Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Wpisując się w dyskusję odnośnie mieszania XPS i EPS:

Czy można położyć XPS pod ściany zewnętrzne - to jest zakładam w strefie największych obciążeń, w pozostałych miejscach EPS 200?

Czy to jest sensowne / logiczne / praktykowane?

 

- z góry przepraszam jeśli temat przewinął się już przez wątek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Pwiedz mi, po co Ci akumulacja płyty ?

 

Nie jestem jakimś super specem ale wyczytałem że dzięki temu dom wolniej się wychładza... co prawda to większa zaleta dla tych którzy chcą ogrzewać prądem w II taryfie ale zasada ta powinna też działać dla ogrzewania gazowego ... (załączam piec tylko na noc a w dzień temperatura dłużej się utrzymuje dzięki zgromadzonemu ciepłu w płycie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisując się w dyskusję odnośnie mieszania XPS i EPS:

Czy można położyć XPS pod ściany zewnętrzne - to jest zakładam w strefie największych obciążeń, w pozostałych miejscach EPS 200?

Czy to jest sensowne / logiczne / praktykowane?

 

- z góry przepraszam jeśli temat przewinął się już przez wątek

 

Jeśli już to pod wszystkie ściany nośne XPSa trzeba dać a resztę jeżeli chcesz zaoszczędzić możesz dać EPS200 ale na własne ryzyko. XPS ma 3krotnie lepszą wytrzymałość na obciążenia niż EPS200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem jakimś super specem ale wyczytałem że dzięki temu dom wolniej się wychładza... co prawda to większa zaleta dla tych którzy chcą ogrzewać prądem w II taryfie ale zasada ta powinna też działać dla ogrzewania gazowego ... (załączam piec tylko na noc a w dzień temperatura dłużej się utrzymuje dzięki zgromadzonemu ciepłu w płycie).

 

A w czym Ci przeszkadza pracujący w ciągu dnia kocioł gazowy ??

Przecież to ma być bezobsługowe źródło ciepła - ustawiasz na sterowniku wymagane temperatury i zapominasz o nim.

Tym, kiedy ma się włączyć i na jak długo martwi się sterownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po mojmu nie zgadzam się z ani jedną tezą którą powyżej napisałeś..

dzlaczego lepiej jest w jednym kawałku a nie na zakładkę? przecież układanie na zakładkę skutecznie zakrywa wszelkie szpary jeśli jakieś by były..

Nie pisałem że bezwzględnie ale że lepiej. Ponadto można położyć styropian frezowany

i dlaczego piszesz że folia między piasek i XPS? co ona ma robić? przecież zagęszczony piasek i XPS nie podciągają kapilarnie wody.. to przed czym ona ma chronić? przed wyporowywaniem z płyty czy jako zbiornik skroplin?

Rozumiem że podważasz kompetencje konstruktorów którzy takie rozwiązanie stosują uzależniając je od warunków gruntowych.

 

między styro a beton można jako warstwę poślizgową ale niekonecznie, xps na tyle się poddaje że bez problemu będzie pracować a kwestie wilgoci jak wcześniej..

Powiem szczerze że jeszcze bez tej foli nie widziałem konstrukcji ale widziałem tylko 3 więc nie wiele w tym jedna była moja.

 

Ale to jest wpływ osobistości TB na umysły forumowiczów.

Błagam nie mieszaj do tego TB:o

Edytowane przez plusfoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że podważasz kompetencje konstruktorów którzy takie rozwiązanie stosują uzależniając je od warunków .

 

no to moja płyta nie ma tej folii, i konstruktor też się dziwił jak go o to pytałem czemu nie ma (dziwił się że się pytam), poza tym większość konstruktorów to pod dom projektuje 30cm więc co tam folia.. ale napisz po prostu co ta folia ma robić ? nawet zaleznie od warunków gruntowych.. przecież szczelna nie jest..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to moja płyta nie ma tej folii, i konstruktor też się dziwił jak go o to pytałem czemu nie ma (dziwił się że się pytam), poza tym większość konstruktorów to pod dom projektuje 30cm więc co tam folia.. ale napisz po prostu co ta folia ma robić ? nawet zaleznie od warunków gruntowych.. przecież szczelna nie jest..

To już raczej pytanie do konstruktorów nie do mnie. Jeśli w projekcie jest to znaczy że tak ma być. O ten szczegół nie pytałem bo koszt tej folii to ułamek procenta kosztu całej płyty więc ani mnie to ziębiło ani parzyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzisz.. i tym się różnimy bo ja zanim zacząłem budowę każdy szczegół projektu przejrzałem i zadawałem sobie i projektantowi pytanie "dlaczego", teraz przy kocówce SSZ jest tak samo, często dyskutujemy z wykonawcą i kierownikiem o różnych szczegółach i nie daję się zbyć "bo tak się robi" albo "bo tak", u mnie pół wsi ogląda ten dziwny budynek i komentuje że "tak sie domów nie buduje" więc muszę być dobrze przygotowany..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[..] czy ma jakieś uzasadnienie (ewentualnie jeśli tak można robić to czy ma jakieś wady) zrobienie płyty pod nią 10 cm XPS w jednej warstwie lub dwie warstwy po 5 cm na to zbrojenie i beton na 22 cm grubości a potem 10 cm EPS 200 lub 100 i na to podłogówka i wylewka?

 

Mniej XPS'a pod płytą = większe mostki ściana płyta.

 

 

A tak wygląda to w wersji domu pasywnego :

 

[ATTACH=CONFIG]199960[/ATTACH]

 

Dla pasywnego ??? Przecież te zgrubienie "stopy" to jeden wielki mostek ! Zauważ, że to co należy najbardziej ocieplić ma w najcieńszym miejscy tylko 6cm EPS'a (od ściany) i 12cm XPS (od gruntu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacje będą częściowo pod płytą (przyłącza), a reszta w płycie (tj. rozprowadzenie wody + kanaliza), prąd raczej ścianami nie wiem jeszcze jak z gazem... podłogówki w płycie nie będzie więc dlaczego ma być ciasno ??

 

Co do pomysłu 10 cm XPS potem płyta + jeszcze na to EPS 100 to trochę mam obawy czy 10 cm XPSa pod płytą wystarczy na takiej powierzchni jak będzie u mnie ?? Bardziej myślałem o 10 cm XPS + na to 10 cm EPS200 potem płyta i ewentualnie na to 5 cm styro i dopiero wylewka z podłogówką... tylko czy wtedy nie zepsuję parametru akumulacji ciepła w płycie ??

 

kolego ,jak kanaliza w płycie? 160 mm w płycie, czy mówisz o rurce od zmywarki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat ze strony w oryginale:

Wahlweise für Massivhaus, Fertighaus, Gewerbe oder Blockhaus bis 2½-geschossig

i po tłumaczeniu:

technologia nadająca się do zastosowania zarówno dla budowli masywnych, domów z elementów prefabrykowanych, obiektów przemysłowych oraz domów o konstrukcji wieńcowej (blok-hauzowej) do wysokości 2,5 kondygnacji

 

A tak wygląda to w wersji domu pasywnego :

 

[ATTACH=CONFIG]199960[/ATTACH]

 

ten rysunek już pare razy się tu pojawil. Jest to reklama firmy Schwedenplatte, a ja się tylko dziwie, czy faktycznie tak buduja i jak w Niemczech dostana odbior. Najprawdopodobnie jest to deklarowane jako wersja "hybridowa", ponieważ ten EPS jako izolacja pod plyta fundamentowa nie ma aprobaty do takich zastosowan. XPS jednak ma, czyli przypuszczam ze jako czesc konstrukcyjna liczy się tylko ta lawa fundamentowa na obrzeze. Z tym EPS nie jest alles gut, jeszcze przedwczoraj na budowie miałem rozmowe z kierbudem, który się smial i potwierdzal na moje pytanie, jak konstruktorzy obliczają ten EPS pod plyta: "Nie obliczają, po prostu to ignorują."

W przypadku Schwedenplatte obliczone jest lawa na obrzeze, a EPS sobie lezy pod betonem na gruncie, który na statyke nie ma wpływu.

Nie mowiac o tym, ze taka konstrukcja cenowo wychodzi trochę niekorzystnie, wcale nie jest to taniej niż gladka plyta z XPS pod caloscia, o ile rozmawiamy o te same parametry U. Te plyty firmy Schwedenplatte wcale nie maja takie dobre parametry, ponieważ pod wieńcem i na krawędzi izolacja jest dość cienka. U = 0,10-0,13, jak podane w rysunku: Watpie, ze to jest prawda. Nawet jestem pewien ze nie, powyżej umieszczylem link, gdzie każdy może obliczac takie przegrody; nawet tam gdzie jest ten EPS nie będzie taki wspolczynnik. Na krawędzi plyty... e tam, 6 bądź 12cm XPS, nawet nie będę uruchamiać program do obliczenia...

 

edit: jeszcze raz sprawdzałem; tam gdzie izolacja jest 32cm (Perimeterdämmung to najprawdopodobnie EPS hydro), U może faktycznie być ok 0,10-0,11 W/m²K. Ale tylko tam, natomiast aby zrobic dom pasywny to waznym parametrem jest "ciaglosc izolacji".

 

edit 2: A jak juz tak ladnie (choc blednie, bo Blockhaus to dom z bali) tlumaczone: Trzeba by bylo tez tlumaczyc najbardziej ciekawa czesc: "unter tragenden erdberührten Bauteilen z.B. Floormate 500A (...), zul P >170 kN/qm"

tlumaczenie: pod czesciami konstrukcyjnimi z bezposrednim kontaktem z gruntem np floormate 500A (...), dop. odpor (nosnosc) >170kN/m². W razie ze ktos juz nie pamieta: EPS200 daje ok 45-60 kN/m².

 

Jak widac, cienka czesc plyty nie jest traktowana jako czesc nosna. Ilosc mostow termicznych oczywiscie tu zalezy od ilosc i dlugosc scian nosnych w srodku budynku...

 

Potwierdza to co mowie caly czas: EPS200 pod elementami nosnimi sie nie nadaje. Nawet nawet w Niemczech. Oni nawet w danym przypadku, w zaleznosci od obliczen statycznych, wymagaja wyzsza klase XPS.

 

 

Pozdrawiam

 

Thomas

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...