amalfi 15.04.2010 07:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Witam. Rozpoczął się remont tarasu w moim domu. Jest to szeregowiec z lat 80 tych. Od sąsiadów, którzy mieszkają w "moim" szeregu od początku mam informacje, że początkowo w planach zamiast tarasu miał być balkon o połowę mniejszy. Jednak został przedłużony, a właściwie poszerzony o drugą płytę. Efekt jest taki, że powstał pod tarasem, w przyziemiu dodatkowy pokój z małą łazienką i fajnie, ale niestety taras przeciekał. Działo się tak u wszystkich sąsiadów we wszystkich szeregach na osiedlu. Różnie sobie z tym poradzili, bo niektórzy remontowali swoje tarasy już dawno i albo je skracali, czego ja chcę uniknąć, albo zadaszali, co też mi się nie podfoba, albo zalewali żywicami itp. Obecnie, po skuciu płytek, które po ostatniej zimie właściwie same się odkleiły i wstały na baczność, okazało się, że pod płytkami znajdują się same dziwne rzeczy. Zostawione zostało zbrojenie w postaci kątowników, które od przeciekającej wody przerdzewiały i w betonie powstały podłużne "rynny", przez które woda sobie płynie. No i najlepsze jest to, że okazało się, że murarze wszelkie dziury powstałe po zastygnięciu betonu uzupełnili gipsem Majster, który podjął się remontu tarasu i który ma w tym temacie doświadczenie twierdzi, że nie trzeba kuć pozostałego betonu do gołych płyt, bo wystarczy go uzupełnić w miejscach po kątownikach i po gipsie, a następnie wylać jakieś tworzywo, nie pamietam nazwy, które jest jakby gumą, która do końca nie twardnieje i "pracuje" razem z płytami, nie przepuszczając wody. Sąsiad natomiast, który jest po remoncie swojego tarasu twierdzi, że koniecznie trzeba skuć beton w całości, bo na płytach są jakieś nie ocieplone progi, które będą ciągnęły wodę i zamarzały i będą znowu wypaczać, a może nawet przeciekać. Na razie jest więc 1:1, dlatego mam pytanie, czy ktoś ma dośwaidczenie w podobnym temacie i mógłby doradzić, co robić. Wiadomo, że kucie betonu to dodatkowe koszty, wywożenie, większy bałagan i hałas itp., więc gdyby się dało, to wolę tego uniknąć, ale z drugiej strony planuję remont przyziemia i chcę aby taras raz na zawsze został zrobiony jak potrzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amalfi 15.04.2010 07:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 No i foty (lepszych nie mam), a zdjęcie po zdarciu płytek wkleję wieczorem:http://i42.tinypic.com/2mxmts7.jpg http://i39.tinypic.com/1jltuq.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raf191 15.04.2010 07:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Pierwsze pytanie czy taras cieknie.. Jeżeli tak to należało by wszytko skuć a potem poprawnie wykonać wszystkie warstwy uszczelniające (papa, obróbki blacharskie itp.) Potem wylewka. Jeżeli taras jest większy niż 6 m to dobrze było by wykonać dylatację techniczną. Potem płytki z fugą dylatacyjną nad dylatacją techniczną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amalfi 15.04.2010 07:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Pierwsze pytanie czy taras cieknie.. Jeżeli tak to należało by wszytko skuć a potem poprawnie wykonać wszystkie warstwy uszczelniające (papa, obróbki blacharskie itp.) Potem wylewka. Jeżeli taras jest większy niż 6 m to dobrze było by wykonać dylatację techniczną. Potem płytki z fugą dylatacyjną nad dylatacją techniczną. Tak, taras cieknie, jak już pisałam wyżej i ma 24 m2. A jaka jest kolejność? Bo blacharz ma przyjść chyba jutro, czyli przed wylewkami. Można tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amalfi 15.04.2010 07:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 No i nie wiem, czy jasno się wyraziłam, że strategicznym miejscem jeśli chodzi o przeciekanie jest złączenie dwóch płyt, z których taras jest zrobiony. Każda płyta pracuje oddzielnie i przez środek tarasu, w poprzek cieknie najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raf191 15.04.2010 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Za izolację przeciwwodną odpowiada papa. W zwizku z tym kolejność powinnna być nastepująca. Obróbki blacharskie na obrzerzach tarasu. Następnie 2x papa układana na zakład. Folia PE, a na to zrobiona wylewka. Odpowiednio zdylatowana i zbrojona. Grubość co najmniej 4 cm. Pózniej warstwy wykończeniowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amalfi 15.04.2010 09:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Za izolację przeciwwodną odpowiada papa. W zwizku z tym kolejność powinnna być nastepująca. Obróbki blacharskie na obrzerzach tarasu. Następnie 2x papa układana na zakład. Folia PE, a na to zrobiona wylewka. Odpowiednio zdylatowana i zbrojona. Grubość co najmniej 4 cm. Pózniej warstwy wykończeniowe. Raf191 dzięki za zainteresowanie i odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raf191 15.04.2010 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Nie ma sprawy . Dodam jeszcze, że w tym przypadku gdy lejemy wylewkę na papę to folia PE nie jest konieczna. To jest tylko tak zwana warstwa poślizgowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.