compi 18.04.2010 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2010 U mnie dylemat jest następujący. Dom parterowy, ławy na 120 cm pokryte papą termozgrzewalną. Tak się złożyło, że ich dolna część położona jest w twardej glinie. Wyżej już tylko praktycznie zwarty piach. Teren generalnie suchy. Na ławach 9 rzędów bloczka betonowego. Po trzecim rzędzie rury od GWC. I teraz pojawiają się różne opinie. Patrząc od środka: 1. piach - bloczek - piana do styro - styrodur - folia kubełkowa wypustkami do styro mocowana na systemowe gwoździe z podkładkami uszczelniającymi, listwą na górze i łącząna na taśmę lub klej butyloway na zakładach - piach 2. piach - izolacja bitumiczna - bloczek - izolacja bitumiczna - klej do styro - styrodur - piach 3. piach - izolacja bitumiczna - bloczek - izolacja bitumiczna - klej do styro - styrodur - siatka z wł/szkl. - klej - piach 4. piach - izolacja bitumiczna - bloczek - izolacja bitumiczna - piach ostatni bloczek jest pustakiem keramzytowo-botonowo-styropianowym, oczywiście ododzielonym od ścian właściwych papą termozgrz. Logika podpowiada, że dla mojego domu istostna jest izolacja zapobiegająca wejściu wilgoci w betonowy bloczek. Na wszelki wypadek należałoby położyć pionowo styrodur, aby bloczek nie zamarzł po namoczeniu, ale jak ma zamarznąć jak będzie suchy? Piana lub klej ułożona pionowymi pasami na płytach stworzyłaby swego rodzaju drenaż pozwalający spłynąć wodzie, lub kondensatowi do gleby. Jednak u mnie na dole jest zbita glina i woda tam raczej szybko nie wsiąknie . W tym momencie pada również idea folii kubełkowej . Przy korzystnych warunkach gruntowych jakie mam u siebie chętnie zastosowałbym tylko bitum od zewnątrz i grubą folię budowlaną obsypaną piachem. Temat widać ciężki dla nas wszystkich. Po spędzeniu wczorajszego wieczoru na lekturach i wypowiedziach, mogę śmiało powiedzieć, że w zależności od tego kto chce zarobić na swoim wyrobie lub kto chce oszczędzić na wydatkach, takie wybiera lub poleca sposób izolowania ściany fundamentowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 18.04.2010 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2010 Opcja 3 ale zaminiłbym strodur na styropian. A po kleju należy dać impregnat -podkład taki jak idzie pod tynk.Wtedy zmniejszy sie chłonnośc warswy kleju. Tak na marginesie to izloacja termiczna ma za zadanie ograniczyć straty ciepła z budynku nie chronić bloczki przed mrozem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 18.04.2010 11:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2010 No tak, ale styropian zwykły jest miękki i nasiąkliwy, wtedy podobno należy dać folię kubełkową. Klej plus impregnat i cenowo ( wraz z robocizną już na pewno)mamy chyba styrodur, który takich zabiegów nie wymaga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 18.04.2010 14:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2010 NIe znam cen obecnie ale nie sądzę abyś miał racje. Co do magicznej foli kubełkowej nie bede sie wypowiadał. Malowanie kleju podkładem to nie w ecelu ochrony styropianu jest a celu aby klej nie ciągnol wilgoci. Na styrodurze masz to samo. Kiedyś wpewnym wątku o płytach pisałem że pod domy daja forumowicze zwykły styro tylko twardy a na ściany inni nie widzą nic innego niż styrodur to na mnie pokrzyczeli że głupoty pisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 18.04.2010 16:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2010 (edytowane) Na styrodur producenci nie widzą potrzeby kładzenia kleju. Są opinie, że na tyle mało chłonie wilgoć, że należy go przytrzeć w takim przypadku. Teraz w moim przypadku, gdy mam ponad 60mb ław zewnętrznych robocizna na zwykłym styro przy jego szpachlowaniem klejem i podkładem będzie też znacząca. Ryzyko zgniecenia przez grunt też jest niemałe. Wtedy znowu wraca temat nasiąkliwości i strat ciepła. Edytowane 18 Kwietnia 2010 przez compi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 18.04.2010 16:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2010 3. piach - izolacja bitumiczna - bloczek - izolacja bitumiczna - klej do styro - styrodur - siatka z wł/szkl. - klej - piach Na styrodur producenci nie widzą potrzeby kładzenia kleju. Sam pisałeś o kleju na styrodur. Pogrubienie moje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 18.04.2010 17:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2010 Ale ja żadnej z nich nie odrzucam. Jedynie szukam argumentów za i przeciw . Dzięki za dyskusję! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 18.04.2010 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2010 Jeszcze dwa słowa piszesz o zgnieceniu przez grunt, no to chyba przesada, jak boisz sie dac fasadowy to możesz dać ten posadzkowy temu na 100% grunt nic nie zrobi. Co do kleju na styrodurze czy styropianie to jeżeli ściana fundamntowa wystaje ponad teren bedziesz miał przygotowane pod wykończenie. Czymś cokół kiedyś bedziesz chciał wykończyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 18.04.2010 17:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2010 Ostatnie 30 cm górnej części styroduru przetrę, i zatopię siatkę na dobrym kleju. Na to zapewne tynk żywiczny lub płytki klinkierowe. Moim zdaniem ta część styro nie jest narażona na urazy mechanicze. Ja juz tak się zapędziłem, że zamówiłem folię kubełkową . Teraz zastanawiam się nad sensem oocieplania w ogóle ściany fundamentowej, gdy nie mam piwnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.