Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

czy może być: 20 cm styropian + 18 cm wylewki?


kowa6

Recommended Posts

takie krótkie pyt, czy na chudziaka mogę połozyć 20 cm styrop i na to ok. 18 cm wylewki? oczywiście plus cała ta reszta folie, papy itd.

 

te 20 cm styrop wynikają z dużej (39cm) różnicy poziomów podłóg, a nie z mojej przesadnej troski o izolację. W reszcie domu było styrop 7-8 cm i sie dobrze sprawdza przez kilka lat. ale po różnych analizach podwyższania poziomu podłogi np. wylewanie wstępnej wylewki, wysypywanie piachem it wyszło że jednak najbardziej ekonomiczne

bedzie położenie większej gr styrop i w ten sposób rozwiązanie problemu poziomu.

 

chodzi tylko o to czy może byc taka proporcja 20 do 18? czy tez te 18 to za dużo i dodać jeszcze ze 4 cm styrop?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie krótkie pyt, czy na chudziaka mogę połozyć 20 cm styrop i na to ok. 18 cm wylewki? oczywiście plus cała ta reszta folie, papy itd.

 

te 20 cm styrop wynikają z dużej (39cm) różnicy poziomów podłóg, a nie z mojej przesadnej troski o izolację. W reszcie domu było styrop 7-8 cm i sie dobrze sprawdza przez kilka lat. ale po różnych analizach podwyższania poziomu podłogi np. wylewanie wstępnej wylewki, wysypywanie piachem it wyszło że jednak najbardziej ekonomiczne

bedzie położenie większej gr styrop i w ten sposób rozwiązanie problemu poziomu.

 

chodzi tylko o to czy może byc taka proporcja 20 do 18? czy tez te 18 to za dużo i dodać jeszcze ze 4 cm styrop?

 

Wylewka o grubości stropu. Jaką przewidujesz wytrzymałość na ściskanie? Schnięcie takiej wylewki to w idealnych warunkach około 2-3 lat. Co chcesz położyć i kiedy na teą 18 cm wylewkę? Poza tym 18 cm betonu waży na powierzchni 20m2 około 8 ton. Weź pod uwagę możliwości styroporu- jego ściśliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się podłączę do tematu.

 

Mam dom posadowiony na płycie fundamentowej. Przekrój płyty to: pospółka 50cm, folia budowlana 0,5mm, 20cm styropianu EPS100, 20cm betonu B20-K3 zatartego na gładko na tzw. "lustro". Płyta wylana rok temu. Dodam że w warstwie betonu zatopione są rurki ogrzewania podłogowego.

 

I tu moje pytanie. Chciałem położyć w salonie ok. 30m2 parkietu dębowego 15mm grubości, z "fazką", pokrytego olejem. Czy mam zapomnieć o drewnie na podłodze, czy też mam czekać 3 lata :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie krótkie pyt, czy na chudziaka mogę połozyć 20 cm styrop i na to ok. 18 cm wylewki? oczywiście plus cała ta reszta folie, papy itd.

 

te 20 cm styrop wynikają z dużej (39cm) różnicy poziomów podłóg, a nie z mojej przesadnej troski o izolację. W reszcie domu było styrop 7-8 cm i sie dobrze sprawdza przez kilka lat. ale po różnych analizach podwyższania poziomu podłogi np. wylewanie wstępnej wylewki, wysypywanie piachem it wyszło że jednak najbardziej ekonomiczne

bedzie położenie większej gr styrop i w ten sposób rozwiązanie problemu poziomu.

 

chodzi tylko o to czy może byc taka proporcja 20 do 18? czy tez te 18 to za dużo i dodać jeszcze ze 4 cm styrop?

Nie wnikając w szczegóły najbardziej właściwe będzie pogrubienie izolacji termicznej /odpowiednio twardy styropian/ po czym wylanie posadzki grubości 5 - 6 cm zazbrojonej kratownicą z drutu stalowego.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się podłączę do tematu.

 

Mam dom posadowiony na płycie fundamentowej. Przekrój płyty to: pospółka 50cm, folia budowlana 0,5mm, 20cm styropianu EPS100, 20cm betonu B20-K3 zatartego na gładko na tzw. "lustro". Płyta wylana rok temu. Dodam że w warstwie betonu zatopione są rurki ogrzewania podłogowego.

 

I tu moje pytanie. Chciałem położyć w salonie ok. 30m2 parkietu dębowego 15mm grubości, z "fazką", pokrytego olejem. Czy mam zapomnieć o drewnie na podłodze, czy też mam czekać 3 lata :-)

Podłogę, o której piszesz możesz położyć po dokładnym wysuszenu posadzki, tu niezbędna jest pomoc w zakresie suszenia jak i pomiaru wilgotności umożliwiającej montaż podłogi. Po wysuszeniu konieczna jest zapora z gruntu blokującego przenikanie wilgoci. Twoja gruba posadzka posiada dużą bezwładność, co odbije się niekorzystnie na funkcjonowaniu ogrzewania. Posadzka betonowa przy ogrzewaniu podłogowym powinna mieć grubośc nie większą niż 8 cm. Zrobiłeś jeden błąd, unikaj dalszych. Zwróć się o bezpośrednią pomoc do firmy znającej temat, pozwoli Ci to uniknąć kolejnych błędów. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłogę, o której piszesz możesz położyć po dokładnym wysuszenu posadzki, tu niezbędna jest pomoc w zakresie suszenia jak i pomiaru wilgotności umożliwiającej montaż podłogi. Po wysuszeniu konieczna jest zapora z gruntu blokującego przenikanie wilgoci. Twoja gruba posadzka posiada dużą bezwładność, co odbije się niekorzystnie na funkcjonowaniu ogrzewania. Posadzka betonowa przy ogrzewaniu podłogowym powinna mieć grubośc nie większą niż 8 cm. Zrobiłeś jeden błąd, unikaj dalszych. Zwróć się o bezpośrednią pomoc do firmy znającej temat, pozwoli Ci to uniknąć kolejnych błędów. Pozdrawiam.

 

Jeżeli chodzi o grubość posadzki to akurat była to przemyślana decyzja. Zależy mi na dużej bezwładności. Będę grzał pompą ciepła i podłogówka była projektowana na zasilanie 35st.C. i drewno na podłodze.

 

Jedynie Twoja informacja o tym, że taka warstwa betonu będzie schła 2-3 lata trochę zbiła mnie z tropu i zastanawiam się czy mogę położyć drewno. Lubię naturalne materiały i nie chciałbym z nich rezygnować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli świadmie zdecydowałeś się na na tak grubą posadzkę, to musisz liczyć się z dużą ilością wody w jej wnętrzu. W Twojej posadzce 3% nadmiaru wilgoci to jedno wiadro /13litrów/ wody na każdy m2. Stąd staranne wysuszenie jest sprawą priorytetową. Twoja posadzka wymaga kilkukrotnego nagrzewania i wystudzania. To wszystko ma na celu usunięcie nadmiaru wody oraz równomierne rozłożenie dopuszczalnej wilgoci resztkowej. Moim zdaniem umiejętne suszenie zajmie Ci od pół do pełnego roku w zależności od zwartości betonu oraz od głębokości i gęstości ułożenia przewodów grzewczych. Zastosowanie gruntu blokującego przenikanie wilgoci ograniczy chłonięcie wilgoci z powietrza w okresie letnim /wyższa wilgotność powietrza/. Dobrze wysuszone deski ok 8%, gr. 15mm z fazką, przyklejone na klej grupy MS powinny dać Ci zadowolenie. Unikaj szerokich desek max 8-9 cm. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie skoro problem może być w schnięciu i ciężarze, czy mogę pójść dalej i dać 28 cm styropianu i na to ok. 10cm wylewki?

 

to byłoby dla mnie najszybsze i najprostsze rozwiązanie.

Czy taka duża grubość styropianu nie jest w jakiś sposób niebezpieczna (mam na myśli jakiś uginanie styropianu)?

biorąc po d uwagę koszty i czas widzę, że to mi sie najbardziej opłacałoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się podłączę do tematu.

 

Mam dom posadowiony na płycie fundamentowej. Przekrój płyty to: pospółka 50cm, folia budowlana 0,5mm, 20cm styropianu EPS100, 20cm betonu B20-K3 zatartego na gładko na tzw. "lustro". Płyta wylana rok temu. Dodam że w warstwie betonu zatopione są rurki ogrzewania podłogowego.

 

I tu moje pytanie. Chciałem położyć w salonie ok. 30m2 parkietu dębowego 15mm grubości, z "fazką", pokrytego olejem. Czy mam zapomnieć o drewnie na podłodze, czy też mam czekać 3 lata :-)

Mozesz pokazać przekrój zabudowy płyty betonowej i rur ogrzewania podłogowego z zaznaczeniem głębokości rur?. Coś nie bardzo mi to pasuje co opisałeś. nad rurami powinno być betonu około 4-6cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz pokazać przekrój zabudowy płyty betonowej i rur ogrzewania podłogowego z zaznaczeniem głębokości rur?. Coś nie bardzo mi to pasuje co opisałeś. nad rurami powinno być betonu około 4-6cm.

 

Normalnie jest tyle ile napisałeś. U mnie jest nienormalnie :-) i mam ok. 18cm betonu nad rurkami, tzn. rurki leżą na styropianie i na to 20cm betonu. Zdjęcia płyty możesz zobaczyć klikając na Płyta fundamentowa w mojej sygnaturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie skoro problem może być w schnięciu i ciężarze, czy mogę pójść dalej i dać 28 cm styropianu i na to ok. 10cm wylewki?

 

to byłoby dla mnie najszybsze i najprostsze rozwiązanie.

Czy taka duża grubość styropianu nie jest w jakiś sposób niebezpieczna (mam na myśli jakiś uginanie styropianu)?

biorąc po d uwagę koszty i czas widzę, że to mi sie najbardziej opłacałoby.

 

już lepiej 25 cm styropianu i 13 cm wylewki, taki gruby styropian musi docisnąć odpowiednia grubość betonu lepiej grubiej niż ma pękać daj siatke przeciwskurczową i włókno w posadzkę dla pewności...

wszystko zależy jak leży styropian jeżeli chudziak jest prosty nie ma dziur, bobli to styropian ma dobre podłoże równo leży i dobrze... jeżeli docinasz styropian do rurki i masz szparę miedzy styropianem a rurką zapian-kuj ją albo zasyp piaskiem płukanym i na to następną warstwę styropianu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...