Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Podpowiedzcie jakbyście radzli rozwiązać problem z różnicą poziomów...

http://archon.pl/images/products/m4e200b7abb8fa/256.jpg

 

Płytę wiadomo łatwiej wylać w jednym poziomie...

 

Jak rozumiem, najniżej położonym pomieszczeniem jest garaż? Nie wiem czym jeździsz bądź też masz zamiar jeździć ale większość aut nie przekracza 1,8m więc nie potrzeba Ci sufitu 2,78 wysokości. Zrobisz 2,44 i to zdecydowanie wystarczy. Najprościej zrobić całą podłogę na jednym poziomie 0,00 o ile Tobie to nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A, i oczywiscie trzeba sie zastanawiac na temat izolacji przeciwwysadzinowe, czyli opaske poziomo lub pionowo umieszczone, zeby pod plyta nie bedzie mrozu. (jak sie nie mozesz zdecydowac w jaki sposob to zrobic, to czytaj ostatnie 6-8 stron, i tym bardziej nie bedziesz wiedzial :D:D:D)

Tu jest prosty sposób na zrobienie bez opasek wysokich fundamentów :

http://energiesparbodenplatten.com/Mindestanforderung.jpg

 

http://www.bowatech.de/galerie/0000009b5a0b08016/l009.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściana nośna nie stoi na brzegu albo jest wystawiona-wisi poza brzeg, tylko opiera się tak jak przy tradycyjnych ławach .

http://energiesparbodenplatten.com/TG200VW%20Schema.jpg

http://energiesparbodenplatten.com/TGSV+%20Schema.jpg

http://energiesparbodenplatten.com/TG200VM%20Schema.jpg

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się tu gorąco zrobiło...uuuuuufffff. Chwilę mnie nie było a tu już trzy strony więcej;-)

 

Wracając do wątku o płycie. Za kilka tygodni obok naszej budowy (odległość około 40m) rusza budowa identycznego domu jak nasz. Różnica polegać będzie na tym, że będzie to dom posadowiony na fundamencie tradycyjnym. Nie odczuwam potrzeby "ścigania" się z kimś kto taniej i lepiej wybuduje. Chodzi mi bardziej o to by mieć w miarę szczegółowe kosztorysy takiech samych brył na takim samym gruncie. Dom jest spory więc koszt jest również spory. Mam porównanie na podstawie danych z innego portalu. Tylko,że to jest ten sam dom ale w różnych rejonach Polski i na różnym gruncie. Z mniejszą lub większą dbałością o szczegóły. Jakie będą wyniki...czas pokaże. Na pewno nie będzie to koszt 25tys biorąc pod uwagę powierzchnię zabudowy i porównując ją do domu kolegi 274.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściana nośna nie stoi na brzegu albo jest wystawiona-wisi poza brzeg, tylko opiera się tak jak przy tradycyjnych ławach .

http://energiesparbodenplatten.com/TG200VW%20Schema.jpg

http://energiesparbodenplatten.com/TGSV+%20Schema.jpg

http://energiesparbodenplatten.com/TG200VM%20Schema.jpg

 

no to se szperalesz w internecie :D

 

Za pozno teraz dla mnie, tylko na krotko: Ta wersja gdzie wsadzili zwir zamiast EPS'a jako opaske, wcale nie jest tak korzystna, poniewaz zwir jest drogi i ta zabawa kosztuje, tak szacuje, 2 razy wiecej niz moje opaski. Wasnie w tym pieknosc naszych plyt (naszych w sensie: to co widze np. tu w forum, nie tylko to co ja wykonuje), ze sa funkcjonalne, a jednak stosunkowo proste w wykonaniu i za korzystne ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem, najniżej położonym pomieszczeniem jest garaż? Nie wiem czym jeździsz bądź też masz zamiar jeździć ale większość aut nie przekracza 1,8m więc nie potrzeba Ci sufitu 2,78 wysokości. Zrobisz 2,44 i to zdecydowanie wystarczy. Najprościej zrobić całą podłogę na jednym poziomie 0,00 o ile Tobie to nie przeszkadza.

 

Cześć,

2,44 to jest wyjściowo.. jak zrobie na równo to ok 2,05 - tez powinno wystarczyc...

 

zrobie chyba tak, jak pisał animuss- podniose poziom pietra zeby byl na rowno z reszta domu... obawiam sie tylko tego ze schody wyjda dosyc stromo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

2,44 to jest wyjściowo.. jak zrobie na równo to ok 2,05 - tez powinno wystarczyc...

 

zrobie chyba tak, jak pisał animuss- podniose poziom pietra zeby byl na rowno z reszta domu... obawiam sie tylko tego ze schody wyjda dosyc stromo..

Garaż 2,20 nie schodź niżej .

Co mogę powiedzieć to schody się nie zmienią bo nie ruszasz tej części ,do której prowadzą .Schody wejdą głębiej w garaż -większy skos .

Mogę jeszcze podpowiedzieć ze poddasze na 2,50 to troszkę za nisko zwłaszcza latem będzie dyskomfort ,dał bym 2 ,70 wyżej przykręć jętki .

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to se szperalesz w internecie :D

 

Za pozno teraz dla mnie, Wasnie w tym pieknosc naszych plyt (naszych w sensie: to co widze np. tu w forum, nie tylko to co ja wykonuje), ze sa funkcjonalne, a jednak stosunkowo proste w wykonaniu i za korzystne ceny.

Zastanawia mnie jeszcze co Cie skłoniło do przyjazdu -powrotu do Polski , w Niemczech miał byś korzystniejsze ceny za wykonanie twoich płyt ,czyżby rynek na płyty już się tam skończył lub robią to taniej niż u nas ? ,po co łupić biednych Polaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Garaż 2,20 nie schodź niżej .

Co mogę powiedzieć to schody się nie zmienią bo nie ruszasz tej części ,do której prowadzą .Schody wejdą głębiej w garaż -większy skos .

Mogę jeszcze podpowiedzieć ze poddasze na 2,50 to troszkę za nisko zwłaszcza latem będzie dyskomfort ,dał bym 2 ,70 wyżej przykręć jętki .

 

czyli jesli podnioslbym garaz do jednego poziomu z reszta domu, i pietro zrownal w jednym poziomie to byloby chyba ok.

co do tego ze 2,5 to nisko - jest tam wysoka scianka kolankowa - mysle ze duzego dyskomfortu byc nie powinno...(chociaz podniesc o jeden pustak to tez nie problem - a bedzie juz 2,7)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby ustrzec nas przed jakże "interesująca" dyskusją pochodzenia etnicznego niektórych z nas, pytanie:

Co myślicie Panowie o hydrofobizownym EPS'ie 300. Zauważyłem, że przyjęła się niepisana tradycja budowania albo z hydrofobowego EPS 200, albo z XPS. Materiał ten dobrze wstrzeliwuje się pomiędzy te dwa produkty, czyli pomiędzy postrzegany jako minimum EPS 200 Aqua a określany jako ideał XPS. Czemu więć nie coś pośrodku? Hydrofobizowny EPS 300 kosztuje 100 zł mniej na m3 niż XPS, a więc dla mnie i dla wielu z nas byłaby to duża oszczędność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie da sie porownac płyty Artura do nawet 99,90% ław robionych w Polsce

nikt nie daje 20 cm izolacji na podłoge przy ławach !

a przy płycie tak

 

Własnie przeliczałem kilka płyt z 10 cm xps i tak się zastanawiałem kto miał taki "dobry pomysł", a z drugiej strony 20cm a nawet 25 cm styro przy ławach przeliczałem wielokrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

2,44 to jest wyjściowo.. jak zrobie na równo to ok 2,05 - tez powinno wystarczyc...

 

zrobie chyba tak, jak pisał animuss- podniose poziom pietra zeby byl na rowno z reszta domu... obawiam sie tylko tego ze schody wyjda dosyc stromo..

 

Faktycznie "byka" strzeliłem, 2,44 to wysokość kondygnacji a nie poziom. Pytałeś swojego Kierownika co zrobić? Może Architekt adaptujący ma jakiś pomysł? W Twoim projekcie kazda kondygnacja ma inną wysokość - to jakaś masakra. Może faktycznie najlepszym sposobem będzie zmniejszenie wysokości kondygnacji nad garażem ale na ten temat to niech się lepiej wypowie już jakiś fachowiec u Ciebie na miejscu widząc cały projekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie "byka" strzeliłem, 2,44 to wysokość kondygnacji a nie poziom. Pytałeś swojego Kierownika co zrobić? Może Architekt adaptujący ma jakiś pomysł? W Twoim projekcie kazda kondygnacja ma inną wysokość - to jakaś masakra. Może faktycznie najlepszym sposobem będzie zmniejszenie wysokości kondygnacji nad garażem ale na ten temat to niech się lepiej wypowie już jakiś fachowiec u Ciebie na miejscu widząc cały projekt.

 

to jest dziwne wlasnie z tymi poziomami - z drugiej strony widzialem domek na zywo w ostatni weekend - zrobiony wg projektu i wygląda ok...

problem ze robiony na lawach - więc zrobienie różnicy poziomów nie było problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby ustrzec nas przed jakże "interesująca" dyskusją pochodzenia etnicznego niektórych z nas, pytanie:

Co myślicie Panowie o hydrofobizownym EPS'ie 300. Zauważyłem, że przyjęła się niepisana tradycja budowania albo z hydrofobowego EPS 200, albo z XPS. Materiał ten dobrze wstrzeliwuje się pomiędzy te dwa produkty, czyli pomiędzy postrzegany jako minimum EPS 200 Aqua a określany jako ideał XPS. Czemu więć nie coś pośrodku? Hydrofobizowny EPS 300 kosztuje 100 zł mniej na m3 niż XPS, a więc dla mnie i dla wielu z nas byłaby to duża oszczędność.

 

biorac pod uwage, ze jestem twardym zwolennikiem twardego XPS'a, moze jestem troche nie obiektywny. Generalnie przypuszczam ze ten EPS300 byloby ok, ale nie jestem przekonany czy roznica w cenie jest taka duza, ze warto ryzykowyc. Aby osiagac takie wytrzymalosci na sciskanie, ten EPS jest "zageszczony", czyli najprawdopodobnie parametry Lambda sa gorzsze. Jest tez cos takiego jak Peripor firmy BASF, to rowniez EPS, ale twardy i wodoodporny, tylko chyba kosztuje tyle samo co XPS, czyli nie oplaca sie.

XPS kosztuje ok. 380zl/m³ netto, EPS 150 ok. 280. Czyli na 150m² x 0,2 x 100 = 3000 zl roznica. Wiekszosc plyt ktorych budujemy maja 10cm izolacje pod spodem, wtedy roznica bylaby 1500 zl.

Jak sie oglada te materialy, i porowniuje sie XPS i EPS, to po prostu ten XPS robi calkiem inna wrazenia, jest to struktura jednolita, a nie male kuleczki, czyli wole troche wiecej zaplacic. Oszczedzac mozna gdzies indziej, ale moim zdaniem nie pod fundamentem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też to ciekawi. Zwłaszcza jak sobie ocieple ławy po obu stronach - to taka "strate" lub "oszczędność" to chyba będzie można nazwać pomijalną...??

 

Jesli ocieplisz sciany fundamentowe z obu stron, to chyba plyta fundamentowa wychodzi Ci taniej. A wtedy jak dla mnie juz nie ma co sie zastanawiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też to ciekawi. Zwłaszcza jak sobie ocieple ławy po obu stronach - to taka "strate" lub "oszczędność" to chyba będzie można nazwać pomijalną...??

Nie ma potrzeby ocieplać ścian fundamentowych od wewnątrz. Niewiele to daje. Ocieplenie od zewnątrz jest wystarczająco skuteczne. Analizując przez te trzy lata, jak zacząłem się tym interesować skuteczność różnych rozwiązań doszedłem (wspomagany oczywiście przez forumowiczów) do wniosku że tradycyjne ławy ocieplone tylko z zewnątrz są dobrze izolującym wyborem. Zaskakujące to byłó bo niby do gruntu ciepło ucieka itd ale tak nie jest.

Co do zasadności stosowania grubej izolacji pod płytą to jest to pytanie jak najbardziej na miejscu. Podłogi na gruncie które z punktu widzenia transportu ciepła takim samym jak płyta rozwiązaniem są zwykle ocieplane 10 cm EPS jednak są one oddzielone od strefy brzegowej czyli kierunku uciekania ciepła ocieploną ścianą fundamentową. Przez podłogę ciepła ucieka niezwykle mało pomijając jednak strefy brzegowe. Tam izolacja pod płytą powinna być grubsza lub też powinno się zastosować opaski takie jak przy wysadzinach, by zatrzymać ucieczkę ciepła.

 

Podsumowując, akurat jeżeli chodzi o energooszczędność to oba rozwiązania są moim zdaniem równoważne.

Edytowane przez perm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...