Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Mam pytanie dotyczące wzmocnienia obudowy kominka. Planuję obudowę kominka w formie niedużej ścianki grzewczej. Myślałam o cegle szamotowej ale chyba płyty będą lepsze bo cieńsze. Czy mam rację wybierając płyty? Cegła byłaby bez dodatkowego wykończenia z zewnątrz natomiast płyty obłożę płytką ceramiczną lub kamieniem. Płyty szmotowe są dość cienkie i nie wyobrażam sobie, ze zestawie jedna na drugiej i że to się nie przewróci przy oparciu się o nie. Czy zatem od środka muszę to jakoś wzmocnić metalową konstrukcją/stelażem? Ze zwykłej stali to zespawać czy sa moze inne wytyczne?

 

Zależy mi, aby ścianka się nagrzała, zakumulowała tyle ciepła ile się da i potem jeszcze go oddawała do pomieszczenia. Teraz mam obudowę z płyty i nie jestem zadowolona z takich strat ciepła. Pamiętam kaflowy piec babci w postaci takiej wlasnie ściany grzewczej. :) Ech..... to była super sprawa. Sciania grzała na 2 strony i ogrzewała prawie caly domek.

 

Z góry dziękuję za ewentualne podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam.

czy sa moze inne wytyczne?

Mayland ... wytyczną główną jest to, żeby takiej rzeczy nie robić samemu, bo wtedy przychodzą na myśl takie rzeczy żeby spawać pod to jakieś stalowe konstrukcje ... ;)

Obecnie nie masz "strat ciepła" tylko inaczej to ciepło rozłożone w czasie i o innej temperaturze przekazywania do otoczenia.

"Ciepłe" ściany kominków muruje się z powodzeniem w zakresie grubości 1,5 - 6,5 cm. Grubiej nie zawsze jest sens, cieniej też można (do 6 mm jak jest potrzeba). Standard to powiedzmy 2,5 - 4 cm.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mayland ... wytyczną główną jest to, żeby takiej rzeczy nie robić samemu, bo wtedy przychodzą na myśl takie rzeczy żeby spawać pod to jakieś stalowe konstrukcje ... ;)

Obecnie nie masz "strat ciepła" tylko inaczej to ciepło rozłożone w czasie i o innej temperaturze przekazywania do otoczenia.

Pozdrawiam.

 

Tutaj zupełna zgoda, jednak jest to spore uproszczenie.

O różnicach działania kominków z ciepłymi ścianami i kominków z zimnymi ścianami napisane na tym forum bardzo dużo.

 

Co do trwałości obudowy z płyt szamotowych 3 cm tylko i wyłącznie klejonych, nie ma obaw. Możesz być spokojna.

Oczywiście jak to się wykonuje z głową i ogólnie mówiąc z sztuką budowlaną. Zresztą wskazówki jak to wykonać dostępne są tu na forum i w internecie.

Tak więc powtarzać w kółko raczej nie trzeba już.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

pomału lecz do przodu próbuję wraz z ojcem postawić kominek z ciepłą obudową. Na zdjęciach widać "zaawansowanie" prac. Będę zobowiązany za uwagi. Jeszcze można zdemontować:)[ATTACH=CONFIG]142742[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]142743[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]142744[/ATTACH]

pozdrawiam!

 

Witam!

Widzę jednak, że ktoś zagląda jeszcze do tego wątku. Wobec tego, w wolnej chwili, proszę o uwagi do tego, co póki co wywinęliśmy z ojcem.

z pozdrowieniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie mnie wyśmiejecie

ale jak dolożę na moją obudowę betonową 2 cm marmuru - to czy wzrośnie masa akumalacyjna?:)

 

Wzrośnie ponad dwukrotnie w stosunku do takiej samej grubości szamotu, ale jeżeli popełnisz choćby drobny błąd przy instalacji kamienia , to przepięknie Ci popęka , a kto wie nawet może odpadnie :)

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno trzeba ryzykować

ścianki boczne nie będą obkładane marmurem

wylot cieplego powietrza odbywa się poprzez całą górę poziomą [kratka metalowa]

plus jedna kratka boczna

ryzyko polega na złym kleju ?

grubości kleju?

 

Ryzyko polega na tym, ze Bader w technologii betonu nie robi kominków, ale bardzo lubi się wypowiadać na forum....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno trzeba ryzykować

ścianki boczne nie będą obkładane marmurem

wylot cieplego powietrza odbywa się poprzez całą górę poziomą [kratka metalowa]

plus jedna kratka boczna

ryzyko polega na złym kleju ?

grubości kleju?

 

Ryzyko związane jest z nierównomiernym nagrzewaniem się kamienia- partie bardziej nagrzewające rozszerzają się bardziej niż te chłodniejsze , oraz z zblokowaniem ( najczęstrzy błąd ) tego ruchu. Postaraj się zainstalować kamień tak, aby miał maksymalnie dużą swobodę rozszerzania się i kurczenia.

pzdr.

ps. jednorodny granit , bazalt czy dioryt byłby lepszym rozwiązaniem. Są bardziej odporne termicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryzyko polega na tym, ze Bader w technologii betonu nie robi kominków, ale bardzo lubi się wypowiadać na forum....

 

Co ma piernik do wiatraka ?

Nie czujesz kamienia , to nie mieszaj do tego betonu, bo wyjdzie Ci trylinka :D

 

Ech , żebyś tak lubił produkować się na tym forum jak ja .............. byłoby 6000 postów mniej :p

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

pomału lecz do przodu próbuję wraz z ojcem postawić kominek z ciepłą obudową. Na zdjęciach widać "zaawansowanie" prac. Będę zobowiązany za uwagi. Jeszcze można zdemontować:)[ATTACH=CONFIG]142742[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]142743[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]142744[/ATTACH]

pozdrawiam!

 

Witam!

 

Nikt larum nie podnosi, więc możesz być spokojny.

Jeżeli konstrukcja metalowa się nie "gibota" i nie ma styku z płytami obudowy - nie rozbieraj.

Dobrze, że ceglana konstrukcja wokół rury jest ażurowa.

 

Dopiszę jeszcze, że te stalowe łączniki podobaja mię się mniej. Nie ma za płytami nic drewnianego?

Może spróbuj talerze łączników zasłonić kawałkami płyt (może być na wkręty).

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Wojtek_796
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Nikt larum nie podnosi, więc możesz być spokojny.

Jeżeli konstrukcja metalowa się nie "gibota" i nie ma styku z płytami obudowy - nie rozbieraj.

Dobrze, że ceglana konstrukcja wokół rury jest ażurowa.

 

Dopiszę jeszcze, że te stalowe łączniki podobaja mię się mniej. Nie ma za płytami nic drewnianego?

Może spróbuj talerze łączników zasłonić kawałkami płyt (może być na wkręty).

 

Pozdrawiam

 

Witam!

Dziękuję. Konstrukcja metalowa stabilna i nie ma styku z płytami.

Za płytami nie ma nic drewnianego.

Dobra sugestia z zakryciem talerzyków.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Widzę jednak, że ktoś zagląda jeszcze do tego wątku. Wobec tego, w wolnej chwili, proszę o uwagi do tego, co póki co wywinęliśmy z ojcem.

z pozdrowieniami

Podniesie się temperatura w rurze idącej do komina. Będziesz więc musiał zjechać ze sprawnością spalania, żeby zbyt gorące spaliny nie wlatywały do komina lub wydłuż rurę i ewentualie dociąż pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...