Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

proszę bardzo kartę katalogową:

silver fundament:

http://www.termoorganika.com.pl/pliki/produkty_pdf/fundament/SILVER%20fundament.pdf

gold:

http://www.termoorganika.com.pl/pliki/produkty_pdf/fundament/GOLD%20fundament.pdf

i tam jest napisane że to robione na bazie periporu - czyli że jak na bazie to co? mieszają z czymś? bo skoro izodom też peripor to coś gdzieś jest nie tak, i skoro to to samo by było to cenowo wychodzi że ktoś gdzieś nieźle kombinuje/zarabia bo albo to nie jest całkiem z periporu płyta silver albo izodom i inni producenci mają niezłą przebitkę..

i nigdzie nie napisałem że to jest eps200 więc skąd taki wniosek skoro karty katalogowej nie widziałeś?

prosiłbym o zerknięcie w kartę i wyjaśnienie moich wątpliwości bo właśnie z takich różnic po parę tysięcy składają się nieplanowane koszty budowy.. dla mnie te 3 czy 4 tysiące to wcale nie mało

Edytowane przez _artur_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

proszę bardzo kartę katalogową:

silver fundament:

http://www.termoorganika.com.pl/pliki/produkty_pdf/fundament/SILVER fundament.pdf

gold:

http://www.termoorganika.com.pl/pliki/produkty_pdf/fundament/GOLD fundament.pdf

i tam jest napisane że to robione na bazie periporu - czyli że jak na bazie to co? mieszają z czymś? bo skoro izodom też peripor to coś gdzieś jest nie tak, i skoro to to samo by było to cenowo wychodzi że ktoś gdzieś nieźle kombinuje/zarabia bo albo to nie jest całkiem z periporu płyta silver albo izodom i inni producenci mają niezłą przebitkę..

i nigdzie nie napisałem że to jest eps200 więc skąd taki wniosek skoro karty katalogowej nie widziałeś?

prosiłbym o zerknięcie w kartę i wyjaśnienie moich wątpliwości bo właśnie z takich różnic po parę tysięcy składają się nieplanowane koszty budowy.. dla mnie te 3 czy 4 tysiące to wcale nie mało

Nikt twoich wątpliwoście raczej nie wyjaśni bo skąd ktoś mógłby mieć taką wiedzę. Peripor to uszlachetniony EPS. Uszlachetniony jakimiś dodatkami. Te dodatki byc może pozwalaja na wyprodukowanie periporu z każdego styro tylko przez ich dodanie, być może nie. Nie wiadomo jaki ma byc procentowy udział tych domieszek. Może też peripor to półfabrykat z ktorego można w dowolnym zakładzie zrobić taki unowocześniony EPS. Termoorganika nie podaje ze robi peripor tylko EPS "na bazie" Być może jest to to samo a chodzi tylko o opłaty licencyjne za uzycie nazwy, byc może nie. Dla ciebie jednak nie ma to znaczenia. Popatrz na parametry. Jest to niewątpliwie EPS więc największą wątpliwość budzi jego nasiąkliwość. Pojedyńcza komórka EPS ma ja na względnie niskim poziomie ale konglomerat komórek już nie bo chłonie wodę do przestrzeni między nimi. Producent nie kłamie mówiąc o hydroskopijności samego EPS, nie podaje jednak tego paparetru dla końcowego wyrobu jakm jest blok EPS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

t.brinkmann Kilka tygodni temu napisałem PW, jeśli miałbyś chwilę proszę odpowiedz (chciałbym zobaczyć realizację płyty najlepiej w woj. świętokrzyskim w 2013 r. jeśli będziesz wykonywał). Pozdrawiam

 

wlasnie wracalem do domu, sprawdze i szukam tego PW, moze przeoczylem :).

 

@ artstarz na temat EPS/Peripor: "na bazie"Peripor, nie mam pojecia co to jest, ale ten "gold" ma parametry jak EPS 200, natomiast Peripor (nazwa wlasna firmy BASF) stosowany przez firmy IZODOM ma wyzsze parametry, o ile pamietam (i na wytrzymalosc na sciskanie i nasiakliwosc), ale nadal nie mam karte techniczniej. Moze pytaj IZODOM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na PW pisalem a potem na maila i tez nic:)

 

przeciez to nie prawda. Tlumaczylem Panu ze takie rozwiazanie z piwnica nie pod caloscia sa niekorzystne z punktu widzenia naszej technologii i maja "wade w cenie", jesli dobrze pamietam to chyba nawet rozmawialismy przez telefon.

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Już wiem na pewno, że w przyszłym roku będzie u mnie wykonana płyta fundamentowa (wczoraj nawet dostaliśmy pozwolenie na budowę). W związku z tym kilka moich pytań.

 

1. Przypuszczam, że nikt nie bawił się w układanie XPS w trzech warstwach? Mamy 25 cm izolacji w projekcie, zauważyłem ostatnio, że im cieńsza płyta styroduru, tym mniejszą ma lambdę, w związku z czym opór cieplny płyty 25 cm będzie różny w zależności od tego jakie grubości warstw XPS zastosujemy (tzn. lepiej dać 5+5+10 cm niż 10+15).

2. Druga sprawa - mamy gliniaste podłoże, w związku z czym będzie sporo grudntu do wymiany. Nie wiem jak to obliczyć ile tego tłucznia i piasku kupić. Wiadomo, że masa=gęstość/objętość, ale jak ma się do tego zagęszczanie?

3. Czy płyty XPS, które będą służyły jako cokół same z siebie na pewno przykleją się płyty po zalaniu betonem?

4. Jaki XPS polecacie pod płytę? myślałem o 3035 CS BASF, ale może jest coś tańszego o podobnych parametrach?

5. Myślę o ułożeniu rurki od podłogówki jakieś 30-40 cm pod płytą, żeby w lecie ewentualnie skierować tam nadmiar energii z kolektora słonecznego (o ile w ogóle będzie taki kolektor w naszym domu) i podgrzać grunt chociaż o kilka stopni (rurka nie bezpośrednio pod izolację, żeby wysoka temperatura jej uszkodziła). Nie będą takie zmiany temperatury grudntu powodować problemów z wilgocią (a co za tym idzie pogarszać własności izolacyjnych XPS - wiem, jest raczej odporny na wilgoć, ale...)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

imrahil, ja u siebie chciałem właśnie zrobić 25 cm i zdecydowałem się na 24 cm ( 2x 12 cm) XPS firmy Synthos wychodzi zdecydowanie najlepiej cenowo.

 

Ja ziemi kupowałem na m3. A liczyłem to tak: powierzchnia zabudowy x głebokość wykopu. Zagęszczenie nie wpływa jakoś znacząco na potrzebną ilość piachu.

 

U mnie płyty XPS układane na zakładkę i klejone klejem do styropianu Soudala bez problemu wytrzymały napór 25 cm betonu. Wyszło ładnie i równo.

Nie były niczym wzmacniane ani podpierane.Możesz zobaczyć u mnie w dzienniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Już wiem na pewno, że w przyszłym roku będzie u mnie wykonana płyta fundamentowa (wczoraj nawet dostaliśmy pozwolenie na budowę). W związku z tym kilka moich pytań.

 

1. Przypuszczam, że nikt nie bawił się w układanie XPS w trzech warstwach? Mamy 25 cm izolacji w projekcie, zauważyłem ostatnio, że im cieńsza płyta styroduru, tym mniejszą ma lambdę, w związku z czym opór cieplny płyty 25 cm będzie różny w zależności od tego jakie grubości warstw XPS zastosujemy (tzn. lepiej dać 5+5+10 cm niż 10+15).

2. Druga sprawa - mamy gliniaste podłoże, w związku z czym będzie sporo grudntu do wymiany. Nie wiem jak to obliczyć ile tego tłucznia i piasku kupić. Wiadomo, że masa=gęstość/objętość, ale jak ma się do tego zagęszczanie?

3. Czy płyty XPS, które będą służyły jako cokół same z siebie na pewno przykleją się płyty po zalaniu betonem?

4. Jaki XPS polecacie pod płytę? myślałem o 3035 CS BASF, ale może jest coś tańszego o podobnych parametrach?

5. Myślę o ułożeniu rurki od podłogówki jakieś 30-40 cm pod płytą, żeby w lecie ewentualnie skierować tam nadmiar energii z kolektora słonecznego (o ile w ogóle będzie taki kolektor w naszym domu) i podgrzać grunt chociaż o kilka stopni (rurka nie bezpośrednio pod izolację, żeby wysoka temperatura jej uszkodziła). Nie będą takie zmiany temperatury grudntu powodować problemów z wilgocią (a co za tym idzie pogarszać własności izolacyjnych XPS - wiem, jest raczej odporny na wilgoć, ale...)?

 

ad1: 25cm...sporo. Rozumiem ze na plycie juz nie bedzie styropian pod wylewka? Co do lambda, to 3 warstwy i tak sa lepiej, i cena materialu jest ta sama.

ad2: glina pod plyta nie zawsze jest do wymiana, trzeba by bylo zbadac. Teoretycznie, piasek wazy 1,8t/m³, ale po zageszczaniu to moze byc 2-2,3t, tez w zaleznosci od stopien wilgoci piasku. My liczymi standardowo 2,3t/m³ piasek latwozageszczalny, a i tak czesto wiecej trzeba niz przyjete.

ad3: my stosujemy cokol styropianowy jako szalunek, i wszystko sie ladnie trzyma.

ad4: my stosujemy BASF, ale rowniez dobrym produktem jest Synthos, i to czesto mniej kosztuje.

ad5: nie przekonuje mi ta koncepcja. Nadmiar energii od kolektora mozna korzystac do wody uzytkowej (2 wezownica w zbiorniku). Rozumiem ze ma byc plyty grzewcza.

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. pod wylewką nie będzie już izolacji, tylko pod płytą.

ad.2 w projekcie mamy napisane, że wymiana, myślę, że będzie trzeba nasypać jakieś 60 cm nowego gruntu. przy okazji nasunęło mi się kolejne pytanie - wystarczy wymienić metr poza obrysem budynku?

ad.5 chodzi o nadmiar energii w stosunku do zapotrzebowania na CWU (chociaż nie przewiduję takiej wielkiej instalacji solarnej, ale rurka w gruncie wiele nie kosztuje, a później już jej tam nie umieszczę)

 

edit:

myślałem jeszcze nad możliwościami obniżenia kosztów i zrobię tak - na izolację pionową płyty wezmę wspominaną tutaj termoorganikę gold fundament, sporo tańsza od XPSa, a dodatkowo ma lepsze parametry cieplne. dodatkowo pasuje też mi bardziej wymiarowo (szerokość 50 cm, akurat tyle ile w sumie wysokość mojej płyty i ocieplenia - 2 x 25 cm). chyba też to zastosuję jako opaskę przeciwwysadzinową poziomą.

 

jeśli chodzi o izolację przeciwwodną, to macie jakieś sugestie? folia pod i nad styropian? t.brinkmann, jak to rozwiązujecie?

Edytowane przez imrahil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad2: metr spokojnie wystarczy, my robimy ta wymiane nad drenazem zeby drenaz sie nie zamuli i zeby tam grunt wodoprzepuszczalny, i tyle. Skoro mamy te scianki przeciwwysadzinowe do glebokosci 1,2m, cala konstrukcja jest bezpieczna.

 

Pod XPS nie ma folii, tam juz ma byc sucho, ale na XPS ukladamy i tak podwojna warstwe folii 0,3. Scianki przeciwwysadzinowe tez sa dodatkowo chronione taka folia.

EPS jako szalunek/izolacja pionowa: Tez kiedys tak robilismy, ale to sa na skali calosci juz takie male ilosci, ze teraz robimy wszystkie izolacje z XPS.

 

Widzialem ze masz aukcje na szukajfachowca, chetnie przygotuje oferte i przedstawiam nasza technologie. Zawsze trzeba tez brac pod uwage, ze w przypadku wykonania przez firmy, na calosc masz VAT 8%, natomiast za materialy kupione osobno VAT jest 23%.

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może też peripor to półfabrykat z ktorego można w dowolnym zakładzie zrobić taki unowocześniony EPS. (...) Dla ciebie jednak nie ma to znaczenia. Popatrz na parametry. Jest to niewątpliwie EPS więc największą wątpliwość budzi jego nasiąkliwość. Pojedyńcza komórka EPS ma ja na względnie niskim poziomie ale konglomerat komórek już nie bo chłonie wodę do przestrzeni między nimi. Producent nie kłamie mówiąc o hydroskopijności samego EPS, nie podaje jednak tego paparetru dla końcowego wyrobu jakm jest blok EPS.

 

Dokladnie tak jest. BASF oferuje PERIPOR jako polprodukt, a co producenci z tego robia, nie mam pojecia. Wyszperalem, ze oferuja Peropor 200 i Peripor 300, a moze na wlasna produkcje maja jeszcze inne polfabrykaty.

Perm ma racje, jesli chodzi o nasiakliwosc. Juz mialem okazje wyciagnac z ziemi plyty EPS (niby hydro), ktore miely 3-4 -krotna wage przez wode. Natomiast XPS tak nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Już wiem na pewno, że w przyszłym roku będzie u mnie wykonana płyta fundamentowa (wczoraj nawet dostaliśmy pozwolenie na budowę). W związku z tym kilka moich pytań.

 

1. Przypuszczam, że nikt nie bawił się w układanie XPS w trzech warstwach? Mamy 25 cm izolacji w projekcie, zauważyłem ostatnio, że im cieńsza płyta styroduru, tym mniejszą ma lambdę, w związku z czym opór cieplny płyty 25 cm będzie różny w zależności od tego jakie grubości warstw XPS zastosujemy (tzn. lepiej dać 5+5+10 cm niż 10+15).

.....

5. Myślę o ułożeniu rurki od podłogówki jakieś 30-40 cm pod płytą, żeby w lecie ewentualnie skierować tam nadmiar energii z kolektora słonecznego (o ile w ogóle będzie taki kolektor w naszym domu) i podgrzać grunt chociaż o kilka stopni (rurka nie bezpośrednio pod izolację, żeby wysoka temperatura jej uszkodziła). Nie będą takie zmiany temperatury grudntu powodować problemów z wilgocią (a co za tym idzie pogarszać własności izolacyjnych XPS - wiem, jest raczej odporny na wilgoć, ale...)?

 

 

1. dlaczego nikt ? po czym to wnioskujesz?

5. zobacz wątek "jaśkowe "wynalazki" " - nydar tam ma - tam takie rozwiązania chłopaki rozkładają na czynniki pierwsze w sposób niekomercyjny - bo tylko wtedy to się może opłacać ....

 

Zawsze trzeba tez brac pod uwage, ze w przypadku wykonania przez firmy, na calosc masz VAT 8%, natomiast za materialy kupione osobno VAT jest 23%.

 

nie zapominaj że wykonanie własne to 0 kosztów pracy , a z materiałów różnica czyli 15% jest do odzyskania, w przypadku betonu od reki betoniarnia wystawia FV na 8% nie trzeba czekac na zwrot

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. dlaczego nikt ? po czym to wnioskujesz?

5. zobacz wątek "jaśkowe "wynalazki" " - nydar tam ma - tam takie rozwiązania chłopaki rozkładają na czynniki pierwsze w sposób niekomercyjny - bo tylko wtedy to się może opłacać ....

 

 

nie zapominaj że wykonanie własne to 0 kosztów pracy , a z materiałów różnica czyli 15% jest do odzyskania, w przypadku betonu od reki betoniarnia wystawia FV na 8% nie trzeba czekac na zwrot

 

ad.1. właśnie widziałem w Twoim DB, że faktycznie masz więcej wartst. ile konkretnie?

ad.5. generalnie chodzi o to, żeby tylko podgrzać grunt w celu zmniejszenia strat w zimie, o nic więcej nie chodzi :)

 

Jeśli natomiast chodzi o koszt wykonania - raczej nie będę miał czasu, żeby zrobić to samodzielnie, chociaż sprawa wygląda na bardzo prostą :(. Widzę też u Ciebie sam piasek pod płytą. Ja w projekcie mam jeszcze tłuczeń pod piaskiem i zastanawiam się co lepsze (ale będę się trzymał projektu). i jeszcze wapno, w jakim celu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warstw mam 3 (3x10 cm) , to jakie warstwy masz w podbudowie większego znaczenia nie ma , ale to pytanie to konstruktora , robił to na podstawie badań gruntu więc jakies moze niec uzasadnienie np podciaganie wilgoci

 

wapno ... od tak zapobiegawczo ... na różnego typu żyjątka co by im za dobrze pod płyta nie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam. Dopiero rozpoczynam swoją przygodę z budowaniem. Buduję dom energooszczędny, czeka mnie decyzja czy płyta czy fundament. Mam w związku z tym pytanie - jakie są gwarancje na płyty fundamentowe?

Dostałem już kilka ofert i przewaga jest 5-10 lat, jedna byla na 20 ale to była jakaś mega płyta z dodatkowym zbrojeniem za kosmiczne pieniądze.

Jakie Wy macie gwarancje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre pytanie...

Pamiętam, że jedna z ofert ( na fundament ) była z 5-letnią gwarancją.

Tylko że fundament, to wiadomo - fundament. 99% domów stoi na fundamentach. Tych na płytach jest wciąż mało i stoją krótko. Co z tymi XPS'ami się będzie działo za 15-30-40 lat? Ktoś wie? Czy to jest dobre rozwiązanie na polskie warunki klimatyczne? Czy na pewno mi tej płyty nie wysadzi?

A jak coś się stanie to kto za to odpowiada? Konstruktor ( źle obliczył )? Geolog ( źle zbadał )?

Ja mam trudną działkę - trochę gruntu do wymiany ( humus, humus... ), wysoko wody, no i chcę dom energooszczędny ( szkielet ). Wszystko przemawia za płytą. Ktoś doradzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...