Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Aaa. więc już pozostały Ci tylko argumenty natury estetycznej :) Bo ten o podsypcje która "zostanie rozmyta badz poprzez obciazenie bądż zmienne warunki amosferyczne" już padł :)

Co do estetyki, to wyobraż sobie, że gusta są różne, a wykonanie delikatnej, o małym stopniu nachylenia skarpy, wykorzystując np wymieniony grunt nie musi być ani drogie, ani nieestetyczne (szczególnie w przypadku parterówki)

No dobra, ale przyjrzyjmy się "Twojemu" wynalazkowi.

Powiedz mi po pierwsze, gdzie Ty tu widzusz oszczędności, skoro trzeba kopać rowy do głębokości przemarzania, lać beton na ostrogi ?

W dodatku proponujesz 5cm (!) styropianu, jako izolacje od gruntu ??

Ty jesteś "ekspertem w dziedzinie nowoczesnego budownictwa pasywnego" ???

PRzecież można spaść z krzesła, czytając Twoje pomysły :)

 

Może spójż na ten schemat i policz sobie, ile nad poziom gruntu wyniesiony jest tu poziom "0" ? :) Przypomnę Ci, że twierdziłeś, że musi on być 50-60 cm powyżej poziomu gruntu...

Juz zupełnie pomijam fakt, że płytę często wybiera się chcąc wykorzystać jej akumulacyjność. Oczywiście "Twój" pomysł obcina i tę zaletę...

 

ZAczynam się bać, co znów wygrzebiesz w internecie...

 

Rysunek jest pogladowy. Na chudziaka z ostrogami wtedy idzie 20cm ocieplenia na to plyta 20cm i 5 cm ocieplenia i ogrzewanie podlogowe. Chodzi o to ze tak powinna byc prawidlowo wykonana plyta wyniesiona nad poziom 50cm. Jak widac do ocieplenia w takim projekcie nie moga dostac sie niepozadane organizmy zywe, ocieplenie jest calkowicie zabezpieczone siatka z tynkiem. Nasyp nie ulegnie rozmyciu itp itt. Ogrzewanie w plycie wymysl projektantow tnacych koszty i przyspieszajacych budowe, ale czy to jest dobre rozwiazanie? jest zjawisko rozszerzalnosci cieplnej, teoretycznie sciany w takim budynku powinny pekac. Różne pomieszczenia wymagaja roznej temperatury. Mniejsza bezwladnosc itp itt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Rysunek jest pogladowy. Na chudziaka z ostrogami wtedy idzie 20cm ocieplenia na to plyta 20cm i 5 cm ocieplenia i ogrzewanie podlogowe. Chodzi o to ze tak powinna byc prawidlowo wykonana plyta wyniesiona nad poziom 50cm. Jak widac do ocieplenia w takim projekcie nie moga dostac sie niepozadane organizmy zywe, ocieplenie jest calkowicie zabezpieczone siatka z tynkiem. Nasyp nie ulegnie rozmyciu itp itt. Ogrzewanie w plycie wymysl projektantow tnacych koszty i przyspieszajacych budowe, ale czy to jest dobre rozwiazanie? jest zjawisko rozszerzalnosci cieplnej, teoretycznie sciany w takim budynku powinny pekac. Różne pomieszczenia wymagaja roznej temperatury. Mniejsza bezwladnosc itp itt

 

Twoim problemem jest to co wytłuściłem.

Teoretyzujesz.

Wytłumacz, proszę w jaki sposób funkcjonują domy na płytach Legalett, które są płytami grzewczymi ?

Wiele niedobrego można powiedzieć o tym systemie, ale raczej nie to ,że pękają na tych płytach ściany.

O ile rozszerzy się płyta l=15m, którą położona bezpośrednio nad nią podłogówka ogrzeje o ~ 8-10C ? Policz sobie, sprawdź zagrożenie :)

Zdajesz robie sprawę, ze dużo większym zagrożeniem dla ścian (1W) tej długości jest padające na takią ścianę światło słoneczne ?

Twojego "rozmywania nasypu" nawet już litościcie ne skomentuje :)

No i kolejne pytanie - jeśłi pomiedzy płytę, a chudziaka dasz 20 cm styropianu to dlaczego Twoim zdaniem jest on lepiej zabezpieczony przez "niepożadanymi organizmami żywimi", skoro to takie samo rozwiązanie, ja w przypadku rozwiązania, które tu podałem http://forum.muratordom.pl/showthread.php?15342-p%C5%82yta-fundamentowa&p=5560897&viewfull=1#post5560897

W tym momencie cała różnica pomiędzy tymi rozwiązaniami sprowadza się do ostróg, (które są tam potrzebne, jak umarłemu kadzidło) i dodatkowej warstwy styropianu, który odcina akumulacyjność...

Obydwa "dodatki" powiekszają koszt inwestycji...

 

Nie odpowiedzialeś też (u Ciebie to norma) jak ma się to do "oszczędnego budowania" ?

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoim problemem jest to co wytłuściłem.

Teoretyzujesz.

Wytłumacz, proszę w jaki sposób funkcjonują domy na płytach Legalett, które są płytami grzewczymi ?

Wiele niedobrego można powiedzieć o tym systemie, ale raczej nie to ,że pękają na tych płytach ściany.

O ile rozszerzy się płyta l=15m, którą położona bezpośrednio nad nią podłogówka ogrzeje o ~ 8-10C ? Policz sobie, sprawdź zagrożenie :)

Zdajesz robie sprawę, ze dużo większym zagrożeniem dla ścian (1W) tej długości jest padające na takią ścianę światło słoneczne ?

Twojego "rozmywania nasypu" nawet już litościcie ne skomentuje :)

No i kolejne pytanie - jeśłi pomiedzy płytę, a chudziaka dasz 20 cm styropianu to dlaczego Twoim zdaniem jest on lepiej zabezpieczony przez "niepożadanymi organizmami żywimi", skoro to takie samo rozwiązanie, ja w przypadku rozwiązania, które tu podałem http://forum.muratordom.pl/showthread.php?15342-p%C5%82yta-fundamentowa&p=5560897&viewfull=1#post5560897

W tym momencie cała różnica pomiędzy tymi rozwiązaniami sprowadza się do ostróg, (które są tam potrzebne, jak umarłemu kadzidło) i dodatkowej warstwy styropianu, który odcina akumulacyjność...

Obydwa "dodatki" powiekszają koszt inwestycji...

 

Nie odpowiedzialeś też (u Ciebie to norma) jak ma się to do "oszczędnego budowania" ?

 

Mozna dyskutowac nad tym czy to sa zbedne dodatki, nie chce mi sie tlumaczyc wszystkich zagadnien bo moze jak bedziesz sie staral sam dojdziesz do odpowiednich wnioskow po paru latach studiow... Jak na zwir mozna ukladac ocieplenie bez chudziaka, dlaczego wylewajac zwykla podloge wylewa sie zawsze chudziaka i na to dopiero ocieplenie i wylewka? dlatego zeby do ocieplenia nic nie mialo dostepu, dlaczego sie powinienes domyslic chyba. Pod plyte tez trzeba wylac chudy beton. Dlaczego poziom 0 50cm nad poziom terenu a nie rowno z poziomem terenu? Na fundamentach nie mozna oszczedzac.

Edytowane przez WVIP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - o kilku latach studiowania mi nie pisz, bo w przeciwieństwie do Ciebie mam takie doswiadczenia.

Po drugie - nie neguję chudego betonu pod ociepleniem (choć to nei jest mus), może nie zauważyleś, ale on znajduje się w rozwiązaniu, które przytoczyłem: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?15342-p%C5%82yta-fundamentowa&p=5560897&viewfull=1#post5560897

 

Ja się tylko pytam, po co Twoje wydziwianie z ostrogami, kopaniem pod nie rowów, wylewaniem betonu, skoro ostateczniy efekt jest taki, jak na przytoczonym przeze mnie przykładzie, czyli ocieplenie zabezpieczone od dołu chdziakiem, a a boku (tylko) siatką.

 

W wiekszości projektów płyt, poziom 0 znajduje się 20-40cm nad poziomem gruntu i to wystarcza.

 

Twierdzisz, że chudziak pod podłogę na gruncie wylewa się po to, by nic (rozumiem - "organizmy żywe") nie miało dostępu do izolacji ?? :)

A co moze się tam przedostać, skoro wokół wylewane są głębokie na 1-1.2m ławy, po czym zasypywane jest to pospółką/piaskiem ? ?

 

Ty nie dostrzegasz absurdów w swoich postach ?

Zaczeło się, od "nie da się wykonać płyty 50cm nad gruntem", poprzez "obciązenia rozmywające podsypkę" do "ścian, które teoretycznie powinny pękać na płycie grzewczej". Dużo lat studiów zajęło Ci dojście do takich teorii ? :)

W tych pary postach zawarłeś tyle brednii, że już nawet nikt na nie reaguje.

Kończ Waść, wstydu oszczędź...

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna dyskutowac nad tym czy to sa zbedne dodatki, nie chce mi sie tlumaczyc wszystkich zagadnien bo moze jak bedziesz sie staral sam dojdziesz do odpowiednich wnioskow po paru latach studiow... Jak na zwir mozna ukladac ocieplenie bez chudziaka, dlaczego wylewajac zwykla podloge wylewa sie zawsze chudziaka i na to dopiero ocieplenie i wylewka? dlatego zeby do ocieplenia nic nie mialo dostepu, dlaczego sie powinienes domyslic chyba. Pod plyte tez trzeba wylac chudy beton. Dlaczego poziom 0 50cm nad poziom terenu a nie rowno z poziomem terenu? Na fundamentach nie mozna oszczedzac.

 

stek bzdur,albo psycholog pisze doktorat z prowokacją w tytule,albo czas na terapię,niech ten temat będzie dalej wolny od oszołomstwa,nie komentuję dalej Twoich wynalazków i to samo polecam innym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też podejrzewałem, że mój konstruktor trochę zaszalał.

 

A czy mógłbym prosi o jakiś namiar, bo widzę w stopce, że kolega również projektuje płyty.

A chyba lepiej wyjdę na tym jak przeprojektuje tą swoja płytę niż walic dla bezpieczeństwa tyle betonu.

 

namiary masz na priv :)

Tez jestem przekonany ze inny projekt i analiza geotechniczna by oszczedzal duzo pieniedzy.

 

Pozdrawiam

 

Thomas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładnie wykonana płyta

- pytanie tylko po co kołkowany był steropian w warstwach pionowych - pod cieżarem betonu łądnie by sie ułożył

- podłogówka - czy przewidzane zostały scianki działowe i strewy nieuzytkowe ? np wneki na szafe czy wanne w łazience

- przy przed zalewaniem dodatkowo były wzmocnione boki - bo takie zabezpieczenie jak na fotkach - troche za słaba

 

na duzy plus - wykonanie drenazu i odpływów do rynien razem z płytą - pisałem o tym kiedyś że gdybym 2x robił to wykonałbym to od razu - bo kopanie później wokół domu rowów pod rynny to niepotrzebna dodatkowa praca

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

To nie humus z kamieniami tylko pospółka a miejscami mieszanka kamienna 0-31.

Co do kołkowania styropianu to tylko kwestia warunków pogodowych(wiatrowych).

Podłogówka jest oczywiście podzielona na 12 stref grzewczych.

Co do wzmocnień boków płyty nie są wymagane te widoczne na zdjeciu były tylko dla czepialskich. Element brzegowy płyty zrobiony był w postaci litery L, który sam pod cieżarem betonu się utrzymywał.

 

Płyta wykonana następująco:

 

od dołu:

- pierwsza warstwa hydrostyr 200 10cm;

- folia paroizolacyjna

- druga warstwa eps 200 5cm

- trzecia warstwa eps 200 10cm

zbrojenie:

- siatka dołem fi 8.5 oczko 15cm(tutaj rury ogrzewania podlogowego)

- siatka górą fi 8.5 oczko 15cm

- belki pod scianami nośnymi 4xfi12 strzemiona co 15 cm co drugie wpuszczone w płytę

beton b25 25cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...