Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 379
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam jestem, tu Nowy. z racji tego iż jestem wykonawcą i posiadam "jakieś tam" rozeznanie większość prac wykonujemy na systemach STO oraz CAPAROL . Zdecydowanie polecam tynki silikonowe. Najdroższe ale za to najbardziej trwałe na lata.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie rzeczywiscie jezeli istnieje ryzyko powstania rys akryl bylby najlepszym rozwiazaniem, ale jego podatnosc na "przyciaganie" brudu jest minusem (budowa). W takim ukladzie silikon, ale wal juz smialo w kolorze, jest spora szansa ze przetrwa prace budowlane i za 2 lata nie bedzie konieczne malowanie.

Co do Mapetherma i Henkla i Greinplasta nie wypowiadam sie - nie jestem obiektywny, jak dla mnie Dryvit, STO, Caparol a reszta .... to reszta :)

 

Aby miec jasność proszę jeszcze o jedną informację: czy tynk akrylowy pomalowany za jakiś czas farbą silikonową bedzie powodował większe przyciąganie i osiadanie brudu na farbie silikonowej ? Na zdrową logikę warstwa farby silikonowej powinna załatwić problem elektryzowania ( przyciągania brudu ) przez tynk akrylowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby miec jasność proszę jeszcze o jedną informację: czy tynk akrylowy pomalowany za jakiś czas farbą silikonową bedzie powodował większe przyciąganie i osiadanie brudu na farbie silikonowej ? .

 

Osiadanie brudu jest bardziej problemem adhezji tynku ("klejącej sie" powierzchni, szczególnie pod wpływem słońca) niż elektrostatyki.Pomalowanie takiego tynku załatwia sparwę jeśli uzyjemy dobrej farby, sformułowanej na dyspersji która "się nie klei" Więc rozumowanie jest słuszne.

Ale....

Farba silikonowa nie oznacza automatycznie że się nie bedzie kleić. Moze byc tak samo zła jak farba akrylowa bo jej głównym spoiwem jest w dalszym ciagu akryl. "Silikon" jest tylko dodatkiem. Więc, moim zdaniem, lepeij jest kupić dobrą farbę akrylową niż nieznanej jakości silikonową. Kosztowo wyjdzie na to samo a efekt dużo lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osiadanie brudu jest bardziej problemem adhezji tynku ("klejącej sie" powierzchni, szczególnie pod wpływem słońca) niż elektrostatyki.Pomalowanie takiego tynku załatwia sparwę jeśli uzyjemy dobrej farby, sformułowanej na dyspersji która "się nie klei" Więc rozumowanie jest słuszne.

Ale....

Farba silikonowa nie oznacza automatycznie że się nie bedzie kleić. Moze byc tak samo zła jak farba akrylowa bo jej głównym spoiwem jest w dalszym ciagu akryl. "Silikon" jest tylko dodatkiem. Więc, moim zdaniem, lepeij jest kupić dobrą farbę akrylową niż nieznanej jakości silikonową. Kosztowo wyjdzie na to samo a efekt dużo lepszy.

Zapomnieliście moim zdaniem o tynkach i farbach silikatowych:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osiadanie brudu jest bardziej problemem adhezji tynku ("klejącej sie" powierzchni, szczególnie pod wpływem słońca) niż elektrostatyki.Pomalowanie takiego tynku załatwia sparwę jeśli uzyjemy dobrej farby, sformułowanej na dyspersji która "się nie klei" Więc rozumowanie jest słuszne.

Ale....

Farba silikonowa nie oznacza automatycznie że się nie bedzie kleić. Moze byc tak samo zła jak farba akrylowa bo jej głównym spoiwem jest w dalszym ciagu akryl. "Silikon" jest tylko dodatkiem. Więc, moim zdaniem, lepeij jest kupić dobrą farbę akrylową niż nieznanej jakości silikonową. Kosztowo wyjdzie na to samo a efekt dużo lepszy.

 

Rozumiem.... w takim razie które farby szczególnie polecacie. Podajcie w kolejności od najlepszej ( i pewnie najdrozszej ) po 5 alternatywnych propozycji z farb elewacyjnych silikonowych i sprawdzonych akrylowych.

p.s. jak oceniacie farby Tikurili ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem.... w takim razie które farby szczególnie polecacie. Podajcie w kolejności od najlepszej ( i pewnie najdrozszej ) po 5 alternatywnych propozycji z farb elewacyjnych silikonowych i sprawdzonych akrylowych.

p.s. jak oceniacie farby Tikurili ?

 

Ja znam dobrze wyroby Dryvit i bliżniaczą ale tańszą technologię firmy Dominat z Guzowa. Fighter dobrze wypowiadał sie o STO i Caparolu.

Potem długo, długo nic.

I cała reszta.

Może na wierzchołku całej reszty umieścłbym Majsterpola - produkują przyzwoicie.

To nie znaczy że inni robia gorzej. Po prostu innych nie znam az tak dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samym Caparolu masz kilka farb elewacyjnych, zazwyczaj dobiera sie je w zaleznosci od takich czynnikow jak: podloze na jakie bedzie ukladana, warunki otoczenia (las, pylenie, kurz) , wilgotnosc podloza, chociaz to w duzym stopniu marketing.... Najbezpieczniejszy jest Amphisilan Plus w Caparolu, ale to dosc droga farba, no chyba ze mamy przypadek ekstremalny i narazenie na stala wilgotnosc podloza i bujne życie na elewacji, wtedy jeszcze drozszy Thermosan. Bardzo czesto jednak wystarcza w zupelnosci silikonowa Muresco-Premium, Siloksanowa Muresco Plus i typowa egalizacyjna - Si130. Sa jeszcze farby specjalne, mostkujace rysy i rozne inne wynalazki ale to sporadyczne przypadki.

W STO Ci nie powiem - STO obsluguje bezposrednio, bez dystrybutorow, widze tylko efekty a nie etap wykonania wiec nazw Ci nie podam nazw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W .

W STO Ci nie powiem - STO obsluguje bezposrednio, bez dystrybutorow, widze tylko efekty a nie etap wykonania wiec nazw Ci nie podam nazw.

 

Taki off topic. Byłem dzisiaj w STO na Zabranieckiej. Widziałeś jaką mają oblesną elewację? Wyglada jaby była wykonana przez baaardzo początkujacego tynkarza. Raczej wtopa :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha nie chcialem nic pisac na ten temat, ale jest to temat zrtow na wielu budowach :) Mogliby sie postarac... co tu duzo mowic, szewc w podartych butach chodzi, a to mogles wpasc na kawke do mnie na Zabraniecka :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście nie polecam 2x szpachlowanie klejem dodatkowa warstwa kleju pomimo tego,że nie jest gruba nie trzyma się siatki lecz pierwszego kleju zatopionego w niej,jeśli kolor elewacji jest "ciemny" powierzchnia elewacji nagrzewa się co może spowodować,że dodatkowa warstwa kleju nie trzymająca się siatki dostanie naprężeń przez co popęka wraz z tynkiem,nie wiem kto wymyślił moim zdaniem głupie doszpachlowywanie czemu ma to służyć.......bo chyba nie efektowi ostatecznemu po położeniu tynku? jeśli tak to jakie są z tego korzyści?

spróbujcie ułożyć zbrojenie zalać je betonem następnie po wyschnięciu dolać np.2 cm betonu gwarantuje,że "dolewka" odpadnie

 

 

jeszcze jedno :)

 

styropian frezowany wcale nie izoluje lepiej jak styropian gładki....dlaczego

jeśli wykonuje nam ktoś elewację musimy na tyle ufać wykonawcy,że nie wstawi nam w nie jednym miejscu odwrócony styropian z felcem do zewnątrz przez co zamiast np 12cm styropianu mamy na odcinku 48,5cm wys.i szerokości 2,5cm tylko 6cm izolacji jeśli jednak kupimy styropian gładki możemy skontrolować wykonawcę,czy aby napewno wszystkie przerwy między płytami przekraczające 2-3mm są "opiankowane" co daje nam pewność dobrze zaizolowanych ścian,pomijam już fakt,że pasowanie stropianu frezowanego jest zawsze z jakimś zapasem co powoduje,że na łączeniach frezów nie wiele ale 1-2mm styropian jest "pocieniony"....a to kolejny mostek

Edytowane przez docieplanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualne nierówności na stykach płyt styropianowych zeszlifować i usunąć powstały pył. Po założeniu narożników na ościeża okienne i inne krawędzie oraz wzmocnienia ukośnego w narożnikach otworów fasadowych nanieść masę klejowo-szpachlową na płyty docieplające pasem o szerokości odpowiadającej szerokości siatki, a następnie wcisnąć w nią siatkę z włókna szklanego, pozostawiając ok. 10 cm zakładkę. Całość zaszpachlować metodą „mokrym w mokre” uzyskując w ten sposób całkowite pokrycie siatki wzmacniającej na całej powierzchni. Całkowita grubość warstwy powinna wynosić 3 - 4 mm.

2x klej bo trudno od strony wykonawczej rownomiernie zatopic siatke i utrzymac ten przedzial 3-4 mm. W 2 warstwach jest po prostu latwiej, ale jesli wykonawca jest w stanie to zrobic - OK. Co do odparzania takiej warstwy - to nie wylewka betonowa gdzie grubość kilku cm musi byc zachowana, w systemie Caparol podwojne szpachlowanie klejem to system "na gładko" ktory można zagruntować i pomalować bez nakładania tynku (tu jednak koniecznie trzeba uważać na grunt i kolor farby).

 

docieplanie a ukladales kiedys puzzle? z frezowanym styropianem wlasnie jakos tak wychodzi ze to puzzel ktory pasuje do kolejnej plyty, po co skladac odwrotnie? Zlosliwie? I na dodatek ryzyko ze przy kolkowaniu, siatkowaniu w tym miejscu nam sie styopian zlamie i zapadnie.

A przeciez prosta krawedz tez nie jest "prosta"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fighter1983

 

oczywiście,że siatka powinna być zatopiona w 3-4mm kleju,ale dodatkowa warstwa kleju dołożona po wyschnięciu pierwszej nie trzyma tak jak zrobienie tego na raz, zbyt wiele widziałem elewacji gdzie po 2-3 latach na nie zagruntowanych ścianach klej dosłownie schodził jak "masełko" do warstwy siatki z klejem która trzymała b. dobrze,takie same sytuacje widywałem na ścianach w gruncie jak i spękane tynki akrylowe gdzie rozwarstwiał się dodatkowy klej wraz z tynkiem oraz gruntem razem.

 

Jeśli chodzi o ten frezowany styropian to jedyna jego zaleta to to,że przy ocieplaniu powiedzmy piątką płyty nie klawiaszują na rogach,a jeśli chodzi o szczelne zaizolowanie ścian to tylko styropian gładki który po przyklejeniu wystarczy porządnie "wypiankować" w miejscach ewentuanych mostków term.,co przy frezowanym również jest oczywiste,ale straty grubości mater. izol. z "pasowania" felców przemawiają na jego niekorzyść.

 

Styropian w miejscu gdzie jest odwrócony felc się nie załamie bo niby jak ma się załamać na szerokości 2,5cm i wysokości 48,5cm? nawet jak będzie to piątka styropian to się nie wegnie....a dlaczego ktoś miałby dać felc odwrotnie..... bo zwyczajnie jeśli nie będzie na ścianach obcinał miejscami nie pasujące felce to zużyje go tyle,że zginie w "kupie" odpadów,a czasem się nie chce takiego felca obciąć bo akurat ładnie pasuje w dane miejsce.....ten kto to robi na co dzień potwierdzi to co piszę,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fighter1983

 

oczywiście,że siatka powinna być zatopiona w 3-4mm kleju,ale dodatkowa warstwa kleju dołożona po wyschnięciu pierwszej nie trzyma tak jak zrobienie tego na raz, zbyt wiele widziałem elewacji gdzie po 2-3 latach na nie zagruntowanych ścianach klej dosłownie schodził jak "masełko" do warstwy siatki z klejem która trzymała b. dobrze,takie same sytuacje widywałem na ścianach w gruncie jak i spękane tynki akrylowe gdzie rozwarstwiał się dodatkowy klej wraz z tynkiem oraz gruntem razem.

 

W takim razie widziałeś błędnie wykonane drugie ciągnięcie klejem!

Wiele osób, producentów i wykonawców poleca pociągnięcie pierwszego siatkowania drugą warstwą wyrównującą. Ma ona za zadanie zlikwidować ewentualne niedociągnięcia przy wykonywaniu warstwy zbrojenia, oraz zminimalizować ryzyko powstawania widocznych łączeń płyt styropianowych i zakładów siatki, w postaci podłużnych pasów na ścianie przy nalożeniu zbyt cienkiej warstwy kleju. Ale drugą warstwę kleju, najlepiej jest nanościć nie po całkowitym wyschnięciu, ale zaraz po wykonaniu siatkowania, po lekkim związaniu kleju, wtedy kleje łączą się ze sobą najlepiej. Ma do jeszcze jedeną dodatkową zaletę, mianowicie wykonując taką warstwę w ten sposób, powodujemy wydłużenie czasu schnięcia zaprawy klejowej, co jest bardzo pożądane przy wysokich temperaturach otoczenia.

Na rynku mamy kleje, które po całkowitym wyschnięciu, tworzą na powierzchni szklistą powłokę, która uniemożliwia prawidłowe związanie obydwu warstw kleju. Prawdopodobnie to może być przyczyną widzianych przez ciebie przypadków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...