marek_czeczot 20.12.2013 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 Teraz są takie technologie że nawet wylewkę można robić na mrozie i nic się nie dzieje Ostatnio czytałem tekst o budownictwie w Skandynawii, gdzie zupełnie się nie przejmują niskimi temperaturami. I mają porotherm w wersji zimowej - 49 cm grubości U nas najgrubszy jest 44 cm, czyli w sumie niewiele mniej Swoją drogą ciekawe czy w skandynawii (szczególnie tam na północy) budują w technologii jednowarstwowej, czy jeszcze docieplają taką 49cm ścianę, Generalnie "polski" porotherm 44 ma współczynnik przenikania ciepła 0,3 co sprawia, że da się z niego budować ściany nośne bez docieplania. Natomiast ja przetestowałem na sobie różne technologie które pozwalają radzić sobie z niskimi temperaturami. Wylewki robiliśmy przy -8, ściany (z dryfix właśnie) były robione przy stałej temperaturze na poziomie -3, -5 - zdarzały się dni, że w ogóle nie przechodziło powyżej zera... I dom jakoś stoi, chociaż niestety nie wszystkie elementy dało się wybudować przy przymrozkach - np. jak próbowaliśmy mieszać zaprawę cementowo-wapienną do uszczelniania połączeń między ścianami działowymi a nośnymi to mieliśmy kryształki lodu w betoniarce... Ale Dryfix rzeczywiście jest bardzo odporny na mróz i potrafię uwierzyć, że fajnie się sprawdza w skandynawii. Jakoś tam przecież trzeba budować domy!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 26.12.2013 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2013 Generalnie "polski" porotherm 44 ma współczynnik przenikania ciepła 0,3 co sprawia, że da się z niego budować ściany nośne bez docieplania. Tylko mając pozwolenie na budowę wydane do końca tego roku. W przyszłym roku i kolejnych latach współczynnik U będzie stopniowo zmniejszany aż do 0,2 w 2021 r. Ale to nic, bo poza tym będzie trzeba spełnić warunek maksymalnej dopuszczalnej wartości energii pierwotnej dla ogrzwania i CWU. W styczniowym Muratorze jest książeczka. Zaostrzenie warunków Ep sprawiło, iż żeby przykładowy dom spełniał przyszłoroczne kryteria musi mieć ścianę o U=0,15 oraz wentylację mechaniczną. To automatycznie wyeliminuje w końcu ściany jednowarstwowe . Wystarczy też spojrzeć na projekty zamieszczane w Muratorze w numerach grudniowym i styczniowym. Tam normą jest już 20 cm izolacji, czyli U=0,15. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alaskrabska 27.12.2013 14:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2013 W mojej okolicy trudno było w ostatnich miesiącach kupić porotherm 44, więc chyba producent ma świadomość, że ten materiał nie będzie raczej popularny w 2014 Ale osobiście nie sądzę że to koniec ścian jednowarstwowych. Porotherm na innych rynkach ma pustaki które spełniają bardziej restrykcyjne normy niż u nas, także to pewnie tylko kwestia odpalenia sprzedaży czegoś takiego i u nas... Pożyjemy, zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gawor5 28.12.2013 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 Dokładnie tak jak piszą przedmówcy, należy bardziej skupić się na wsp przenikania ciepła, a ten w poro nie jest rewelacyjny. Zdecydowanie obecnie najkorzystniejszy jest beton komórkowy, bo jego wsp przenikania ciepła jest najniższy z powszechnie stosowanych. W stosunku do poro wypada także lepiej w czasie realizacji a przez to w jej kosztach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swierczek 30.12.2013 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Wsp. przenikania ciepla pustaka ma sens i znaczenie tylko w sytuacji kiedy budujemy ścianę jednowarstwową. A tych się w Polsce praktycznie nie buduje. Zdecydowanie rozsądniejszą opcją jest ściana dwuwarstwowa i wtedy izolacja robi ci taki współczynnik przenikania ciepła o jaki chodzi. Natomiast na pewno ściana ma znaczenie w innej kwestii - akumulacji cieplnej. Ten parametr odpowiada za to, żeby ściana nie wychładzała się szybko w przypadku np. czasowego wyłączenia ogrzewania w domu. I w tej kwestii beton zdecydowanie odstaje od porothermu i silki, bo tutaj najważniejsza jest masa i gęstość materiału. Problemem jest też to, że akumulacyjności cieplnej nie poprawisz izolacją termiczną - budując z betonu trzeba się z tym po prostu pogodzić A co do kosztów budowy, to powiem z własnego doświadczenia: zdecydowanie łatwiej jest znaleźć fachowców od porothermu niż od betonu. Czyli: masz krótsze terminy realizacji i niższą stawkę WH - to jest akurat dość oczywiste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 30.12.2013 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Jakoś na strasznie monotemetyczne ekipy trafiałeś U mnie na castingach ekipy Ytong stawiały na równi z Poro, jedynie dwie chcialy podnosić cenę za silikat, wiec się z nimi szybko pożegnałem Ekipa, która wybralem do budowania z siliki sama zaproponowała klej, zamiast tradycyjnej zaprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
paroofka 11.01.2014 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 Ja również raczej spotykałem się z podobnymi cenami za murowanie m2 ściany z betonu i porothermu. Ale jestem w stanie zrozumieć że są ekipy które zawyżają ceny za beton - bo budowa jest po prostu bardziej kłopotliwa i wymaga większej uwagi niż przy porothermie. beton lubi się kruszyć i rzadko kiedy jeden element jest równiutkim sześcianem. Albo jak ci bloczek pęknie na pół wszerz to dopiero jest zabawa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 12.01.2014 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 Ja również raczej spotykałem się z podobnymi cenami za murowanie m2 ściany z betonu i porothermu. Ale jestem w stanie zrozumieć że są ekipy które zawyżają ceny za beton - bo budowa jest po prostu bardziej kłopotliwa i wymaga większej uwagi niż przy porothermie. beton lubi się kruszyć i rzadko kiedy jeden element jest równiutkim sześcianem. Albo jak ci bloczek pęknie na pół wszerz to dopiero jest zabawa! U mnie budowali z silikatu i trochę z betonu komórkowego, jakoś nic im się nie kruszyło i nic nie pękało, więc to nieprawda o czym piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pollo_loco 13.01.2014 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Jakoś na strasznie monotemetyczne ekipy trafiałeś U mnie na castingach ekipy Ytong stawiały na równi z Poro, jedynie dwie chcialy podnosić cenę za silikat, wiec się z nimi szybko pożegnałem Ekipa, która wybralem do budowania z siliki sama zaproponowała klej, zamiast tradycyjnej zaprawy Ja u siebie (łódź) dostałem wycenę za silikaty tak z 10-15% wyższą niż za pustaka ceramicznego. Betonu w ogóle nie brałem pod uwagę, bo źle mi się kojarzy z przeszłości :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arekc 16.01.2014 12:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Chciałbym dołączyć do rozmowy bo również planuję w marcu ruszyć z budową, czekam już na pozwolenie. Pierwszy mój dylemat był co wybrać na ściany, jak już zdecydowałem się na porotherm to powstał problem Dryfix czy Profi. Po przeczytaniu tego wątku zdecydowanie DRYFIX. Teraz zostaje pytanie jaka grubość, dodam ze chcę styro grafitowe, czy 30 + 15 a może 38 + 10. Może ktoś mi doradzi co wybrać, z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 16.01.2014 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 30+15 na pewno będzie cieplejsze. chyba, że masz możliwość zrobienia 25 + 20 . jak kładziesz styro to przemyślałbym ten cały DRYFIX. to już lepiej więcej styropianu (może zamiast 30+15 zrób 30+18?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arekc 17.01.2014 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 Co masz na myśli mówiąc "jeżeli mam możliwość?" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 17.01.2014 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 Po pierwsze finansową , a po drugie projektową, tzn czy dodatkowe cm styropianu będą uwzględnione w projekcie (chodzi o wymiary zewnetrzne budynku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arekc 17.01.2014 17:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 Projekt przewiduje YTONG 60x20x24 plus styropian EPS 70-040 20cm. Na chłopski rozum to bardzo dobre rozwiązanie. Dodatkowo wczoraj rozmawiałem ze znajomym który tez upierał się na styropianie grafitowym ale gdy ktoś inny podobno przedstawił mu jakieś wyliczenia zdecydował się na zwykły styropian.Mi osobiście w Dryfix podoba się szybkość budowy, czystość, no i namawia mnie majster który ma stawiać mury, chociaż znajomy u którego chce kupować namawia mnie na Profi, a te dwa systemy wg mnie różnią się tylko klejem, czy dobrze myślę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 17.01.2014 17:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 ja tam nie wiem czym się różnią. Gdybym ja się uparł na budowę z porothermu, to zrezygnowałbym z drogich rozwiązań na rzecz pustaka 25 cm + 20 cm styro (albo 19 cm styro, żeby grubość ściany zgadzała się z Twoim projektem). grafitowy styropian jest o około 20-25% cieplejszy niż przez biały. Wybór i czas zwrotu zależy też od tego czym chcesz ogrzewać dom. ja bym brał grafitowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arekc 18.01.2014 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Ogrzewanie gazowe, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamil Baczyński 19.01.2014 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 Porotherm Dryfix ogólnie jest "ciepłym" rozwiązaniem, więc podejrzewam, że nie będzie jakiejś dużej różnicy miedzy styropianem 10, a 15. Chyba lepiej jest mieć grubszą ścianę i cieńszy styropian, niż odwrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 19.01.2014 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 Wlaśnie lepiej odwrotnie. No, chyba, że potrafisz swoją teorię jakoś udowodnić, tzn jaką korzyść da sciana grubsza o 5 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 19.01.2014 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 Porotherm Dryfix ogólnie jest "ciepłym" rozwiązaniem, więc podejrzewam, że nie będzie jakiejś dużej różnicy miedzy styropianem 10, a 15. Chyba lepiej jest mieć grubszą ścianę i cieńszy styropian, niż odwrotnie Liczyłeś to jakoś? Ile to wg Ciebie duża różnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamil Baczyński 21.01.2014 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 Weźmy na przykład Porotherm Dryfix 25 - Współczynnik przenikania ciepła U=0,95 W/m²K Porotherm Dryfix 30 - Współczynnik przenikania ciepła U=0,60* W/m²K Wydaje mi się, że lepszy współczynnik ciepła daje cieplejszą ścianę. To tak na chłopski rozum, nie będę się spierać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.