retrofood 25.03.2010 07:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2010 Jeśli chcesz bezpiecznie użyć do sterowania skrętki, musiałbyś tam dać jeszcze rząd przekaźników separujących (choćby takich: http://www.allegro.pl/item955351423_przekaznik_12v_10a_stycznik_12vdc_nowy_pcb.html, zamontowane wraz z zasilaczem na płytce, można też się bawić w przekaźniki na podstawkach montowanych na szynę DIN, ale sporo drożej wyjdzie) J. Można też pójść w stronę separacji za pomocą transoptorów. A co, jak kogo stać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 25.03.2010 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2010 To co widać poniżej załatwia sprawę 20 przycisków Taki mały off-topic: po grzyba Ci 20 przycisków w jednym miejscu? No i gdzie trzymasz instrukcję do nich? BP,MSPANC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek.P 25.03.2010 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2010 Można też pójść w stronę separacji za pomocą transoptorów. A co, jak kogo stać... Transoptor od przekaźnika tańszy Tylko nieelektronikowi może trochę trudniej byłoby go użyć. Rozgryzając identyczny problem (przekaźniki F&F i sterowanie nimi przez przewód małosygnałowy) też doszedłem w końcu do transoptorów i... całkowitej rezygnacji z drogich w sumie przekaźników F&F na rzecz triaków i własnej konstrukcji sterownika do nich J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 25.03.2010 08:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2010 Jeśli chcesz bezpiecznie użyć do sterowania skrętki, musiałbyś tam dać jeszcze rząd przekaźników separujących (choćby takich: http://www.allegro.pl/item955351423_przekaznik_12v_10a_stycznik_12vdc_nowy_pcb.html, zamontowane wraz z zasilaczem na płytce, można też się bawić w przekaźniki na podstawkach montowanych na szynę DIN, ale sporo drożej wyjdzie) J. A jeśli nie skrętka, to 1,5 mm2, czy może wystarczy 1mm2, a może 0,5mm2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
retrofood 25.03.2010 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2010 Można też pójść w stronę separacji za pomocą transoptorów. A co, jak kogo stać... Transoptor od przekaźnika tańszy Tylko nieelektronikowi może trochę trudniej byłoby go użyć. Rozgryzając identyczny problem (przekaźniki F&F i sterowanie nimi przez przewód małosygnałowy) też doszedłem w końcu do transoptorów i... całkowitej rezygnacji z drogich w sumie przekaźników F&F na rzecz triaków i własnej konstrukcji sterownika do nich J. Miałem na mysli własnie transoptory + reszta elektroniki i najważniejsze: czas i wiedzę na zajęcie się tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek.P 25.03.2010 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2010 A jeśli nie skrętka, to 1,5 mm2, czy może wystarczy 1mm2, a może 0,5mm2? Producent zaleca o ile dobrze pamiętam minimum 0,75mm2, ale tam prądy płyna żadne, więc może to być absolutnie cokolwiek, co będzie miało wystarczającą izolację. W praktyce i przy hurtownianych realiach - myślę, że 3x1,5, 4x1,5, 5x1,5 (w zalezności od potrzeb, ten ostatni nam obsłuży cztery klawisze). J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 25.03.2010 19:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2010 A jakie kabelki do sterowani i zasilania rolet? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.