Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

R&K czy będziesz stosował ten patent z kratką położoną po części na płycie i kostce? rozumiem, że terakotą z garażu wyjedziesz na zewnątrz - troche mnie boli jak to będzie wizualnie wyglądałą, stąt patent z kratką może być ciekawszym rozwiązaniem.

"suchy beton" - czy on po stwardnieniu jest wystarczająco twarty, żeby w nim kotwić pręty? jakoś ta nazwa mnie nie przekonuje do jego trwaości :) (na oczy tego nie widziałem, więc pytam)

 

płytki już mam położone do krawędzi płyty fundamentowej - kratka w omawianym przypadku miała by chronić jak rozumiem pionową izolację - a ta u mnie od bramy jest jakieś 15 cm - musiałbym położyć kratkę co najmniej 25 cm szeroką - a takich nie ma

 

suchy beton jest dawany pod kostkę - to standard - tak jak kostkę układa się na zółtym piachu , układa się na piachu mieszanym z betonem - w zależności od proporcji wychodzi klasa wytrzymałości , kostkę po ułożeniu podlewa się wodą i beton twardnieje - oczywiście fragment z ewentualnym zbrojeniem do rozważenia - czy nie układać od razu na mokrym betonie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ja bym to widział tak http://piotrwalc.pl/plyta_detal.jpg. Co sądzicie?

 

A jak to jest rozwiązywane "prawilnie" - bez kombinacji? Jak ten detal przygotowuje np Legalett?

Pzdr

To ja dorzucę jeden z pomysłów mojego niedoszłego kier. buda.

Twierdził że widział projekt z pracowni z płytą w której wykonano ścięcie xps.

Posłużyłem się rysunkiem kolegi mam nadzieje że nie będzie miał mi tego za złe.

plyta_detal.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale to sa pomysły do rozważenia dla osób które budować będą domy na płycie z garażem w bryle budynku ... Ci wiedzą już że taki problem się pojawia i ich konstruktor za ich namową będzie musiał coś wymyślić

 

a my główkujemy nad rozwiązaniem dla stanu zastanego / wykonanego który bramy / połączenia z podjazdem nie przewidział ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dorzucę jeden z pomysłów mojego niedoszłego kier. buda.

Twierdził że widział projekt z pracowni z płytą w której wykonano ścięcie xps.

Posłużyłem się rysunkiem kolegi mam nadzieje że nie będzie miał mi tego za złe.

 

co prawda, te wersje na rysunkach co tu widze moim zdaniem sie nadaja tylko, jesli juz jest po ptakach i trzeba jakos to naprawic. Zadna z tych rozwiazan nie jest idealnie, poniewaz zawsze powstaje bardzo niekorzystny most termiczny.

Jest to troche takie nieporozumienie, ze plyta fundamentowa ma od razu zastapic wylewke. Plyta fundamentowa to stan 0, do tego jeszcze trzeba cos dodac, powody wyzej juz podalem.

Owszem, mozna zrobic garaz w ogole bez ocieplen i zrobic ocieplenie na sciana miedzy garazem i domem, wtedy wypadaloby plyte wykonac z dylatacja, i pod garazem nie trzeba w ogole zrobic XPS itd.

Natomiast, jak garaz jest ocieplony i nie odlaczone termicznie od domu, to trzeba zrobic wylewke.

 

Ten pomysl od kierownika jest jak dla mnie nie najlepszy, to mozna od razu nie wydawac kase za ocieplenie pod garazem, bo psuje sie caly efekt. Juz nie mowiaz o tym, ze ten trojkat sie nie da uszczelnic i ze to idealny wejscie dla wody aby sie zbierac miedzy plyta i izolacja. Po tym mroz idzie w plyte, i bedzie sie ona podnosila w strefie bramy.

 

na rysunku widac jak mozna rozwiazac ten problem jesli jest wylewka. Wtedy nic nie trzeba kombinowac

 

 

edit: jeszcze raz: Zamiast 20cm drogiego XPS'a pod plyta mozna za ta sama kase (lub niewiele wiecej) zrobic mniej tego XPS'a pod plyta, a za to o polowe tanszy EPS na plycie i wylewke. Technologicznie jest to zdecydowanie lepsze rozwiazanie, ma sie gdzie umiejscic rozne instalacje, nie bedzie problem jak montowac plaski brodzik od prysznic, unika sie problem z mostem termicznym przy bramy garazowej i dzrzwiach balkonowych, unika sie most akustyczny pod domem, a poza tym beton od plyt fundamentowych jest inny niz beton od wylewki, czyli taki gladki nigdy nie bedzie.

Obraz 289.jpg

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy Asolt przesłał mi to sądziłem że będzie to do wykonania ....

jak widać tak trzeba było zrobić płytę w miejscu bramy rok temu ...

 

kopia postu #2623 i #2627

zarzuciłem temat asolt'owi z FM ktory liczyl mi OZC - bo on tu chyba nie zagląda

oto jego odpowiedz

___________________________________

Tak faktycznie płyta pd bramą jest mostkiem termicznym, mozliwosci techniczne ograniczenia tego mostka są ograniczone.

Najlepszym rozwiazaniem byloby zastosowanie pionowo ułozonych płyt z matariału izolacyjnego stykających się z dołem bramy. Ale poniewaz ma tym przejezdzac samochód krawedz tej plyty mogłaby sie nieco obnizyc. Krawedz płyty fundamentowej musi sie stykac z dołem bramy i trzeba zamontować bramę na krawedzi sciany. Trzeba zastosować płyty z twardej pianki poliuretanowej grubosci 10 cm, zamiast styroduru w miejscu bramy. Przynajmniej troche sie ograniczy ten mostek ale nie calkiem.

Np taką :steinodur®PSN HD

Postaram się jutro naszkicować przekrój: bramy i płyty

 

Andrzej

______________________________

 

 

Montaż w warstwie ocieplenia nic nie da. Bramę trzeba zamontować dokładnie w osi krawędzi płyty, gdyż tam dochodzi ocieplenie.

Jeżeli chodzi o kotwy to one muszą być przeznaczone do bram ze względu na ciężar i obciążenia dotyczy boków i góry bramy

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=89922&d=1323773279

 

Kolor niebieski to plyta poliuretanowa, zółty to fuga elastyczna mrozoodporna, po prawej stronie plyta fundamentowa, po lewej na spodzie styrodur nad nim wylewka zbrojona. Od gory brama, po obu stronach fugi płytki, pod nimi klej mrozoodporny, w nim zatopiona siatka. Rysunek nie jest w skali. "

------------------------------------------

teraz wiem że przy budowie płyty należy dokładnie wyznaczyć miejsce bramy i tam zrobić dylatacje lub krawędź płyty - czyli powstała by taka wnęka w płycie - dokładne konsultacje z projektantem płyty bo brama może być w różnych miejscach płyty - u mnie np w narożniku - co mogłoby osłabić narożnik płyty fundamentowej

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R&K, dzieki za rysuneczek.

Styrodur to to samo jak XPS; i to i to jest polistyren ekstrudowany, natomiast EPS to polistyren ekspandowany (styropian). Styrodur to nazwa wlasna firmy BASF, mowi sie "styrodur" tak jak "Adidasy" jesli ma sie na mysli buty sportowe. Rowniez ten Steinodur to zwyczajny XPS.

Generalnie, to rozwiazanie jest ok, o ile sie da montowac brame ne zew. linie scian. Przewaznie bramy sa montowane przy wenetrzna linie scian, stad nasz problem tu.

 

Wneka w plycie: Dobrze mowisz, przewaznie to jest problematycznie, poniewaz jest to oslabienie plyty w niewzkazanym miejsu. Strefa bramy i tak juz jest problematyczna, poniewaz przez ten duzy otwor powstaja de fakto slupy na obu stron, i tam mamy obciazenie punktowe ktore sa duzo wieksze niz pod scianami. Jesli w takim punkcie zrobimy jeszcze wneke, to moze wychodzi nam potrzeby zrobienia grubsza plyta, czyli znowu okazuje sie ze rozwiazanie z wylewka na plycie jest najkorzystniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że bez problemu można byłoby montować bramę od zewnętrznej strony z wycięciem prowadnic przez mur na górze gdzie brama zmienia kierunek i zaczyna przesuwać się poziomo

- temat dla przyszłych inwestorów do konsultacji z montażystami np Wiśniewskiego czy Hormanna

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=109608&d=1333466451

to fotka z mojego montażu bramy

bez problemu można byłoby zrobić odbicie lustrzane tego uchwytu - wiec to raczej nie problem

można też zrobić to co ja zrobiłem - wyciąłem w bloczku 25 cm - 12 centymetrową wnękę - czyli zbliżyłem się do krawędzi płyty do 12 cm

wystarczyłoby ostatnie 10 cm muru wymurować z cegły 6 cm - i o te 6 cm "przesunąć płytę" czyli zrobić wnękę - nie osłabiłoby to płyty a brama bez problemu była by zamontowana w sposób tradycyjny - czyli żadnemu montażyście nie przyszło by do głowy wołać jakieś dopłaty

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

zaczynam budować dom "Karmina" i mam okazje tanio kupić drewno na szalunki za 3000 zł, ale wydaje mi się że to trochę dużo jak za drewno a ja tak naprawdę się nie znam w tym temacie.

 

Czy mógłby mi ktoś doradzić ile tak naprawdę muszę zapłacić za drewno.

 

Dodam jeszcze parametry domu:

 

Wymiary budynku 12,80 m x 11,90 m

Pow. pomieszczeń: 171,9m2

Pow. użytkowa: 153,04m2.

Pow. zabudowy: 138,33m2

 

Bardzo proszę o poradę!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto mój projekt płyty:

Bez tytułu.jpg

zbrojenie góra-dół 15x15cm fi10 (tam gdzie ściany fundamentowe dodatkowe pręty fi12

 

1. Płyta jest nieco większa niż obrys ścian, konstruktor przyjął to ze względu na szkody górnicze i ewentualną możliwość deformacji gruntu i przemieszczeń ścian wobec płyty. Uważa za zasadne zostawienie miejsca na ewentualną deformację konstrukcji.

Ale niepokoi mnie tam ten mostek termiczny.

2. czy ta druga warstwa papy na betonie będzie miała jakiś wpływa na podłogówkę, jeśli zdecyduje się ja poprowadzić w płycie ??

3. z tego co piszecie to na płytę robicie jeszcze wylewkę. Mogę sobie ten 10 cm styropian na betonie odpuścić ??

4. opaska jak widzicie jest w pionie i stanowi zarazem obrzeże płyty ...

 

Jakieś opinie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto mój projekt płyty:

[ATTACH=CONFIG]123252[/ATTACH]

zbrojenie góra-dół 15x15cm fi10 (tam gdzie ściany fundamentowe dodatkowe pręty fi12

 

1. Płyta jest nieco większa niż obrys ścian, konstruktor przyjął to ze względu na szkody górnicze i ewentualną możliwość deformacji gruntu i przemieszczeń ścian wobec płyty. Uważa za zasadne zostawienie miejsca na ewentualną deformację konstrukcji.

Ale niepokoi mnie tam ten mostek termiczny.

2. czy ta druga warstwa papy na betonie będzie miała jakiś wpływa na podłogówkę, jeśli zdecyduje się ja poprowadzić w płycie ??

3. z tego co piszecie to na płytę robicie jeszcze wylewkę. Mogę sobie ten 10 cm styropian na betonie odpuścić ??

4. opaska jak widzicie jest w pionie i stanowi zarazem obrzeże płyty ...

 

Jakieś opinie ??

 

pomijajac fakt ze uwazam EPS200 pod plyta jako nie wystarczajace ze wzgledu na obciazenie i ze bym unikal most termiczne tam gdzie obrzeze chodnikowe, sam system jest dobry. Wole tez izolacjce przeciwwysadzinowe pionowo, tak jak pokazane, te wersje skoszne sa jak dla mnie zbyt delikatne. My budujemy te scianki do glebokosci 1,2m i chronimy je jeszcze folia 0,3mm. Oczywiscie w trakcie tego od razu robi sie drenaz.

 

Odsadzka u Ciebie jest robiona, bo plyta na krawedzie zawsze jest slabsza niz w srodku.

 

W sprawie projektu tez jestem w stanie pomoc, prosze o kontakt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...