Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

koszt gargantuiczny... bez sensu

 

Jak bez sensu ?

Idąc wybierać płytki patrzysz tylko na cenę, czy na to że Ci się podobają ?

 

Poza tym jak sobie policzysz: jakieś fajne płytki, wylewka pod te płytki, klej, fuga, robocizna itp. to wcale aż taka duża różnica nie wyjdzie a efekt ? Polerowany beton jak dla mnie to jest coś niesamowitego, i żadne kafle tego efektu nie przebiją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomijając kwestie gustu - czynnik subiektywny - podoba się nie podoba się - zgadzam się z Vega1 - za drogo

 

ja mam w garażu gres hiszpański 60x60 kupiony w 3 gatunku na wyprzedaży - wygląda dobrze - płytki+ klej i własna robocizna nie wiem czy wyszło 40 zł za 1m2 - na płytę grunt, później klej i płytki

 

PS. podoba mi się ... ale za taką kasę już nie tak bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mój pierwszy post na tym forum dlatego na początku chciałbym się serdecznie przywitać z wszystkimi forumowiczami. Jestem pełen uznania dla Waszej wiedzy, a przede wszystkich chęci dzielenia się nią z innymi użytkownikami. Od kilku miesięcy czytam forum, ale niestety moja wiedza cały czas jest na niezbyt wysokim poziomie. Także przede mną, przed budową domu, jeszcze długa droga i setki godzin czytania, analizowania...analizowania i czytania :)

 

Budowę chcielibyśmy z żoną rozpocząć w przyszłym roku. Mamy już projekt (Dom w Idaredach 2 G2 z Archonu, http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-idaredach-2-g2/m4fab751f94e0a). Dom będzie adaptowany pod płytę fundamentową, dodatkowo pustak ceramiczny zostanie zastąpiony Silką (24 lub 18, jeszcze się wahamy), ocieplenie ścian zewnętrznych wzrośnie do 20 cm, a ocieplenie dachu do 30 cm.

Fundament chciałbym ocieplić 20 cm warstwą styropianu. W środku będzie jeszcze kilka mniejszych i większych zmian w układzie pomieszczeń oraz usytuowaniu okien i drzwi tarasowych. Suma summarum koszt projektu + cena adaptacji ustalona przez architekta adaptującego niestety zbliży się do ceny projektu indywidualnego (5500 zł za adaptację, projekt płyty, projekt zjazdu z drogi gminnej, przygotowanie dokumentacji do wyłączenia gruntów z produkcji rolnej, zagospodarowanie terenu...cóż, myślałem, że będzie taniej). Dom będzie budowany na Górnym Śląsku (szkody górnicze).

 

Ale wracając do samej płyty fundamentowej.

Przeczytałem ok. połowy postów z tego wątku, ale nadal mam klika poważnych wątpliwośći dotyczących adaptacji domu pod płytę.

 

Projekt Domu w Idaredach 2 G2 posiada garaż dwustanowiskowy zabudowany w bryle budynku, jednakże część garażowa, oraz część poddasza znajdująca się nad garażem i kotłownią znajdują się na niższym poziomie w stosunku do części mieszkalnej parteru i części poddasza nad nią (na parterze 34 cm różnicy pomiędzy garażem, a częścią mieszkalną).

 

I tutaj mam pytania:

1) Jak bardzo różnica wysokości pomiędzy garażem, a częścią mieszkalną podnosi stopień skomplikowania, a przede wszystkim koszt wykonania płyty fundamentowej ?

2) Czy lepszym rozwiązaniem byłoby podniesienie poziomu garażu do poziomu części mieszkalnej ? Wysokość garażu zmniejszyłaby się do 210 cm. Co o tym sądzicie ?

 

Chciałbym się również poradzić w kwestii izolacji płyty oraz ogrzewania. Wiem, że temat był już wałkowany wiele razy, ale im więcej czytam tym mniej wiem. W domu będzie po całości ogrzewanie podłogowe z kotłem gazowym. Chciałbym wykorzystać właściwości akumulacyjne płyty, dlatego całe ocieplenie (20 cm XPS) planuje dać pod płytę. Rurki z ogrzewania podłogowego wolałbym puścić w wylewce na płycie. Boje się braku możliwości ewentualnego serwisowania rurek w przypadku umiejscowienia ich w samej płycie. Garaż też będzie w jakiś sposób ogrzewany (podłogówka ?).

 

Kolejne pytania

3) Wydaje mi się, że warto wyizolować garaż wraz z kotłownią od części mieszkalnej, także w warstwie płyty fundamentowej. Nie chciałbym, żeby ciepło z pokojów uciekało przez płytę do garażu. Jeżeli oddzielę garaż od reszty domu pionową warstwą styropianu w fundamencie, to powstaną mi dwie niezależne konstrukcyjnie płyty (nie będą ze sobą połączone betonem zbrojonym), czyli teoretycznie te dwie płyty mogą mi się z czasem rozłazić np. w przypadku tąpnięć w kopalni lub obsunięć terenu. Dobrze myślę ? Jak to zrobić, żeby wszystko miało sens, żeby płyta była dobrze oddzielona od gruntu oraz część mieszkalna była oddzielona od części garażowo-kotłowniczej ? Czy w moim przypadku jedyny sposób to zastosowanie 10 cm styropianu pod płytą i 10 cm pod wylewką na płycie ? A może jednak nie rozdzielać termicznie tych dwóch części ?

4) Czy ogrzewanie podłogowe w garażu to dobry pomysł, czy lepiej zamontować zwykłe grzejniki ścienne ? Czy problemem nie będzie niższa temperatura wody w podłogówce w porównaniu do zwykłych grzejników ?

 

To chyba na razie tyle. Mam nadzieję, że za bardzo się nie rozpisałem i w miarę jasno wszystko opisałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj mam pytania:

1) Jak bardzo różnica wysokości pomiędzy garażem, a częścią mieszkalną podnosi stopień skomplikowania, a przede wszystkim koszt wykonania płyty fundamentowej ?

 

tak może zwiekszyc koszt wykonania płyty - ale nie musi -zobacz moj db jak rozwiazana jest kwestia odizolowania garazu od domu oraz dziennik skarbi-ego - on wylewał 2 płyty - wtedy koszt nie rośnie w sposób znaczacy

 

2) Czy lepszym rozwiązaniem byłoby podniesienie poziomu garażu do poziomu części mieszkalnej ? Wysokość garażu zmniejszyłaby się do 210 cm. Co o tym sądzicie ?

 

wtedy masz rozwiazanie jak u mnie - wszystko na 1 poziomie

 

Chciałbym się również poradzić w kwestii izolacji płyty oraz ogrzewania. Wiem, że temat był już wałkowany wiele razy, ale im więcej czytam tym mniej wiem. W domu będzie po całości ogrzewanie podłogowe z kotłem gazowym. Chciałbym wykorzystać właściwości akumulacyjne płyty, dlatego całe ocieplenie (20 cm XPS) planuje dać pod płytę. Rurki z ogrzewania podłogowego wolałbym puścić w wylewce na płycie. Boje się braku możliwości ewentualnego serwisowania rurek w przypadku umiejscowienia ich w samej płycie. Garaż też będzie w jakiś sposób ogrzewany (podłogówka ?).

 

jesli garaz ogrzewany - nie rób dylatacji garazu a on ogrzeje sie "niewielka" iloscia energi przekazywana przez płyte ktora grzana w czesci mieszkalnej

wlasciwosci akumulacyjne przy grzaniu płyty nie maja znaczenia przy grzaniu gazem, do tego jesli robisz rurki w wylewce spokojnie mozesz oddzielic styropianem od płyty (mozesz alnie nie musisz)

 

Kolejne pytania

3) Wydaje mi się, że warto wyizolować garaż wraz z kotłownią od części mieszkalnej, także w warstwie płyty fundamentowej. Nie chciałbym, żeby ciepło z pokojów uciekało przez płytę do garażu. Jeżeli oddzielę garaż od reszty domu pionową warstwą styropianu w fundamencie, to powstaną mi dwie niezależne konstrukcyjnie płyty (nie będą ze sobą połączone betonem zbrojonym), czyli teoretycznie te dwie płyty mogą mi się z czasem rozłazić np. w przypadku tąpnięć w kopalni lub obsunięć terenu. Dobrze myślę ? Jak to zrobić, żeby wszystko miało sens, żeby płyta była dobrze oddzielona od gruntu oraz część mieszkalna była oddzielona od części garażowo-kotłowniczej ? Czy w moim przypadku jedyny sposób to zastosowanie 10 cm styropianu pod płytą i 10 cm pod wylewką na płycie ? A może jednak nie rozdzielać termicznie tych dwóch części ?

 

j.w

 

4) Czy ogrzewanie podłogowe w garażu to dobry pomysł, czy lepiej zamontować zwykłe grzejniki ścienne ? Czy problemem nie będzie niższa temperatura wody w podłogówce w porównaniu do zwykłych grzejników ?

j.w + grzejnik to zły pomysł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zajechałem na budowę i zastałem taki widok

 

2013-08-11 19.04.23.jpg2013-08-11 19.05.32.jpg

 

Jest to miejsce w którym wychodzi główna rura od kanalizy, po ostatnich ulewach troche podmyło pod styrodurem, myślę że okło 20cm w strone środka płyty, czy wystarczy jak na wciskam tam piachu i obsypie? dodam że stało się to najprawdopodobniej od tego że wiekszość przepustów od kanalizy nie było przykrytych, czy mam się tym podmyciem poważnie przejmować? Bo przyznam się że na punkcie tej płyty mam jakąś obsesje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłbym jak radzi vega.

W temacie płyty pozostało mi już tylko jeden dylemat. Już wiem, że płyta będzie monolitem i tera pytanie, pod podłogówkę dawać styropian czy nie? Raczej zależeć mi będzie na większej akumulacyjności ogrzewania niż szybszej reakcji w która nie wierzę, to nie kaloryfery by natychmiast podgrzać wnętrze

Więc jak? dawać styro czy nie ?

Materiał na ściany, już klamka zapadła, będzie silka.

Kolejny dylemat,

Dach. Widziałem skosy wylewane z betonu i to do mnie przemawia ale jak jest z wykonawstwem? Gdzie tutaj tego poszukać ? Może ktoś z Was tak ma zrobione? Poprosiłbym o linki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie daje, mam płytę i silke..

a co do skosów to u mnie sąsiad zrobił (ja nie) i ak zrobiłi dach to to co widzę to niezła kaszana.. nie da się skontrolować czy membrana porządnie naciągnieta, wełnę poutykali tak że dotyka membramy, grubości różne, od spodu nic nie zobaczysz.. u mnie w swietokrzyskiem sporo domów tak się robi ale

mnie to nie przekonuje.. mam z silki 24cm, dwa wieńce i starczy raczej, więźba pod dachówkę więc drewna też sporo.. no i jak zacznie coś się z dachem dziac to raczej cieżko będzie zauważyć.. że o cenie nie wspomnę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak może zwiekszyc koszt wykonania płyty - ale nie musi -zobacz moj db jak rozwiazana jest kwestia odizolowania garazu od domu oraz dziennik skarbi-ego - on wylewał 2 płyty - wtedy koszt nie rośnie w sposób znaczacy

 

Czytałem już Twój dziennik, który zresztą jest jednym z najlepszych dzienników na tym forum. Dziennik Skarbiego, też przed chwilą przejrzałem. Pytanie w jakim stopniu takie dwie oddzielne płyty osłabią całą konstrukcję fundamentów. Szczególnie ma to znaczenie na terenach ze szkodami górniczymi (takich jak u mnie), ale to już będzie temat dla konstruktora, który będzie liczył płytę.

 

jesli garaz ogrzewany - nie rób dylatacji garazu a on ogrzeje sie "niewielka" iloscia energi przekazywana przez płyte ktora grzana w czesci mieszkalnej wlasciwosci akumulacyjne przy grzaniu płyty nie maja znaczenia przy grzaniu gazem, do tego jesli robisz rurki w wylewce spokojnie mozesz oddzielic styropianem od płyty (mozesz alnie nie musisz)

 

Wielką, niewielką...zawsze to jakaś niekontrolowana ucieczka ciepła z części mieszkalnej. Po przemyśleniach prawdopodobnie w części mieszkalnej dam styropian pod wylewkę, w ten sposób oddzielę się od garażu. Muszę jeszcze pomyśleć nad sposobem lekkiego dogrzania garażu i kotłowni. Być może w ogóle zmienię koncepcję i zrobię tak jak np. koledzy fotohobby lub ryloon, czyli 10 cm styro pod płytę i 10 na płytę.

To w takim razie jeszcze jedno pytanie, czy z punktu widzenia energooszczędności (i koniecznych dodatkowych pieniędzy) jest sens dawać 20 cm XPS'a pod płytę i jeszcze 10 cm styropianu na płytę pod wylewkę ? Czy też 10 cm pod i 10 cm nad płytę da już dobre rezultaty ? Chodzi mi głównie o "uciekanie" ciepła przez ściany zewnętrzne, które byłyby wyizolowane od gruntu tylko 10 cm warstwą styropianu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zajechałem na budowę i zastałem taki widok

 

[ATTACH=CONFIG]205517[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]205518[/ATTACH]

 

Jest to miejsce w którym wychodzi główna rura od kanalizy, po ostatnich ulewach troche podmyło pod styrodurem, myślę że okło 20cm w strone środka płyty, czy wystarczy jak na wciskam tam piachu i obsypie? dodam że stało się to najprawdopodobniej od tego że wiekszość przepustów od kanalizy nie było przykrytych, czy mam się tym podmyciem poważnie przejmować? Bo przyznam się że na punkcie tej płyty mam jakąś obsesje:)

Cokolwiek tam wsypiesz płyta pozostane nie podparta. Zalać betonem z nadmiarem i zawibrować by dotarło do końca można, albo stopniowo zasypywać piachem i dobijać jakimś stemplem by to trochę zagęścić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co masz pod tym styrodurem? bo to wygląda jakby nie było utwardzone/zagęszczone..a rury lepiej układać już w zagęszczonym podłożu..

 

No właśnie, co było podbudową i jak ubite? Bo to chyba dość ważne.

Ja miałam kłaść pospółkę, ale w porę zorientowałam się, że będzie za słaba, więc u mnie poszło grube kruszywo granitowe 0-31.5. Efekt taki, że po ostatnich burzach podbudowa jest nienaruszona, a woda przesączyła się spokojnie do gruntu.

Tak wyglądało kruszywo nie ubite

http://imageshack.com/a/img842/5498/87jb.jpg

A tak już z piaskiem na górze.

http://img607.imageshack.us/img607/796/aklh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...