Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

No, zmienilem sygnature, bo kasowali to co przed tym bylo. I dobrze wiesz, ze faktycznie budowa to moja pasja, doradzam tu jak moge, rowniez i nawet jak najbardziej ludziom ktorzy nie zamierzaja zatrudnic firme lub ktorzy kiedys ode mnie dostali oferte, ale zdecydowali sie na cos innego.

Nie musze sie tu reklamowac, poniewaz mamy tyle pracy, ze ledwo sie wyrabiamy.

Zmienilem post, bo juz nieaktualny, ale dzieki za milych slow :)

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synthos s30 to 300-tka, a jego cena aktualnie to 81euro netto.

W tej samej cenie był BASF 3035, więc nie było się co zastanawiać.

ale ja pisałem o 500-tce

http://dom.money.pl/budownictwo/materialy-budowlane/izolacje/izolacje-bitumiczne/polistyren;ekstrudowany;synthos;-;xps;50;nil;termo;organika;m3,54645.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tylko, że to, co podałeś, to nie jest sklep...

A jak będziesz chciał przejść do sklepu, to już wyświela się już s30 (choć dane wciąż skopiowane z s50), a ceny brak...

 

 

http://www.artbud.pl/pl/p/Polistyren_ekstrudowany_SYNTHOS_XPS_50_NIL_TERMO_ORGANIKA_m3/16570

 

 

Nie wiem, czy da się to w ogóle kupić i co to za produkt, bo "prawdziwy" Synthos w porównaniu to tego z termoorganiki kosztuje tyle:

 

http://www.styropiangrafitowy.warszawa.pl/styropian-dach-podloga/plyty-xps_k_75.html

 

Dlatego napisałem, że XPS termoorganiki jest jak Yeti ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

przebijam się przez wątek płyty już od jakiegoś czasu. Jednym z założeń rozpoczynającej się u mnie lada dzień budowy jest płyta FU. Mój kier bud jest raczej lewy w tym temacie, dostałem dziś od niego projekt jakiejś płyty którą robił jego kolega dla innego domu i mówi, że zaprojektuje mi coś podobnego. Lekko się przeraziłem tym co zobaczyłem na projekcie

LINK 1

LINK 2

Pomijam fakt, różnicy w wielkości izolacji bo to akurat rzecz wtórna. Planowana izolacja to 30cm.

Po prześledzeniu tego wątku widzę błędy typu:

1. Brak chudziaka

2. Izolacja przeciwwilgociowa pod styropianem i nad nim.

3. Użycie EPS100 SIC!

Z pozytywów jakie mogę zauważyć to opaska przeciwysadzeniowa została uwzględniona.

Teraz moje pytania:

Jak szeroko wymienić grunt pod płytą? Z tego co widziałem w miejscu gdzie jest opaska wymienić grunt na głębokość przemarzania + wykonać odwodnienie?

Czy płyta 20cm jest ok, a może zrobić cieńszą płytę, a po obwodzie i pod ścianą nośna zrobić wieniec skierowany w dół?

Chudziak powinien mieć 10cm? Czy może mniej/więcej?

Widziałem, że piszecie żeby układać max 2 warstwy ocieplenia. Zastanawiam się jaki użyć styropian, na początku myślałem o EPS 200 lub EPS 300, ale od jakiegoś czasu zastanawiam się jednak nad XPS'em, ale jego nie mogę znaleźć w wersji 15cm?

Słyszałem też nie można łączyć XPS z EPS na równo gdyż do xps nie da się zrobić elewacji, czy to prawda?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest zbrojenie http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika,materialy_i_technologie,artykul,wlokna_stalowe_dramix_5d_do_zbrojenia_betonu,6004

Dał bym je jako dodatek do głównego bodaj fi 8 co 20cm x 20cm

Po za tym na chu ta wymiana gruntu.

Pierwsze po zdjęciu humusu grunt stabilizujesz cementem np w ilości 40kg /m^2

Zagęszczasz dajesz geowłókninę na to piach o miąszości 10cm max

wyrównujesz dajesz 30cm XPS a i do widzenia

Na XPS dajesz folię ładną ... nie jakiś paździerz ... opaskę ciut dalej

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisałem że chudy jest nie potrzebny.

http://www.bosfa.com.au/projects/casestudies.aspx?id=44

tak wygląda w betonie :)

EPS100 i tej folii pod nim.
czyli dwa poważne jednak błędy .. dla czego pierwsze robimy zbiornik na wodę pod EPS.em

A szczyt chytrości jest właśnie dawać EPS zamiast XPS;a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli porozmawiać z nim o zmianie EPSa na XPS oraz o zabraniu izolacji pod styropianem.

Nie do końca rozumiem stabilizacji cementem. Na działce raczej jest wilgotno, za pewne glina, badań geologicznych nie robiłem...

Brak chudego nie jest błędem.
byłem przekonany że chydy jest niezbedny, a co najmniej zalecany.

Czyli wersja zdjąć humus (30cm) stabilizacja cementem, 10 cm piachu, XPS, folia i płyta.

A co do tego zbrojenia to się zastanawiam jak tego ustrojstwa użyć i czy będzie tańsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

przebijam się przez wątek płyty już od jakiegoś czasu. Jednym z założeń rozpoczynającej się u mnie lada dzień budowy jest płyta FU. Mój kier bud jest raczej lewy w tym temacie, dostałem dziś od niego projekt jakiejś płyty którą robił jego kolega dla innego domu i mówi, że zaprojektuje mi coś podobnego. Lekko się przeraziłem tym co zobaczyłem na projekcie

LINK 1

LINK 2

Pomijam fakt, różnicy w wielkości izolacji bo to akurat rzecz wtórna. Planowana izolacja to 30cm.

Po prześledzeniu tego wątku widzę błędy typu:

1. Brak chudziaka

2. Izolacja przeciwwilgociowa pod styropianem i nad nim.

3. Użycie EPS100 SIC!

Z pozytywów jakie mogę zauważyć to opaska przeciwysadzeniowa została uwzględniona.

Teraz moje pytania:

Jak szeroko wymienić grunt pod płytą? Z tego co widziałem w miejscu gdzie jest opaska wymienić grunt na głębokość przemarzania + wykonać odwodnienie?

Czy płyta 20cm jest ok, a może zrobić cieńszą płytę, a po obwodzie i pod ścianą nośna zrobić wieniec skierowany w dół?

Chudziak powinien mieć 10cm? Czy może mniej/więcej?

Widziałem, że piszecie żeby układać max 2 warstwy ocieplenia. Zastanawiam się jaki użyć styropian, na początku myślałem o EPS 200 lub EPS 300, ale od jakiegoś czasu zastanawiam się jednak nad XPS'em, ale jego nie mogę znaleźć w wersji 15cm?

Słyszałem też nie można łączyć XPS z EPS na równo gdyż do xps nie da się zrobić elewacji, czy to prawda?

Pozdrawiam.

 

1. pierwsza wersja jest ok, jednak, trzeba wiedziec ze obliczenia wg wytycynych dot fibrobetonu z roku 2010 w Polsce ciezko dostac. Wymagaja one badanie betonu danej receptury, a takie badanie narazie tylko jedna firma w Polsce posiada. Czyli czarno to widze, ze ktos to poprawnie projektuje, stosujac klasy fibrobetonu wg norm dla czesci konstrukcyjnych.

2. Chudziak jest niepotrzebny

3. izolacja przeciwwilgociowa powinna byc tylko na ciepla strone izolacji

4. EPS100... bez slow

5. opaska: taka skoszna wersja... watpliwa w wykonaniu, lacze do glownej izolacji bardzo slabe.

6. EPS nie posiada atesty i aprobaty do zastosowan pod plyta fundamentowa z kontaktem na gruncie (oprocz Peripor300)

7. druga wersja nie nadaje sie, poniewaz taki uskok wg producenta tych wlokien jest niedozwolony (w zaleznosci od wymiarow plyty, ale raczej trzeba unikac)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli porozmawiać z nim o zmianie EPSa na XPS oraz o zabraniu izolacji pod styropianem.

Nie do końca rozumiem stabilizacji cementem. Na działce raczej jest wilgotno, za pewne glina, badań geologicznych nie robiłem...

byłem przekonany że chydy jest niezbedny, a co najmniej zalecany.

Czyli wersja zdjąć humus (30cm) stabilizacja cementem, 10 cm piachu, XPS, folia i płyta.

A co do tego zbrojenia to się zastanawiam jak tego ustrojstwa użyć i czy będzie tańsze?

Ta stabilizacja cementem jest fikcją przy takiej konstrukcji.

Stabilizację osiąga się usuwając warstwę w ktorej znajduja się cząstki organiczne czyli humus i odpowiednio zagęszczając podłoże. Sam chudziak jest zbyt slaby by zapewnic stabilne podparcie dla całej płyty. Nie ma sensu go dawać bo nie spełnia żadnej roli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawanie rad jak się nie zna warunków jest całkiem bezsensowne. Nikt z was nie zna budynku gruntu a dajecie rady tak jakbyście byli co najmniej super konstruktorami. Z mojej strony jedyna rada to zmiana EPS100 na co najmniej 200 a lepiej na XPS. Co do reszty proponuję słuchać konstruktora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wlokna co pokazalesz to Dramix 5D, najnowszy produkt tego typu i tego producenta. Do plyt o grubosci do 20cm wystarczy to co podane w tym projekcie, czyli Dramix 3D (stara nazwa BN 80/60 RC)

Dozuowanie: Obliczenie wg. ww wytycznych nie podaje dozuwanie. Podaje tylko klase fibrobetonu, ale klasa wytrzymalosci betonu i ilosc wlokien ma na to najwiekszy wplyw, i nawet przypuszczam, nie znajac obciazenie, ze C30/35 i 20kg wlokna dalby rady.

Pod izolacja wystarczy podsypka zwirowo-piaskowa, zageszczona do ID=0,7, Perm bardzo dobrze tlumaczyl dlaczego.

 

To zbrojenie to nie ustrojstwo, lecz bardzo dobra technologia, ktora pochodzi z budowy tunelow i dodatkowo uszczelnia beton, co w przypadku plyt fundamentowych jest bardzo mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...