Gość ANSEXXX 25.07.2010 16:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2010 zgadzam sie z Perm stanowcze nie dla popeliny słupy 100/100 miecze 700 120x60 odnośnie fundamentów nie wiem kto Tobie podpowiedz\iął o takim rozwiązaniu ale110 rurka działa na tej głęboko0ści 700 jako co ? na zakotwienie - potrzebne jest zakotwienie które działa na rozciąganie jak i nacisk więc zamiast tych 110 /700 zrób 300/300 na głębokośc 400 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netcom 01.08.2010 20:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2010 (edytowane) Jest postęp.Jeszcze ze 2 dni i bedzie gotowe.http://photos4.pix.ie/DA/8F/DA8FD7AC7E4346D68CD62FFAC75E22E3-800.jpghttp://photos2.pix.ie/1A/CC/1ACC9545B5624BBEAFD0DC6943D7C337-800.jpghttp://photos5.pix.ie/4C/B9/4CB96E82A2A14E78BB57061BFC86580F-800.jpgŻeby nie było gadania że krzywo stoi:http://photos5.pix.ie/BD/56/BD56AE68949D4E819EF06846493303BF-800.jpgImpregnacja krokwi:http://photos5.pix.ie/EF/3E/EF3E16BE43F04D389E5388581202A625-800.jpg Edytowane 1 Sierpnia 2010 przez netcom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 02.08.2010 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2010 (edytowane) Wygląda na solidnie i dokładnie zrobione. Brawo! Kotwy super, drewno oddycha. Sam bym lepiej nie zrobił . Na dole mozna dać jakiś płotek dla ozdoby ale to kwestia upodobań i użyteczności. Daj zdjęcia jak skończysz, myślę że niejeden będzie się wzorował . Tak przy okazji, projektując podobną konstrukcję stosuje się z reguły krótkie zastrzały czy też inaczej miecze za to przy każdym słupku obustronnie. Służy to odchudzeniu konstrukcji czy też optymalnemu rozłożeniu obciążeń (na jedno wychodzi ). Mniejsze obciążenia jednostkowe rozkładają się na całej długości płatwi i wszystkich słupkach - przekroje mogą być mniejsze. W konstrukcji takiej jak ta wyżej większe obciążenia działają punktowo - przekroje muszą być większe. To nie znaczy że wiata netcoma rozleci się. Przekroje są wystarczające by to wytrzymać, za to środkowe przęsło nie ma zastrzałów więc dostęp do środka jest łatwiejszy. Edytowane 2 Sierpnia 2010 przez perm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_2 04.08.2010 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 (edytowane) @netcomTe uchwyty regulowane typu U miały fabrycznie podstawę do przykręcenia ich do betonu czy dorabiałeś to samemu? Mógłbyś zapodać producenta i nazwę tego uchwytu? Z góry dzięki. Ja znalazłem coś takiego: http://www.zms-zary.pl/index.php?nav=2&l1=4&l2=85ale najwidoczniej uchwyt ma jedynie szpilkę, nie posiada natomiast podstawy kwadratowej do przykręcenia do stopy betonowej.A czym impregnowałeś i malowałeś drewno? edit:Na 1 pytanie znalazłem odpowiedź:http://www.pphevita.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=129&Itemid=68Czy dostałeś to w markecie bud.? Edytowane 4 Sierpnia 2010 przez tomek_2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_2 05.08.2010 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2010 (edytowane) Udało mi się namierzyć takie uchwyty, jak stosował netcom na allegro w cenie niecałe 15 zł /szt. więc chyba rozsądnie. Udała się także próba z cięciem wzdłużnym bali na krajzedze, chociaż trzeba robić to b. b. powoli no i oczywiście ciąć z obydwu stron (góra i dół), bo piła bierze tylko 8 cm wysokości. Jak już się zabrałem za przygotowania do budowy wiaty, to nasuwają mi się kolejne pytania. 1. Belki, które nie są wzdłużnie cięte są ciemne od brudu i wilgoci a chciałbym je doprowadzić do koloru drewna (ale nie muszą oczywiście być gładkie jak po heblowaniu, chodzi bardziej o kolor niż o powierzchnię). Czym najlepiej przeszlifować je? Czy zda egzamin szlifierka taśmowa na papier ścierny? A może szlifierka kątowa i krążek z papierem ściernym? Chciałbym usunąć jak najcieńszą warstwę, tylko i wyłącznie z przyczyn estetycznych. Czym zrobię to najszybciej (zawiezienie do stolarni i przeheblowanie raczej odpada)? W najgorszym wypadku pociągnę całość jakąś matową farbą kryjącą bez szlifowania tych "starych" belek, ale fajnie byłoby wydobyć "drewno z drewna" 2. Wymyśliłem, że wiata będzie miała wymiar 10-12 m x 2 m. Wymyśliłem sobie także, że dach będzie 2 spadowy z różnicą wysokości między słupami a kalenicą ok. 20-25 cm (czyli spadek w każdą stronę będzie 20 cm na długości ok. 110-120 cm). Czy może tak być? Słupy 10x10 cm, w odstępach 2 m. Pozioma podwalina łącząca słupy od góry oraz zastrzały10x10 albo 8x10 (zależnie, ile jakiego drewna zostanie). W jakich max. odstępach trzeba rozmieścić krokiewki (bo krokwiami to trudno te metrowe z hakiem odcinki nazwać)? Jeśli chodzi o pokrycie dachu, to czy mogą być to same deski? Zostało mi 20 m2 starej deski podłogowej ale w znośnym stanie (bez kornika) i myślałem, żeby ją wykorzystać. Jeśli tak, to czy można przybić je bezpośrednio do krokwi, wzdłużnie, bez stosowania łat? Jeśli nie, to dach pokryję blachodachówką (została mi niewielka ilość po budowie domu) . A jeśli na nią padnie wybór, to czy na łączeniu blach w kalenicy trzeba stosować gąsiory czy można inaczej uszczelnić to miejsce? 3. Wymyśliłem sobie dalej, że przestrzenie między słupami (zarówno boczne jak i przód i tył) wypełnię płotkami szer. 180 cm wys. 150 cm, lamelowymi (coś takiego jak tu: http://allegro.pl/item1169659063_plot_lamelowy_180x180cm_drewniany_ogrodzenie_w_wa.html#gallery ) lub ażurowymi z kratką. Wypełnienie ma zamaskować np. deski i bale drewniane, które pod wiatą się znajdą. Ale głównym jej przeznaczeniem jest przechowywanie drewna kominkowego. Czy wypełnienie ścianek tymi płotkami (ale tylko do wys. 150 cm) zapewni wystarczający przewiew dla drewna? Edytowane 5 Sierpnia 2010 przez tomek_2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość ANSEXXX 05.08.2010 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2010 Jeśli chodzi o pokrycie dachu, to czy mogą być to same deski? Zostało mi 20 m2 starej deski podłogowej ale w znośnym stanie (bez kornika) i myślałem, żeby ją wykorzystać. Jeśłi tak, to czy można przybic je bezpośrednio do krokwi, wzdłużnie, bez stosowania łat? jedno pytanie czy wiesz do czego służą łaty ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_2 05.08.2010 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2010 Do wentylacji dachu i mocowania pokrycia - z góry przepraszam, jeśli jakąś gafę strzeliłem... A w kwestii moich pytań mogę prosić o uwagi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość ANSEXXX 05.08.2010 23:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2010 Proponuję czołg -Taśmową ewentualnie szlifierka lecz z regulacja obrotów zrobisz to szybciej jak czołgiem lecz zbyt nie równomierne prowadzenie szlifierki może powodować nierównomierne zagłebienia - lecz po przemyśleniach proponuję jednak czołg odnośnie róznicy miedzy krokwiami a kalenicą jest 200-250 to spadek na odległoości jednego boku jest ok 200 to czyli na ok 6000 to jest 200 zbyt mały jezeli dobrze zrozumiałem jeżeli chodzi o deskowanie Nie sam deska może być ale jako podbitka< deskowanie > i na to Gont - to wówczas tak i deski poprzecznie do krokwi jeżeli chcesz zamiast gąsiorów dać blachę felcowana także mozesz mocowaną na blachowkręty z podkładka gumową i plastikowym kapturkiem rozmieszczenie krokwi co 800 ażurowe będą spełniały wiekszy przewiew lecz jak zamontujesz lamelowe i od spodniej stony zostawisz 200 prześwitu i od górnej również to spokojnie może być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_2 06.08.2010 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2010 @ANSEXXXSerdeczne dzięki za pomoc. Dzisiaj c.d. cięcia drewna. Widzę więc, że skos dachu muszę zrobić nieco większy - do zrobienia, chociaż staram się jak najmniej podnieść, żeby nie zacieniać sąsiadowi ogrodu (wiata niedaleko płotu za zgodą sąsiada). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość ANSEXXX 06.08.2010 14:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2010 coś mi sie wydaje ze źle Ciebioe odczytałem masz wiatę długości 10 DO 12 metrów szerokości 2m a wysokości ? jeżeli sasiad ma jakieś obiekcje do zacienienia to są takie zarówki nazwa < kwoki > może z nich korzystać napisz dokłądne wymiary jakie masz długosci krokwi < może być na priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_2 06.08.2010 15:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2010 (edytowane) Hej Dł. 12 m, szer. 2 m, wys. słupów po obu stronach ok. 195-200cm, wys. do kalenicy myslalem 215-225 cm. Edycja: szerokość oczywiście 2 m, już poprawiłem Edytowane 6 Sierpnia 2010 przez tomek_2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość ANSEXXX 06.08.2010 16:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2010 przy tej rozpiętości proponuję zrobić roztawienie boczne krokwi 5 sztuk rozpietośc krokwi co 1200 na łaczeniu wewnętzy=nym krokwi dodatkowo trzy słupy razem także pięć wysokość wewnętrznych 2400 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netcom 07.08.2010 12:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2010 (edytowane) Glowne prace zakonczone- dziekuje wszystkim za pomoc. http://photos5.pix.ie/BD/FD/BDFD66BBC50C44EDA1F7BFA164863BCB-500.jpghttp://photos5.pix.ie/24/90/2490929D05054ADE9667D63F61D5AFE7-500.jpghttp://photos5.pix.ie/01/AE/01AEE851A907458BB027371C4BBF0285-800.jpg Przy okazji zestawienie kosztow:drewno okolo 1m3 (belki 12x12cm strugane + krokwie +laty)= okolo 1200zlimpregnat 3 puszki x 5 litrow (bardzo grubo malowalem) = 240zluchwyty z OBI 8sztuk x 30zl =240zllaczniki srubki wkrety- okolo 300zldachowka ceramiczna 1500zlcement, piasek i to co zapomnialem 220zl RAZEM: 3 700 ZL Edytowane 14 Sierpnia 2010 przez netcom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_2 08.08.2010 22:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 Hej! @netcom, pełen szacunek! Teraz wspieraj mnie przy konstrukcji mojej wiaty Jakiego środka używałeś do malowania drewna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 09.08.2010 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2010 Witajcie koledzy Planuję zbudować podobną wiatę jak netcom, tylko, że "przyklejoną" do budynku (garażu) i chcę pod nią parkować auto. Niedaleko widziałem w jednym z budynków, że do ścian (Porotherm 25 cm + styro 15 cm + tynk silikonowy) zostały przymocowane na długich kołkach rozporowych (15 cm w Porotherm-ie) i jeszcze dłuższych wkrętach (15 [kołek rozporowy] +15 [styro] + 2 [tynk] + 4 [listwa] cm) drewniane listwy 4x8 - w sumie 2 pionowe na krawędziach i 1 na górze na której opierają się krokwie. Pokrycie dachu jest z poliwęglanowej płyty 2 komorowej. Dach 1 spadowy o kącie 15 st. Całość stoi już 3 lata i jest ok. Planuję pokrycie dachu wiaty deskami i gontem - pod linkiem rysunek z wymiarami (jako bazy użyłem wersji netcom-a - mam nadzieję, że się nie obrazi): http://yfrog.com/1gwiatap Największy problem widzę w przymocowaniu całości do ściany budynku z ociepleniem i tynkiem (nie chcę wycinać styro i robić mostka termicznego) - podobno są bardzo mocne kotwy Rawlplug na których można zamocować te 4x8 do ściany i będzie ok. Napiszcie proszę czy jest to dobry pomysł, a może trzeba to zrobić inaczej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 09.08.2010 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2010 Planuję zbudować podobną wiatę jak netcom, tylko, że "przyklejoną" do budynku (garażu) i chcę pod nią parkować auto. Jeżeli coś chcesz oprzeć na istaniejącym budynku to aby być w zgodzie z PB powinieneś wykonac projekt i pozwolenie jako "rozbudowa istaniejącego budynku". Jak zrobisz wzdluż sciany słupy i konstrukcje niezależną to masz tylko zgłoszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netcom 09.08.2010 16:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2010 Hej! Jakiego środka używałeś do malowania drewna? Nie pamietam nazwy impregnatu, wzialem pierwszy ktory odpowiadal kolorem zonie. Chyba cos na A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_2 13.08.2010 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 (edytowane) Stopy do postawienia słupów juz zamocowane, teraz czas na stawianie konstrukcji. Jakie łączniki metalowe (okucia ciesielskie) najlepiej zastosować do łaczenia elementów drewnianych (najlepiej rozumiem jako bezpiecznie i możliwie niedrogo - przy rozmiarach tej wiaty potrzebna będzie jak widzę dość duża ilość elemantów łączeniowych)? 1. Łaczenie słupów ze spinającą je od góry poziomą płatwią (pozioma belka na słupach). Tu myślałem o kątownikach metalowych o szer. 1 cm mniejszej niż przekrój belki lub o płytkach kątowych (grubsze ale z kolei wąskie) 2. Łączenie płatwi po długości. Długość całkowita z wysunięciem okapu to 12.50 m, łączona będzie z 3 odcinków 4.2 m. Czy poza połączeniem na zakładkę wykonanym nad słupem i skręceniu odcinków wkrętami lub zbiciu gwoździami skrętnymi (czy jest to dobre rozwiązanie?) należy dodatkowo usztywnić miejsce łaczenia płytkami kolczastymi lub perforowanymi na przykład ew. możecie polecić inne rozwiązanie?Jeszcze w tym samym temacie-czy płatew powinna mieć wcięcia w miejscu posadowienia jej na słupach (np. 2 cm), żeby się zakleszczyła czy wystarczy ja położyć i zamocować do bocznych ścian słupów łącznikami met.? 3. Łączenie płatwi wzdłużnych z poprzecznymi (o dł. 205 cm) spinającąmi ściany 'wzdlużne" po szerokości (na słupach narożnych oraz dodatkowo co 4 m po długości). Czy płatew poprzeczna powinna być posadowiona na słupie razem ze wzdłuzną (wtedy konieczne będzie połączenie ich na zakładkę na słupie) czy może być zamocowana do bocznych ścianek słupów na styk na kątownikach metalowych?Kombinując z zakładkami - czy prosta zakładka w formie ścięcia powierzchni 5 x 10 cm z końca obydwu belek nie osłabi ich zbytnio? 4. Mocowanie zastrzałów. Myślałem o wykonaniu zastrzałów po obydwu stronach każdego słupa, trochę tego będzie...Czy tutaj też zastosować łączniki metalowe czy przybić zastrzały do słupów i podwalin gwoździami? Po zrobieniu konstrukcji boków pozwolę sobie popytać o wykonanie zadaszenia. Dzięki wszystkim za pomoc. Edytowane 14 Sierpnia 2010 przez tomek_2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 14.08.2010 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2010 Podwalina jak sama nazwa wskazuje to to co przy ziemi. To na górze to oczep albo płatew. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_2 14.08.2010 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2010 (edytowane) OK, dzięki za sprostowanie, poprawiłem. Wszystkie pytania jak najbardziej aktualne. Edytowane 14 Sierpnia 2010 przez tomek_2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.