kamyk_82 12.10.2013 13:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2013 Dzień dobry, pozwolę sobie wykopać ten wątek z czeluści tego forum Chciałam zapytać jaki jest aktualny stan wiedzy na temat tej zaprawy i jakie są Państwa opinie? My bardzo poważnie zastanawiamy się czy budować w tej technologii - tzn. na pewno będziemy budowali z porothermu, ale zastanawiamy się właśnie nad tym czym łączyć pustaki. O Dryfix opinie są dość dobre (mam wrażenie, że z czasem są coraz lepsze - bo coraz więcej ludzi już się wybudowało w tej technologii). Mnie interesuje właśnie wytrzymałość "długoletnia" tej zaprawy - czy jest porównywalna z zaprawą cementowo wapienną? Czy ktoś to w ogóle zdążył zbadać?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swierczek 22.10.2013 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 Nie ma różnic w trwałości pomiędzy zaprawą cementową do cienkich spoin Prawda jest taka, że Dryfix jest nowością tylko w Polsce - w Niemczech i Austrii buduje się w tej technologii już ładnych kilkanaście lat, a wcześniej i tak jeszcze były inne zaprawy cienkospoinowe. Także w kwestii wytrzymałości takiej budowli możecie być zupełnie spokojni! Natomiast jeśli chodzi z czego budować, to ja powiem tak: z czego wam wygodniej Ja się zdecydowałem bo przekonały mnie parametry i możliwe tempo budowy (zależało nam na SSZ jeszcze przed zimą, a zaczynaliśmy dość późno...) Murujesz szybciej, masz mniej przerw technologicznych, nie musisz sezonować domu, nie pierniczysz się z betoniarką i wożeniem zaprawy w taczkach Pogadajcie z wykonawcą, sprawdźcie jak się będzie czuć w dryfixie, zobaczcie sobie jak wygląda budowa w tej technologii - z tego co wiem nie powinno być problemu żeby odwiedzić taką budowę - dogadajcie temat z składzie bud. albo u konsultanta z wienerbergera na szczecin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hova 28.10.2013 11:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Pogadajcie z wykonawcą, sprawdźcie jak się będzie czuć w dryfixie Hahaha noo to ci od razu powiem, że wykonawcom dryfix nie jest na rękę, bo ciężej im kombinować - jak murują klasycznie to zawsze jest wykręt w postaci "przerwy technologicznej", czyli zabieramy chłopaków z budowy na dwa tygodnie, żeby ściany złapały wytrzymałość. A w międzyczasie ekipa ogarnie jeszcze dwie inne budowy. U ciebie robota stoi, oni zarabiają kasę W Dryfix nie masz przerw, bo mur wiążę na pełnej wytrzymałości w ciągu 48h - i możesz już kłaść stropy... Dla ciebie to oczywiście lepiej, bo masz szybciej skończoną robotę, dla wykonawcy niekoniecznie, bo nie ma kiedy ściągnąć ludzi z budowy Polacy to mistrzowie w zarządzaniu czasem (niekoniecznie mam tu na myśli czas pracy), pamiętaj o tym wybierając ekipę na budowę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gawor5 29.10.2013 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2013 Zaprawy cienkowarstwowe to bardzo dobry pomysł, ponieważ nie powodują mostków termicznych i pozwalają na wykorzystanie zdolności izolacyji termicznej materiału, jakim murujemy...i tutaj zaczynają się schody, bo w moim odczuciu lepiej na takiej spoinie murować z betonu komórkowego, ponieważ jest to materiał o lepszym wsp przenikania ciepła co przełoży sie na rachunki za ogrzewanie, oraz sama budowa idzie sprawniej bo duże lekkie bloczki łatwiej sie uklada, a to oszczędnośc na robociźnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swierczek 31.10.2013 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2013 Zaprawy cienkowarstwowe to bardzo dobry pomysł, ponieważ nie powodują mostków termicznych i pozwalają na wykorzystanie zdolności izolacyji termicznej materiału, jakim murujemy...i tutaj zaczynają się schody, bo w moim odczuciu lepiej na takiej spoinie murować z betonu komórkowego, ponieważ jest to materiał o lepszym wsp przenikania ciepła co przełoży sie na rachunki za ogrzewanie, oraz sama budowa idzie sprawniej bo duże lekkie bloczki łatwiej sie uklada, a to oszczędnośc na robociźnie. Kolego, ale my tu rozmawiamy o Dryfix, a nie o systemach na zaprawę cienkospoinową Dryfix to tzw. sucha zaprawa, która nie służy do wypełnienia przestrzeni pomiędzy pustakami, ale do ich złączenia ze sobą. W Dryfix pustaki idealnie do siebie przylegają, a w zaprawie cienkospoinowej mimo wszystko oddzielają sąsiednie pustaki. Różnica jest wbrew pozorom zasadnicza, bo zaprawy cienkospoinowe dopuszczają istnienie mostków termicznych - i to szczególnie w przypadku dość kruchych bloczków betonowych. W Dryfix nic nie ma prawa się kruszyć, nie ma też fizycznej możliwości na to, żeby pojawiły się mostki termiczne - bo tam po prostu nie występuje przestrzeń pomiędzy pustakami. Od góry i dołu jest Dryfix, a z boków system P+W. W praktyce mur jest całkowicie jednolity i szczelny bardziej niż w zwykłej technologii cementowo-wapiennej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marek_czeczot 10.11.2013 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 Ja się często spotykam z tym, że ludzie z którymi rozmawiam nie bardzo kumają sensowność i zasady murowania na suchą zaprawę Normalka - tak jest przy każdym innowacyjnym produkcie Jakby ktoś chciał się podszkolić z systemu, to proponuję przejrzeć ten filmik. Kręcony jest chyba tosterem, niemniej jednak dobrze pokazuje na czym polega murowanie na sucho! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Groszek80 28.06.2014 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 System jest b. dobry, w Niemczech buduje się z niego bardzo dużo (mieszkam tuż przy granicy i wielokrotnie murowałem z tego systemu w DE). Dlaczego? Bo jest mniej robocizny A w Niemczech koszty robocizny to jest coś, z czym się trzeba tam liczyć. U nas jest inaczej (dziwniej), bo wybiera się metody tanie, ale z którym trzeba walczyć do upadłego. Taki kraj Plus, że i po naszej stronie granicy widzę też domki stawiane tą metodą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
trais 29.12.2015 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Ktos polecj ekipe do dryfixa z centralnej Polski?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
trais 30.12.2015 13:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 koledzy, budować 25 dryfix + 20 grafit styro czy 30 dryfix + 15 grafit??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom.pk 31.12.2015 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 koledzy, budować 25 dryfix + 20 grafit styro czy 30 dryfix + 15 grafit??? A jak masz w projekcie? jeżeli ściana 25 + ocieplenie ,wybrałbym pierwszą wersję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 31.12.2015 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 W projekcie może być różnie, nie liczyłbym na niego. Ważne by grubość ściany nie przewyższała grubością ocieplenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 31.12.2015 22:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 koledzy, budować 25 dryfix + 20 grafit styro czy 30 dryfix + 15 grafit??? Zdecydowanie 1 wariant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 01.01.2016 00:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 Zdecydowanie 1 wariant Zgadzam sie z przedmówcą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
trais 03.01.2016 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Addel 18.01.2016 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Zdecydowanie 2 wariant ! Ułożenie rowków w pustaku jest korzystniejsze przynajmniej w dwóch przypadkach, późniejszemu wieszaniu szafek czy czegokolwiek lub mocowaniu oraz większej ilości rowków (lepsze ułożenie) do końca pustaka co z kolei powoduje mniejszą stratę ciepła po za pustak. Gdyby tylko robili w ten sam sposób 25. Zawsze możesz sobie i tak dodać 20 cm styropianu. A na pustaku na 100m2 wydasz mniej więcej o 2000 zł więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 18.01.2016 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Addel sorki nie pisz głupot, porotherm ( podobnie jak silka czy BK ) w ścianie 2W ma funkcję nośną a nie izolacyjną. Nie ma najmniejszego sensu zwiększanie grubości ściany nosnej z 25 do 30 cm. Bez problemów wiszą szafki i nie tylko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Addel 18.01.2016 22:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Jest jeszcze jedna istotna sprawa. Nie wszystko co jest napisane na papierku i wyliczone działa tak jak zostało założone. Praktyka i jeszcze raz praktyka. To tak samo jak różnica z grubością styropianu gdzie między 20 cm a 25 cm nie ma prawie żadnej bo sam w sobie i tak nie przemarznie. Proponuję zrobić sobie eksperyment, wyłożyć obłożony termometr różnymi grubościami styropianu na zewnątrz zimą, i widać efekty. Największa stara ciepła jest pomiędzy murem a styropianem, tam ucieka gdzie tylko może. Jeśli chodzi o izolacyjność to układ rowków jest istotny, sprawdź sobie ile masz przegród przy 25 a 30 ( gdyby robili w ten sposób 25 ok ale niestety ). Pamiętaj że w rowkach jest powietrze. 30 też lepiej zakumuluje tym bardziej jeżeli ktoś nie chce mieć podłogówki. Porotherm można zastosować jako ścianę jednowarstwową przy np 44 cm bądź wypełnieniu rowków wełną ( bodajże Porotherm T, jest tam nawet 30) Postaw sobie te dwa pustaki nałóż np styropian i spróbuj zakołkować, wtedy zobaczysz różnicę. To samo ma się od strony wewnętrznej w kuchni. trafisz na rowek i leżysz.... Chyba, że użyjesz jakiś specjalnych kołków. Ps. Ciekawe, że kiedyś były pustaki o grubości 25 cm z układem rowków z 30 cm wzwyż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hova 20.01.2016 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2016 (edytowane) Jeśli chodzi o izolacyjność to układ rowków jest istotny, sprawdź sobie ile masz przegród przy 25 a 30 ( gdyby robili w ten sposób 25 ok ale niestety ). Pamiętaj że w rowkach jest powietrze. 30 też lepiej zakumuluje tym bardziej jeżeli ktoś nie chce mieć podłogówki. Rozkład drążeń (a przy okazji ich kształt) ma kluczowe znaczenie - nie tylko dla izolacji termicznej, ale i akustycznej. To dlatego Porotherm 25 ma izolacyjność akustyczną na poziomie Porothermu 44, chociaż jest prawie dwa razy węższy. Po prostu oba pustaki mają zupełnie inne przeznaczenie, więc i są zaprojektowane w taki sposób, żeby spełniały swoją rolę. Od Porothermu 25 nikt nie wymaga super termiczności, więc pustak ma drążenia bardziej "akustyczne" i grubsze ścianki. Porotherm 44 ma izolować termicznie, więc pustak jest tak zaprojektowany, żeby w maksymalny sposób gromadził powietrze, zachowując przy okazji parametry nośne. Co do łatwości kołkowania to też o tym słyszałem - że 44 cm jest ciężej kołkować. Ale to może nie tyle wynika z układu drążeń, ale po prostu z cieńszych ścianek bocznych w tym pustaku. Edytowane 20 Stycznia 2016 przez Hova Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wujekbaniu 04.03.2017 00:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2017 Za dwa tygodnie zaczynam z dryfixem murować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamil_ 14.04.2017 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 Za dwa tygodnie zaczynam z dryfixem murować Jaki gruby? Sam budujesz? Minęło trochę czasu jak ta technologia się sprawuje? Też o tym myślę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.