Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

W projekcie mam 15 cm styro pionowo ale w poziom też coś wsadzę. Na to obsypka do górnej krawędzi płyty + jakiś kolorowy żwirek cy cus. Czy to jest przedpotopowe, hm, całkiem możliwe, taki już ze mnie dziwak że nie przekonuje mnie styro pod płytą.

Przedpotopowy czyli sprzed pojawienia się płyt na izolacji czyli u nas jakos tak 5 - 10 lat wstecz. :)

Moim zdaniem bardzo dobry tj stabilny i niezbyt drogi wybór . Ja też jakoś nie mam przekonania do plastiku pod domem.

Uważam, o czym kilka razy już tu pisalem że taka konstrukcja jak twoja plus izolacja od warunków brzegowych to, przy niskim poziomie wód gruntowych bardzo dobry wybór. Sam mam zamiar tak zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A co powiecie o takim rozwiązaniu jak w załączniku?

 

Jedna z firm zaproponowała takie rozwiązanie z tym ze u mnie "pogrubienia obrzeża oraz pod ścianami nośnymi" płyty miały by mieć 25 cm (zamiast 30 z rysunku), sama płyta 15 cm zamiast 18 cm.

pod płytą 12 cm EPS100, a pod pogrubieniami 10 cm XPS.

elementy brzegowe płyty około 7-8 cm tak aby cokół nie wystawał bardziej niż styropian ocieplenia (a będzie go 15 cm bo to szkielet).

no i do tego w budynku styropian 10cm i na to wylewka z 4-5 cm.

 

Cena za taką płytę bez wylewki i styropianu w środku, ale z materiałami, robocizną wykonaniem podbudowy około 50cm (razem z materiałem), przyłączami, transportem - generalnie firma wchodzi na pusty plac i wychodzi jak płyta jest gotowa a mnie nic nie interesuje, to około 28000 zł netto. przy moich około 83 m2 zabudowy.

 

dużo to? mało? koncepcja dobra? proszę o opinie.

 

ps. będę tylko zdejmował humus (około 30 cm - żeby nie dobić się do wód gruntowych) i od tego poziomu będzie podbudowa około 50 cm więc spód płyty (styropian) będzie około 20cm nad poziom terenu.

 

aha jeszcze jedno, po zdjęciu humusu, w zależności od tego jaki będzie teren, być może dodatkowo pójdzie geowłóknina - dodatkowy niewielki koszt.

płyta ecotherm.jpg

Edytowane przez MasterCheat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MasterCheat, widze, ze eco inwest przyslal oferte :)

 

Wychodzi u Ciebie 350zl brutto za m2

U mnie 310 przy płycie 20cm B30 i 20cm XPS pod nia.

 

Cena więc jakoś szczególnie rewelacyjna nie jest, ale skoro uparłeś się na wyspecjalizowaną firmę, to już chyba taniej nic nie znajdziesz.

Mnie zastanawia inna sprawa - budujesz szkieleciaka i odcinasz się od akumulacyjności płyty ?

Nie wiem, czym będziesz grzał, ale wg mnie to błąd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzisz, a ja właśnie z tego względu na to, że to szkielet. nie chcę robić akumulacji. W domu tradycyjnym oprócz płyty nagrzewają się też ściany i to wszystko razem sprawia, że to działa.

W szkielecie przy podłogówce akumuluje tylko podłoga, a to jest za mało.

 

Tak więc idę w stronę sterowalności i szybkości nagrzewania i niskich kosztów instalacji.

jako że ten temat nie jest o tym to tutaj pisałem : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?10576-Ogrzewaj%C4%85cy-elektryczno%C5%9Bci%C4%85-WYST%C4%84P!!!&p=5746332&viewfull=1#post5746332

 

reasumując: prąd jednotaryfowy + grzejniki konwektorowe z porządnym sterowaniem(programowaniem)

do tego kominek DGP.

zastanawiam się też nad wstawieniem nagrzewnicy elektrycznej do DGP - nawet zamiast grzejników :) (tu już jest mega tania instalacja jeśli ktoś ma i tak DGP, ponieważ wystarczy dokupić samą nagrzewnicę za około 800 zł) niestety traci się na sterowalności pomieszczeń.

 

Myślę też ewentualnie o Klimatyzatorze jako dodatek to tych konwektorów. Albo nawet (ale to już rozwiązanie raczej z bajki) wpięciu tego klimatyzatora do instalacji DGP i rozprowadzenie ciepła przez kanały DGP - a w lato chłodu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MasterCheat, widze, ze eco inwest przyslal oferte :)

 

Wychodzi u Ciebie 350zl brutto za m2

U mnie 310 przy płycie 20cm B30 i 20cm XPS pod nia.

 

Cena więc jakoś szczególnie rewelacyjna nie jest, ale skoro uparłeś się na wyspecjalizowaną firmę, to już chyba taniej nic nie znajdziesz.

Mnie zastanawia inna sprawa - budujesz szkieleciaka i odcinasz się od akumulacyjności płyty ?

Nie wiem, czym będziesz grzał, ale wg mnie to błąd...

 

A tobie robił płytę ecoinwest? czy ktoś inny jednak?

 

U mnie cena może się różnić dlatego, że jest w niej też wykonanie podbudowy z materiałem, a standardowo tego nie ma w cenie i jest to po stronie inwestora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wyjdzie góra 440 zł za metr (jak zrobię, to się podzielę, nie wiem jeszcze ile uda się wynegocjować za materiały, mam w tej chwili tylko Styrodur zakupiony), ale płyta nie pod szkielet, tylko pod piętro z silikatu z wylewanym stropem, grubość 25 cm (B25), 26 cm XPS pod płytą. Wszystko na gruncie gliniastym, więc wymienimy go sporo, nietstety. Ty jeszcze będziesz musiał dać izolację pod wylewkę, więc to też należałoby doliczyć. U nas płytę będzie robić ekipa od Arturo72.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tobie robił płytę ecoinwest? czy ktoś inny jednak?

 

U mnie cena może się różnić dlatego, że jest w niej też wykonanie podbudowy z materiałem, a standardowo tego nie ma w cenie i jest to po stronie inwestora.

 

U mnie będzie to robić ekipa, która buduje mi SSO,

Mój kosztorys również uwzględnia wymianę gruntu, ale to tylko 30 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Halymbioki
Panowie, jak wygląda sprawa płyty pod domem z podpiwniczeniem? Jest sens robienia czegoś takiego? Na pewno odpada zaleta płyty w postaci izolacji termicznej od podłoża - za to będzie odpowiedzialna piwnica. Co z resztą plusów? Będę budować na szkodach górniczych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z resztą plusów? Będę budować na szkodach górniczych.

A jakie są pozostałe plusy? :) Zaletą płyty jest chyba większe prawdopodobieństwo równomiernego osiadania, co jest chyba w przypadku szkód górniczych istotne (ale z drugiej strony budynek się i tak pewnie może przechylić).

A tak z ciekawości - to czy podpiwniczenie jest polecane przy szkodach górniczych czy wręcz przeciwnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalety płyty to napewno równomierne osiadanie i lepszy rozkład sił co w przypadku terenów objętych szkodami górniczymi nie jest bez znaczenia. Budynek oczywiście może się przechylić ale jego ,,prostowanie" jest napewno mniej skomplikowane, szczególnie jeżeli jest płytko posadowiony.

Na temat piwnic na szkodach zdania są podzielone. Jedni twierdzą że się nie zaleca a inni budują , użytkują i nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Moja płyta wygląda następująco: 40-50 cm podbudowy, bardzo dobrze zagęszczona pospółka w tym puszczona kanalizacja, nawiew do kominka i przepusty. Następnie położono styropian XPS 2x8cm na zakładkę w arkuszach 2,5 x 5 metrów,w sumie gr styropianu 16cm + obrzeża gr. 10 cm.Dalej ułożono podwójne zbrojenie z siatki fi 12 a pod scianami nośnymi wieniec z pręta fi 16+wyprowadzenie zbrojenia pod słupy.Wszystko to zostało zalane 20-to cm warstwą betonu B25. Do tego została wykonana dookoła płyty opaska drenażowa. Powierzchnia płyty to 100 mkw.Dom będzie stał na szkodach górniczych. Płytę robiła firma, która specjalizuje się w budowie płyt fundamentowych i legalett, na płytę jest 30 lat gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Halymbioki
Zalety płyty to napewno równomierne osiadanie i lepszy rozkład sił co w przypadku terenów objętych szkodami górniczymi nie jest bez znaczenia. Budynek oczywiście może się przechylić ale jego ,,prostowanie" jest napewno mniej skomplikowane, szczególnie jeżeli jest płytko posadowiony.

Na temat piwnic na szkodach zdania są podzielone. Jedni twierdzą że się nie zaleca a inni budują , użytkują i nic się nie dzieje.

 

Mój architekt twierdzi, że prostowanie domu jest bardzo trudne w przypadku plyty (trzeba rozwalac sciany parteru nad plyta, lacznie z instalacjami), natomiast przy zwyklych fundamentach 'wystarczy' te fundamenty 'naciac' i prostowanie jest duzo tansze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój architekt twierdzi, że prostowanie domu jest bardzo trudne w przypadku plyty (trzeba rozwalac sciany parteru nad plyta, lacznie z instalacjami), natomiast przy zwyklych fundamentach 'wystarczy' te fundamenty 'naciac' i prostowanie jest duzo tansze.

Prostowanie domu??? O czym ty piszesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 310 przy płycie 20cm B30 i 20cm XPS pod nia.

 

 

jak to? Po co ten drogi XPS? Przeciez jest to niepotrzebne, przesadne w ogole!

Nie moglem sie wstrzymac i zrobilem kalkulacje, za ta sama cene mozna miec jeszcze porzadne scianki przeciwwysadzinowe z XPS 10cm i drenaz opaskowy. :)

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Halymbioki
Nie wiem jakie są statystyki, wydaje się, że rzadkością są operacje rektyfikacji. Pewnie dlatego, że każdy budynek jest wzmacniany już na etapie konstruowania. Na szczęście kopalnie dokładają się do takich remontów, jeśli stwierdzą, że to ich wina (szkody górnicze).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bij! http://lmgtfy.com/?q=rektyfikacja+budynkow

 

To jak się zapatrujecie na tą piwnicę na szkodach górniczych? Można robić czy lepiej nie? Dawać płytę czy zwykłe fundamenty? Jak płytę, to chyba bez izolacji termicznej, bo po co.

Pytam bo się z czymś takim nie zetknąłem.

Faktycznie jezeli chodzi o operację "rektyfikowania" to chyba zwykły fundament daje wieksze mozliwości. Nie bardzo wyobrażam sobie umieszczenia po płytą takich siłowników. Myślę jednak że trzeba tak dom postawić by takliej potrzeby nie było. Jestem zwolennikiem płyty, w twoim przypadku jednak zdałbym sie na projektanta. Uskok ktory masz faktycznie moze spowodować obsunięcie się gruntu a co za tym idzie nierówny nacisk płyty na podłoże i w konsekwencji przekrzywienie sie domu. Plusem płyty jest to ze nawet krzywy dom pozostanie w całości czego nie da się powiedzieć o domu na tradycyjnych fundamentach. Chyba jednak w twoim przypadku zdecydowałbym się na płytę z granulatem pod spodem. Dom na stoku dobrze stoi na fundamencie zagłębionym a więc dobrze mieć piwnicę. Uskok to chyba inna bajka bo zdaje się nie da się posadowić domu poniżej jego poziomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...