Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

@R&K

@animuss

To oczywiście problem niezachowania skali na mojej grafice :) Płyta wygląda jakby miała 2 metry głębokości, a chodzi mi jedynie o dodatkowe 30 cm. Poniżej w prawidłowych proporcjach, przy założeniu poziomu wód gruntowych na 80-90 cm. Zresztą na wody gruntowe znamy metody: folie, dreny, rowy....

 

http://i46.tinypic.com/2wnmkr8.jpg

Może być problem bo jak raz dostanie się woda opadowa z obfitej burzy to już koniec izolacji , tu chyba tylko XPS może się nadać .Jest jeszcze problem z brzegami płyty fundamentowej będzie jeszcze bardziej się uginać ,w warstwie brzegowej wewnątrz i na zewnątrz poniżej płyty trzeba będzie wylać opaski betonowe stabilizujące grunt .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

@R&K

Czy po3 postach nie widać jeszcze, że mam lekką obsesje na punkcie liczenia oszczędności? :) Spokojnie. Kominek z płaszczem (kocioł na drewno) i komin to nie sa chyba aż tak zawrotne sumy. Dla małego, 80 góra 90 metrowego domu, ile może to kosztować, 25 tys? Na pewno będę to liczyć. Dla mnie jest to inwestycje, jako że drewno na swoje potrzeby będę miał za darmo. Prądy, gazu, czy oleju nikt mi nie podaruje. Byłem dziś na działce i już dziś, tylko tym co tam leży, dałoby rade wygrzać mały, energooszczędny domek przez rok, może dwa. Jeśli rosnącą tam trzcinę zamieniłbym na brzozę, mógłbym stać się (prawie)samowystarczalny jeśli chodzi o CO i CWU. Oczywiście, nie są to zasoby nieograniczone, więc celuje w EK powiedzmy na poziomie 50kWh. Wszystko to jednak może się zmienić.

 

Jeśli dobrze policzyłem w przypadku projektu z211 akumulaja ciepła dla płyty o grubości 24 cm, byłaby większa niż wszystkich ścian w tym budynku nawet jakby wybudować je z silikatów. Nie mam zamiaru palić w domu dwa razy dziennie, ani nawet raz :) Stąd tak interesuje mnie dodatkowa akumulacja w postaci warstwy jakiegoś taniego, sypkiego materiału pomiędzy betonem a styropianem.

 

http://i46.tinypic.com/242zoe0.jpg

 

http://i46.tinypic.com/4p37a.jpg

 

zdjęcia z dzisiejszego poranka :)

Edytowane przez budowlany szaleniec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@animuss

Wciąż nie rozumem, dlaczego taka konstrukcja płyty jest narażona na większe przeciekanie, niż "standardowa". Zaglądałem dziś w specyfikacje hydrofobizowanych styropianów (bodajże eps150 izolbetu). Nasiąkliwość wodą przy całkowitym zanurzeniu w wodzie na okres 28 dni... 1,1 % Jak coś takiego, może całkowicie przeciec, w wyniku 1 ulewy, choćby nie wiem jakiej? Natomiast uwagi o uginaniu się brzegów płyty biorę jak najbardziej do siebie. Wciąż nikt mi jednak nie napisał, czy ktoś już tak płytę stawiał? Panowie, nie skazujcie mnie na 173 stron tematu do czytania :) A nie chcę się ośmieszać w przyszłości przed konstruktorem, jeśli jest to całkowicie bezsensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bud_szal - zaizolujesz dobrze dom i na kable grzewcze wydasz wraz ze sterownikami max 5 tys - a może znacznie mniej !!! w stosunku do kotlowni, kominow etc napisałeś że mogą kosztować ze 20-25 tys - jestes na starcie do przodu ... i to sporo

 

odwiedz i poczytaj watek dla grzejacych prądem

 

a co do Twojej płyty (pomysłu) - oby nie uginałą się jak u budowlanego laika .... pewnie czytałeś ... ?

 

Kamil - nie ma prostej odpowiedzi - pisałem to 2-3 posty temu - zalezy czy chcesz kożystać z akumulatora jakim jest płyta czy chcesz się od niego odciąć - masz policzone OZC???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie znam przypadku budowlanego laika, jest w postach tutaj czy w osobnym temacie. Obecnie gruntownie studiuje wątek "montaz w warstwie ocieplenia- jak to zrobic dobrze", jestem na 30 stronie dyskusji, zaczynają boleć mnie oczy i wydaje mi się, że po każdej stronie jestem corasz głupszy :) Moja następna kwerenda to twój dziennik budowy. Szczególnie, że dodałeś do niego spis treści, genialna sprawa :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil - nie ma prostej odpowiedzi - pisałem to 2-3 posty temu - zalezy czy chcesz kożystać z akumulatora jakim jest płyta czy chcesz się od niego odciąć - masz policzone OZC???

 

Dzięki. nie robiłem jeszcze OZC - robić to juz na etapie pierwszej wbitej łopaty czy później ?

tak też myślałem, że gdybym jednak nie dał styro pod wylewką to grzeję całą płytę (wolniejsza reakcja na powietrze w domu no ale większa akumulacja), a z drugiej strony jak dam styro to grzeję tylko wylewkę i chyba szybciej zareaguje powietrze w domu? - jeżeli przy podłogówce można w ogóle mówić o szybkiej reakcji ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@animuss

Wciąż nie rozumem, dlaczego taka konstrukcja płyty jest narażona na większe przeciekanie, niż "standardowa". Zaglądałem dziś w specyfikacje hydrofobizowanych styropianów (bodajże eps150 izolbetu). Nasiąkliwość wodą przy całkowitym zanurzeniu w wodzie na okres 28 dni... 1,1 % Jak coś takiego, może całkowicie przeciec, w wyniku 1 ulewy, choćby nie wiem jakiej? Natomiast uwagi o uginaniu się brzegów płyty biorę jak najbardziej do siebie. Wciąż nikt mi jednak nie napisał, czy ktoś już tak płytę stawiał? Panowie, nie skazujcie mnie na 173 stron tematu do czytania :) A nie chcę się ośmieszać w przyszłości przed konstruktorem, jeśli jest to całkowicie bezsensu.

Woda wleje się pomiędzy łączenia płyt i tam zostanie będą pionowe mostki miałeś liczyć a nie mędrkować.

Myślę że nie warto iść tą drogą sama płyta ma sporą bezwładność a sterowanie centralnym przy większej bezwładności to jest problem ,jak chcesz zwiększyć bezwładność i mieć sterowalność to postaw bufor ciepła na 1000 litrów wody albo więcej 1500 -2000 litrów możesz go zaizolować i zakopać pod płytą z nierdzewki będziesz pobierał tyle ciepła ile potrzeba zapanujesz nad nim .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

Zaglądałem tu już do Was wcześniej - widzę wątek pięknie się rozwija ;).

A zaglądałem głównie za namową R&K - i po obejrzeniu jego pięknej roboty z płytą fundamentową (i nie tylko).

 

Wygląda na to, że lada dzień będę miał wreszcie pozwolenie na budowę ! :)

 

Więc potrzebować będę wykonać płytkę pod domek parterowy - piękny prostokącik 10x15m.

 

Ktoś w mazowieckim (Marki i okolice) robił może jakąś płytę ostatnio ? Potrzebowałbym namiary na jakąś hurtownie/skład stali - oraz może na fachowców, którzy mi to przyzwoicie powiążą :) - oraz oczywiście namiary na źródło innych składników czyli na:

 

- piach

- styropian

- beton

- stal

 

i co tam jeszcze przydać się może :)

 

Ponieważ nie specjalnie zależy mi na akumulacyjności, chciałbym pod płytę dać 15cm jakiegoś styropianu - i pod wylewki 10cm.

Ogrzewanie podłogowe wodne...

 

Poratujcie jakimiś podpowiedziami :)

 

Będę dawał znać co i jak - na razie koszę trawę / chwasty - przesadzam roślinki, wycinam drzewka owocowe... - jednym słowem przygotowuję placyk pod budowę :).

 

Pozdrawiam,

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt niby mam (był potrzebny do PnB...) więc Archeton w ramach adaptacji coś tam narysował, ale wygląda to marnie. Jakiś beton B15, sytropianu pod płytę .... konstruktor nie przewidział... jakieś "ścianki fundamentowe" pod ściany i kominy.... - no w niczym to nie przypomina Waszych projektów ... mam to w PDFie, jakby kogoś zaciekawiło, ale naprawdę, nie ma czego oglądać - więc generalnie można stwierdzić, że projektu nie ma :) - liczę po cichu, że płyta nie jest wymagająca, bo ładny prostokąt, domek parterowy, więc obciążenia raczej też nieduże (choć strop w projekcie żelbetonowy... ) Edytowane przez Aleksander_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz w tym domu mieszkać czy oglądać z daleka? Z tego co wiem (nie jestem fachowcem) to do płyty minimum B25 a z reguły B30. Z tego co piszesz to moim skromnym zdaniem masz zwykłe fundamenty z podłogą na gruncie.Ale w tej kwestii muszą wypowiedzieć się fachowcy.. Na pewno się odezwą. Jest tu na forum kolega tbrinkman i kilku innych może oni coś więcej doradzą. U mnie jest 20 cm styro zbrojenie obwodowe i pod ścianami nośnymi oraz zbrojenie rozproszone, beton B30 25cm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mi sie wydaje, Aleksander, ze oni Ci projektowali lawy i beton na gruncie. Plyta nosna i B15... jakos nie bardzo.

 

Jestes z Marki, to mozesz ogladac nasze plyty albo w legionowie (juz scianki, strop i dach na nia sa), albo, bardziej swieza, w Grodzisku.

 

Mozemy Ci pomoc rowniez, jak chcesz sam wykonac i potrzebujesz projekt konstruktorski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Nie no, z całym szacunkiem, ale nie róbcie ze mnie wariata ;). Czytuję ten temat prawie od początku i wiem co to są ławy i jak powinna wyglądać płyta - niestety - ta z linku poniżej nie przypomina mi w niczym tego, co widziałem u Was... nie wiem, może ktoś robił to po raz pierwszy ;) - no ale czekam na Wasze komentarze, bo sam projektuje znacznie mniejsze elementy niż płyty pod dom, więc generalnie na płytach sie nie znam.

 

Podaję link, żeby łatwiej Wam było sobie wyobrazić, o co chodzi z prośbą o komentarz,

 

http://download.fotochannels.com/Alex/dom/k01_fund_A2aleksandria_bona.ps.pdf

 

Ale dzięki za odzew tak czy siak ... - co do projektu albo obejrzenia Waszych dokonań to pewnie - chętnie. Dzięki t.brinkmann za zaproszenie :).

Co do wykonania, to może będę próbować tak pół na pół rzeźbić - coś jak R&K - czyli np. przygotowanie gruntu, wkopanie kanalizy, przepustów na prąd, wodę, gaz, elektrykę, powietrze do kominka itd - plus ubicie piachu ...

 

... ale co samego wiązania zbrojenia, czy zamawiania dobrej stali / prętów - tego wolałbym sam nie organizować - więc na pewno będę szukał jakiejś pomocy :)

 

Pozdrawiam,

A.

Edytowane przez Aleksander_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys HenioK pokazywał tu symulacje - rozklad temperatur dla opaski poziomej - dysponujesz narzedziami ? moglbys pokazac rozklad dla pionowej ??

 

u mnie pozioma jest schowana pod ocieplenie sciany - przykryta czarna gruba folia kubelkowa / bombelkową woda po niej spływa - ziemia podczas zasypywania nic nie uszkadza .... styropian chrni przed zimnem a folia przed wilgocią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://i49.tinypic.com/121u5x5.jpg

Licząc od góry: 1) płyta fundamentowa otulona styro ale bez opaski, 2) z opaską poziomą, 3) z opaską pionową. Liczone w programie therm 7.0 który się do tego średnio nadaje, ale na kompie na którym teraz siedzę nic lepszego nie ma. Wnioski: pod płytą bez opaski temperatura jest prawie 6 stopni niższa niż z opaskami. Praktycznie nie ma ma różnicy którą opaskę wybierzemy, bo w obu wypadkach temperatura pod płytą jest taka sama. Opaska pionowa lepiej sprawuje się jeśli chodzi o pionową cześć izolacji płyty. Opaska pozioma odcina grunt od jego głębszych, cieplejszych warstw, przez co ziemia nad opaską poziomą jest chłodniejsza niż ziemia przylegająca w tym samym miejscu do płyty w wypadku opaski pionowej. Z punkty widzenia fizyki: remis ze wskazaniem na pionową. Z puntu widzenia budownictwa: nie mam pojęcia :)

Edytowane przez budowlany szaleniec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym szaleństwie jest metoda....

 

ale przyglądając się projektowi z postu t.brinkmann'a zauważyć można że opaska pionowa nie jest przedłużeniem izolacji samej płyty

a od strony wilgoci ... drenaż jest odsunięty od płyty bardziej w opasce poziomej

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...