Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Moim zdaniem jeśli płyta jest dobrze ocieplona (minimum 20 cm XPSa) od dołu i z boków to podczas sezonu grzewczego pochłonie ona część energii do nagrzania się a później będzie "trzymać" temperaturę działając jak akumulator. Dając styropian od góry pozbawiamy się tej jego akumulacyjności. Zgodzicie się ze mną?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla prądu tak - dla grzania czym innym nie wiem właśnie...

ja widze to tak: grzeje jak jestem w domu - jak pracuje i nikogo nie ma to obnizam temperature

bez izolacji pod podłogówką nie ma co liczyc na szybką reakcje... - tzn np szybkie podniesienie temperatury po powrocie z pracy

 

moja teoria jest tak zeby izolacje dawac: - 10 cm XPS pod płytą - jako pierwszą warstwe (między innymi eliminacja mostków)

- 10 cm EPS100 pod podłogówką co daje szybkie nagrzewanie pomieszczen, oszczędnosc w stosunku do 20cm XPS oraz sumarycznie 20cm ocieplenia od gruntu. Poza tym płyta i tak sie nagrzeje tylko sporo wolniej. Taka jest przynajmniej moja koncepcja która moze sie jeszcze zmienic

Edytowane przez miro79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja podchodzę do tego tak ... - w lecie płyta tez przyjmuje cieplo ... jesli bedziesz miec w domu precyzyjne sterowanie - płyta bedzie na poczatku sezonu ni bedzie musiala sie "naladowywac" tylko system grzewczy bedzie utrzymywal jej temterature na stalym poziomie - przez co jej naladowywanie nie bedzie mialo tak naprawe miejsca na poczatku sezonu

 

kladzenie kolejnej warstwy styropianu to koszt (chyba ze rozwazasz polozenie mniej pod) wylewka tez koszt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nic mi nie ułatwiacie ;)

 

co do kosztów jesli dam xps pod i zwykłe styro na płyte to:

10cm XPS - 460zł/m3 =3m2

10 cm EPS 038 podłoga (nacisk do 1,8t/m2) - 150 zł/m3 =3m2

 

co przy 100m2 daje oszczednosc ok 10.000 zł na materiale w stosunku do ułożenia 20cm xps'a dołem.

 

ceny pierwsze lepsze z allegro

 

wylewke to i tak będe robił - bo stosunkowo niewielkim kosztem mam możliwosc np. naprawy podłogówki, zmiany aranżacji łazienki itp co przy wsadzeniu wszystkiego w płyte odpada a miksokret nie jest az taki drogi.

 

no i tak sie zastanawiam czy ta cała akumulacyjnośc płyty jest warta 10.000 zł ??

 

... prawdopodobnie ściany będą z silikatów i jak sie "naładują" to też będą trzymac ciepło ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od tego czym chcesz grzać - jeśli prądem - musisz nastawiać się na grzanie w 2 taryfie - czyli wylewkę musisz mieć minimum 8 cm

 

wcale nie musisz płyty robić na XPS - możesz na EPS 200 lub 300 i tak czy inaczej zaoszczędzisz

 

styropian nie ma nic wspólnego (prawie nic) z akumulacja warstwy żelbetonowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bede grzał gazem.

 

dla czytających to w przyszłości - mój plan budowy:

 

10cm xps/eps 300 lub 200 ( w zaleznosci od badan gruntu)

płyta - beton W8, zbrojenie z gotowej siatki lub prety - musze jeszcze przeliczyc jaka jest róznica - bo nie wiem czy mi sie bedzie chcialo to wszystko wiazac samemu ;)

10 cm zwykłego eps

podłogówka

wylewka

 

dlaczego tak? bo pozwala mi to zaoszczedzic ok 10.000 zł w stosunku do rozwiązania gdzie dajemy 20cm XPSa pod płyte. Nie wiem na ile poważnie należy traktowac obawy dotyczace zagrozenia ze strony myszy/szczurów .... w każdym razie nie daje od spodu chudziaka tylko kamienie lub piasek... i jeśli mi sie trafi super mysz co sie żywi styropianem ;) to zawsze mi zostanie 10 cm izolacji pod wylewką - tak ne serio to każde rozwiązanie jest dobre ale jeśli do rozważań włączymy aspekt finansowy to wybieram 10.000 zł na np kominek lub kuchnie a sprawą akumulacji to sie zajmą ściany które też będą miały 20cm styro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem,

 

Nie jestem ekspertem, ale nie rozumiem tych dwóch warstw XPS i EPS. Wydaje mi się, że płyta jest tak dobra (w sensie odporna na obciążenia), jak jej najsłabszy element.

Czyli jeżeli dajemy na którejś warstwie mniej wytrzymały EPS, to możemy dać go również zamiast XPSa który jest pod nim.

 

Chyba, że chodzi o ochronę przed wilgocią. Ale czy wtedy tego XPSa musi być aż tak grubo?

Dobrze myślę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A, teraz doczytałem.

Rozumiem, że cała płyta leży na XPS, a tylko podłogówka na EPS.

 

Sam jestem zwolennikiem ogrzewania w płycie. Tak żeby zasilić płytę jak najzimniejszą wodą z PC (24-28 st. C). Tak planuję zrobić.

 

Bardzo liczę na efekt samoregulacji - czyli płyta ma około 25 st. C i jak pomieszczenia się wychładzają - oddaje ciepło. Ale jak słońce przygrzeje - przekazywanie ciepła ustaje, co w efekcie ogranicza proces pobierania ciepła ze źródła ciepła (PC).

 

W ten sposób mam możliwość podgrzewania płyty przez cały rok - teraz, w obecnym domu, tam gdzie kafle mam włączoną i tak podłogówkę latem, bo rodzina marudzi, że zimno w stopy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ogrzewaniem w płycie trzeba bardzo uważac - najmniejszy błąd w wykonawstwie i jest masakra - beton i zbrojenie do rozwalenia - mnie nie nikt nie przekona do tego rozwiazania - wylewka drozej kosztuje ale przynajmniej masz spokój.

 

co do samoregulacji, akumulacyjnosci itp to pamiętaj ze w zaleznosci od materiałów ale ściany tez sie beda grzały, jesli masz dom z poddaszem to i strop betonowy itp - płyta nie jest jedynym elementem akumulującym ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ogrzewaniem w płycie trzeba bardzo uważac - najmniejszy błąd w wykonawstwie i jest masakra - beton i zbrojenie do rozwalenia - mnie nie nikt nie przekona do tego rozwiazania - wylewka drozej kosztuje ale przynajmniej masz spokój.

 

co do samoregulacji, akumulacyjnosci itp to pamiętaj ze w zaleznosci od materiałów ale ściany tez sie beda grzały, jesli masz dom z poddaszem to i strop betonowy itp - płyta nie jest jedynym elementem akumulującym ciepło.

 

Trochę się boję, dlatego wymyśliłem sobie, ze w każdym pomieszczeniu zrobię co najmniej dwa obwody "podłogówki" w płycie. A w dużym salonie pewnie z cztery. Zarówno żeby się zabezpieczyć, jak i maksymalnie skrócić długości pętli, co zmniejszy opory. Oczywiście kosztem znacznie rozbudowanego rozdzielacza, ale coś za coś.

 

Ściany planuję z silikatów 18. Strop drewniany (parterówka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inny problem z drenażem przy gotowej płycie

może trochę odwlecze od sporu czy XPS czy EPS (notabene sam mam styrisol XPS 400 i nie schodziłbym poniżej, przy nastepnej budowie)

 

Płyta gotowa, przeżyła zimę bez żadnych szkód na mokrym terenie i mrozach -20 ; zagniotło nieco XPSa na krawędziach, choć myślałem, że piasek nie jest wysadzinowy.

Mam wykonać opaskę przeciwwysadzinową (pod skosem lekko w dół na zewnątrz), oraz drenaż w odległosci 0.5-1m od krawedzi płyty na głebokosci trochę poniżej krawędzi, żeby nie wysuszyć nadmiernie podłoża pod płytą (tyle zaleceń konstruktora)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do drenażu i opaski przeciwwysadzinowej;

Jak to wykonać jeśli wokół domu chcę mieć metrowej szerokości "chodniczek"? Jeśli dam opaskę, potem krawężnik chodnika, to drenaż wyjdzie mi pod chodnikiem (ewentualnie poza chodnikiem).

Z drugiej strony jeśli zrobię drenaż tuż przy krawędzi płyty, zaraz za opaską ale przed chodnikiem, to bedę musiał się przekopać przez ubity dolomit oraz piasek, co mi się nie usmiecha i jeszcze upakować studzienki drenarskie w rogach budynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opaskę przeciwwysadzinową chciałbym wykonać inaczej:

rozłożyć geowłókninę przy krwawędzi płyty, potem pół metra dalej ułożyć krawężnik chodnika. powstały rowek wypełnić keramzytem , a na górę gruby żwir.

Czy takie rozwiązanie zastapi mi klasyczną opaskę styropianową szerokosci 50-60cm?

Ewentualnie czy na taką opaskę wysypać keramzyt a potem ozdobny gruby żwir?

Co na takie rozwiązanie weterani forum?

A tak w ogóle, to czy brzeg płyty powinien być wentylowany?, czy też można pod samą krawędź ułóżyć chodnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pytanie do posiadaczy płyty z ogrzewaniem.

Czy Wasza płyta była wykonana tak dokładnie, że mozna było kleić płytki/parkiet bezpośrednio do płyty? Czy też trzeba było robić jakąś dodatkową wyleweczkę?

Czy ktoś montował okna balkonowe na płycie i robił jakieć pogłębienie w płycie na montaż i poziomowanie okna?

Będę wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opaskę przeciwwysadzinową chciałbym wykonać inaczej:

rozłożyć geowłókninę przy krwawędzi płyty, potem pół metra dalej ułożyć krawężnik chodnika. powstały rowek wypełnić keramzytem , a na górę gruby żwir.

Czy takie rozwiązanie zastapi mi klasyczną opaskę styropianową szerokosci 50-60cm?

Ewentualnie czy na taką opaskę wysypać keramzyt a potem ozdobny gruby żwir?

Co na takie rozwiązanie weterani forum?

A tak w ogóle, to czy brzeg płyty powinien być wentylowany?, czy też można pod samą krawędź ułóżyć chodnik?

 

Powinno być dobrze. Keramzyt ma wprawdzie prawie trzykrotnie mniejszą izolacyjność niz styro ale te 30 cm powinno wystarczyć. Opaska ze styro ma jedna wadę. Nie przepuszcza wody. Rozwiązanie z keramzytem ten problem załatwia. Pamietaj że keramzyt zatrzymuje trochę wody tzn będzie stale lekko wilgotny w takim zastosowaniu. Musisz go odizolować od płyty. Brzeg płyty nie musi być wentylowany a nawet ze względu na przemarzanie nie powinien. Musi być jednak zapewnione odprowadzanie wody spływajacej po ścianie czy też po chodniku.

Edytowane przez perm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem,

 

Nie jestem ekspertem, ale nie rozumiem tych dwóch warstw XPS i EPS. Wydaje mi się, że płyta jest tak dobra (w sensie odporna na obciążenia), jak jej najsłabszy element.

Czyli jeżeli dajemy na którejś warstwie mniej wytrzymały EPS, to możemy dać go również zamiast XPSa który jest pod nim.

 

Chyba, że chodzi o ochronę przed wilgocią. Ale czy wtedy tego XPSa musi być aż tak grubo?

Dobrze myślę?

 

NIe jest grubo w mojej wersji.4cm XPS i 2 x 8cm EPS 200.Chodzi o to by od gruntu dać XPS ,żeby był wodoodporny.A reszta EPS ,żeby nie zapłacić tak dużo.Czy to na pewno dobre ,nie wiem.Gdyby gdzieś był dom na takiej płycie i miał 50lat to by było wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompiarz, miałem w płycie zagłębienia pod kotwy przy oknie tarasowym 5x5 cm, długie 24 cm. Pod każdy segment okna 2 zagłębienia, w sumie 8 sztuk. Były wciśnięte tam kawałki styro o takich wymiarach, a później po zalaniu płyty zostały wydłubane.

 

Płyta była zatarta pod położenie kafli. Schrzanili poziomowanie - poprawiali wylewką, a glazurnik potrzebował dziwnym trafem bardzo dużo kleju :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...