Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Reklamacja obuwia - pomoc - ABC praw konsumenta, jak załatwić reklamację


aneet

Recommended Posts

bardzo prosze Was o pomoc w sprawie reklamacji obuwia. Jakie są prawa konsumenta? jakie prawa ma sprzedawca? Kupiliśmy w marcu 2009 r buty Marvel waterproof. Buty mąż zaczął uzytkowac od grudnia 2009 a juz w styczniu 2010 zamiast waterproof było flood :evil: Odrzucili mi 2 razy reklamację pisząc, że technologia wytworzenia i materiał z jakie są zrobione nie dają mozliwości przemiękania. Plisss i co ja mam zrobic? Buty ewidentnie przemiekaja mimo iz Pan stwierdził, że to raczej potliwosć :lol: Chciałam sie z nim spotkać i porozmawiać w jaki sposób oni to testują ale nie chca mnie w firmie widziec.

 

Help, czy ktoś z was ma jakiś wzór pisma odwołania do odwołania:)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim tak jak ktoś radził zgoś sie do Rzecznika Praw Konsumentów, powinien działać przy Starostwie, Urzędzie Miasta lub tym podobnej instytucji. Koniecznie na piśmie wyślij do właściciela sklepu listem poleconym za potwierdzeniem pismo ,że nie zgadzasz z opinia ich rzeczoznawcy, zaznacz w piśmie że sprawę zgłosiłaś do Federacji Konsumenta i oni kierują sprawę na drogę postępowania sadowego. Takie samo pismo złóż u Rzecznika i dokładnie dowiedz się i wpisz w piśmie jakiego paragrafu to dotyczy . Po drugiej reklamacji masz prawo żądać zwrotu gotówki .Rzecznik Konsumentów chętnie Cię pokieruje i sprawę sądową ( jeżeli właściciel sklepu nie zmięknie) też chyba z urzędu poprowadzą.

 

Spotkałam sie z taką sytuacją gdzie klientka kupiła kurtkę skórzaną za ponad 2tys zł, wyszła w niej na deszcz i porobiły sie plamy. Nie uznali jej reklamacji twierdząc że to nie kurtka do chodzenia po deszczu tylko jak jest sucho :o :o :o , dwa razy odrzucili jej reklamację. Wściekła sie oddała sprawę do sądu , wygrała, dostała zwrot kasy i firma Ochnik musiała zapłacić koszty sądowe. Przy tego typu sprawach rzeczoznawca jest bezstronny i przyznają rację Konsumentowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za odpowiedzi, zacznę rozglądać się za rzecznikiem. \mam tylko jeden problem, jak rozmawiałam z osobą, która zajmuje sie uznaniem lub nie reklamacji (sklep twierdzi, ze to producent, ale chyba ta firma nie produkuje w PL)to ten facet sm mi powiedział, zebym zgłaszała to dalej, bo on jest w tym wypadku pewien, ze buty sa ok. Tak sie zastanaiam czy to psychologia czy naprade nie mam szans?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...