w środku spalonej belki. W środku temperatura wynosiła 0'C a na powierzchni około 1000'C. . Zwróć uwagę na głębokość zwęglenia - nie są to 3 mm a spora warstwa liczona w centymetrach. Słyszałeś o suszeniu fitosanitarnym? Samo nagrzanie powierzchni nic nie daje. Drewno to nie aluminium, że po chwili ogrzewania na wskroś jest gorące. Poza tym zabezpieczenie drewna poprzez opalanie polega na wytworzeniu na powierzchni drewna warstwy ochronnej w postaci produktów spalania. Taka osłona poprawia odporność drewna i dla tego stosowana była za króla Ćwieka jako standard . Smarowało się pala gliną i wypalało w ognisku. Glina ograniczała dostęp tlenu i dlatego wytworzona warstwa ochronna z węgla była lepsza. Taki pal wytrzymywał w gruncie średnio dwa do trzech razy dłużej niż identyczny ale nie opalony. W Twojej metodzie warstwa ochronna jest zmywana , wiec całe to opalanie jest psu na budę. Jedyne co uzyskujesz, to ciekawy kolor oraz likwidację powierzchniową zarodników barwic. I to jest niewątpliwy plus. Drewno opalone z usuniętą warstwą węgla pali się tak samo jak inne drewno niezabezpieczone chemicznie. "Trudniej się pali" pewnie z racji chemii jaką w niego wcierasz. Jeżeli drewno opalane i myte "skutecznie chroni przed robalami i grzybami " to po co stosujesz impregnacje "specjalnymi farbami, wnikającymi głęboko, utrwalającymi kolor i zabezpieczającymi przed wszelkimi grzybami, promieniowaniem itp." ??? Dla mnie temat się wyczerpał. Bardzo serdecznie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DANIEL SIS 05.04.2013 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Bardzo ciekawe. Opalanie zabija owady i grzyby. Fajnie. Tylko z tego wynika, iż do budowy domów używasz drewna zagrzybionego i zaatakowanego przez owady ,no bo po co stosować kosztowny proces zwalczania zagrożeń biologicznych jeżeli ich w drewnie nie ma? Wyłącznie dla zarobienia kasy? Poza tym , jak głęboko i jaka temperatura? Przecież ogrzewasz jedynie powierzchniowe partie drewna. Oto rysunek z badania rozkładu temperatur w środku spalonej belki. W środku temperatura wynosiła 0'C a na powierzchni około 1000'C. [ATTACH=CONFIG]181609[/ATTACH]. Zwróć uwagę na głębokość zwęglenia - nie są to 3 mm a spora warstwa liczona w centymetrach. Słyszałeś o suszeniu fitosanitarnym? Samo nagrzanie powierzchni nic nie daje. Drewno to nie aluminium, że po chwili ogrzewania na wskroś jest gorące. Poza tym zabezpieczenie drewna poprzez opalanie polega na wytworzeniu na powierzchni drewna warstwy ochronnej w postaci produktów spalania. Taka osłona poprawia odporność drewna i dla tego stosowana była za króla Ćwieka jako standard . Smarowało się pala gliną i wypalało w ognisku. Glina ograniczała dostęp tlenu i dlatego wytworzona warstwa ochronna z węgla była lepsza. Taki pal wytrzymywał w gruncie średnio dwa do trzech razy dłużej niż identyczny ale nie opalony. W Twojej metodzie warstwa ochronna jest zmywana , wiec całe to opalanie jest psu na budę. Jedyne co uzyskujesz, to ciekawy kolor oraz likwidację powierzchniową zarodników barwic. I to jest niewątpliwy plus. Drewno opalone z usuniętą warstwą węgla pali się tak samo jak inne drewno niezabezpieczone chemicznie. "Trudniej się pali" pewnie z racji chemii jaką w niego wcierasz. Jeżeli drewno opalane i myte "skutecznie chroni przed robalami i grzybami " to po co stosujesz impregnacje "specjalnymi farbami, wnikającymi głęboko, utrwalającymi kolor i zabezpieczającymi przed wszelkimi grzybami, promieniowaniem itp." ??? Dla mnie temat się wyczerpał. Bardzo serdecznie pozdrawiam twój post świadczy tylko o totalnej bezwiedzy i chęci anonimowej zaczepki! Inteligentny człowiek i myślący sto razy zastanowiłby się zanim napisałby to co ty. Ale forum jest dyskusyjne i masz do tego prawo. Dla mnie temat nie jest wyczerpany tylko.. Mimo wszystko bardzo pozdrawiam miłośnika drewna, zdrowia i ekologii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 05.04.2013 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 twój post świadczy tylko o totalnej bezwiedzy i chęci anonimowej zaczepki! kolega subfosylny nie jest anonimowy. A chyba wszystkie zęby stracił na drewnie i wie co pisze Słyszałeś o suszeniu fitosanitarnym? Samo nagrzanie powierzchni nic nie daje. Drewno to nie aluminium, że po chwili ogrzewania na wskroś jest gorące. potwierdzam ... można policzyć po jakim czasie przejdzie strumień ciepłą na wskroś i temperatura w rdzeniu będzie ... taka jak trzeba. Nie no atakowanie kolegi subfosylny to strzelanie sobie po kolanach ...Wie Chłop co pisze z nie jednego pica chleb jadł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DANIEL SIS 05.04.2013 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 to trafiła kosa na kamień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.