Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Vat na uslugi i materialy budowlane

anula05

Recommended Posts

jeżeli kupujesz sam, to płacisz 22% VATu i masz szansę na częściowy zwrot. Częściowy ponieważ nie wszystko się zalicza i tylko około 68% VATu możesz odzyskać.

jeżeli kupuje wykonawca i jest fer, to "odsprzedaje" Ci ten towar w ramach wykonywanej usługi z 7% VATem

tak mnie się przynajmniej wydaje

Witam,

uprzedzam, ze jestem laikiem i prosze o wyrozumialosc i jasna odpowiedz:)

Czy jest jakas roznica (finansowa) dla Inwestora w przypadkach: 1 kiedy materialy budowlane kupuje sam 2. kiedy materialy kupuje firma mu budujaca.

Miejsce zakupu to samo, wiec cena ta sama. Jak jest z vatem?

Jest różnica finansowa:

- VAT tak jak napisał Trociu

- Rabaty które wykonawca w teorii powinien mieć lepsze ze względu na stałą współpracę, większe zakupy, etc...

To jest również pole do popisu przy przekrętach... jak zwykle to zależy czy wykonawca jest fer...

Czy jest jakas roznica (finansowa) dla Inwestora w przypadkach: 1 kiedy materialy budowlane kupuje sam 2. kiedy materialy kupuje firma mu budujaca.

Podsumuję przedmówców:

Ekipa budująca może mieć większe rabaty- chociaż nie zawsze. Mówi, że ma większe jednak bierze je dla siebie. Przykład u mnie. Ja kupowałem cement po 10,50 zł/25 kg. Szef ekipy budującej stwierdził, że pn ma lepsze rabaty i mam się nie zajmować. Zrobił tylko jedną dostawę. Chciałem od razu fakturkę aby ja uregulować. Okazało się, że płacił po 14,50 zł/25 kg a jak ja pojechałem do tego samego sklepu to dostałbym po 12 zł. Dlatego też zakupy robiłem sam. Ewentualnie robił je wykonawca po wcześniej uzgodnionych cenach.

Dodatkowo jak kupujesz na siebie to możesz odliczyć jeszcze VAT. Jeśli wykonawca kupuje na siebie w tych samych cenach i tobie odsprzedaje w 7% Vat to jest to czysty zysk bo nie trzeba latać za materiałami.