Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Nie potrafię sobie sam odpowiedzieć na pytanie, ana forum też jasnych wyjasnień nie ma. XPS ma lepsze parametry ogólnie (twardszy, bardziej odporny na wilgoć), ale czy EPS nie jest wystarczający? Jeżeli nie to biorę XPS. Czy 10cm spełni wymagania? Wydaje mi się, że tak - odetnę się od gruntu, a to jest najważniejsze, styro jest twardy, wodoodporny. Fakt, że parametry izolacyjne ze względu na mała grubość będą gorsze, jednak czy faktycznie tak mocno od tego gruntu potrzeba się izlolować? Bardziej chyba trzeba się skupić na ścianach i stropie niż na podłodze. Chyba, że się mylę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zy 10cm spełni wymagania? Wydaje mi się, że tak - odetnę się od gruntu, a to jest najważniejsze, styro jest twardy, wodoodporny. Fakt, że parametry izolacyjne ze względu na mała grubość będą gorsze, jednak czy faktycznie tak mocno od tego gruntu potrzeba się izlolować? Bardziej chyba trzeba się skupić na ścianach i stropie niż na podłodze. Chyba, że się mylę.
jak zaczynasz kalkulować ile czego dać to z tego nic ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gall85 w sieci znajdziesz "OZC dla laika" stworzony przez kbab'a.

Wstaw w któryś z przykładów swoje dane i sprawdź,jak zmienia się zapotrzebowanie na ciepło przy 10, a jak przy 20cm.

Tyko uważaj, bo w niektórych zakładkach są poprzestawiane reguły.

 

Dla mnie osobiście 10 cm to byłoby za mało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gall85 ma hopla na punkcie XPS. Czasem można pomyśl że BASF to jakiś jego rodzinny interes :p

Nikt nie przeczy że XPS jest świetny. Tylko jest zbyt drogi, a na jego miejsce można zastosować EPS.

W domu wiele rzeczy mozna zastąpić czymś tańszym z braku funduszy. Wszystkie jednak inne materiały można później wymienić, EPS nie. Ja nie jestem uprzedzony do EPS ale on był pierwotnie stosowany pod budynki szkieletowe, powszechne na północy. Wiem że te XPS boli cenowo lecz to cena za pewność że nic się z tym nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gall85 ma hopla na punkcie XPS. Czasem można pomyśl że BASF to jakiś jego rodzinny interes :p

Nikt nie przeczy że XPS jest świetny. Tylko jest zbyt drogi, a na jego miejsce można zastosować EPS.

 

tak, kleje plyty w garazu :) nie mam hopla, jest drogi i to mnie boli, jednak zgodnie z poniższym postem perma, jest to rzecz nie do wymiany, więc raczej też będę musiał dorzucić więcej i dodać do xps'a. chcociaz wiem, ze stoja domy na eps200, a nawet 100...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja trochę odbiegnę od obecnego tematu przewodniego..

Zastanawiam się czy czasem nie robić budowy etapami - garaż zostawić na potem.

Dom ma mieć krztałt litery L, w tej odnodze miałby być garaż, który i tak planowałem aby był odizolowany od domu.

Całość na płycie(aby był związek z tematem). Nad garażem pomieszczenia ogrzewane, ale to w przyszłośći.

 

Czy w takim przypadku zrobić od razu płytę pod garaż również, tak aby ewentualne osiadanie było razem z budynkiem?

Czy może nie robić nic, tz wybudować tylko dom. A w przyszłości pod garaż zrobić oddzielny fundament(płyta, albo tradycyjny)?

 

Osobną kwestią jest jak to ogarnąć z formalnego pkt widzenia, tz czy wystąpić o PNB na całość czy tylko na dom? czy zgłaszać częściowe wykonanie budynku(wtedy zapewne przyjdzie kontrola)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja trochę odbiegnę od obecnego tematu przewodniego..

Zastanawiam się czy czasem nie robić budowy etapami - garaż zostawić na potem.

Dom ma mieć krztałt litery L, w tej odnodze miałby być garaż, który i tak planowałem aby był odizolowany od domu.

Całość na płycie(aby był związek z tematem). Nad garażem pomieszczenia ogrzewane, ale to w przyszłośći.

 

Czy w takim przypadku zrobić od razu płytę pod garaż również, tak aby ewentualne osiadanie było razem z budynkiem?

Czy może nie robić nic, tz wybudować tylko dom. A w przyszłości pod garaż zrobić oddzielny fundament(płyta, albo tradycyjny)?

 

Osobną kwestią jest jak to ogarnąć z formalnego pkt widzenia, tz czy wystąpić o PNB na całość czy tylko na dom? czy zgłaszać częściowe wykonanie budynku(wtedy zapewne przyjdzie kontrola)?

 

jesli garaż ma być osobną budowlą to osiadaniu nic do tego,martwiłbym sie jedynie o prace ziemne w najbliższym otoczeniu stojącego juz domu, płyty czy fundamentu, reszta to kwestie formalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uwagi to, że jutro ekipa kończy pracę nad moją płytą, postanowiłem podsumować koszty:

 

(pow zabudowy 132m2):

 

- koparka (6.5 h ): 780 zł

- piasek (60t): 1500 zł

- wapno (5 worków): 77 zł

- kanalizacja: 575 zł

- XPS (32m3): 13400 zł (zużyłem go tylko połowę, resztę dam na płytę, albo sprzedam i kupię EPS100, czym zyskam około 2500zł)

- pianka do XPS, 3 puszki: 75 zł

- drut wiązałkowy 20kg: 94 zł

- chudy beton B10 16m3: 2540 zł

- folia 0.3 150m2: 211 zł

- dystanse betonowe 50mm, 300szt: 192 zł

- stal (2,9t): 7800 zł

- beton B30 (27m3): 5680 zł

- robocizna: 10000 zł

 

RAZEM: 42920 złczyli 325zł/m2

 

Jeżeli zdecyduję sie sprzedać pozostałość XPSa i kupić zwykły EPS pod wylewkę, zejdę do 40tyś zł.

 

Zimą, robiąc kosztorys, szacowałem wydatki na 43300zł.

Obym na każdym etapie tak trzymał się szacunków :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...