Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Ile czasu trzeba płytę podlewac po wykonaniu?

 

zalewałem 15 kwietnia wieczorkiem rano podlałem, a po południu przykryłem folią (różnymi kawałkami) i od tego czasu podlewałem tak może raz dziennie na wszelki wypadek , no chyba ze akurat padało to sobie dałęm spokój.

 

dzisiaj jest dość mocne słońce i jutro też i zastanawiam się co dalej robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ile czasu trzeba płytę podlewac po wykonaniu?

 

zalewałem 15 kwietnia wieczorkiem rano podlałem, a po południu przykryłem folią (różnymi kawałkami) i od tego czasu podlewałem tak może raz dziennie na wszelki wypadek , no chyba ze akurat padało to sobie dałęm spokój.

 

dzisiaj jest dość mocne słońce i jutro też i zastanawiam się co dalej robić?

 

To bardzo ważne. Zła pielęgnacja betonu, potrafi osłabić konstrukcje w sposób zasadniczy. Raz wyschnięta płyta, nie da się już nawodnić w sposób wystarczający. Jeśli ktoś nie jest w stanie być na budowie i lać wody, należy zabezpieczyć folią, i pod folią zostawić sączący się wąż. Można też wysypać słomę na płytę i ją zmoczyć. Będzie trzymać wilgoć długo. Pierwsze 7 dni jest kluczowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj ilość wody w mieszance, jest niewystarczająca.
im mniej wody zarobowej w mieszance betonowej przed zalaniem tym lepiej

i lepszy beton

Zazwyczaj ilość wody w mieszance, jest niewystarczająca.
to jest już skrajna nie wiedza i to niebezpieczna !!! .. dla tego że im więcej wody w mieszance c/w tym większy skurcz w betonie...

rodzaj kruszywa też ma wpływ ... musiał by być np na kruszywie granitowym ...

 

beton już związany po paru godzinach... polewa się wodą aby nie następowało nadmierne wysychanie i zmniejszenie skurczu tak po w skrócie pisząc ...

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mój architekt powiedział, żeby przykryć folią najlepiej czarna budowlaną, z wierzchu polać ewentualnie wodą delikatnie ale tylko po to żeby folia ładnie wszędzie przyległa do betonu i tak zostawić.

Beton podobno na w sobie tyle wilgoci, że sam sobie powinien poradzić. Nawet przy upałach 30C.

Woda z betonu nie będzie miała w ten sposób jak odparować i pod tą folią będzie zawsze mokro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im mniej wody zarobowej w mieszance betonowej przed zalaniem tym lepiej

i lepszy beton to jest już skrajna nie wiedza i to niebezpieczna !!! .. dla tego że im więcej wody w mieszance c/w tym większy skurcz w betonie...

rodzaj kruszywa też ma wpływ ... musiał by być np na kruszywie granitowym ...

 

beton już związany po paru godzinach... polewa się wodą aby nie następowało nadmierne wysychanie i zmniejszenie skurczu tak po w skrócie pisząc ...

zanim kolego napiszesz tekst "skrajna niewiedza", proponuje poczytać literaturę fachową, bo na doświadczenie już chyba się nie załapiesz. Nie pisz tu informacji z zakresu szkoły podstawowej. Każdy wie, że im mniejszy stosunek wody do cementu, tym korzystniej. Po to zresztą stosuje się plastyfikatory a ostatnio już super-plastyfikatory, aby zmniejszyć ilość wody zarobowej. Ale my tu piszemy o wiązaniu betonu, a nie o jego wytwarzaniu.

A do wiązania woda jest niezbędna. W ułożonej mieszance, tworzy się tzw. łańcuch kapilarny. Ten łańcuch raz przerwany, jest nie do odbudowania.

 

Aby więc nie dopuścić do tej sytuacji, świeży beton należy pielęgnować. Można tego uniknąć, powlekając w krótkim czasie od ułożenia mieszanki odpowiednim materiałem, który zatrzyma w nim całą wodę zarobową. Niestety w warunkach domowych, nie jesteś w stanie tego zrobić. Można posiłkować się foliami, ale to już nie to samo. DLatego beton należy polewać bo woda zarobowa będzie parować, uciekać i osłabiać konstrukcję która ma założoną jakąś tam wytrzymałość końcową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj ilość wody w mieszance, jest niewystarczająca.
ale przeczytaj sobie sam co napisałeś ? dziwnie to brzmi prawda ...

nim całą wodę zarobową. Niestety w warunkach domowych, nie jesteś w stanie tego zrobić.
masz rację ...

jeśli "mleczko cementowe wypłynie na wierzch ... po zbytnim wibrowaniu lub podłoże jest "chłonne"..

Ale my tu piszemy o wiązaniu betonu, a nie o jego wytwarzaniu.
nie o procesie jaki mu towarzyszy w jakich warunkach ...

czy w wodzie czy powietrzu co już napisałem ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przeczytaj sobie sam co napisałeś ? dziwnie to brzmi prawda ...

masz rację ...

jeśli "mleczko cementowe wypłynie na wierzch ... po zbytnim wibrowaniu lub podłoże jest "chłonne"..

nie o procesie jaki mu towarzyszy w jakich warunkach ...

czy w wodzie czy powietrzu co już napisałem ..

 

czarna folia plus słońce- zaparza wierzchnią warstwę i łuszczy,skąd wiem - w ub. roku w maju na domku letniskowym zagotowało mi się pod czarną folią i na gł. ok. 1 cm beton się łuszczył " i ja tam byłem........."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czarna folia plus słońce- zaparza wierzchnią warstwę i łuszczy,skąd wiem - w ub. roku w maju na domku letniskowym zagotowało mi się pod czarną folią i na gł. ok. 1 cm beton się łuszczył " i ja tam byłem........."
koledzy ale ogarnijcie ... cytujecie moją wypowiedź a odpowiadacie na inną ...

ja nic o foli nie pisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos.. nie ma co się klocic :)

Wszyscie macie racje, pielegnacja betonu jest bardzo istotna, a rozne sposoby sa możliwe. Moim zdaniem nie trzeba za bardzo teoretyzować, trzeba się trzymać poleceniami tych, którzy się znaja, czyli producenci betonu.

Folia da rady, pod warunkiem, ze jest szczelnie poukladana, ale to w przypadku plyty fundamentowej może być trochę kłopotliwe ze względu na wystające rury itd. Dlatego polecamy zawsze polewania woda. Jeśli slonce bije mocno lub jest dużo wiatr, to więcej trzeba, jeśli jest chłodno, to już mniej wystarczy. Ogolna zasada jest, ze plyta powinna być caly czas wilgotna na powierzchni przez pryznajmniej pierwsze 4-5 dni. Wbrew pozorom przy niskich temperaturach czas pielegnacji jest nawet dluzsza, trwania jest zalezna od szybkości wiązania betonu, i przy niskich temperaturach beton znacznie wolniej twardnieje. Folia owszem pomaga, powierzchnia nie wysycha tak szybko, ale w przypadku plyt fundamentowych, gdzie jest duza powierzchnia, woda i tak będzie potrzebna.

W przypadku czarnej folii faktycznie trzeba brac pod uwagę temperatury, beton nie powinno się gotowac :) Swiezy beton nie powinno przekraczać temperatury 30 °C.

 

pozdrawiam

 

thomas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba za bardzo teoretyzować,

prawdziwa "teoria" jest w tedy kiedy ktoś głosi nie podlegające definicji i dalszego rozwijania

poglądy typu oddychanie ścian dla takiego kogoś to jest pojęcie pierwotne i nie podlegające definiowaniu.

nie poparte niczym tylko tak bo tak.

Teorią nie jest przywołanie wiedzy opartej na badaniach i potwierdzonej empirycznie

i dającej się opisać matematycznie i ściśle.

 

Teorią jest natomiast używanie pustych haseł typu oddychające ściany i każdego hasła mającego spłycić temat do jednego

prostego pojęcia dzięki któremu można snuć przypuszczenia i domniemania paranaukowe.

Zrobisz tak to będzie taki efekt itp to jest jak mantra powtarzane przez tych co tak naprawdę bezkrytycznie do legend budowlanych podchodzą

obszczywają normy , książki dla nich najważniejsze jest ich super zasłyszane od pana Józka wiedza w pojęciach płytkich.

Nie chodzi tu o kolęgę Vega1 bo On wiedzę ma .

tylko o zakochanych w sobie majstrach czy wykonawcach ...

gdzie rozpływają się w wiedzy jak to obszczali domy pasywne, że to się nie opłaca, obszczali ciepły montaż okien, mostki termiczne ... bo to szczać na to ..teoria wedle nich .. to nie przejdzie ...

zachowują się niczym ciemna masa .rozścielona na drodze tworzy jedne monolit byle się nie wychylić ...

 

Nikt nie jest wstanie ogarnąć tej ilości wiedzy i jak by zacząć opierać się tylko na

wyssanych przeświadczeniach to nigdy człowiek z drzewa by zszedł .

Jak tacy piewcy i szczający na naukę ludzie lubią komuś zarzucić teorię ...

 

Jak żeś taki mocny to idź to firmy gdzie projektują procesory zagłębiaj się w tajniki ... zobaczysz jak świat poszedł do przodu .... że twoje problemy z betonem C20/25 są niczym ...bo świat robi betony o wytrzymałościach trudnych do ogarnięcia ...

wiedza jest rozwijana poparta na badaniach dzięki temu możemy sobie tu pisać ...

 

na komputerach itp ... i to nie jest teoria ... teorią jest nasze głoszenie pojąć mających zgoła odmienne znaczenie niż to co niby miało by pod nimi się kryć .

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

jestem tu nowa i od razu mam pytania. Mam zaprojektowaną płytę:

- 30 - zagęszczony piasek

- 30 - styrodur

- 40 - żelbetowa płyta f. - B-25

- folia budowlana

- później: 10cm legary i pomiędzy wełna mineral. (pomiędzy wełną będą pprowadzone instalacje) i na to deski (3cm).

Czy pomiędzy styrodurem i betonem nie powinno być folii?

 

Ściany planuję z silki 18 + styropian 20. Czy tej płyty nie można odchudzić do 30 cm betonu np. B-30?

Wg projektu strop jest teriva, ale czekam na wycenę stopu monolitycznego (więc może być docelowo lżejszy).

Będę wdzięczna za Wasze opinie i pomoc :)

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

jestem tu nowa i od razu mam pytania. Mam zaprojektowaną płytę:

- 30 - zagęszczony piasek

- 30 - styrodur

- 40 - żelbetowa płyta f. - B-25

- folia budowlana

- później: 10cm legary i pomiędzy wełna mineral. (pomiędzy wełną będą pprowadzone instalacje) i na to deski (3cm).

Czy pomiędzy styrodurem i betonem nie powinno być folii?

 

Ściany planuję z silki 18 + styropian 20. Czy tej płyty nie można odchudzić do 30 cm betonu np. B-30?

Wg projektu strop jest teriva, ale czekam na wycenę stopu monolitycznego (więc może być docelowo lżejszy).

Będę wdzięczna za Wasze opinie i pomoc :)

M.

 

Kobito, nawet się nie zastanawiaj, tylko daj to komuś do przeprojektowania. No chyba, że masz dom 5-cio kondygnacyjny, czego akurat nie napisałaś, to może i jest możliwa taka grubość płyty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Proszę sprawdzić priva.

 

Hahaha :) to jedynie parter z poddaszem użytkowym, w dodatku będzie lekki dach (gont). Czytam forum i taki wniosek też mi się nasunął, że to raczej płyta pod wieżowiec. A co powiecie, o kolejności warstw - w sensie: gdzie ta folia? Bo widzę, że "szkoły" są różne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

jestem tu nowa i od razu mam pytania. Mam zaprojektowaną płytę:

- 30 - zagęszczony piasek

- 30 - styrodur

- 40 - żelbetowa płyta f. - B-25

- folia budowlana

- później: 10cm legary i pomiędzy wełna mineral. (pomiędzy wełną będą pprowadzone instalacje) i na to deski (3cm).

Czy pomiędzy styrodurem i betonem nie powinno być folii?

 

Ściany planuję z silki 18 + styropian 20. Czy tej płyty nie można odchudzić do 30 cm betonu np. B-30?

Wg projektu strop jest teriva, ale czekam na wycenę stopu monolitycznego (więc może być docelowo lżejszy).

Będę wdzięczna za Wasze opinie i pomoc :)

M.

monolityczny lżejszy nie będzie na pewno. Ale to bez znaczenia. Skąd taka grubość płyty? Jakieś podejście pod lotnisko robisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...