Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

ytong 30+15 styro, czy ytong 24+20 styro ??


Recommended Posts

Witam.

 

Pytanie jak w temacie.

 

Co lepiej wybrać - Ytong gr. 30cm + styropian 15, czy lepiej Ytong 24 + styro 20 (a może wystarczy 15??)

 

Jeśli chodzi o parametry cieplne

- 24y+15s = 0,168

- 24y+20s = 0,140

 

Więc oba wyniki bardzo ładnie wyglądają.

Niestety nie wiem jak to będzie przy 30 ytonga. Nie mam przelicznika dla 30 na stronce termoorganiki - a jakoś sama nie potrafię policzyć :oops:

 

Może nie ma jednak co przesadzać z tą 30 i lepiej dać więcej styropianu??

 

Co o tym sądzicie??

 

PS. Chodzi mi po głowie jeszcze silka 24 + styro 20 - ściana na pewno będzie nieco zimniejsza (około 0,182) ale może zalety są większe niż ytonga??

 

Wiem wiem tematów "wyższość ytonga nad silką i odwrotnie" było wiele - ale i tak nie wiem co lepsze ;(

 

 

POMOCY !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mieszkam w domu z ytonga.

Wiem, że jest dobrze wykonany, na palecie było wszystko idealne, bloczki równe, itp.

Solbetu nie znam.

 

Teraz mam ścianę 36,5 jednowarstwową, budowaną w 2000 r. Wówczas ytong to była nowość na naszym rynku i każdy mówił że się tego nie ociepla !! Każdy przedstawiciel, dział techniczny i sprzedaży w fabryce ytonga !! - wszyscy mówili że ścian aby nie oddychała jakby był styropian.

 

No ale czasy się zmieniły, poglądy również teraz styropian na ytonga jest jak najbardziej ok.

 

W zimie rachunki za gaz w porównaniu z innymi są w miarę ok.

Wiem że jak bym miała ocieplony dom byłoby lepiej. Teraz wolę ścianę 2w.

 

Tylko jaki stosunek bk do styro ??

 

A solbet ile jest tańszy od ytonga?? i wówczas 24 będzie ok ?? i jak z wykonaniem bloczków - proste??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co lepiej wybrać - Ytong gr. 30cm + styropian 15, czy lepiej Ytong 24 + styro 20 (a może wystarczy 15??)

 

Przy ścianie dwuwarstwowej każda warstwa pełni inną rolę - mur konstrukcyjną a ocieplenie izolacyjną. Zwiększanie grubości muru do 30 cm jeżeli 24 cm był założony w projekcie nie ma sensu. Taniej i efektywniej zwiększyć grubość ocieplenia.

 

Ja mam Ytong 600 + styropian Termoorganika Platinum Plus 15 cm co daje U = 0,153 gdyby zwięszyć grubość styropianu do 20 cm byłoby U = 0,123 ale po obliczeniach w OZC uznałem, że nie opłaca mi się.

 

Co do samego materiału to wybrałem Ytong ze względu na dokładność wykonania materiału no i markę(ting). Cena też była nie zła bo udało się uzyskać duży rabat w porównaniu do innych. Są producenci produkujący równie dokładnie więc wybór i ocena należy do Ciebie.

 

A z betonu komórkowego jestem zadowolony - raz, że materiał fajny do obróbki więc nie przysparzał problemów przy budowie. Dwa, że przystrajanie domu teraz jest dziecinnie łatwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ytong rowny, ale inne komorkowce tez. Poltora roku temu u siebie budowalem z H+H 24 i wszystko idealnie rowniutkie. Wtedy o Solbecie gorzej sie wypowiadali. Pol roku temu szwagier budowal to z solbetu i jest zadowolony, wszystko rowne a teraz stawia z tego scianki dzialowe ;)

Osobiscie uwazam, ze Ytong jest dobry, ale porownujac z innymi komorkowcami drozszy i nie warto doplacac, lepiej ta kase wydac na co innego.

 

Polecam 24 muru + 15 styro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Pytanie jak w temacie.

 

Co lepiej wybrać - Ytong gr. 30cm + styropian 15, czy lepiej Ytong 24 + styro 20 (a może wystarczy 15??)

 

Jeśli chodzi o parametry cieplne

- 24y+15s = 0,168

- 24y+20s = 0,140

 

Więc oba wyniki bardzo ładnie wyglądają.

Niestety nie wiem jak to będzie przy 30 ytonga. Nie mam przelicznika dla 30 na stronce termoorganiki - a jakoś sama nie potrafię policzyć :oops:

 

Może nie ma jednak co przesadzać z tą 30 i lepiej dać więcej styropianu??

 

Co o tym sądzicie??

 

PS. Chodzi mi po głowie jeszcze silka 24 + styro 20 - ściana na pewno będzie nieco zimniejsza (około 0,182) ale może zalety są większe niż ytonga??

 

Wiem wiem tematów "wyższość ytonga nad silką i odwrotnie" było wiele - ale i tak nie wiem co lepsze ;(

 

 

POMOCY !!!!

 

Prosisz, więc jestem.

 

Przy Twoich rozterkach warto abyś pomyślał nad nowatorskim i dopiero odkrytym przez naukowców patencie:

Ytong o grubości 100 cm + styropian o grubości 150 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deamos, Irreality - dzięki za podpowiedzi.

 

Pewnie prześlę materiał do wyceny do przedstawicieli Solbetu - zobaczymy jak wyjdzie cenowo - choć moze uda mi się znaleźć dobrą cenę na Ytong - wtedy nie będę się zastanawiać nad innymi.

 

Co do grubości muru - poczytałam jeszcze i jestem przekonana na 24cm

Teraz zostaje kwestia ocieplenia. 15 czy 20.

 

A dlaczego z OZC się nie opłaca?? mogę prosić o wytłumaczenie :wink:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

asiapoz

Piszesz, że nie potrafisz sobie policzyć współczynnika przenikania

ciepła U przegrody. Ja go w sposób przybliżony liczę następująco:

Biorę współczynniki przewodzenia ciepła lambda dla styropianu i dla

betonu komórkowego. Dla styropianu to np. 0,04 W/(mxK), dla

komórkowego to zależnie od jego klasy ja przyjmę tutaj, że to np. 0,1.

 

Teraz obliczam opór cieplny osobno dla styropianu i osobno dla

betonu komórkowego.

Wzór na opór cieplny to R=grubość materiału/lambda tego materiału.

Czyli gdy założymy, że grubość styropianu to 0,2 m to dla niego

R=0,2/0,04 czyli 5.

Podobnie dla betonu komórkowego przy założeniu, że grubość bloczków

to 0,24 m otrzymamy R=0,24/0,1 czyli 2,4.

Teraz wystarczy tylko dodać do siebie opory cieplne dla wszystkich

warstw przegrody i obliczyć ich odwrotność. W moim przekładzie to

będzie 1/(5+2,4) czyli wyjdzie około 0,13 W/(m2xK). I jest to właśnie

poszukiwany przez nas współczynnik przenikania ciepła U.

Czyli ucieka nam energia równa 0,13 dżula w ciągu 1 sekundy przez

przegrodę o powierzchni 1 metr kwadratowy gdy różnica temperatur

po obu stronach tej powierzchni wynosi 1 stopień.

 

Dalej załóżmy, że naszej przegrody jest np. 100 metrów kwadratowych

i że różnica temperatur to 10 stopni. Czyli 0,13x10x100 da nam 130 W.

I taką moc cielną powinien mieć grzejnik aby nam utrzymywała się

jednakowa temperatura.

Dalej jeżeli przyjmiemy, że koszt zakupu przez nas 1 kWh gazu to np.

20 groszy to w ciągu doby na utrzymanie stałej temperatury wydamy

0,2x0,13x24 czyli otrzymamy 62 grosze. Czyli w ciągu 150 dni około

95 zł.

 

Teraz wystarczy podstawiać inne wartości i porównywać ile przy różnych

wariantach będziemy do tyłu lub do przodu.

 

A w ogóle to nie wiem może gdzieś się w sposobie tego liczenia mylę.

Za ewentualne poprawienie tego algorytmu liczenia będę wdzięczny.

 

Łączę pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pozostaje przekalkulować zwykły styro 20 czy lepszy 15.

 

A co do cen - to patrząc na samym allegro ytong widze że mozna dostać w bardzo dobrej cenie !!!! taniej od solbetu (o 1zł. na szt!!).

 

Więc tylko dobrze szukać i dusić o rabaty.

 

Weź zwykły 20 i wsadź okna w warstwę ocieplenia. Tak jest moim zdaniem obecnie optymalnie - za lepszy zapłacisz o 50% wiecej a dostaniesz tylko 25% lepsze parametry. Nie opyla sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup beton komórkowy (gazobeton, suporex), biały, najtańszy, jeżeli murujesz na klej to szukaj najtańszego równego, jeżeli na tradycyjną zaprawę to bez różnicy, murarz wymuruje w pionie, kilka mm odchyłki na pustaku z jeden strony zakryje klej do styro z drugiej tynk (ja mam ściany nośne z solbetu na tradycyjnej zaprawie, działówki H+H, też zaprawa)

styropian: jeżeli zależy ci na mniejszej grubości ocieplenia to kup cieplejszy (L.0,031-0,032 jeżeli nie to zwykły fasadowy eps70 (L.0,040), przy tym drugim będzie znacznie taniej (mi akurat zależało na grubości wiec mam swisspor lambda 0,032 15cm, odpowiednik coś około 19cm zwykłego)

jeśli już myślisz o ciepłym domku to nie zapominaj o dobrym ociepleniu podłogi na gruncie, poddasza czy stropu, balkonów czy wykuszy czy innych potencjalnych mostków cieplnych (nie mam tak jak niektórzy hopla na punkcie mostków ale tam gdzie można i to niewielkim kosztem je zlikwidować to czemu nie?)

no i do pakietu: okna można wstawić ciepłe i w warstwie ocieplenia, wentylację mechaniczną z rekuperatorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years później...
  • 2 weeks później...

Buduj z 30 cm suporexu jeśli budujesz blok. Jak dom jednorodzinny to 24 ;) Nie ma sensu wykosztowywać się na grubszy suporex. Lepiej ocieplić 20 cm styro grafit.

Co do ceny Ytonga to nie wiem gdzie Wy znaleźliście tańszy od solbetu ! :confused:

Ja budowałam z solbetu 500 z uchwytami na klej i jestem b. zadowolona. Prosty równy -bez problemów w układaniu. Po co przepłacać za reklamy.

Odradzam szary suporex i biały no name.

Jeśli masz więcej kasy przeznaczonej na zakup materiałów to kup sobie suporex pióro -wpust . :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...