Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Tak ale to się wiąże z tym po co a na co ... nie lubię tego... przy izolacji termicznej ... kompromisów nie uznaję.

Bo wiem jak popuszczę to z tego nic... potem tego nie tamtego nie ... i dom zamiast samo grzejny wyjdzie o taki ło...

Siedzę cicho i wymieniam doświadczenie bo o płytach fundamentowych nie uczą na studiach .,..

Jak izolować... a leśny lud inżynierski jest strasznie zatwardziały i od starych inż się pierdół nasłuchałem typu płyta 40cm żelbetu ...

i zagłębiona w gruncie na głębokości przymarzania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast ja ... nie odpuszczę ni wata.

W końcu jako jeden z kaloryferów w przyszłym domu mam prawo zabrać głos :)

i swoimi 100Watami ładnie dogrzewać dom :)

Mnie wymiary ograniczają się na równy podział 1m na części / cięcie z kloca 1x1x3m.

Stąd nietypowy wymiar 33cm lub 50cm.

A robił będę tak ...

Grunt to kanapka ustawiona pod kątem około 80 st od poziomu i mam piaskowiec/ ił / ił czerwony / piaskowiec/ łupek itp ...

cała geologia i to jest pierońsko zbite... tak skrótem pisząc.

Wyznaczę resztę spadków od drenażu i do tego odniosę głębokość warstwy ...

Grunt stabilizowany cementem ... na to piasek celem wyrównania i XPS na

XPS'a na to zbrojenie bez foli ... mam pewien patent jak zrobić potem beton naprawdę wodoodporny ...

Mikrozbrojenie i główne fi 10 co 10 cm jeszcze zweryfikuję.

Na gotową płytę daje 5-10 EPS lub XPS nie chcę aby mi tam jakieś ciepła się kumulowały od tego będzie

30 ton drewna z starego domu plus uzupełnienie tego co zjadły korniki :D

Ściany działowe tak załatwię/ odczyszczę drewno i gotowe .

Bo mam lewe ręce do zacierania tynku :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wybierając pod płyte XPS powinnam patrzec na jakieś specjalne parametry, wytrzymałość, itp parametr izolacyjności znam ale innych nie bardzo. Możęcie mnie nakierować?

Poza tym czy to powienin być XPS jakis markowy, czyli BASF lub URSA czy to nie istotne i ważne żeby to był tylko XPS a nie żaden zamiennik. Inna rzecz to czy XP występują tylko do grubości 12cm? Większoc ofert jakie spotkłam to własnie XPS do grubości 12cm, a tylko jedna ofertę spotkałam na XPS grubszy, nawet 16 lub 18 cm. W projekcie po dpłyta tez jest własnie te 12cm, a ja chciałam po dpłytą dać 12cm ale po obwodzie to bardziej 16 lub 18cm. Nastepna rzecz to czy przy opasce wysadzinowej XPS powinien być tak układany by krótszym czy dłuższym bokiem czyli 60 czy 125cm? Wydaje mi się, że na forum czytałam o układaniu w taki sposób że opaska ma 60cm.

nastepne pytanie czy jest sens na opaske dawać XPS 12cm bo wg obrazków jakie były w tym wątku to przemarzanie nastepuje nie przez opaskę tylko od miejsca gdzie sie kończy, dlatego mysle, że XPS powinien byc układany tak by opaska miała 125cm ale za to z płyt np. 4cm grubości.

Dużo pytań i mam nadzieje że pomożecie mi znaleźć odpowiedzi.

 

Aha, jeszcze pytanie czy pape można przykleic na ten XPS? Bo w projekcie mam pomiędzy XPSem a płytą podwójną warstwę papy termozgrzewalnej ale jakoś nie bardzo sobie wyobrażam klejenie papy termozgrzewalnej bezpośrednio do papy a chciała bym by ta papa tam była. Czy sa jakies papy które można przykleić bezpośrednio do XPSa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba mamy tego samego konstruktora, u mnie też max 20cm i wymiana gruntu, mam gliny pylaste i pyły

konstruktor mocno polecany na tym wątku, więc ufam jego zaleceniom

 

Na temat wymiane gruntu... cos, dyskutowalismy to, natomiast te 30cmXPS: Wg producenta nosnosc materialu jest im mniejsza, tym grubsza jest warstwa lub tym wiecej jest warstw. Nie znam projekty tych domow itd, ale generalnie moze byc (i chyba jest) to usadnanione, ze konstruktor ogranicza grubosc i ilosc warstw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój dom będzie bardzo ciężki, więc ani konstruktor ani ja nie chcemy ryzykować pękania budynku,zupełnie inaczej wyglądałaby sytuacja przy budowie szkieletora

 

co do wymiany gruntu, to co innego pisać na forum, że może ona być niepotrzebna, a co innego podpisać się pod projektem i wziąć za to odpowiedzialność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o wielowarstwową izolację XPS, BASF pisze: maksymalnie trzy warstwy oraz "Przy układaniu płyt należy unikać krzyżowania się spoin". Źródło: http://www.basf.de/basf2/img/produkte/kunststoffe/styrodur/downloads2/pl/styrodur_izolacja_obwodowa.pdf strona 16, punkt 13.

Co to oznacza? Żeby nie układać płyt z przesunięciem? Natomiast w przykładzie na kolejnych stronach jest więcej warstw i są poprzesuwane.

Edytowane przez imrahil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój dom będzie bardzo ciężki, więc ani konstruktor ani ja nie chcemy ryzykować pękania budynku,zupełnie inaczej wyglądałaby sytuacja przy budowie szkieletora

 

co do wymiany gruntu, to co innego pisać na forum, że może ona być niepotrzebna, a co innego podpisać się pod projektem i wziąć za to odpowiedzialność

 

Na grunt wysadzinowy sa sposoby, ktore sa bezpieczne i skuteczne. Malo tego, jesli jest dobrze projektowane, to nawet jeszcze sa dodatkowe efekty, ze podsypka jest chroniona. Wymiane gruntu z reguly robimy tylko, jesli sa grunty nienosne/organiczne itd. A nawet jesli robimy wymiane gruntu, to i tak standardowo poleca sie zrobic scianki przeciwwysadzinowe i drenaz. Tak uwazam, ale oczywiscie, moga byc inne zdanie na ten temat. Stoja domy gdzie jest robione inaczej, stoja tez domy robione na lawach, ale to nie zmienia fakt ze uwazam ze plyta fundamentowa jest lepsza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawie tego XPS-a nie projektuja wiecej niz 20cm bo musieliby zmienic XPS z 300kPa na 500 lub 700kPa a te XPS-y sa znacznie drozsze.

300kPa oznacza wytrzymalosc na sciskanie przy 10% odksztalceniu, tak wiec obciazony xps taka sila/ciezarem moze zostac "sprasowany" do 10% i o tyle sie odksztalcic, stad tez ograniczenie grubosci.

Co do klejenia i zgrzewania papy bezposrednio do xps: 1 wartwa samoprzylepnej papy a pozniej do niej juz mozna grzac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do osób, które wykonywały instalację ciepłej i zinmnej wody w płycie, lub pod nią.

Z jakich materiałów korzystały, jakie spostrzeżenia, na co trzeba zwrócić uwagę ?

 

Planuję zrobić rozprowadzenie wody z wykorzystaniem rur pex-alu-pex w warstwie XPS pod płytą, gdyż mój projekt nie przewiduje styropianu na płycie, a nie chcę prowadzić rur w wylewce z ogrzewaniem podłogowym.

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co w tym dziwnego? a co niby oznacza 300/500/700kPa przy oznaczeniu xps-a?

co tez oznacza np: EPS200 w styropianie... nie 200kPa przypadkiem?

200 kPa to naprężenie zgniatające to styro o 10%. Nie można o tym zapominać. O tyle to istotne że pod plytą ta wielkość nie powinna być brana pod uwagę. Zamiast tego decyduje parametr dopuszczalnego naprężenia długotrwałego styropianu. Jest ono średnio tak z osiem razy niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te parametry przy odksztalceniu <10% nas w ogole nie intersuja, sa to obciazenie krotkotrwale; dla nas wazne sa parametry przy obciazeniu dlugotrwalej przy odksztalceniu <2%.

Do Styrodur 3035 CS Basf jeszcze podaje prametry obliczeniowe przy zastosowaniem pod plyta fundamentowa, a to mamy 140-185 kN/m² w zaleznosci od ilosc warstw.

Natomiast druga liczba ktora nas interesuje do obliczenia jest modul sprezystosci podloza, i to w danym przykladzie 20MN/m³.

I tak sa to gigantyczne liczby, ale biorac pod uwage, ze srednio zageszczony piasek/pospolka daje juz ok 150kN/m², to juz wcale nie az duzo.

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na grunt wysadzinowy sa sposoby, ktore sa bezpieczne i skuteczne. Malo tego, jesli jest dobrze projektowane, to nawet jeszcze sa dodatkowe efekty, ze podsypka jest chroniona. Wymiane gruntu z reguly robimy tylko, jesli sa grunty nienosne/organiczne itd. A nawet jesli robimy wymiane gruntu, to i tak standardowo poleca sie zrobic scianki przeciwwysadzinowe i drenaz. Tak uwazam, ale oczywiscie, moga byc inne zdanie na ten temat. Stoja domy gdzie jest robione inaczej, stoja tez domy robione na lawach, ale to nie zmienia fakt ze uwazam ze plyta fundamentowa jest lepsza :)

pytałem mojego konstruktora o to czy wymiana jest potrzebna i powiedział, że tak ze względu na ciężar domu

sam się na tym nie znam, ale ufam konstruktorowi, zresztą był on wielokrotnie polecany na tym wątku

 

ani razu nie bylo mowy z jego strony o wysadzinach, tylko wlasnie o nosnosci (lub coś w tym stylu, mogłem użyc zlego slowa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...