Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dzięki za zainteresowanie.

Spójrzcie trochę szerzej na przestrzeń, którą mam za piecem. Jeżeli trzeba, wykonam kilka dodatkowych zdjęć, aby lepiej zobrazować całość.

Ta rura nad piecem to kanał wentylacyjny, który będzie przechodził przez zabudowę przenosząc część ciepła na piętro.

Nie ma miejsca na przyłącze boczne do komina, za piecem jest dokładnie 30 cm przestrzeni, a rura spalinowa nie biegnie idealnie środkiem do komina - na dole jest 4 cm od ściany, a przy wejściu do komina (za piecem) 4 cm od pieca. Jak ją odizolować?

Całość miał zostać "otulona" kaflami, co wizualnie ma powiększyć piec, ale przestrzeń za piecem będzie zamknięta z maksymalną temp. 100*C. Czy "ssanie" komina mocno będzie wychładzać zabudowę?

[ATTACH=CONFIG]146016[/ATTACH]

Po mojemu to tej przestrzeni za piecem nie powinno się zabudowywać, stworzył się fajny zapiecyk. Od zawsze tak piece się stawiało. Z drugiej strony zabudowanie i wpięcie tam rury w celu "przetransportowania" ciepła na piętro to niegłupi pomysł. Jednak ścianę za piecem to bym zaizolował płytą K-W gr. 3cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Zawsze mnie rozbawiasz :D Tym bardziej , drogi znafco DGP, gdy pytasz " co to jest BANAN 3 ? " Masz sporo śmiałości doradzać , nie znając sztandarowego produktu ( 7-8 lat na rynku) firmy, której udział w rynku tych produktów szacowany jest na 40-50% :p

pzdr.

 

ps. Jest już od roku kolejna generacja - poczytaj , dokształcaj się :D

 

 

 

Nigdy nie fascynowałem się DGP sztucznie pędzonym. Śmiało to przyznaję i nigdy nie kryłem. Takie rozwiązania zostawiam zazwyczaj dorabiającym sobie kominkami kamieniarzom....:p:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie fascynowałem się DGP sztucznie pędzonym. Śmiało to przyznaję i nigdy nie kryłem. Takie rozwiązania zostawiam zazwyczaj dorabiającym sobie kominkami kamieniarzom....:p:D

 

Oj, bo się Piotruś łobrazi :p

 

I dlatego masz trzy kominki w domu , a ja jeden i spokojnie wystarcza :D

Edytowane przez Bader
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie.

Spójrzcie trochę szerzej na przestrzeń, którą mam za piecem. Jeżeli trzeba, wykonam kilka dodatkowych zdjęć, aby lepiej zobrazować całość.

Ta rura nad piecem to kanał wentylacyjny, który będzie przechodził przez zabudowę przenosząc część ciepła na piętro.

Nie ma miejsca na przyłącze boczne do komina, za piecem jest dokładnie 30 cm przestrzeni, a rura spalinowa nie biegnie idealnie środkiem do komina - na dole jest 4 cm od ściany, a przy wejściu do komina (za piecem) 4 cm od pieca. Jak ją odizolować?

Całość miał zostać "otulona" kaflami, co wizualnie ma powiększyć piec, ale przestrzeń za piecem będzie zamknięta z maksymalną temp. 100*C. Czy "ssanie" komina mocno będzie wychładzać zabudowę?

[ATTACH=CONFIG]146016[/ATTACH]

 

Piec jest na stalowym podeście. Ja bym nim odjechał (paleciak)i zrobił porządek z rurą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kominek, to urządzenie przypominające działaniem kocioł CO.Różnica jest w tym, że wodę zastąpiono powietrzem, które chłodzi kasetę i rurę, a następnie oddaje ciepło daleko od niej.

Jeśli dla kasety chcemy dodać funkcję kumulacji ciepła, wtedy musimy urządzenie wyposażyć też w dodatkową"przystawkę" chłodzenia spalin, czyli dodatkowy "zimny odbiór". Dobrym rozwiązaniem może być ustawienie dwóch odbiorników ceramicznych z kasetą po między nimi. Odbiorniki tworzyć będą boczne ściany obudowy, przez co nie z dublują się koszty i praca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]Jak ją odizolować?[...]

 

Witam!

 

Rzecz biorąc globalnie...

Najlepiej zrobić tak jak radzi Eniu.

Na drugim miejscu umieściłbym zaizolowanie tej rury. Jeżeli miałbym dawać jakąś wskazówkę, to napiszę, że można zamknąć przestrzeń z rurą dopasowanym fragmentami z płyt krzemianowo wapniowych. Jakieś ewentualne nieszczelności poupychać wełną. I tę powstałą przestrzeń z rurą, normalnie żywcem, zasypać od góry sypkim perlitem lub wermikulitem. W celu posięścia wspomnianych można odwiedzić jakiś sklep ogrodniczy.

 

Na trzecim miejscu wg mnie może być nierobienie niczego - zawsze na pudle.

 

I jeszcze w ramach ględzenia ogólnego: najlepiej w nowo budowanych domach, jakby tak ich konstruktorzy przewidywali po prostu ceglany szacht kominowy bez otworów przyłączeniowych, a wykonawca urządzenia grzewczego sam decydowałby (ku swej uciesze lub nie), gdzie się wkuć. Jakby jeszcze umiał to zrobić prawidłowo, szczęścia byłaby już pełnia.

Inwestorzy oczywiście mogliby konstruktorów mobilizować w celu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

Zima w pełni, Eniu coś ucichł z eksperymentami a u nas wciąż "bawimy się" w te klocki :)

Tym razem zaczynamy z kształtkami kumulacyjnymi KMS z firmy Ortner - niedoścignionym przez polskich producentów pierwowzorem.

Wnioski po pierwszym odpaleniu: :jawdrop:- muszę wydrukować tabliczkę ostrzegawczą dla Klientów - "Nie dotykać grozi poparzeniem" (sprawdzone na własnej skórze). Generalnie przepaść od tego, co dotychczas stosowałem, kosztami niestety również :-(

KMS 1.jpgKMS 2.jpgKMS 3.jpg

 

ps.

NOVA ze Spartherma odpocznie sobie trochę, bo od kilku miesięcy była ostro katowana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zapewne wiesz, Eniu KMS ami już się przestał bawić :D. To co teraz robię, być może ujrzy kiedyś światło dzienne. Nie sadzę jednak żeby na forum panowała w tej chwili atmosfera, by się tym dzielić....coś jak perły przed wieprze, czy jakoś tak...A o Twoich zabawach wodno kumulacyjnych, chętnie pogadam...pewnie niebawem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zima w pełni, Eniu coś ucichł z eksperymentami a u nas wciąż "bawimy się" w te klocki :)

Tym razem zaczynamy z kształtkami kumulacyjnymi KMS z firmy Ortner - niedoścignionym przez polskich producentów pierwowzorem.

Wnioski po pierwszym odpaleniu: :jawdrop:- muszę wydrukować tabliczkę ostrzegawczą dla Klientów - "Nie dotykać grozi poparzeniem" (sprawdzone na własnej skórze). Generalnie przepaść od tego, co dotychczas stosowałem, kosztami niestety również :-(

[ATTACH=CONFIG]163822[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]163826[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]163824[/ATTACH]

 

ps.

NOVA ze Spartherma odpocznie sobie trochę, bo od kilku miesięcy była ostro katowana :)

 

Margot, ten układ w takiej konfiguracji, to chyba wzorzec dla pieco-kominka grzewczego? Chodzi mi o model fabryczny, sklepowy;)

Jak oceniasz "xl" w akcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?192598-Eniu-EKSPERYMENTUJE/page20&highlight=eniu+eksperymentuje

Tu niech się uzewnętrznia.;) albo lepiej jak to sam sugeruje niech przeczeka w norze by później z wielką pompą oznajmić forowiczom jaki to on wynalazek se strzelił.;). Ma trzy kominki,trzy samochody to może i trzy ........;);):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Margot, ten układ w takiej konfiguracji, to chyba wzorzec dla pieco-kominka grzewczego? Chodzi mi o model fabryczny, sklepowy;)

Jak oceniasz "xl" w akcji?

Również tak uważam. Piec może ogrzewać parter przyjemnym promieniowaniem, a piętro i inne pomieszczenia ogrzewamy z wymiennika wodnego.

HKD XL wiadomo ciężko z czymkolwiek porównać, klasa sama w sobie. XL jest znacznie głębszy od klasycznego HKD2.2, łatwiej "wpakować" niego dowolną długość i ilość drewna. Jednak żeby uzyskać skrają temperaturę spalania to dawka paliwa musi być solidna.

ps

Coraz bardziej przekonuję się do Sparthermowskiego konkurenta NOVA - zupełnie inne palenisko. Korpus znacznie mocniej nagrzewa się, co w niektórych przypadkach jest dużą zaletą. Otwiera wiele możliwości konfigurowania systemu akumulacji i dystrybucji ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://iqhome.eu/ogrzewaj/kominek-w-domu-pasywnym/

 

1. Z rysuneczku tam zamieszczonego wynika, że w komin leci ok 20% ciepła ze spalania. Czy jest zatem sens stosować krążki za ok 3-4k żeby się do tego dobrać?

 

2. jakie są Wasze doświadczenia z podwójną szybą. Czy warto? Czy rzeczywiście jest w stanie ograniczyć znacząco emisję ciepłą przez szybę?

 

3. ile ciepła jest w stanie pochłonąć obudowa szamotowa (dla przykładu weźmy 1m2 gr. 3cm) i w jakim czasie?

 

4. Zastanawia mnie po jakim czasie palenia obudowa o powierzchni ok 6m2 "naładuje" się do tego stopnia, że nie będzie już na ciepło miejsca i zacznie walić na salon przez szybę. Sory za może gupie pytanie... :/

 

5. Czy wydajność podawana przez producentów, np 80% oznacza, że ze spalonego drewna odzyskamy 80% z całości energii jaką jest ono dostarczyć? (pewnie znów pytanie gupie, ale wybaczcie laikowi).

Edytowane przez pedronx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciepła obudowa o grubości 3cm zgromadzi NIC ciepła :). Trochę zgromadzi, czyli na 1.5 godziny. 1l wody zgromadzi tyle samo co 4kg szamotu,ale trzeba dodać że ciepło przez szamot przechodzi z prędkością ok 1.5-2 cm na godzinę.No więc jeśli w kominku skończy się żar, to obudowa szybko wystygnie, a jeśli ten żar będzie "trwał" wtedy obudowa miała uzupełnianie ciepła aż do wygaśnięcia żaru. Po wygaśnięciu żaru zgromadzone ciepło wystarczy na 15-2 godziny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autor artykułu słyszał, że dzwoni, ale nie wie w którym kościele.

Generalnie obudowa nie jest głównym elementem akumulacyjnym. Są nim kanały, krążki lub inne "ciężkie badziewia" zabudowane wewnątrz kominka.

Podwójna szyba to ok 50% mniejsza emisje ciepła - sprawdzone i faktycznie działa, najlepiej gdy jedna z nich będzie tzw. pyrolityczna

Zastanawia mnie po jakim czasie palenia obudowa o powierzchni ok 6m2 "naładuje" się do tego stopnia, że nie będzie już na ciepło miejsca i zacznie walić na salon przez szybę.
Obudowa obudowie nie równa, czas nagrzewania zależeć będzie od kilku czynników przede wszystkim: zastosowanej masy akumulacyjnej (KMS, CMA,RATH, BRULA...) i materiału z którego jest wykonana. Z cegły szamotowej nagrzewać się będzie bardzo długo, a z cienkiej 1cm płyty np. grafitowa BRULAfit nagrzeje się w 15min.

 

Jak tego dokonać?

Sprawa Nie jest łatwa gdyż brak jest doświadczonych instalatorów którzy posiadają odpowiednie doświadczenie.

no...ten tekst to już powalił mnie na kolana , osobiście znam kilkunastu albo i kilkudziesięciu :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

margod - miałem nadzieję, że podejmiesz rękawicę :). dzięki

 

To jakie rozwiązanie zaproponowałbyś do mojej chałupy. Opis w stopce. Zapotrzebowanie na ciepło 12kw. Zużycie energi 45kwh/m2 rocznie. Czyli ciepło i szczelnie.

Kominek głównie dla bajeru. Co zrobić, żeby chałupy nie przegrzać. Nie zależy mi na jakiś hiper osiągach/akumulacji.

 

To co akurat piszesz Ty i Bogusław, bardzo mi pasuje, tylko nie wiem czy dobrze to rozumiem:

Zakładając, że będę palił z 2 - 3h dziennie to większość wyemitowanej energii pójdzie w obudowę. Czy tak? Zależy mi żeby ta energia jak najdłużej (dzięki temu mniej intensywnie) była przekazywana do pomieszczenia, nie przegrzewając go.

ps. Czy podczas takiego palenia, mogę zamknąć kratki?

Dzięki i pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciepła obudowa o grubości 3cm zgromadzi NIC ciepła :). Trochę zgromadzi, czyli na 1.5 godziny. 1l wody zgromadzi tyle samo co 4kg szamotu,ale trzeba dodać że ciepło przez szamot przechodzi z prędkością ok 1.5-2 cm na godzinę.No więc jeśli w kominku skończy się żar, to obudowa szybko wystygnie, a jeśli ten żar będzie "trwał" wtedy obudowa miała uzupełnianie ciepła aż do wygaśnięcia żaru. Po wygaśnięciu żaru zgromadzone ciepło wystarczy na 15-2 godziny.

 

Bogusław, czy to jest dobre założenie, że obudowa akumulacyjna w takim samym czasie się nagrzeje i wystygnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...