Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Na tym forum i ogólnie w necie dostępnych jest wiele informacji na temat budowy kominków akumulacyjnych z ciepłymi ścianami. Może nie ma wyraźnych zrozumiałych dla wszystkich instrukcji krok po kroku jak wykonać taki kominek. Bo przecież rzadko jaka firma obnaża i demonstruje swoje własne sprawdzone pomysły i metody realizacji.

Tak jest praktycznie w wszystkich zawodach, prawdopodobnie również bitter - manager również nie nie byłby skory do szczegółowych odpowiedzi na temat swojej pracy na forum publicznym.

 

Idea działania takich kominków jest szeroko omawiana i propagowana, przez producentów i wykonawców. Nawet wykonanie obudowy z ciepłymi ścianami bez kanałów, drastycznie zwiększa komfort użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A i tu się bohusz z Tobą nie zgodzę. Jaki odsetek ludzi budujących dom jest w stanie samemu coś takiego zrobić? Sądzę, że niewielki. A zapaleńcy, którzy niestety nie śpią na pieniądzach i mający satysfakcję z "tymi ręcami" zrobionych rzeczy i dobrze działających chcieli by się czegoś nauczyć. To tak jak z podawaniem przepisów. Czy dobry kucharz boi się je podawać? Nie, bo znajdzie mnóstwo ludzi, którzy chcą by to on dla nich coś ugotował bo im się nie chce albo i tak nie poradzą sobie mimo przepisu. Ja po prostu wiem, że fachowcowi płaci się głównie nie za robotę a wiedzę. Niestety kiedy uświadamiam sobie, że ja za dzień tydzień a może i czasem miesiąc swojej pracy otrzymuję tyle ile fachowiec za dwa dni to mnie mrozi i chcę to zrobić sam. Bo gdyby mój przelicznik był 1:1 to pewnie nawet mimo tego, żę lubię majsterkować, jednak by mi się odechciało. Reasumując, dopiero kilka dni temu trafiłem na coś takiego, że są w ogóle takie kominki. Zobaczcie jaka jest o nich informacja. 3 lata temu zacząłem budować dom, naczytalem się o kominkach mnóstwo i wybudowałem kominek z PW. A gdybym wiedział coś więcej o kominkach "ciepłych" to pewnie bym do sprawy inaczej podszedł. Samo rozprapogowanie tej technologii, zmniejszenie cen materiałów spowoduje popularność tych kominków a co za tym idzie i Wam panowie przysporzy więcej pracy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Bitter, nie mogę się zgodzić z Twoim twierdzeniem, że dobrze zapoznałeś się z informacjami na forum - z dwóch powodów. Pierwszy jest taki, że Twój wpis jako pierwszy zawiera pretensje o to, że za mało jest informacji na ten temat. Zawsze były zarzuty, że pisze się na ten temat nikomu niepotrzebne, niepraktyczne i utopijne farmazony.

Drugi powód taki, że nie wyśledziłeś dlaczego ten akurat wątek powstał. A powstał po to, aby odciągnąć niepotrzebną (może nie do końca) dyskusję z tematu, w którym taki kominek akumulacyjny został od podstaw zbudowany. Jeden odważny forumowicz problem wrzucił i pomoc uzyskał. Rodziły się tam duże kontrowersje, ale najważniejszy dla mnie jest skutek, a nic mi nie wiadomo, żeby użytkownik wybudowanego własnoręcznie i po śmiesznych kosztach pieca nie był zadowolony.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Bitter - w jednym poście nie da się zawrzeć tego czego oczekujesz. FM z założenia jest platformą wymiany informacji a nie poradnikiem jak zrobić to samemu.

Chcesz dobrej rady jak najprościej zrobić taki kominek samemu?

Zamiast narzekać na innych, że Ci pomóc nie chcą, zadzwoń do firmy produkującej czy sprzedającej takie czy inne rzeczy, weź ciężarówkę, jedź po nie i na miejscu wszystko Ci powiedzą i wytłumaczą. Od A do Z. Jak robić, co robić, czym robić. Może nawet zrobią jakiś projekt "na szybko".

To że potrafisz dużo rzeczy zrobić samemu można tylko podziwiać. Jak ktoś zamiast robić to co chce, zaczyna psioczyć na innych, to mdłe się robi i miałkie.

- Zrób, pokaż, pochwal się zdjęciami. Wszyscy się będą cieszyć że się udało.

- Jeżeli nie potrafisz zrobić - zrób coś żeby potrafić. Poczytaj jeszcze, popytaj, zadzwoń, pojedź, zobacz, kup, zrób na próbę.

- Wynajmij kogoś kto się na tym zna żeby zrobił Ci projekt i zapłać za to i dopiero weź się do roboty.

- Zastanów się czy słysząc że masz wydać 2, 3, 5 czy 6 tysięcy zł na "klocki" do samodzielnego składania, z których jedna złożyć nic się nie da bez jakiejś elementarnej wiedzy, będziesz chciał to sam zrobić. Jeżeli dojdziesz do wniosku że nie to zakup gotową obudowę "ciepłą", jakich pełno jest w internecie. Razem z wkładem i dokładną instrukcją obsługi. Kosztują w granicach 6-12 tys zł

- Jeszcze inne wyjście - kup cegły szamotowe (za paletę z przywozem wydasz niewiele więcej ile dałeś za swoją obudowę) i to co zrobiłeś z gipsokartonu, z nich właśnie wymuruj.

- Jeżeli dojdziesz do tego że jednak nie potrafisz to zajmij się tym, co potrafisz najlepiej, żeby zarobić na to by ktoś inny to zrobił.

Rozwiązań Twojego "problemu" jest mnóstwo. Trzeba tylko coś przedsięwziąć i ... zrobić. Tak jak zrobiłeś swoją obudowę kominkową. Poczytałeś, dowiedziałeś się i zrobiłeś. Bez robienia awantur że ktoś nie daje Ci do ręki instrukcji pod tytułem: "Jak wykonać kominek Bittera".

Pozdrawiam.

Edytowane przez Forest-Natura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie jaka jest o nich informacja. 3 lata temu zacząłem budować dom, naczytalem się o kominkach mnóstwo i wybudowałem kominek z PW. A gdybym wiedział coś więcej o kominkach "ciepłych" to pewnie bym do sprawy inaczej podszedł. Samo rozprapogowanie tej technologii, zmniejszenie cen materiałów spowoduje popularność tych kominków a co za tym idzie i Wam panowie przysporzy więcej pracy.

 

Bitter, w tym wątku są takie rozmowy tematyczne jakie poruszyli tu wchodzący.Działa więc to tak :wrzuca ktoś problem i panowie "zawodowcy" wymieniają poglądy, aż do wyczerpania tematu.Jeżeli nie znajdujesz tu tego co potrzebujesz,to sprecyzuj pytania.Po przeczytaniu wstępnie Twojch narzekań, zorientowałem się,że wszystko co chcesz wiedzieć jest już w tym wątku, tylko nie rozumiesz co czytasz.Bardzo mnie też często dziwi arogancja tych, którzy potrzebują porady,ponieważ najcześciej nie potrafią się zachować. Dostają poradę za darmo, często na najwyższym poziomie i nie powiedzą nawet "dziękuję" a zrobią po swojemu,ponieważ "szwgier" widział, gdzieś inaczej wykonene.Na temat schładzania spalin napisałem dośc sporo na kilku wątkach,zamieszczałem rysunki i zdjęcia.Może będę zawodowcem kiedyś, na razie jestem hobbystą i działam społecznie..Jak mi załatwisz płatny etat, to będę odpowiadał na pytania 24 godziny na dobę i wszędzie wywieszę informację ,gdzie mnie szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i skończyło się na nic nie wnoszących uwagach czyli cdn. ;-) Nie chcę ripostować bo najgorsza rzecz w wątku tematycznym to dyskusje na temat tego kto ma rację. Wydawało mi się, ze temat postu wyraźnie sugeruje że może to być kopalnia wiedzy ale nie jest. Poszukam w takim razie na innym wątku i tam się pewnie też znajdziemy.

Mam nadzieję, że jednak nie byłem za bardzo arogancki ;-) Co złego to nie ja. Pozdrawiam i życzę miłego dnia. A jak zbuduje taki kominek to na pewno się pochwalę (jeżeli do tego czasu nie spalę domu i będzie działał ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobie się wydaje że coś u nas kupujesz i powinnismy o Ciebie zabiegać.Powiem szczerze: co miałem do "sprzedania" to sprzedałem i o nikogo już nie zabiegam.Niech zabiega ten,który chce porady. I nie ma mocnych. Edytowane przez Bogusław_58
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam jestem nowym uczestnikiem tego forum ale udało mi się przeczytac od deski do deski wszystkie wiadomości i jestem pełen podziwu waszej wiedzy , dla tego mam 2 pytania na poczatek.

1. Czy można by w zamian za szamot ,czy ten magnetyt pomurować wokół kominka ścianke z bloczków betonowych ,chodzi mi o to czy to był by dobry akumulator ciepła bo ciężar ma wiekszy niż szamot ,mam jeszcze taki pomysł bo pomyślałem o postawieniu ścian kumulacyjnych z kostek bazaltowych które mam z drogowych odzysków z tego co wiem to chyba bazalt jak i granit jest bardzo ciężki i powinien sie w tym sprawdzić - prosze o wasze opinie.

2.Mam troszke ograniczona powierzchnie na kominek ponieważ żona nie chce aby wystawał cały przed komin to muszę wykuć otwór w nim i wklad max dosunąć do ściany ,przez co kubatura w środku obudowy nie będzie zbyt wielka tym bardziej jak obmuruje jeszcze bloczkami z szamotu ,betonu czy tego bazaltu - jaka minimalna powierzchnia musi być w tej komorze aby wystarczyło nagrzanego powietrza do ogrzania systemem DGP mieszkanie ?

Mam w sumie 180m2 do ogrzania z czego na dole 70 m2 to salon i kuchnia otwarta te pomieszczenia zapewne ogrzeje od samego wkładu i jego szyby pozostaje jakieś 100-110 m2 do ogrzania z DGP.

Kominek zamierzam kupić stalowo szamotowy firmy Pama Diabl III 16 kW proszę również o opinie jeśli znacie tą firmę czy ten tym będzie dobry do kumulowania ciepła.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Wielkość tej szczeliny określa producent wkładu ze względu na wytrzymałożć wkładu.

Kamień granitowy i bazaltowy jak najbardziej się nadaje. Proponuję jednak pierwszą warstwę wymurować z cegły lub płyty szamotowej, ponieważ jest to materiał pewny i w dodatku o równej powierzchni, co zabezpieczy przed osiadaniem kurzu z przechodzącego powietrza.Jesli dasz do obudowy płyty betonowe w drugiej warstwie ,to na pewno wytrzymają ale wtedy musisz dać też warstwę trzecią licową.przy zastosowaniu brukowców bazaltowych wystarczą dwie warstwy i nie powinny być z sobą związane.Na odzielenie możesz użyć koca gaśniczego z włókniny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Systemów z akumulacja ciepła w kanałach nie polecałbym do samodzielnego montażu . Bardzo wysokie temperatury występujące w takich instalacjach i konieczność posiadania większej wiedzy i doświadczenia na razie ogranicza liczbę wykonawców . Pewne jest że koszt materiałów potrzebnych do wykonania takiej obudowy z pewnością przekroczy 1000 zł wielokrotnie .Za to prosta prefabrykowana obudowa to jest wykonalna przez majsterkowicza . Techniki wykonywania ciepłych obudów kominkowych nie są jeszcze tak popularne w Polsce jak za granicą , wiele firm wykonawczych jednak zaczęło jednak trenować na licznych szkoleniach . Pojawili się także liczniej producenci i importerzy materiałów do takich obudów . Udzielanie porad jak samodzielnie zbudować paleniska z masami byłoby obciążone wielką odpowiedzialnością za napisane i możliwe że nieopatrznie zrozumiane słowa. Osobiście uważam że przyszłość branży kominkowej to właśnie ciepłe kominki .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłaniam sie w tym wątku.

Mam super kominek/ piecyk z masą akumulacyjną.

Zastanawia mnie jednak czy ustawienie jej za piecem ma sens? Jestem też ciekawa jak powinien przebiegać przepływ spalin w tej masie, żeby piec był jak najbardzierj efektywny? Czy są jakieś ustalone odległości tej masy od "wkładu" , od ściany, od komina, od płyt obydowy (komory). Gdzie powinna być wyczystka? Jak regulować "drogę" spalin? Co może być przyczyną, że obudowa przy ławeczce nie nagrzewa się? Czy komora pieca powinna być jakoś wentylowana? Czy konieczne są jakieś kratki?

Miał być projekt, a niestety tak wyszło, że mam piec (jeszcze bez wykończenia) bez projektu. Czy wykonawca powinien wykonać jakieś pomiary, obliczenia (chodzi np.o spaliny, temperatury, wagę całego "ustrojstwa"...itp)? Co właściwie powinien zawierać projekt kominka/ pieca kaflowego?

 

Przeczytałam troszkę, pooglądałam, i juz co nieco wiem. Ale proszę Was, Doradców, Speców, Mistrzów, o pomoc i udzielenie odpowiedzi na nurtujace mnie pytania.

Pozdrowienia.

Edytowane przez bajanadjembe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciepło z paleniska Bajana można kanałem wysłać nawet na kilka metrów ale ten kanał musi być w izolacji, gdyż inaczej ciepło nie dotrze do tego elementu ,który chcemy żeby się nagrzał, a za to nagrzeje drogę przesyłową. Jeśli ławka się nie nagrzewa, to spaliny przez nią nie wędrują lub są zbyt zimne Dane,które są potrzebne do oceny, to przede wszystkim waga pieca, ponieważ wiadomo będzie ile tego ciepła zmieści w sobie i grubość ścian(przegrody).Chodzi w tym o to by ocenić ile czasu zajmie dla zgromadzonego ciepła "wyjście " z pieca.Konstruktor powinien odpowiedzieć na pytanie ile trzeba spalić drewna, by piec na zewnątrz nagrzał się do 70*C.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kolejne pytanko , prosze o opinie choć wiem ze juz wiele razy było to poruszane na innych forach ale musze podjąć wreszcie jakąś decyzje ,czy wybrac kominek wodny czy DGP ??

Grzać chce na maxa jak się tylko da, dom mam nowy dobrze ocieplony o powierzchni 180m2 na parterze jest 100 m2 na pietrze 80m ,od pionu kominowego do najdalszego pokoju bym miał 9 m2 aby doszło tam do pokoju powietrze z turbiny ,chodzi czy taki układ DGP pociągnie w takich warunkach ,bo jeśli nie to musze zastanowić sie nad wkładem wodnym ale podobno tu szyba sie bardzo brudzi i nie ma tak ladnego efektu ognia i podobno dużo więcej się spala drewna przy tej samej temperaturze.

Podkreśle że mam piec na eco groszek więc chyba wystarczyło by sie wpiąć 2 rurami do obiegu i z głowy .

Prosze o odpowiedz co jest tańsze w wykonaniu oraz w eksploatacji .

Pozdrawiam serdecznie

 

Andrzej Pluta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dużej ilości pkt (pokoi) lepiej sprawdza się woda, jednak będzie znacznie droższa od kumulacji i DGP (cenę podbija: dobry wkład, bufor, armatura itp.), . Jeżeli masz otwarty parter i 3-4 pokoje na piętrze to może się udać sprawnie rozprowadzić powietrze. W dobrze ocieplonym domu i prawidłowo wykonanej instalacji ZBIORNIK BUFOROWY!!! ilość spalonego drewna będzie podobna, no może trochę więcej przy wodzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkreśle że mam piec na eco groszek więc chyba wystarczyło by sie wpiąć 2 rurami do obiegu i z głowy .

 

Najlepiej jest zabezpieczyć się w cieplo ,które nie wymaga "palacza na okrągło".Sprawdziło się magazynowanie ciepła w wodzie(bufor) i ceramice (piec)..Piece z podajnikami mają często małą sprawność ze względu na zbyt krótkie okresy pracy.Nawet do tych pieców dobrze jest zamontować zbiornik z wodą.Ideałem jest 1-3 tysiące litrów wody w buforze.

Mając kotłownie z "magazynem ciepła", dogrzewanie domu można rozwiązać w sposób dowolny.Można więc ten bufor doładowywać kominkiem z płaszczem wodnym lub ustawiając kotłownie tak by dawała "ciepło podstawowe" dogrzewać się ciężkim piecem lub kominkiem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wklejam zdjęcia kominka zbudowanego z zastosowaniem kafli ceramicznych oraz wkładu Dynamic L z szybą poziomą płaską. Z jego drugiej strony jest hypocaustum (ogrzewane ogniem z kominka znajdującego się za ścianą). Ogień przekazuje ciepło do kafli przez specjalny wymiennik szamotowo-żeliwny. Oba urządzenia - kominek i hypocaustum - nie stykają się.http://kafle-kominki.pl/images/images/kominki/rozne/kominek_tomaszow4.jpg

http://kafle-kominki.pl/images/images/kominki/rozne/kominek_tomaszow3.jpg

http://kafle-kominki.pl/images/images/kominki/rozne/kominek_tomaszow2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Czyli rozumiem, że wszyscy wszystko zrozumieli. Ja niestety niewiele.

Ten wkład naprawdę ma poziomą szybę?

Ten wymiennik jest nad wkładem i ogrzewa powietrze wędrujące potem do tego kaflowego grzejnika (kafle piękne - bez ironii) czy wymiennik jest za ścianą, a spaliny są medium przenoszącym ciepło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...