Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Oczywiście że miałam na myśli izolację obwodową - wkradł się w trakcie pisania błąd. Co do linku to nie pytałam choć też nie wierzę w to co mówił mi ten człowiek od certyfikatów przez telefon. No chyba że miał na myśli budynek pasywny ale ja takiego nie buduję więc nie drążyłam tematu. Żeby było jasne, to nie mam nic wspólnego z reklamą/handlem materiałami ociepleniowymi. Nie zawsze trzeba dawać styropian pod płytę - można położyć go też na płycie i po kłopocie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Nie zawsze trzeba dawać styropian pod płytę - można położyć go też na płycie i po kłopocie.

Wszystko można. Pod różnymi nickami są na tym forum lansowane teorie o izolacji od wewnątrz o grubości 40cm. Najlepiej z kranami bezdotykowymi, bo bez nich ten cudowny sposób nie działa.

Żeby zachować ciągłość w obwodzie należy wtedy położyć taką samą izolację na ścianach we wszystkich pomieszczeniach i na suficie.

Kto chce niech próbuje. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się idea umieszczenia wodnej podłogówki w płycie fundamentowej i tym samym załatwienia kilku problemów na raz, na samym poczatku budowy. Rozumiem, że wymaga to wykwalifikowanej ekipy i musi kosztować, ale jednak koszty porażają. Nie robiłem dokładnego rozeznania na rynku, ale kiedy dowiedziałem się, że rozmawiamy o cenach rzędu 120-160 euro (540-720 zł licząc po 4,5 za euro) za m2, mój zapał trochę ostygł.

Alternatywa to "normalna" płyta fundamentowa, znalazłem w tym wątku przykłady od ok. 250 zł za m2, płyta z pianobetonu za 330 zł za m2.

Za ponad 200 zł za m2 powinno sie udać zrobić podłogówkę i przyzwoite wykończenie podłogi.

Są też inne plusy. Dodatkową zaletą jest swego rodzaju "ubezpieczenie" na wypadek błędów projektu/wykonania podłogówki. Jastrych można w ostateczności skuć i zrobić od nowa, płyty nie można. Projektant płyty nie musi uwzględniać wpływu sieci rurek na wytrzymałość, więc tez ma lżej.

Na pewno nie wziąłem pod uwagę wszystkich czynników. Myśłę o domu parterowym, ok. 200 m2, z drewnianym stropem i poddaszem absolutnie nieużytkowym.

Czekam na Wasze komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

nie za bardzo mam czas na wycinanie, ale kto wie....

popytam u producentów styro.

juz niedługo robię swoja płytę. w związku z tym male pytanko: jak "usztywnić" klocki styropianowe żeby beton nie wypchał? w projekcie mam żeby obsypać żwirem, ale wydaje mi się że będzie mało.

 

może jakieś zdjęcie na maila :lol: :lol:

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cholerka mam zgryz....czy zgłaszać do starostwa że robię płytę czy nie..

Pan w starostwie rzekł, że tzreba złozyć wniosek o zmianę decyzji na pozwolenie na budowę.Boję się że zaczną robić problemy.

Podobno nie trzeba zgłaszać, wystarczy wpis w dziennik.

 

JAK ROBILIŚCIE U SIEBIE?

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana nieistotna. Kierbud wpisuje w dziennik załączając projekt płyty.

 

i tu sie nie zgodze z kolegą... to jest istotna zmiana i dlatego też miałem odpowiedni załącznikw projekcie przy składaniu o PNB,,

 

pozdrawiam

 

Browar

 

 

ps..

jak zwykle w piątek ochoczo browar sączy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cholerka mam zgryz....czy zgłaszać do starostwa że robię płytę czy nie..

Pan w starostwie rzekł, że tzreba złozyć wniosek o zmianę decyzji na pozwolenie na budowę.Boję się że zaczną robić problemy.

Podobno nie trzeba zgłaszać, wystarczy wpis w dziennik.

 

JAK ROBILIŚCIE U SIEBIE?

 

pozdr

 

jeżeli projekt płyty maszz ze wszystkimi "bajerami" typu wylicznie obciążenia,uprawnienia projektanta itd.. to żadnych "problemów" nie przewiduję.

 

pozdrawiam

 

Browar

 

ps.

jak zwykle w piątek ochoczo browar sączy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Bordzo podoba mi się pomysł płyty - w sumie same zalety.

Mam jednak wątpliwość jak rozwiązać posadowienie garażu z pomieszczeniem gospodarczym dodudowanymi do domu?

Pojechać płytą pod całość, czy pod dobudowane robić jakiś kiepski fundament?

 

O tym samym myślałem, płyta podoba mi się przede wszystkim jako rozwiązanie łatwiejsze do zaizolowania i wyeliminowania mostków termicznych.

 

Ale co w przypadku nieogrzewanych pomieszczeń gospodarczych, które co gorsza mogą być obok pokoi ogrzewanych podłogówką?

 

I jak wyeliminować mostek przy ścianie 3W na płycie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam płytę na całości (bez tarasów i podcieni). W ten sposób nie mam żadnych schodków, różnic poziomów itp. Z tym tylko że garaż z założenia ma byc nieocieplany.

Trochę strat ciepła będzie, bo część ciepła przeniknie przez płytę, a część przez ściany. Dlatego też ściany garażu beda ocieplone stropianem, a straty z płyty będą utrzymywały mi plusowe temp w garazu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...