Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 96
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

STRYCH

 

Pierwszy etap przed wentylacja - przygotowanie strychu.

Dechy na podlodze juz sa - tyle aby dalo sie chodzic.

Dzis zalozylem folie paroizoalcyjna - bedzie ochrona przed pylkami welny, a ze folia zolta wiec bedzie tez w miare jasno.

 

http://img717.imageshack.us/img717/2243/strych3.jpg

http://img225.imageshack.us/img225/5724/strych4.jpg

http://img840.imageshack.us/img840/8162/strych5.jpg

 

Dopisanie 18.09

 

Zaczynam ukladac podloge. Pierwszy etap to nalozenie folii na belki. Na to pojda dechy poszalunkowe. Folia nalozona na 1/3 powierzchni. Na fotce ponizej widac takze kanal wentylacyjny, ktory prowadzi do jadalni na parterze.

 

http://img845.imageshack.us/img845/6993/strych6.jpg

Edytowane przez Magus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DRZWI ZEWNETRZNE ZAMONTOWANE

 

Dzis zamontowano nam drzwi zewnetrzne, juz docelowe, choc z wkladka i klamka "budowlana".

Nie obylo sie bez niespodzianek - poziom wylewki wyszedl 5cm ponizej progu. Na szczescie beton w tym miejscu byl juz troche skruszaly i pozostalo do skuucia tylko jakies 3cm.

 

A drzwi prezentuja sie tak:

http://img694.imageshack.us/img694/3377/drzz1.jpg

http://img827.imageshack.us/img827/6586/drzz2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WENTYLACJA - START

 

No i nadszedl ten dzien - zaczalem skladac wentylacje :)

 

Etap I i II - rozciagniete aluflexy i nastepnie oblozone welna. Z braku pomocnej dloni, welne westepnie obkladam z pomoca tasmy klejacej. Tasma tania, byle tylko na chwile przytrzymala welne na rurce. Z waznych detali - nie zaciagac mocno tasmy, bo mozna uszkodzic rurke, welna ma byc rozprezona.

http://img823.imageshack.us/img823/2474/went101.jpg

 

Etap III - strechfolia. Samemu mozna bardzo prosto ja nawinac :)

http://img29.imageshack.us/img29/4711/went102.jpg

 

Etap IV - polaczenie dwoch kanalow - zlaczka + 2 zaciski:

http://img508.imageshack.us/img508/7473/went103.jpg

 

Etap V - pomiedzy zaciskami tasma aluminiowa, dla uszczelnienia:

http://img841.imageshack.us/img841/488/went104.jpg

 

Kanal na scianie (na fotce nie widac jescze nie zaizolowane miejsce polaczenia dwoch kanalow):

http://img89.imageshack.us/img89/1298/went105.jpg

http://img402.imageshack.us/img402/6774/went106.jpg

 

A tu to co wystaje na dole z sufitu ...

http://img62.imageshack.us/img62/3045/went107.jpg

 

Update 18.09

 

Zrobilem glowny kanal wywiewny z parteru. fi 200 idzie przez lazienke. Ze wzgledu na to, ze caly bedzie zabudowany plyta GK - nie robilem izolacji na okolo samej rury. Bedzie oblozona welna przy zabudowie. Powciskalem tylko welne za rure - pomiedzy rura a scianmi.

 

http://img809.imageshack.us/img809/9812/went201.jpg

http://img26.imageshack.us/img26/9938/went202.jpg

http://img710.imageshack.us/img710/3792/went203.jpg

Edytowane przez Magus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
  • 1 month później...
  • 2 weeks później...

WENTYLACJA - PARTER

 

Kanaly wentylacyjne parteru obejmuja:

1. wywiew z kuchni

2. wywiew z okolic kominka otwierany tylko przy dogrzewaniu kominkiem)

3. wywiew wiatrlolapu (zrobiony tym samym kanalem co wywiew z okolic kominka - widac otwor na zdjeciu 2-gim)

4. wywiew z lazienki (kanal prowadzony w garazu) - TBD

 

Kanal od kominka zrobiony jako plaski z blachy ocynkowanej. Samorobka - tania i skuteczna!

 

Segment kanalu plaskiego:

http://img707.imageshack.us/img707/6667/kanal1.jpg

 

Kanaly po zamontowaniu i zaizolowaniu:

http://img443.imageshack.us/img443/5650/kanal11m.jpg

http://img812.imageshack.us/img812/9753/kanal12.jpg

http://img821.imageshack.us/img821/9816/kanal13.jpg

Edytowane przez Magus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

MALOWANIE - START

 

No i zaczelo sie malowanie. Najpierw idzie poddasze, potem pojdzie parter.

 

Algorymt pracy jest taki:

 

1. zabezpieczenie okien, framug drzwi

2. przecieranie tynkow papierem sciernym

3. sprzatanie - zamiatanie, odkurzanie (sciany, sufity i podlogi)

4. gruntowanie wnek okiennych

 

po wyschnieciu

 

5. zabezpieczenie wnek okiennych

6. gruntowanie sufitow, scian i podlog (bo sie nam strasznie pyla)

 

po wyschnieciu

 

7. malowanie sufitow i scian

8. sciagnie zabezpieczenia wnek okiennych (na mokro)

9. malowanie wnek okiennych

10. sciaganie zabezpieczen z okien i framog drzwi (na mokro)

11. poprawki (zawsze sie znajdzie jakas kropelka farby, ktora spadla nie tam gdzie trzeba)

 

I tak z kazdym pomieszczeniem, potem bedzie korytarz i klatka schodowa.

Po pierwszej warstwie w calym domu, pojdzie druga kolejka:

 

12. zabezpieczenie framug

13. zabezpieczenie wnek okiennych

14. powrot do punktu 7

 

Calosc konczy sie gdy wszystko bedzie jednolicie biale :)

 

Zalozenia:

1. wszystkie pomiesczenia z wyjatkiem lazienek malujemy ta sama farba w kolorze bialym. sciany i sufity na ten sam kolor.

2. Malowanie wykonujemy agregatem malarskim bezpowietrznym.

3. malowanie w lazienkach - walkiem (farba do lazienek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MALOWANIE - pierwsze wrazenia

 

Obecny stan to:

- wymalowane dwa pomiesczenia

- zagruntowane dwa inne pomiesczenia

- przeszlifowane sciany w 1

 

Wnioski po gruntowaniu agregatem

- idzie przerazajaco szybko :) kazde pomiesczenie musialem robic szybciej aby odnalezc wlasciwa predkosc nakladania gruntu tak, aby nie powstawaly zacieki

 

Wnioski po moalowaniu agregatem

Genialne urzadzenie. Kiedys wykanczajac mieszkanie malowalismy z zona walkami (ta sama farba). Szlo koszmarnie wolno i bylo bardzo meczace. Nie mowiac juz o problemach z zasychajaca farba (na walkach, tackach, sitkach).

Malowanie agregatem to czysta przyjemnosc - owszem ssak pomimo sitka ochronnego regularnie sie przytyka, ale wystarczy zakrecic ssakiem w wiadrze z farba, aby go przeczyscic.

 

Niestety jesczenie opanowalem wlasciwej predkosci przesuwu pistoletu (szybkosc nakladania farby) i tak w pierwszym pomieszczeniu nalozylem farby jak na dwie warstwy :D (czyli wydajnosc na poziomie 4-5m2/l), bo wydawalo mi sie, ze jest strasznie blado...

W drugim pomiesczeniu juz poszlo lepiej - wydajnosc na poziomie 8-9m2/l.

Nastepne pomiesczenie postaram sie poleciec jescze szybciej, tak aby uzyskac wydajnosc na poziomie kilkunastu m2/l. Zobaczymy jak mi wyjdzie.

 

Maluje agregatem DEDRA DED7421. Dokupilem tylko glowice do farby akrylowej, bo fabryczna ma za maly otwor (na szczescie nadaje sie do gruntowania, choc przydalby sie jeszcze mniejszy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks później...

MALOWANIE - o to chodzilo

 

Po wymalowaniu pierwszej warstwy mogepowiedziec, ze agregat sie sprawdza :)

Problemy z jednorodnoscia powloki malarksiej znieknely po dopracowaniu wlasciwego rozcienczenia farby. Rozcienczona lepiej sie naklada - nie widac "laczen".

 

Powierzchnia sciany, po wyschnieciu jest zdecydowanie bardziej gladka niz po malownaiu walkiem. Jednak ilosc farby jest mniejsza - przewiduje, ze bedzie potrzeba nalozyc 3 warstwy.

 

Wyprobowalem tez kilka rodzajow tasmy malarskiej. Najlepsza jest taka niebieska, ale koszmarnie droga - przy kolejnych warstwach zastosuije tylko na okna i parapety (drewniane).

Z tanszych sprawdzila mi sie najtansza lux-tools. Choc tutaj w niektorych miejscach nie bylo idealnie - nie sciagnieta na mokro po gruncie i zamalowana zostawila miejscami klej. Nie grozne, ale upierdliwe w czyszczeniu. Aczkowleik na zabezpieczeni framug drzwi (i tak beda szlifowane przed malowaniem) - moga byc :)

Przypuszczam, ze gdyby sciagac za kazdym razem to nie byloby problemu, ale wtedy tasmowanie x2 (czas!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

UPDATE

 

Pierwsza warstwa wymalowana wszedzie - lacznie z lazienkami (w dolnej nie ma jeszcze koloru polozonego, gwoli scislosci). Obecnie ekipa robi poprawki, ktore sie ujawnily po malowaniu - rysy, pekniecia, ubytki, odparzony akryl itp. Dokonalismy tez ostatecznego ulokowania punktow swietlnych.

 

Teraz to wszystko musi byc zaszpachlowane, przeszlifowane i mozna bedzie malowac :)

 

W lazience dolnej dalem druga warstwe na sufit i ladnie pokrylo, wiec jest nadzieje, ze na scianach bedzie tak samo.

Jutro w planach zabezpieczanie przed kolejnym malowaniem. Tym razem za jednym zamachem chce malowac wszystko, wiec i zabezpieczenia dotyczyc bedzie wszystkich okien, drzwi i czegotam jeszcze.

 

Z plusow moge tez wymienic, ze nawet w najwieksze mrozy temperatura w domku sie utrzymywala zgodnie z zadanymi parametrami - bylo cieplo :)

 

Dokonalismy tez wyboru sprzetu AGD do kuchni - teraz tylko znalezc miejsca gdzie to mozna tanio dostac.

Dotarly tez baterie lazienkowe - wybralismy z firmy Tres i sa przepiekne! Fotki porobie dopiero po zamontowaniu, bo w pudelku brak by bylo kontekstu.

 

I na koniec jeszcze musze wspomniec, ze jeszcze czeka nas wybieranie paneli na podlogi. Mam nadzieje, ze uda sie dorze zgrac przyjazd AGD, montaz kuchni i kladzenie paneli, ale to wyjdzie w praniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months później...

WYENTYLACJA

 

Wymiennik rekuperatora

 

Skonczylem projekt wymiennika z plyt poliweglanu kanalikowego.

 

Zalozenia:

- maksymalna wymiana 480m3/h

- dla wymiany 2/3 max, predkosc wewnatrz wymiennika ma wynosic mniej niz 2m/s

- rozsadny spadek cisnienia dla 2/3 mocy

- spadek cisnienia dla max wydajnosci taki, aby wentyl uciagnal (R3G225)

- prosta budowa

- szerokosc pakietu 40cm (taki bedzie wylot z komory wentylatora

- ew. mozliwosc latwej rozbudowy

 

Parametry plyty PC:

- grubosc 4mm

- grubosc scianki ok 0,4mm ( a wiec kanalik w srodku ma 3,2x3,2 mm)

- wspolczynnik lambda dla PC to 0,21W/(m*K)

 

Obliczenia robilem zakladajac pesymistyczne warunki czyli wymiana ciepla dla powietrza maksylanie gestego (suche, w temp. -30C).

Wyszlo mi, ze minimalna powierzchnia powinna wynoscic 18,3m2

 

Z drugiej strony liczylem predkosc strugi wewnatrz wymiennika i spadek cisnienia. Tutaj waskim gardlem jest niewielki przekroj kazdego z kanalikow.

 

Nieodzwony okazal sie kalkulator http://www.pressure-drop.com/Online-Calculator/index.html

 

Tak wiec wyszedl mi ostatecznie wymiennik o nastepujacych parametrach:

Powierzchnia wymiany 22,4 m2

40 plyt o wymiarach 40x75 cm

Caly wymiennik bedzie mial dlugosc 140 cm

Grubosc pakietu plyt to 16 cm

 

Wymiennik w ukladzie 2T.

Powietrze wochodzi od strony krotszego boku i wychodzie po przeciwleglej stronie po bokach.

 

Wyliczone parametry dla kolejnych przepustowosci: 160, 320, 480 [m3/h]

 

Spadek cisnienia: 43, 86, 130 (zakladam, ze zreczywisty wyjdzie 20-30% wiekszy)

Predkosc powietrza: 1.09, 2.17, 3.26

 

I najwazniejsze - calosc da sie zrobic z jednej plyty PC kanalikowego (standardowe wymiary plyty to 2,1x6m). A nawet z takiej plyty da sie zrobic 2 wymienniki :)

Wiec koszt wychodzi smieszny wrecz w porownaniu do klingenburga.

 

Oczywiscie dojdzie koszt klejow.

Zdecydwalem sie na uzycie cyjanoakrylu plus zgrzewanie.

 

Mam nagrzewnice, w ktorej moge regulowac temperature. Zrobienie zgrzewarki liniowej powinno nie byc trudne.

Edytowane przez Magus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...