Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Tak oczywiście, racja. Słuszna uwaga.

 

Kwota którą podałem to koszt na bryłę szamotową - płyty + klej i klej do zatopienia siatki (bez siatki). Obudowa prosta.

 

 

Kosmetyka, czyli wykończenie to już według uznania

 

 

Plus tysiaka za robotę i ciepły kominek za trójkę :D . Ludzie !!!

Po co wy się meczycie sami z ciepłymi obudowami ?! Materiały

wam wychodzą drożej , niż u Bohusza całość !

 

PS . Przegiąłem z tym tysiakiem ! Płyty wartości 1000 - 2000 , powinno się

posklejać za 300-600 stówek !

Edytowane przez Kominki Piotr Batura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Plus tysiaka za robotę i ciepły kominek za trójkę :D . Ludzie !!!

Po co wy się meczycie sami z ciepłymi obudowami ?! Materiały

wam wychodzą drożej , niż u Bohusza całość !

 

PS . Przegiąłem z tym tysiakiem ! Płyty wartości 1000 - 2000 , powinno się

posklejać za 300-600 stówek !

 

Kurcze zacznę wynajmować Bohusza z materiałami i usługą ..;) Jest rewelacyjnie tani .. ;)Tylko TA siatka musi być droga bo wyłączył ją z ceny :stirthepot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę, że kwestia kto kogo wynajmie przyćmiła moje zestawienie. Więc nieśmiało się przypomnę o jego ocenę.

 

dodatkowo zamieszczam projekt obudowy z plyt szamotowych 30x50 30x25 50x50 (brązowe na rysunkach) i izolacji plyt KW 100x122 (białe na rysunkach). proszę o opinię o umiejscowieniu wymiennika RATH (czy nie powinien byc wyzej?) i propozycje poprowadzenia rur spalinowych. w wersji docelowej bedzie jeszcze cokol przy ziemi.

 

czy powinienem robic pod sufitem komorę dekompresyjną?

 

http://www.dropbox.com/gallery/26493485/2/budowa/kominek?h=9ab172

Edytowane przez nysander
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja też czekam na jakieś interesujące rozwiązania takiego systemu budowy.

Przypuszczam, ze samo poklejenie tego rozmiaru płyt na Termoklej 1100/60 nie wystarczy

 

Moze Eniu jak będzie miał czas to coś podpowie, czy nawet zasugeruje gotowe sprawdzone rozwiązanie.

Najważniejsze żeby tak jak wyliczył Piotr posklejanie tego do kupy nie przekroczyło 300 - 600 zł (robocizna)

 

Przecież to forum wymiany doświadczeń, a ja niestety nie mam takowych z tego konkretnego przypadku.

Edytowane przez bohusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kombinacja na temat belki:

 

jaką wytrzymałość będzie miała belka wykonana z 2 płyt szamotowych o wymiarach 6x6 cm położona na płasko, ew 6x10 (większy wymiar w pionie) długość ok 80 cm jedna, ok 60 cm druga.

 

ps. wiem, że ten wątek przyjął bardzo humorystyczny obraz ale jednak liczę na Panów fachowe porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taka stal ferrytyczna stosowana w piecach piekarniczych ,która posiada malą rozszerzalność cieplną. Nie wiem jednk czy jest dostępna. Numer stali w AISI to 439/441.na pewno nadawała by się na jako belka podporowa do 300 *C. Ja ostatnio do podpory zastosowałem elementy wycięte z blatów kuchennych (żeliwo).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taka stal ferrytyczna stosowana w piecach piekarniczych ,która posiada malą rozszerzalność cieplną. Nie wiem jednk czy jest dostępna. Numer stali w AISI to 439/441.na pewno nadawała by się na jako belka podporowa do 300 *C. Ja ostatnio do podpory zastosowałem elementy wycięte z blatów kuchennych (żeliwo).

 

PS zapomnialem , że zastosowałem również jako podciąg żeliwne ruszty belkowe . Nie będą pracować w temperaturze wyższej jak 400*C ,więc powinno być dobrze. Takie ruszty mozna dostać nawet po wyżej 70 cm długie. Swoje znalazłem na złomie,co nie zrobiło "przeciągu" w kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kombinacja na temat belki:

 

jaką wytrzymałość będzie miała belka wykonana z 2 płyt szamotowych o wymiarach 6x6 cm położona na płasko, ew 6x10 (większy wymiar w pionie) długość ok 80 cm jedna, ok 60 cm druga.

 

ps. wiem, że ten wątek przyjął bardzo humorystyczny obraz ale jednak liczę na Panów fachowe porady.

 

 

Najlepsza będzie stalowa rama nośna . Robi się ja ze zwykłej stali.

Konstrukcja i sposób montażu eliminują różnice w rozszerzalności

cieplnej materiałów ceramicznych i stali. Oryginalna kosztuje

500,- zł. Można dorobić u ślusarza ,będzie taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie dziękuję Panie Piotrze za konkretną sugestię.

 

na myśl w tym momencie przychodzi mi konstrukcja z kątownika 30x30x4 albo podobnego wspierająca nadproże od spodu płyta wyłożona np sznurem (nie wiem jak się on fachowo nazywa) + ew jakieś spoiwo elastyczne - pytanie jakie. te 2 kątkowniki wsparte na ramie np z rur 20x20x2 stojącej dookoła kominka na posadzce i ew zakotwione do którejś sciany.

 

czy dobrze kombinuję w tą stronę czy raczej inaczej powinno to wyglądać? w miejscu nadproża producent wkładu zaleca minimum 0,5 cm dylatacji więc będzie mikro wentylacja nadproża stalowego.

 

czy jest sens alternatywnie wykonac nadproze i slupki nosne do niego lane z ogniobetonu. podejrzewam ze kosztowo wyjdzie drozej niz konstrukcja stalowa.

Edytowane przez nysander
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym odciągiem mam pewien problem bo w miejcu w którym by pasowało go zakotwić będzie składzik drewna ale coś pewnie wykombinuję.

 

Skoro całkiem logicznie myślę to czy mógłbym Pana prosić o uściślenie ile tego luftu Pan sugeruje? 1 cm? 2? luft ma być w liczony w poziomie tak?

 

i jak połączyć elastycznie płyty szamotowe z tym nadprożem? bo podejrzewam, że postawienie ich bezpośrednio na nadprożu nie jest najlepszym rozwiązaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym odciągiem mam pewien problem bo w miejcu w którym by pasowało go zakotwić będzie składzik drewna ale coś pewnie wykombinuję.

 

Skoro całkiem logicznie myślę to czy mógłbym Pana prosić o uściślenie ile tego luftu Pan sugeruje? 1 cm? 2? luft ma być w liczony w poziomie tak?

 

i jak połączyć elastycznie płyty szamotowe z tym nadprożem? bo podejrzewam, że postawienie ich bezpośrednio na nadprożu nie jest najlepszym rozwiązaniem?

 

 

Już ten problem rozwiązałeś :) :

 

"na myśl w tym momencie przychodzi mi konstrukcja z kątownika 30x30x4 albo podobnego wspierająca nadproże od spodu płyta wyłożona np sznurem "

 

Sznur z włókna szklanego (popularne uszczelki) , najlepiej płaski .

Szczelina 2-3 cm miedzy g. krawędzią wkładu a nadprożem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to na ten moment już chyba wiem co potrzebuję. Dziękuję bardzo za pomoc.

 

teraz czas na rozrysowanie tego. Jeśli Pan pozwoli to zgłoszę się jeszcze z ewentualnymi wynikłymi problemami.

 

EDIT:

jeszcze jednak mam pytania,

 

czy linia zabudowy pod dolna krawedzia szyby może być wykonana z betonu komórkowego/silki czy tam też powinienem zastosować płyty szamotowe?

 

czy komora dekompresyjna jest tutaj potrzebna?

Edytowane przez nysander
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.dropbox.com/gallery/26493485/2/budowa/kominek?h=9ab172

 

wymyśliłem to w ten sposób. jestem otwarty na uwagi i krytykę bardziej doświadczonych w temacie.

 

kątownik wchodzi w płyty na 30 i 20 cm celem przeniesienia obciążenia na płyty i jego wsparcia. dodatkowo wsparty jest na 2 nogach z rury 20x20x2 (trójkąty wzmocnienia z blachy 4). dodatkowo podciąg kotwiący w ścianie nośnej.

 

zastosowałem dylatację od kątowników 2 cm na każdym boku.

Edytowane przez nysander
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.dropbox.com/gallery/26493485/2/budowa/kominek?h=9ab172

 

wymyśliłem to w ten sposób. jestem otwarty na uwagi i krytykę bardziej doświadczonych w temacie.

 

kątownik wchodzi w płyty na 30 i 20 cm celem przeniesienia obciążenia na płyty i jego wsparcia. dodatkowo wsparty jest na 2 nogach z rury 20x20x2 (trójkąty wzmocnienia z blachy 4). dodatkowo podciąg kotwiący w ścianie nośnej.

 

zastosowałem dylatację od kątowników 2 cm na każdym boku.

 

 

Te "wejścia" (na 30 i 20 cm) nie mogą być zatopione w ścianie "bezkarnie",

bo popęka .Oryginalne nadproża wchodzą w ściany , które są w tle kominka.

W samej obudowie podpierają obudowę w okolicy nadproża (drzwi), bez

stykania się z nią w innych miejscach. To co piszę odnosi się oczywiście tylko

do Twojego i podobnych przypadków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodnie z Twoimi sugestiami poprawiłem budowę nadproża: nadproże v2 http://www.dropbox.com/gallery/26493485/2/budowa/kominek?h=9ab172

 

myślę, że w obecnej wersji jest ono już zdatne do zastosowania docelowego, ale oczywiście proszę o opinie.

 

zastanawia mnie jeszcze tylko kwestia tego czy rury 20x20x2 wytrzymają obciążenie płyt szamotowych bo to jednak jest kilkadziesiąt kilogramów. nie przenoszą one głownego obciążenia bo to rozchodzi się po kątownikach i podciągu ale jednak obciążane będą.

Edytowane przez nysander
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...