Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

klimatyzator w salonie


Recommended Posts

Nie będę odnosił się szczegółowo do postu klimatyzacja wrocław, w szczególności do ataków ad personam i próby ośmieszenia kogoś kto ma inne zdanie. Powiem tylko tyle, że Twój atak jest dokładne tego typu "białą gorączką" o której pisałem w tym wątku:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?162053-Samodzielny-monta%C5%BC-klimatyzacji-w-mieszkaniu

" Nie przyjechał żaden "fachowiec" bo od paru lat temat samodzielnego montażu klimatyzacji wywołuje w środowisku monterów białą gorączkę. Do tego stopnia, że nawet koledzy z zaprzyjaźnionej firmy powiedzieli mi, że nie przyjadą mi serwisować takiej instalacji. "

 

Odniosę się tylko do techniki:

"Co zużywa mniej prądu wyłączony po 20 minutach 5KW czy pracujący 24h na dobe 2,5 kW"

Rozumiem, że wrocławska firma m-klima posiada klimatyzatory o mocy chłodniczej 5kW i sprawności 40 razy wyższej niż inne firmy, skoro jej klimatyzator w 20 min dostarczy tyle "zimna" ile dwa klimatyzatory 2,5 kW w 12 godzin. Gratuluję.

Edytowane przez pawel_l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Brawo :D

"czytajmy ze zrozumieniem " jak znamy sie na temacie !

około 20 minut trwa dochładzanie schłodzonego pomieszczenia :D

 

A szkoda :) po to jest forum żeby się odnieść ;)

 

żeby cokolwiek wypowiadać się w temacie należy zrozumieć że każdy , ale to każdy ma prawo do wypowiedzi , tylko że niektóre są podparte argumentami a niektóre stwierdzeniem "bo mi się wydaje"

 

A moje- wg Pana "ataki " są tylko i wyłącznie po to żeby wskazać Panu że nalezy szanować każdą pracę i niegrzeczne jest stwierdzenie "żenada" w stosunku do czyjegoś postu.

Proszę kiedyś kobiecie która używa HR podarować w prazencie panią walewską.

 

A dopiero wtedy wypowiadać sie na temat ludzkich potrzeb i doświadczenia zawodowego ;)

 

Pozdrawiam

 

PS

 

" Nie przyjechał żaden "fachowiec" bo od paru lat temat samodzielnego montażu klimatyzacji wywołuje w środowisku monterów białą gorączkę. Do tego stopnia, że nawet koledzy z zaprzyjaźnionej firmy powiedzieli mi, że nie przyjadą mi serwisować takiej instalacji. "

 

Dlaczego nie chca do niego przyjechac? Przeciez naprawa to duuuże pieniądze!

Na przegląd gwarancyjny klimatyzacji? Jaki przegląd jak nie ma gwarancji?

Na czyszczenie dobicie czynnika? 150zł netto + 120 za każdy kg gazu

 

 

 

Ciekawe czy zrobiłby mi pan za darmo taki portal jak ten na którym wykazuje pan teraz swoją rację?:D

 

to wskazówka dla tych co lubia internet :) ile kosztuje ludzka praca

Edytowane przez kli***aw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nigdzie nie użyłem słowa "żenada" (ani podobnego ) ani żadnego sformułowania które można uznać za brak szacunku dla czyjejkolwiek pracy.

Po drugie, forum służy do wymiany myśli, pomysłów i idei. Ale nie do wciskania mało obeznanym z techniką "jeleniom" farmazonów.

 

A po trzecie zapisując się na forum w celach pozyskiwania klientów nie warto (a wręcz nie należy) wdawać się w zażarte, niemerytoryczne dyskusje. Szczególnie w dniu rejestracji.

Elementarny błąd marketingowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo :D

 

" Nie przyjechał żaden "fachowiec" bo od paru lat temat samodzielnego montażu klimatyzacji wywołuje w środowisku monterów białą gorączkę. Do tego stopnia, że nawet koledzy z zaprzyjaźnionej firmy powiedzieli mi, że nie przyjadą mi serwisować takiej instalacji. "

 

Dlaczego nie chca do niego przyjechac? Przeciez naprawa to duuuże pieniądze!

Na przegląd gwarancyjny klimatyzacji? Jaki przegląd jak nie ma gwarancji?

Na czyszczenie dobicie czynnika? 150zł netto + 120 za każdy kg gazu

 

 

 

Ciekawe czy zrobiłby mi pan za darmo taki portal jak ten na którym wykazuje pan teraz swoją rację?:D

 

to wskazówka dla tych co lubia internet :) ile kosztuje ludzka praca

 

Po pierwsze, czy gdziekolwiek napisałem, że chciałem aby przyjechali za darmo? Nie. Odmowa dotyczyła jakiegokolwiek kontaktu z czymś zamontowanym samodzielne.

 

Po drugie dobry obyczaj (także na tym forum) mówi, że własne posty edytuje się tylko w celu wprowadzenia drobnych poprawek (np. błędów językowych) a nie zmian całkowicie lub znacząco zmieniających sens wypowiedzi. Nie zmienia się także treści wpisów na które ktoś już odpowiedział.

 

Po trzecie nie bardzo wiem do czego odnosi się "Przeprosiny przyjete "

Edytowane przez pawel_l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu chyba mam ADHD skoro moje posty trudno zrozumieć i je dodatkow edytuje :D

 

Musimy zrozumieć 4 osobne sprawy

 

 

1. SAMODZIELNY MONTAŻ

nie wiem jak to wytłumaczyć

 

a) nie płacimy za montaż lecz za: przeniesienie obowiązków gwarancyjnych

w zwiazku z tym nie mozemy sie dziwic ze nikt do nas nie chce przyjechac , bo dlaczego miałby chcieć?

b)nie ma obowiazku serwisu gwarancyjnego w stosunku do naszego urządzenia!

 

2. Dlaczego szlag nas trafia że musimy zapłacić 1000 zł za montaż?

A dlaczego za stronę przezydenta RP zapłacono ponad 100 tys złotych? przecież są darmowe skrypty!

A dlaczego forum murator jest tak znamienitym forum ? przeciez sa inne fora !

Jeszcze raz podkreślam nie płacimy za montaz! Lecz za całą obsługę gwarancyjną i pogwarancyjną pomimo tego że i tak każda wizyta jest płatna - chodzi tylko o fakt że na 100% ktoś w razie potrzeby zagwarantował nam swoją pomoc!

 

3. Przeprosiny przyjęte - stwierdzenie dotyczyło edycji "jakiegoś" postu niczego więcej

 

4. Skoro mamy złe doświadczenia dlaczego mają przez nie cierpieć inni ludzie ? Wyżywajmy się na siłowni :D Ci co sa zadowoleni z "drogiego montażu"nie mają czasu na pisanie pochwał na forum !

 

POZDRAWIAM

Edytowane przez kli***aw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a) nie płacimy za montaż lecz za: przeniesienie obowiązków gwarancyjnych

w zwiazku z tym nie mozemy sie dziwic ze nikt do nas nie chce przyjechac , bo dlaczego miałby chcieć?

b)nie ma obowiazku serwisu gwarancyjnego w stosunku do naszego urządzenia!

 

1. Przyznam, że dosyć ciekawe podejście do biznesu. W książkach o takich pomysłach nie piszą.

Nie widziałem faktury w pozycją "przeniesienie obowiązków gwarancyjnych" za to z pozycją "montaż klimatyzacji" i owszem. A trochę takich faktur przez moje ręce przeszło.

2. "bo dlaczego miałby chcieć?" - choćby po to żeby zarobić kilkaset złotych. Ale jak widać konkurencja na rynku jest zbyt mała i to instalatorzy próbują ustalać prawa nim rządzące.

A dowód?

"Firmy, instytucje i osoby prywatne korzystające z urządzeń klimatyzacyjnych będą musieli je regularnie serwisować i prowadzić dokumentację ekologiczną"

http://biznes.interia.pl/news/klimatyzacja-bedzie-drozsza,1504898,1852

Oczywiście dowodzi to także, że problem tworzenia niekonkurencyjności (w teoretycznie kapitalistycznej) nie dotyczy tylko Polski, ale ten przywołany w arykule brak kilkunasu tysięcy fachowców skutkuje właśnie tym że rynkiem rządzi wykonawca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A swoją drogą proponuję aby lobby instalatorów uzgodniło zeznania.

 

Tutaj jeden pisze: "nie płacimy za montaż lecz za: przeniesienie obowiązków gwarancyjnych"

a w tym wątku http://forum.muratordom.pl/showthread.php?162053-Samodzielny-monta%C5%BC-klimatyzacji-w-mieszkaniu drugi (a ściślej jego żona) pisze: "marże na urządzeniach są po to aby instalator nie wziął od ciebie żadnej kasy za usunięcie awarii i był przez cały okres gwarancji na wezwanie."

 

Z obu wypowiedzi taki prosty inżynier jak ja wnioskuje, że tak naprawdę za to samo płacimy dwa razy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze proponuję na klimatyzację dać kogoś z magisterką bo inzynierowie już nie wystarczają do rozwiązywania problemów :D ( kopiuj -wklej nie wystarcza potrzebna jest wiedza) ;)

 

Panie inżynierze :D nie może mieć pan pretensji do ludzi o to że jest pan zdolnym człowiekiem tylko w innej specjalizacji. Przeciez rozum nakazuje Panu przytaknąć :D ale EGO mówi " co on mi tu będzie" hahahah

 

Nawet jakby pan na głowie stanął to nie zmieni pan faktu że dzwoniac np do Carrier Polska w sprawie gwarancji , nic pan nie załatwi i zostanie pan odesłany do serwisu w regionie (prawdopodobnie do tego co montował). Wiec dlaczego uporczywie pan wprowadza ludzi w błąd swoją NIEWIEDZĄ i kwestionuje jak juz wczesniej pisałem czyjes wypowiedzi.

 

Osobiście jestem odpowiedzialny za swoją wypowiedz! i pańskie "kopiuj wklej "nic tutaj nie dadzą!

 

POWTARZAM :

 

PRZENIESIENIE OBOWIĄZKÓW GWARANCYJNYCH PRODUCENTA JEST ŚCIŚLE ZWIĄZANE Z WARUNKAMI ZAKUPU I MONTAŻU URZADZENIA !!!!

 

I sytuacja kiedy obcy serwis odmawia nam przyjazdu jest sytuacją w 100% normalną i nie możemy się jej dziwić. Mogą przyjechać ale nie muszą!

 

Dalsza dyskusja prawdopodobnie nie ma sensu :D bo czuje ze zaraz bedzie znowu kopiuj wklej:D

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Moja rada jest taka proszę poszukać innego instalatora i określić mu zakres pracy do wykonania na przykład samo położenie instalacji i zawiesia z poźniejszym montażem. Czasami właściciel firmy przyśle pani monterów na 2 dzień , tylko pamietajmy że takie dodatkowe prace wykonuje się z natury albo przed ustalonymi wcześniej montażami albo po ich zakończeniu.

 

pozdrawiam

Edytowane przez kli***aw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja szersza odpowiedź w wątku (chyba właściwszym) - Samodzielny montaż klimatyzacji.

 

Tutaj tylko krótko (i trochę łąmiąc zasady których się trzymam na forach), żeby tam nie przenosić wątków osobistych.

 

Niestety, kolega klimatyzacja wrocław (taki był pierwotny nick) wbrew temu co twierdzi, nie używa argumentów merytorycznych tylko ataków i wycieczek osobistych, manipulując wypowiedziami innych i insynuując wypowiedzi których nigdy nie było. Nigdy np. nie nazwałem czyjejkolwiek wypowiedzi żenującą, nikogo też nie namawiałem (uporczywie) do działania na własną szkodę i do kupowania i samodzielnego instalowania klimatyzatorów powodującego utratę gwarancji. (Są na szczęście producenci którzy nie wymagają "fachowego" montażu). Tak się składa, że przez dość długi czas mam zawodowy kontakt ze środowiskiem firm HVAC (wrocławskim w szczególności) i muszę z przykrością stwierdzić, że w wypowiedziach kolegi jak w zwierciadle widzę odbicie postaw i sposobu myślenia większości środowiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uogólniacie mości panowie, z kilku przypadków ekstrapolujecie na całe środowisko. Wiadomo że nawet na straganie mięsnym trafia się sprzedawczyni "niedobra" więc i w klimatyzacji też się trafią ludzie "niedobrzy". A cenę usług (że niby za wysoka) reguluje rynek - jak było napisane w artykule brakuje rąk do pracy w tym zawodzie... więc ceny wysokie. Zastanawiające może być, dlaczego ludzie się nie pchają do tej branży skoro daje świetne zyski?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że ceny usług są wysokie (dla indywidualnych klientów) wcale nie oznacza, że instalatorzy opływają w pieniądze. Jak pisałem wcześniej, rynek instalacji indywidualnych jest nieduży bo ceny wysokie, gdyby były niższe jak sądzę pracy byłoby więcej i suma marż byłaby wyższa.

Problemem jest też to, że większość firm instalacyjnych działa/działała jednocześnie na rynku przemysłowym i budownictwa gdzie takie ceny nie szokują, więc trudno się przestawić na drobnych klientów indywidualnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, a co myślicie o takich klimatyzatorach http://www.medialux.pl/dzial/klimatyzacja/kategoria/?id=309&prod=86888 Wydaje mi się, że taki ścienny jest bardziej poręczny, niż ten duży, przenośny, który stawia się na podłodze, potem zawsze można zdjąć. Tak się napaliłam, bo byłam kiedyś na poczcie i tam mieli taki klimatyzator - na zewnątrz upał, a one w środku nawet się nie spociły odrobinkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest niestety prawada ze przez cały okres gwarancji instalator ma być na wezwanie ale producenta/importera tak jest z klimatyzatorami i tak też jest np z kotłami, producent/importer dostarcza nam cześci a my na własny koszt mamy dojechać do klienta i wymienić uszkodzony element. I stąd może to wygladać tak że marże instalatorów są tak ogromne,ale ostatnio miałem taką sytuację u jednego z klientów dosłownie tydzień dwa temu kocioł zamontowany w odległości około 160 km od siedziby firmy czyli policzmy 320 km do przejechania praca serwisanta 4 godziny (wymiana uszkodzonego elementu, rozpalenie kotła, sprawdzenie poprawnosci działania urządzenia, regulacja) no i oczywiscie narzedzia jakieś materiały pomocnicze (silikony , smary itd), odesłanie uszkodzonego elementu do producenta i to są koszty takiego jednego serwisu a teraz marża na urządzeniu urzadzenie za około 10000 marża 1700 zł minus podatki itp. Drobne pytanie na jaki okres serwisowania taka marża wystarczy ???. Muszę się zgodzić że nie ma wyjazdów do każdego urządzenia, ale wyjazdy na serwis poprostu są. Muszę przyznać że jeszcze nie spotkałem montera instalacji sanitarnych na liście 100 najbogatszych ..............
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, a co myślicie o takich klimatyzatorach http://www.medialux.pl/dzial/klimatyzacja/kategoria/?id=309&prod=86888 Wydaje mi się, że taki ścienny jest bardziej poręczny, niż ten duży, przenośny, który stawia się na podłodze, potem zawsze można zdjąć. Tak się napaliłam, bo byłam kiedyś na poczcie i tam mieli taki klimatyzator - na zewnątrz upał, a one w środku nawet się nie spociły odrobinkę.

 

Witam

 

z tego co mnie pamięć nie myli "holden" jako firma weszła na polski rynek z czajnikami elektrycznymi do wody za 10 zł z tworzywa przypominajacego klocki plastikowe z czasów głębokiej komuny .

Więc prawdopodobnie wszystkie artykuły pod ich marką są efektem "mass product" co za tym idzie jako takiej gwarancji ani części zamiennych prawdopodobnie nie ma - pozostaje tylko wymiana produktu na nowy a i cena nie jest nawet odrobinę współmierna do jakości produktu.

 

Ale zawsze mogę sie mylic

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harmonia to jest zwykły split ;)

O jak ja się tu wymądrzam, ale serio za te pieniądze to żaden rarytas. Obudowa to jest klepana w chinach chyba jedna bo takie same są np. Akai sprowadzane przez Stinga (bez podtekstów).

 

A nawiązując do pierwszego posta w wątku: naj naj naj to Daikin, choćby zwykła siesta 3,5 kW - gwarantuję, że nie znajdziecie nic lepszego, a jak się dobrze poszuka to i z ceny można urwać. To oczywiście lider jakości. Pod względem designu to obok Daikin Emura sugeruję looknąć na Samsunga, no oczywiście LG typu mirror czy art cool całkiem ale jakościowo bleee (w porównaniu do Daikina). Z kolei najcichsze to Mitsubishi. W zasadzie jaki wybrać klimatyzator to temat rzeka bo trzeba wstrzelić się w gusta klienta jednoczesnie nie nadszarpując jego portfela - im bogatszy tym większa sknera ;)

 

Ewadora nie doczytałam na jaki sprzet sie zdecydowałas?

 

Puławiak trafnie to napisałeś, bo niby nie z lobby instalatorów klimatyzacji to rzeczowo przedstawiłeś "problem" marży na urządzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można powiedzieć że byłem w lobby instalatorów klimatyzacji ale widząc w jakim to zmierza kierunku poprostu zrezygnowałem z tego. Widzac to obniżanie cen kosztem jakości montażu,sprzedaż dobór jednostek o małych mocach na pomieszczenia gdzie trzeba w zasadzie 3-4 razy tyle mocy chłodniczej ile jest zainstalowane to niestety mi nie odpowiada i poprostu nie montuję a jeśli już montuję to głównie u znajomych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, a co myślicie o takich klimatyzatorach http://www.medialux.pl/dzial/klimatyzacja/kategoria/?id=309&prod=86888 Wydaje mi się, że taki ścienny jest bardziej poręczny, niż ten duży, przenośny, który stawia się na podłodze, potem zawsze można zdjąć. Tak się napaliłam, bo byłam kiedyś na poczcie i tam mieli taki klimatyzator - na zewnątrz upał, a one w środku nawet się nie spociły odrobinkę.

Odradzam.

Poza tym wydaje mi się że sądzisz iż to jest przenośny klimatyzator a tak naprawdę to trzeba go trwale zamontować na ścianie i nie ma możliwości zdejmowania.

"Jakość klocków plastikowych"...he,he nie wiem czy tak rzeczywiście jest, ale te klocki jeszcze nie mają złego plastiku, a jestem na bieżąco bo mam dzieciaka 3letniego więc branżę klocków jako tako znam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...