miki121 03.02.2012 22:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 Wiedza nie jest tajna Wiedza jest wtedy przydatna jak się nią człowiek dzieli z innymi... Zawsze warto rozmawiać i dzielić się doświadczeniami i spostrzeżeniami ... Niestety dużo osób na forum odbiera każde spostrzeżenie jako błąd i takie tam:) Wentylacja jest łatwa do pewnego poziomu Każda instalacja warta jest przeliczenia i doboru Nie wart używać pół środków tylko wybrać alternatywę na którą nas stać Ja tworząc swoją ofertę wybrałem trzy podstawowe marki i uzupełniłem je trzem dodatkowymi W podstawowej trójce znalazły się: 1. Zehnder; 2. Dospel / Berluf; 3. Brink A uzupełnienie było oparte paroma zaletami urządzeń które nie posiada w ofercie podstawowa trójka: 1. Mistral - tylko centrale wentylacyjne z serii BSR - basenowe - bardzo dobre polskie maszynki które do małych basenów nadają się idealnie 2. Mitsubishi electric - lossnay najcichsze rekuperatory na rynku 3. Jan-Gaz - ciekawa polska firma która kiedyś będzie mogła konkurować z ofertą zagranicznych kolosów. A wracając do Dospel-a to uważam że jakoś do ceny 10/10 fajne opcje ze sterownikami za rozsądną cenę... Jeżeli kolega chce więcej informacji na temat instalacji reku to proszę pytania na priv bo tutaj zabraknie nam miejsca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jmarkow 06.02.2012 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 Do tej pory byłem całkowicie zadowolony z mojego Optimala, niestety, przy mrozach -20 oC zamarza wymiennik.Sprzęt stopi na ocieplonym poddaszu (+8oC), przytulony zadkiem do ściany komina systemowego (ok 15-20 oC) i sobie zamarza.Niby układ przeciwzamrożeniowy działa - nawiew włącza się tylko okresowo, ale i wyciąg działa za słabo (zmierzone anemomentrem) z czego wnioskuję że wymiennik jest na tyle zamarznięty, że nie przepuszcza powietrza. Demontaż wymiennika, płukanie ciepłą wodą i suszenie pomaga - ale na krótko.Co z tym fantem zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 06.02.2012 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 sprawdż temperaturę powietrza wyciąganego z pomieszczeń tuz przed centralą. Jak rura jest długa, słabo ocieplona i biegnie przez podasze w + 8 stC to reku może dostawć zbyt zimne powietrze żeby nie odmrozić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemco 11.09.2012 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września 2012 mam tę centralę i abstrahując od tego że kupiłem ją w dziadowskiej firmie to uważam że producent popełnia gruby nietakt nie informując o braku bardzo istotnej funkcji, a mianowicie braku restartu po zaniku napięcia. urządzenie jest z definicji przeznaczone do pracy ciągłej, jak można zatem nie zamontować podtrzymania dla sterownika ?! czarny scenariusz - wyjeżdżam na 2 tyg. na wczasy i po zamknięciu drzwi nagle wyłączają prąd - przez 2 tyg. nie mam wentylacji w domu ! producent oczywiście śmieje się ze mnie, bo to ja mam się domyślić że takiej funkcji nie ma w tym urządzeniu i oczywiście nie proponuje żadnego rozwiązania (bo po co). No to na koniec grzecznie pytam - czy istnieje jakieś rozwiązanie inne niż UPS ? może jakieś bateryjne podtrzymanie dla samego sterownika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_l 11.09.2012 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września 2012 Niby układ przeciwzamrożeniowy działa - nawiew włącza się tylko okresowo, ale i wyciąg działa za słabo (zmierzone anemomentrem) z czego wnioskuję że wymiennik jest na tyle zamarznięty, że nie przepuszcza powietrza. Demontaż wymiennika, płukanie ciepłą wodą i suszenie pomaga - ale na krótko.Co z tym fantem zrobić ? Moim zdaniem układ przeciwzamrożeniowy NIE DZIAŁA czego dowodem jest stopniowe zamarzanie wymiennika.Z opisu wnioskuję, że centrala "wyciąga" z pomieszczeń niewiele powietrza czyli ma niewiele ciepła do dyspozycji i nie dość że słabo odzyskuje/nic nie odzyskuje to jeszcze zamarza i przestaje działać. Nie mam dobrego zdania o tej centrali, [mimo, że jest to moja konkurencja postaram się być obiektywny] urządzenie w całości mogło by być znacznie lepsze, gdyby dopracowano szczegóły.Posty zamieszczone wyżej pokazują, że takie "drobiazgi" jak niedopracowany system antyzamrożeniowy lub zasilanie sterownika mogą kompletnie zepsuć radość z posiadania wentylacji z reku. Biorąc po uwagę, że obecnie OPTIMAL nie jest jakoś rewelacyjne tani - moim zdaniem powinien być znacznie lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 11.09.2012 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września 2012 może masz za duży rozstrzał między nawiewem a wyciągiem na korzyść nawiewu, przy takich układach odmrażanie może nie wydalać, mierzoną miałeś instalację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DonPedrito 30.09.2012 00:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2012 Ubiegłej zimy przy tych ostrych mrozach wiele central dostało po dup** i większość central które mają antyzamrożeniówki na modulowanych silnikach dawało ciała. Jedynie grzałkowe systemy dały rade - niestety bijąc po liczniku przeciętnego Kowalskiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_l 30.09.2012 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2012 Ubiegłej zimy przy tych ostrych mrozach wiele central dostało po dup** i to był dobry test faktycznej jakości. Nie jest prawdą, że tylko centrale z grzałką dały radę. Informuję, że żaden z Klientów mających centrale COMAIR nie narzekał/nie zgłaszał problemów. Z moich obserwacji wynika, że jedynie niska temperatura np. mniej niż 15 C wewnątrz domu [np. kiedy nie ma nikogo bo wszyscy na nartach ] w połączeniu z dużym mrozem powoduje, że zauważalnie częściej włącza się automatyka przeciwzamrożeniowa naszych central. Przy ok 22 C w domu centrala COMAIR HRUC dobrze sobie radzi nawet z solidnym mrozem i to bez grzałki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adkwapniewski 08.11.2012 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 Prosze o info czy optimal 400 (012-1470) : 1. Ma jakikolwiek bypass ?2. Można do niego podłączyć przełącznik łazienkowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_l 08.11.2012 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 1. Ma jakikolwiek bypass ? z tego co pamiętam dospel optimal występował w wersji z bypassem i bez 2. Można do niego podłączyć przełącznik łazienkowy ? poczytaj sobie DTR http://www.dospel-comfort.pl/DTR/DTR-OPTIMAL-400-600.pdfja nie widzę tam opisu podłączenia dodatkowych przełączników. dla porównania centrala COMAIR HRUC ma i bypass i możliwośc podłączenia przełącznika łazienkowegohttp://www.comair-polska.pl/2010/HRUC_ulotka_2010.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olko7 22.03.2013 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 WitamCzy w ostatnim czasie Dospel poprawił coś w Optimalu?Chodzi mi o najczęściej stawiane tutaj zarzuty:- brak wznowienia pracy po zaniku napięcia- możliwość zmiany temperatur załączania bypassu (jest 18-26), lub dodał jakiś tryb ręczny- odizolowanie bypassu od wymiennika, podobno część powietrza przy otwartym bypassie i tak idzie przez wymiennik- lepsze uszczelnienieGłównie martwi mnie ten nieszczęsny bypass.Chciałbym mieć automatyczny, ale jeżeli Dospel nic nie poprawił, to zakup Optimala wydaje się mijać z celem.Jeżeli użytkownicy lub instalatorzy Optimala mają jakieś nowe spostrzeżenia, uwagi to będę wdzięczny. miki121W Twojej trójce, a nawet szóstce instalowanych rekuperatorów nie widzę brookventa,a w innym wątku widziałem, że bardzo go polecasz.Mógłbyś mi na priva podesłać ceny na brinka, optimala, jan-gaza, brookventa dla kubatury ok. 320m3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miki121 22.03.2013 11:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 (edytowane) Witam Czy w ostatnim czasie Dospel poprawił coś w Optimalu? Chodzi mi o najczęściej stawiane tutaj zarzuty: - brak wznowienia pracy po zaniku napięcia - możliwość zmiany temperatur załączania bypassu (jest 18-26), lub dodał jakiś tryb ręczny - odizolowanie bypassu od wymiennika, podobno część powietrza przy otwartym bypassie i tak idzie przez wymiennik - lepsze uszczelnienie Głównie martwi mnie ten nieszczęsny bypass. Chciałbym mieć automatyczny, ale jeżeli Dospel nic nie poprawił, to zakup Optimala wydaje się mijać z celem. Jeżeli użytkownicy lub instalatorzy Optimala mają jakieś nowe spostrzeżenia, uwagi to będę wdzięczny. miki121 W Twojej trójce, a nawet szóstce instalowanych rekuperatorów nie widzę brookventa, a w innym wątku widziałem, że bardzo go polecasz. Mógłbyś mi na priva podesłać ceny na brinka, optimala, jan-gaza, brookventa dla kubatury ok. 320m3? Kilka kolejnych brookventów wisi i ma się dobrze Edytowane 22 Kwietnia 2013 przez miki121 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olko7 22.03.2013 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 oj, to faktycznie przykre i bolesne.Obecnie chyba najbardziej jestem przekonany do Brinka,bo z tego co widzę to HR300 nie wychodzi dużo drożej od tego Optimala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miki121 22.03.2013 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 lepiej trochę dołożyć trochę i kupić excellenta spójrz do katalogu na pobór prądu wentylatorów.z tego co pamiętam to 300 miała około 350W na maksymalnym biegu a excellent 400 miał około 112W.różnica sporo przekładająca się na eksploatację.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olko7 22.03.2013 15:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 http://www.reku.net.pl/pliki/renovent_hr.pdfhmmm, wynika że HR300 ma max 112W, a EXC400 - 98W, nie zmieni to faktu że różnica jest,np. dla 100 m3/h:HR 300 - 24-31WExcelent 400 - 9,5-15Wteraz wszystko zależy od różnicy w ceniepozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_l 22.04.2013 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Jezeli się zastanawiasz Dospel vs. Brink [Excellent] to Brink wygrywa w każdej kategorii oprócz ceny. Takie porównania nie mają moim zdaniem zbyt wiele sensu bo StorkAir [ czyli AERIS lub Zehnder], Brink [ sprzedawany też przez Wolf] oraz COMAIR to pierwsza liga produktów dostępnych w Europie [ i wszystkie produkowane w Holandii] Dospel/Berluf to urządzenia oparte na innej filozofii, bardziej skierowanej na niską cenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 16.10.2013 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2013 -mało prawdopodobne by wentyle były różne, najwyżej wada fabryczna któregoś-możliwe że skopana instalacja i wyciągi mają "ciężej" stąd różnica-możliwe że wszystko jest ok bo "sondując ręką" zawsze lepiej będzie czuć nawiew niż wyciąg mimo że działają jednakowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 17.10.2013 06:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2013 (edytowane) Czym ocieplić odpływ skroplin (stryszek wprawdzie ocieplony (15toprock+6cm rockton) ale nie ogrzewany ? kablem samoregulującym Czym docieplić reku ? tam i tak wpada zmrożone powietrze. - Problemem może być hałas - niestety dla obniżenia kosztów produkcji - 400 i 600 robione są w tej samej obudowie - wyjścia fi 200 są do 600-tki 400m3/h powinno mieć fi 160 - przewymiarowanie może powodować dudnienie Cięcie kosztów ( zamiana dobrego wymiennika Heatex typ L na klejony z czegoś co przypomina klisze rtg i zastąpienie EBMpapst na "nn" - pozwoliły jeszcze obniżyć cenę - ale czy o to w tym chodzi? Czy fakt, że inwestor nie ogląda i nie słucha towaru, który kupuje, nie porównuje inaczej jak przez DTR-ki ( często kłamliwe) i wizerunek na ekranie - upoważnia do "wony cenowej" kosztem jakości? Edytowane 17 Października 2013 przez Tomasz Brzęczkowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 17.10.2013 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2013 Ma Pan instalację z kanałów z których wykonuje się tłumiki. Po czym Pan poznaje, że różnie wentylatory "dają"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 17.10.2013 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2013 Zrobiłem prosty przyrząd z kartki papieru i na nawiewie wychyla się bardziej a na wywiewie wciąga ją słabiej - testowałem na odpiętych kanałach do skrzynek rozdzielczych na króćcach reku... Jeżeli by się okazało że nawiewny jest "mocniejszy" od wywiewnego , to jeżeli je zamienię miejscami (wentyle) powinno się zrobić podciśnienie w domu tak ? Czy takie zjawisko jest pożądane czy są jakieś negatywne skutki ? Idąc dalej tym tokiem to większy wywiew , mniejszy nawiew - nie powinien wymiennik zamarzać tak teoretycznie ... ? Zadzwoniłem do konstruktora optimala - wentylatory i nastawy są takie same. Różnica może wynikać z oporów na wymienniku. Wymiennik Al Heatexa typ L zastał zastąpiony takim zgrzewanym z czegoś co przypomina kliszę do zdjęć RTG. Lamele mogą być powyginane i prześwity nie 50/50 a 60/40 lub nawet gorzej Zawsze lepsze jest nadciśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.