Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

coz... plyty z dylatacja mozna zrobic, owszem, koństruktor ma racje, trzeba unikac problem z osiadaniem, ale sa sposoby. Pytaj moze projektanta.

 

Jednak uwazam, ze ta akumulacja jest troche overestimated (nie mam pojecia jak to po polsku :D) i ma rowniez swoje wady, czyli, aby unikac caly zestaw klopotow, moze "tradycyjna" wylewka z styropianem jest tu najprostsza rozwiazanie.

 

A tak na marginesie, aby dac amunicje "inzynierom" ktorzy bronia EPS pod plyta: My od zaraz juz WSZYSTKIE elementy termoizolacyjne, czyli rowniez pionowe przy brzegach i scianki przeciwwysadzinowe, robimy z STYRODUR BASF 3035 :p

 

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety. 580 zł m3 netto. Firma Astra" a szkło nazywa sie "Penotek". Dwukrotnie drożej od niemieckiej konkurencji. Może dlatego że ich granulat ma kształt kulek?

 

Jeszcze nie znalazlem oferte 260,- brutto, ale i tak wydaje mi sie, patrzac na potrzebne ilosci aby osiagnac podobne efekty jak z XPS, ze ten material w tej chwili nie wychodzi taniej. Geowloknina w takich ilosciach to tez nie taka tania zabawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takiej tezie , to zapytam cię po co ci beton skoro masz stal?

A tak na poważnie płyta nie jest tylko ściskana ale także rozciągana.

 

Sorki że wygrzebuję ale co masz na myśli pisząc takie bzdury? co ma rozciąganie betonu do płyty żelbetowej? W miejscach gdzie masz rozciąganie w płycie dajesz stal... taka jest idea żelbetu, także i płyt fundamentowych. W elementach żelbetowych wytrzymałości betonu na rozciąganie nie uwzględnia się. Najważniejsza jest tu wytrzymałość na ściskanie betonu i granica plastyczności stali. Dlatego płyty albo są zbrojone górą i dołem, albo zakłada się zbrojenie według naprężeń występujących w płycie (np. zbrojenie przęsłowe i podporowe).

Napisałeś "przy takiej tezie, to po co ci beton skoro masz stal" a właśnie po to, żeby stal mogła spełnić swoje zadanie, potrzeba betonu i na odwrót. (żelbet)

Tak więc jeżeli się mylę popraw mnie ! i nie wprawadzaj ludzi w błąd własnymi pustymi przemyśleniami bo zaśmiecasz forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki że wygrzebuję ale co masz na myśli pisząc takie bzdury? co ma rozciąganie betonu do płyty żelbetowej? W miejscach gdzie masz rozciąganie w płycie dajesz stal... taka jest idea żelbetu, także i płyt fundamentowych. W elementach żelbetowych wytrzymałości betonu na rozciąganie nie uwzględnia się. Najważniejsza jest tu wytrzymałość na ściskanie betonu i granica plastyczności stali. Dlatego płyty albo są zbrojone górą i dołem, albo zakłada się zbrojenie według naprężeń występujących w płycie (np. zbrojenie przęsłowe i podporowe).

Napisałeś "przy takiej tezie, to po co ci beton skoro masz stal" a właśnie po to, żeby stal mogła spełnić swoje zadanie, potrzeba betonu i na odwrót. (żelbet)

Tak więc jeżeli się mylę popraw mnie ! i nie wprawadzaj ludzi w błąd własnymi pustymi przemyśleniami bo zaśmiecasz forum.

Zanim sie rozpędzisz i zaczniesz gryźć to przeczytaj ze zrozumieniem o co komuś chodzi. Rozciąganie betonu jest zjawiskiem które trzeba wyeliminować i stąd zbrojenie. Firewall doskonale o tym wie jak i wiekszość tu piszących. Nie o to mu chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przyjdzie fala powodziowa, to może Ci tam coś podciec, ale nie sądzę, ze będzie Cię to wtedy specjalnie martwiło :)

Płyta żelbetowa leży na poziomie gruntu, albo wrecz nad nim, pod tym jest jeszcze 20cm styropianu, poniżej grunt, któy też wodę podciąg aw ograniczonym stopniu... Więc raczej nie ma takiej możliwości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A orientuje się ktoś może jak grubość płyty wpływa na jej wytrzymałość?

 

Bo konstruktor zaprojektował mi płytę o grubości 35 cm ( zbrojenie fi 12 co 25 cm). Jak dla mnie, to trochę gruba ta płyta. Myślicie, że mógłbym ją sobie zmniejszyć do 25 cm?

 

Tylko proszę nie pisać, że konstruktor zaprojektował i wie najlepiej i takie tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A orientuje się ktoś może jak grubość płyty wpływa na jej wytrzymałość?

 

Bo konstruktor zaprojektował mi płytę o grubości 35 cm ( zbrojenie fi 12 co 25 cm). Jak dla mnie, to trochę gruba ta płyta. Myślicie, że mógłbym ją sobie zmniejszyć do 25 cm?

 

Tylko proszę nie pisać, że konstruktor zaprojektował i wie najlepiej i takie tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A orientuje się ktoś może jak grubość płyty wpływa na jej wytrzymałość?

 

Bo konstruktor zaprojektował mi płytę o grubości 35 cm ( zbrojenie fi 12 co 25 cm). Jak dla mnie, to trochę gruba ta płyta. Myślicie, że mógłbym ją sobie zmniejszyć do 25 cm?

 

Tylko proszę nie pisać, że konstruktor zaprojektował i wie najlepiej i takie tam.

 

Generalnie plyta oscyluje w granicach 20-30 cm betonu i odpowiedniej ilosci stali. Jesli bedziesz negocjowal z konstruktorem jej grubosc to na pewno odbedzie sie to kosztem stali. Jedni przeginaja z gruboscia plyty a inni z iloscia stali, ale tutaj bym oszczednosci nie szukal, a juz na pewno samemu nic nie zmienial, bo bedziesz potem w tym domu mieszkal :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem - chcesz aby ktoś poprawiał konstruktora który zna warunki w twoim rejonie, wie jaki dom chcesz postawić i z jakich materiałów. Proszę nie żartuj. Jeśli uważasz że jest źle to albo porozmawiaj z tym konstruktorem albo zgłoś się do innego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dawno mnie tu nie bylo. Płyta fundamentowa to niezle rozwiazanie ale wykonana wedlug moich wczesniejszych schematow tak aby nic nie mialo dostepu do ocieplenia. Fundament lawowy stosowany od zawsze to jednak pewnosc i stabilnosc budynku, ktory stoi bezposrednio na gruncie bez przekladek styropianowych ktory jednak nie jest niezniszczalny jak beton. Przedstawiam zatem prosty sposob zminimalizowania mostka cieplnego bez zbednych kosztow, wystarczy podniesc podloge wyzej ponad betonowa sciane fundamentowa dzieki czemu bloczki gazobetonowe ponizej podlogi zminimalizuja straty energii cieplnej z racji mniejszej przewodnosci cieplnej, im podloga wyzej tym powinno byc cieplej.:D

FUNDAMENT.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A orientuje się ktoś może jak grubość płyty wpływa na jej wytrzymałość?

 

Bo konstruktor zaprojektował mi płytę o grubości 35 cm ( zbrojenie fi 12 co 25 cm). Jak dla mnie, to trochę gruba ta płyta. Myślicie, że mógłbym ją sobie zmniejszyć do 25 cm?

 

Tylko proszę nie pisać, że konstruktor zaprojektował i wie najlepiej i takie tam.

moja płyta ma 25cm grubości. Zbrojenie siatką z fi8 i obwodowe figury z fi12. Jest posadowiona na nasypowym gruncie. Z całą pewnością wysadzinowym. Na niej stoją bardzo ciężkie bo betonowe zewnętrzne ściany.

Nie chcę Ci nic sugerować, bo zależy to od wielu czynników których nie znamy. Od konstrukcji budynku, dachu itd. Jednak 35 cm to sporo i myślę, że można by spróbować u kogoś innego zasięgnąć porady. Chodzi mi o konstruktora. Oni jednak też się mylą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja płyta ma 25cm grubości. Zbrojenie siatką z fi8 i obwodowe figury z fi12. Jest posadowiona na nasypowym gruncie. Z całą pewnością wysadzinowym. Na niej stoją bardzo ciężkie bo betonowe zewnętrzne ściany.

Nie chcę Ci nic sugerować, bo zależy to od wielu czynników których nie znamy. Od konstrukcji budynku, dachu itd. Jednak 35 cm to sporo i myślę, że można by spróbować u kogoś innego zasięgnąć porady. Chodzi mi o konstruktora. Oni jednak też się mylą :)

 

Strasznie gruba ta plyta proponuje wykonac cos w ten desen, czyli pogrubienia pod sianami nosnymi i XPS a resztea eps200. W takim przypadku 30cm pod sciany konstrukcyjne i 20 podloga a pod wszystko chudziak.

plyta.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje wykonac cos w ten desen, .

To nie on ma tak wykonać tylko ktoś musi mu tak zaprojektować, podpisać się pod tym i wziąć odpowiedzialność za to. Chyba że ty to bierzesz na swoje bary. Zgadzam się z vegą że płyty z reguły mają 20-25 cm grubości z betonem minimum B25 ale to tylko tyle i nic więcej, nie nam osądzać jak ma wyglądać jego płyta. Od tego jest konstruktor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi,

 

Właśnie chyba poszukam jakiegoś innego konstruktora i się poradzę, bo płyta ma powierzchnię 150 m2, więc pomniejszając ją o 10 cm zaoszczędzę 15 m3 betonu, a projektant nie powinien tyle skasować :)

 

Niby mam mokre tereny (badań gruntu nie robiłem, ale i tak planuje wymienic około 50 cm gruntu i utwardzic), ale dom jest parterowy, więc te 35 cm to chyba trochę przesada jednak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Niby mam mokre tereny (badań gruntu nie robiłem)

Trochę się dziwię konstruktorowi że bez tych badań się podjął projektu ale pewnie z tego względu masz projekt taki a nie inny. On po prostu się zabezpieczył. Badanie gruntu to 5 stówek a 15m3 betonu to dobre 4 tysiące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...