Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Chodzi o to że z tego co zrozumiałem jackowy na płycie z odchyłką 3 -4 cm chce położyć rurki i dopiero to zalać wylewką samopoziomującą. Wyjdzie mu gdzieś średnio grubość takiej wylewki 10 cm, za taką grubość przecież zapłaci jak za zboże. A większość robi najpierw wylewkę i wychodzi jej wtedy gdzieś 1 - 2 cm i dopiero na tym kładzie rurki. Jackowy pomyśl czy nie lepiej poświęcić 1 czy dwa dni na dokładne przygotowania i zrobić płytę z lepszym poziomem powiedzmy do 1 cm niż potem bawić się w takie rzeczy i iść w spore koszty.

 

Panowie. Zamysł jest taki żeby podczepić podłogówkę na dolne zbrojenie płyty i zalać płytę z dokładnością do kilku mm.

Skoro technicznie ja nie dam rady (podobno nawet firmy mają z tym problem) to wyleję płytę bez ogrzewania z dokładnością 3-4cm na długości 12m, Postawię dom a potem w we wnętrzach zrobię wylewki jak każdy kowalski. Wylewka powinna mieć wtedy grubość 4-6cm. Nierówność w każdym pomieszczeniu nie będzie większa jak 2cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

moze dla odmiany rozważ taki pomysł: ławy i posadzki na gruncie (chudy beton, styropian, podłogówka, miksokret, płytki), sćiany z silki, podłoga 20cm styro, dach wełna 30cm, dokładasz piec kondensacyjny poniżej 21kW (wzasadzie to 14kW wystarczy)- czyli nie musisz robić komina a spaliny odprowadzasz przez ściane, wstawiasz reku, jakies sensowne okna - i masz ekonomiczny dom za rozsądne pieniądze - zakładając ze masz dostęp do gazu i dobry grunt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze dla odmiany rozważ taki pomysł: ławy i posadzki na gruncie (chudy beton, styropian, podłogówka, miksokret, płytki), sćiany z silki, podłoga 20cm styro, dach wełna 30cm, dokładasz piec kondensacyjny poniżej 21kW (wzasadzie to 14kW wystarczy)- czyli nie musisz robić komina a spaliny odprowadzasz przez ściane, wstawiasz reku, jakies sensowne okna - i masz ekonomiczny dom za rozsądne pieniądze - zakładając ze masz dostęp do gazu i dobry grunt.

 

Zastanawiałem się nad tym rozwiązaniem ale nie dają mi spokoju mostki termiczne ław fundamentowych poza tym musiałbym podnieść strop nad parterem o 2 lub 3 silki z uwagi na na 20styro na posadzkę oraz sufit podwieszany na instalacje. Płyta wyjdzie około 60kPLN ale zero mostków termicznych i sztywna konstrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to daj izolacje po obu stronach ław - załatwi w większości mostki

martwisz sie mostkami w fundamencie a ucieczka ciepła przez wentylacje Ci nie przeszkadza.....?? to lepiej nie sprawdzaj ile Ci przez drzwi wejściowe ucieknie :)

 

aż o 3 warstwy chcesz podnośić..??

 

Co do sufitów to na poddaszu i tak robisz podwieszany

a na parterze można fajne rzeczy z oświetleniem porobić - dodatkowo odpadają koszty tynkowania sufitów

 

co do sztywności płyty poczytaj temat napisany przez budowlany_laik - tak też sie zdarza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to daj izolacje po obu stronach ław - załatwi w większości mostki

martwisz sie mostkami w fundamencie a ucieczka ciepła przez wentylacje Ci nie przeszkadza.....?? to lepiej nie sprawdzaj ile Ci przez drzwi wejściowe ucieknie :)

 

aż o 3 warstwy chcesz podnośić..??

 

Co do sufitów to na poddaszu i tak robisz podwieszany

a na parterze można fajne rzeczy z oświetleniem porobić - dodatkowo odpadają koszty tynkowania sufitów

 

co do sztywności płyty poczytaj temat napisany przez budowlany_laik - tak też sie zdarza

 

u budowlanego laika zostało popełnionych kilka błędów, które nałożyły się na siebie i dom się rysuje.

powinien mieć XPS ewentualnie EPS200 i i o 5cm grubszą płytę.

 

planuje dać 25cm styro grafitowego na ścianę z silki 25cm

40cm wełny na poddaszu

stolarkę najlepszą jaką da się kupić w polsce

kocioł gazowy kondensacyjny + kominek z PW

będzie bezprzeponowy GWC Provent GEO + podwójny Reku krzyżowy

narazie nie potrafię jeszcze policzyć zapotrzebowania na energię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem ofertę wykonania płyty fundamentowej w następujący sposób:

 

Element robót/opis prac

zebranie humusu na odkład do 10m /bez wywozu/

wykonanie podsypki wyrównujacej /ok.. 10 cm/,zagęszczenie

Płyta fundamentowa

Izolacja przeciwwilgociowa pozioma - 2 x folia budowlana pod całą płytą

Wylanie pianobetonowej pionowej ostrogi przeciwwysadzinowej do głębokości przemarzania gruntu

Wylanie podbudowy termicznej z pianobetonu PBG 40 na plaszczyźnie całej płyty - warstwa o gr. 25 cm

Ułożenie ocieplenia poziomego płyty między przegrodami konstrukcyjnymi ze styropianu EPS 100 o gr. 10 cm

Wykonanie zbrojenia w miejscu ścian konstrukcyjnych zgodnie z projektem

Wykonanie zbrojenia siatką fi 6 na całej powierzchni płyty/alternatywnie zbrojenie rozproszone Bekaert

Wylanie wieńców żelbetowych w miejscu ścian nośnych z betonu B25 o szer. 40 cm i gr. 20cm

Wylanie warstwy konstrukcyjnej o gr. 10 cm z betonu B25 na całej powierzchni między wieńcami żelbetowymi.

Wykonanie izolacji pionowej preparatem przeciwwilgociowym

Instalacja w poziomie posadowienia ( w obrysie budynku)

Rozprowadzenie instalacji kanalizacyjnej w poziomie posadowienia 4 piony dla każdego segmentu mieszkalnego

Wykonanie przepustów dla instalacji: wodociągowej - rura o średnicy 75 mm - napowietrzenie kominka - rura o średnicy110 mm, elektrycznej rura o średnicy 50 mm

zatarcie powierzchni płyty zacieraczkami

 

Co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff przeczytalem wszystko,

Własnie ruszam z budową i tez pomyslalem o płycie, bo początkowo bardzo zaraził mnie Wasz huraoptymizm. Pisze tak bo tak naprawde brakuje mi tu konstruktywnych sceptyków tego rozwiązania w naszym klimacie. Rozwiązanie wydaj mi sie fajne ale mam narastające wątpliwości:

- koszty. Licze i nijak nie chce wyjść taniej od ław. Powierzchnia parteru 160m2, długość ścian fundamentowych 75m, zakładam ze płyta miałaby mieć 20cm XPS natomiast alternatywne sciany fundamentowe 10cm XPS od zewnatrz i 5cm od wewnatrz.

- czas wykonania, jak dla mnie nieistotny czynnik, dom planuje budowac 2 lata mieszkać 20-30 wiec kilka tyg. różnicy nie ma dla mnie znaczenia.

- drenaz. Podobno powinien zostac zbudowany. Tylko ze drenaz w dobrych warunkach działa 10-15 lat a u mnie gliny i iły. Nie bedzie mi sie chciało co 10 lat robić poligonu na działce i go naprawiać.

- opaska. Co sie stanie gdy po nastu latach na skutek przemarzania nad nią ziemi straci ona kontakt z reszta styropianu, podziurawią ją krety, korzenie? Jest to element o którym bede musiał stale pamiętać a co najgorsze nie bede mógł stwierdzić w jakim jest statnie bez nieprzyjemnej ingerencji..

- schody wejściowe. Jak dokleić schody do płyty nie tworząc mostków i unikając problemów z ich wypychaniem? Może dzwi przestaną sie kiedyś otwierać?

 

Czy próbował ktoś z Was policzyć różnice w kosztach eksploatacji obu rozwiązań?

 

tzn chciałbym porównać ilość uciekającego do gruntu ciepła w przypadku płyty fundamentowej ocieplonej 20 cm XPS vs fundament na ławach 10cm XPS od zewnątrz, 5 cm od wewnątrz i 20cm na chudziaku (ja tu zastosowałbm EPS). Ten XPS na scianach fundamentowych od wewnatrz tworzy ciągłość termoizolacji z tym na chudziaku. Tu ciepło ucieka scianami fundamentowymi do ław oraz przez scianki działowe do chudziaka i nizej do gruntu.

 

 

Pytanie może zadam prościej, jak duze są te mostki termiczne przy dobrych fundamentach na ławach? Tzn. ile kwh/rok ucieka? Jak to policzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kosztu tradycyjnych ław musisz doliczyc podłogi na gruncie, dopiero wtedy otrzymasz to co masz z płytą. Termicznie to prawie takie same rozwiązania wbrew temu co się powszechnie uważa. Co do twoich pytań to tylko jeden problem widzę - doklejenie schodów ale w takiej sytuacji poziom zero bedzie wyniesiony ponad poziom gruntu? Tak czy tak musisz mieć ściany fundamentowe więc po co i gdzie miałaby być ta płyta? Opaska nawet podziurawiona będzie spełniać swoje zadanie. Czemu piszesz że drenaż po 10 - 15 latach wymaga odnowienia? Jak dobrze zrobisz (studzienki rewizyjne na każdym zakręcie) to nic nie powinno sie dziać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff przeczytalem wszystko,

Własnie ruszam z budową i tez pomyslalem o płycie, bo początkowo bardzo zaraził mnie Wasz huraoptymizm.

To przeczytaj jeszcze to :

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?200323-P%C4%99kni%C4%99cia-na-%C5%9Bcianach-dzia%C5%82owych-p%C5%82yta-fundamentowa

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@animuss, ten watek tez czytałen ale przy ławach, myśle, ze niejeden mogłby sie pochwalic podobnym fakapem.

@perm, drenaz po takim czasie przestaje działać bo sie zamula. To akurat wiem z autopsji. Teren mojej działki jest (był) zmeriolowany. Dawno, dawno temu za komuny działały na moim terenie spółki wodne, które to zbudowały i utrzymywały systemy kanałów na ówczesnych polach, aby obniżyć wysokie poziomy wód gruntowych. Czasy sie zmieniły i społek juz nie ma, teraz każdy z właścicieli działek musi na własny koszt utrzymywać owe kanały w obrębie swojej działki. Utrzymywać, czyli w przypadku kolizji z budowanym domem, ma nakaz ich przesunięcia. I teraz jak wygląda taki dwudziestoparoletni sączek? Jak to określił obrazowo moj sąsiad: rura od odkużacza wypełniona gliną i mółem.

 

I teraz aby nasz drenaż działał, tak jak oczekujemy, należałoby porobić studzienki rewizyjne na każdym jego zakręcie aby okresowo móc go przepłukać. Jednym słowem jest upierdliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do obliczenia strat ciepła sprawdz OZC - po poprawnym wklepaniu wszystkiego dojdziesz do wniosku ze straty przez podłoge są na którymś tam miejscu i jest cała masa innych rzeczy które generują znacznie większe straty.

Co warto wybrać zdecyduj sam, ale jeśli nie budujesz domu paywnego, masz dobre warunki gruntowe i kasa ma znaczenie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gr8 napisał:

Pisze tak bo tak naprawde brakuje mi tu konstruktywnych sceptyków tego rozwiązania w naszym klimacie.

 

Płyta jest dobra dla wykonawcy bo w chwilę może murować ściany.

NIe wiadomo jak to się zachowa za 50lat ,co się stanie ze styro itp.A już budowa tak jak robi Legalett na EPS100 powinna być zabroniona.

Przenikanie ciepła do gruntu to głupota.Dwa razy częściej drzwi w chałupie otworzysz i na jedno wyjdzie.

Jest nowy produkt są nowe firmy które go wykonują -jest kasa.Podobnie jak z wieloma innymi rzeczami-GWC,reku ,Wm ,PC itp.Żeby zarobić dużo trzeba wymyślić coś nowego,dorobić do tego ideologię jedynie słusznego rozwiązania mającego zdecydowaną przewagę nad dotychczas stosowanymi przestarzałymi i golić za duża kasę

Konstruktywna krytyka to może i nie była,ale opis rzeczywistości na pewno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gr8 napisał:

 

Przenikanie ciepła do gruntu to głupota.Dwa razy częściej drzwi w chałupie otworzysz i na jedno wyjdzie.

 

Bardzo konstruktywne stwierdzenie, ale moze najlepiej udowodnić te tezę obliczeniami i przykładami.

Moze faktycznie lepiej nie ocieplac podłog, dlaczego ma zarabiac producent i wykonawca. Idąc dalej takim tokiem rozumowania nie ocieplajmy scian stropów itd.

Nie musimy nikomu dawać zarabiać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście ze ciepło ucieka do gruntu :)

tomkowi chodzi pewnie o to ze znacznie więcej ucieka go przez inne przegrody, więc jeśli nie buduje ktoś domu który będzie ogrzewany ciepłem oddechów i ma ograniczone środki finansowe to lepiej wybrać tańszą opcje a nadwyżki zainwestować w miejsca gdzie strata ciepła jest większa.

 

Choć należy pamiętać ze rozwiązania dotyczące fundamentów zależą od rodzaju gruntów i czasami konieczne jest wykonanie płyty.

Edytowane przez miro79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście ze ciepło ucieka do gruntu ...

Tylko do pewnego momentu. Grunt ma również opór cieplny więc prędzej czy później osiągnie stan temperaturowej równowagi. To też izolacja tyle że bardzo kiepska ale za to niezmiernie gruba. Jedyną drogą uciezki ciepła są strefy brzegowe lecz jeśli sciany fundamentowe są zaizolowane to te straty sa mninimalne. Jedyną sytuacją która może to zmienić jest wysoki i bardzo często zmieniający się poziom wody gruntowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Co lepsze lawy czy plyta?? Oczywiscie chodzi mi o wykonanie profesjonalne. Rozpatrujac straty ciepla przez lawy okolo 12-15%, zaluzmy ze resszta budynku jest wykonana na wysokim poziomie technologicznym z rekuperacja i roczne koszty ogrzewania to 2000zl 15% strat przez lawe to 300zl wiecej w skali roku. W skali 20 lat to jest 6000zl czyli niewiele, a wiec oplacalnosc znikoma i budynek na styropianie. Najlepiej ocieplenie plyty ukladac na chudziaku i dopiero na to plyta, a wiec koszty rosna i czas wykonania wydluza. Co do poprawnego wykonania law nalezy wylac lawy na to papa na to scianka z bloczkow gdzieniegdzie slupki integrujace lawe z wiencem wienczacym scianke, na sciance wieniec wienczacy od ktorego wyprowadzamy slupy np w przypadku szerokich okien blisko siebie. Nastepnie izolacja przeciwwilgociowa pionowa i ocieplenie z obydwu stron xps+siatka+faktura, piasek chudziak, ocieplenie i podloga. A wiec roboty duzo wiecej ale poziom zero mozemy wyniesc duzo wyzej niz przy zastosowaniu plyty fundamentowej i nie ma styropianu pod konstrukcja budynku, zamiast przeplacac za materialy dajemy zarobic ludziom na chleb i piwo. W przypadku plyty styropian pod konstrukcja mnie zniecheca ale caly czas sie zastanawiam:lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawa stopka .... technik ... nie jednego znam po technikum np budowlanym - też technik budowlany ma na świadectwie ... ale do eksperta to Ci daleko

 

dla nie ekspertem jest osoba która robi audyty energetyczne - takie profesjonalne a nie je z allegro za kilkadziesiąt złotych - ale o tym nie masz pojęcia ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...