Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Gość Arturo72
To ciekaw jestem, jak jest w zamożniejszej części Europy, dla mieszkańców której różnica w XPS, czy szkle jest pomijelnie mała ?

 

Szwedów uważasz za mniej zamożniejszych niż Polaków ? Wszak oni robią płyty nie na XPS czy szkle ale na EPS...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Gość Arturo72
Klient ma ten komfort że nie musi zastanawiać się co jest pod domem. Na pewno będzie miał właściwy materiał.

Głupoty gadasz,ja też nie musiałem się zastanawiać co jest pod domem.Na pewno był to właściwy materiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupoty gadasz,ja też nie musiałem się zastanawiać co jest pod domem.Na pewno był to właściwy materiał.

 

Arturo72, ty chociaż byłeś świadom tego co będziesz miał pod domem.

A ile powstało płyt legalet z eps100, gdzie inwestor płacąc naprawdę grubą kasę, myślał że produkt będzie zrobiony na tip top?

Powiesz z całą odpowiedzialnością, że skoro projektant wsadził tam eps100, to nie ma się czego obawiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupoty gadasz,ja też nie musiałem się zastanawiać co jest pod domem.Na pewno był to właściwy materiał.
Trudno w ogóle z tobą rozmawiać. Klapki masz na oczach. Jesteś typem człowieka który do upadłego będzie bronił tego co kupił, nawet jak zrobił głupotę. Masz wykres naprężeń punktowych pod swoim domem? Nie masz. Twój konstruktor najwyraźniej wyssał je sobie z palca o ile w ogóle o nich pomyślał. Zrobił jak sporo innych. EPS wytrzymuje tyle a tyle a dom waży tyle a tyle więc będzie dobrze. Ciężko ci się do tego przyznać. Może twój styro wytrzyma, może nie. Skąd możesz to wiedzieć? Poza tym twój styro nie mógłby być zastosowany w Niemczech. Mnie to wystarczy. Koniec, kropka.

 

Poza tym brakuje ci klasy. Wykłócasz się jak przekupka. Zamiast argumentów obrażanie innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Poza tym twój styro nie mógłby być zastosowany w Niemczech. Mnie to wystarczy. Koniec, kropka.

A już w Szwecji może być stosowany bez obaw,jeśli konstruktor wyliczy,Szwedzi też niewiedzą co robią...

Proponuje budować się w niemcach,chociaż widzę,że Ty nie zamierzasz się budować bo od czterech lat zastanawiasz się jaki dać fundament ale nie przejmuj się,za kolejne cztery lata wymyślą coś nowego ;)

Swoją drogą osobiście nie kupię nigdy niemieckiego auta,bo to g..o ;)

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A już w Szwecji może być stosowany bez obaw,jeśli konstruktor wyliczy,Szwedzi też niewiedzą co robią...

Proponuje budować się w niemcach,chociaż widzę,że Ty nie zamierzasz się budować bo od czterech lat zastanawiasz się jaki dać fundament ale nie przejmuj się,za kolejne cztery lata wymyślą coś nowego ;)

Swoją drogą osobiście nie kupię nigdy niemieckiego auta,bo to g..o ;)

Ja nie uważam, co już pisałem że twój konstruktor nie wie co robi. Myślę jednak że takie obliczenie naprężeń jak było tu już prezentowane to podstawa. Zdaje się że takiego nie masz. Powinno być. Nie uważam też że EPS należy potępić w czambuł. Moim zdaniem jednak, w tak krytycznych miejscach należy dawać materiały do tego przeznaczone. Pod EPSem jako izolacją pod płytą domu murowanego żaden praktycznie producent się nie podpisze. Wystarczy podzwonić, popytać. Nie wiem jak jest w Szwecji z atestami ale tam 90% domów to domy o konstrukcji szkieletowej. Nie mam informacji czy tam domy murowane również stawia się na EPS i na jakim (aprobaty itp). Przytaczam przykład Niemiec bo są rynkiem chroniącym interesy inwestorów w sposób u nas nie znany. Te atesty dla izolacji pod płytę nie zostały wprowadzone dla zabawy. Ty twierdzisz że nie mają znaczenia bo twój EPS się nadaje. Sorry ale ja ufam ich opracowaniom.

 

Moja budowa nie ma tu nic do rzeczy. Przez te lata przemyślałem sobie wszystko dokładnie. Będę miał płytę ale bez izolacji pod spodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tu się zgadzam z perm. w Niemczech prawo konsumenta jest najważniejsze, tam nie ma miejsca na błędy. stąd m.in. na półkach w sklepach zwykle jest towar lepszej jakości niż w Polsce. ja mam XPS pod płytą, ale prawda taka, że nie wierzę że mój konstruktor (który robił mi projekt indywidualnego całego domu) zrobił wykres jakichkolwiek naprężeń. w sumie więcej teraz wiem o płycie niż wtedy kiedy mi ją wylewano, teraz zwróciłbym uwagę na więcej szczegółów. ale myślę, że się nie zawali ;). miałem mieć pod płytą XPS, kupiłem BASF, bo wyraźnie producent pisze, że dopuszcza i tam się go stosuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wykres naprężeń punktowych pod swoim domem? Nie masz. Twój konstruktor najwyraźniej wyssał je sobie z palca o ile w ogóle o nich pomyślał. Zrobił jak sporo innych. EPS wytrzymuje tyle a tyle a dom waży tyle a tyle więc będzie dobrze.

 

Niestety taka jest gorzka prawda. Może nawet konstruktor uwzglednial ten EPS, ale na 200 kPa, lub na 180, jak w tym programie od producentow, który jest dostępny ekskluzywnie i tylko w Szwecji. Wtedy wychodzi tak, ze, jeśli mam slaby grunt, to trzeba wsadzić pol metra EPS200 pod plyta, i wszystko gra. Tak liczy ten program.

 

Interesuje mi co raz bardziej temat szklo piankowy. Jest czeska firma, która oferuje ten material za rozsądna cene, a w tej chwili projektujemy budynek w standardzie pasywnym na szklo piankowy. W danym przypadku ten material wychodzi nawet taniej niż XPS. Owszem, w przypadku domu jednorodzinnego tak by się nie dal, pod takim trochę większym budynku lepiej działa akumulacja ciepla w gruncie i można zrobić gruba warstwę tegp granulatu tylko na obrzeze, a w srodku dac znacznie mniej.

Jednak, jeśli dom ma więcej niż, powiedzmy, 150m² pow. zabudowana, to może wtedy taki model tez działa i byłoby to rozsadna alternatywa na XPS. Musze przy okazji zrobić obliczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety taka jest gorzka prawda. Może nawet konstruktor uwzglednial ten EPS, ale na 200 kPa, lub na 180, jak w tym programie od producentow, który jest dostępny ekskluzywnie i tylko w Szwecji. Wtedy wychodzi tak, ze, jeśli mam slaby grunt, to trzeba wsadzić pol metra EPS200 pod plyta, i wszystko gra. Tak liczy ten program.

 

Interesuje mi co raz bardziej temat szklo piankowy. Jest czeska firma, która oferuje ten material za rozsądna cene, a w tej chwili projektujemy budynek w standardzie pasywnym na szklo piankowy. W danym przypadku ten material wychodzi nawet taniej niż XPS. Owszem, w przypadku domu jednorodzinnego tak by się nie dal, pod takim trochę większym budynku lepiej działa akumulacja ciepla w gruncie i można zrobić gruba warstwę tegp granulatu tylko na obrzeze, a w srodku dac znacznie mniej.

Jednak, jeśli dom ma więcej niż, powiedzmy, 150m² pow. zabudowana, to może wtedy taki model tez działa i byłoby to rozsadna alternatywa na XPS. Musze przy okazji zrobić obliczenia...

Myślę że nawet marketingowo granulat jest lepszym towarem. "niezniszczalny materiał, bardzo mocny, bez dodatkowej podbudowy itp" A jaka jest cena tego czeskiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że nawet marketingowo granulat jest lepszym towarem. "niezniszczalny materiał, bardzo mocny, bez dodatkowej podbudowy itp" A jaka jest cena tego czeskiego?

 

:) cos w tym jest co mówisz.

Ceny sprzedaży tego szkla nawet Ci tak nie powiem, ponieważ dalem zapytanie od razy na te większe ilości.

Co pawda, jeśli grunt jest trochę nie halo, to i tak trzeba zrobić najpierw podbudowę, tak jest w danym przypadku. Tam najpierw robimy podsypke piaskowa tak profilowane, ze na obrzeze wychodi dość gruba warstwa tego szkla, w srodku co raz mniej, na to szklo, i na to dopiero plyte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Perm, napisz coś więcej na ten temat. Dlaczego tak ? Rozumiem, że tak Ci wychodzi z ekonomicznego punktu widzenia. Ale jak to liczysz ?

 

Pisał chyba stronę wcześniej :). Będzie piwnica.

 

EDIT:

Jak ma się sprawa z ogrzewaniem podłogowym w wylewce na płycie izolowanej tylko od dołu? Jakieś specjalne wytyczne? Wodna podłogówka, dodatkowo chciałbym kable pod rurkami w łazienkach.

Edytowane przez imrahil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O płytach, w pewnym momencie nasłuchałem się takich bajek i to od "inż" głowa mała.

Typu że musi mieć 50cm i być posadowiona na głębokości posadowienia:)

 

Jak możesz popatrzeć pod płytę i wymienić ewentualnie EPS'a ? nie realne, stąd nie ma co gdybać, dawać to co jest pewniejsze.

Koszty rodzą się przez robienie dziadostwa, nie przez należyty materiał !

 

Moja konstrukcja jest dość ciekawa, ponieważ jest to hybryda fundamentu na obwodzie i płyty fu.

Którą wykonam jak przyjdzie na nią pora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieczorami, po kolacji?
jak sobie zrobię kładkę to czemu nie :) po kolacji.

Chcę możliwie wysokiej klasy betonu, potrzeba mnie do tego dwóch gatunków cementu i pyłu krzemianowego plus super plastyfikator.

Przeszkoda? wydajność procesu. Jak NKWD muszę pilnować ilości wody wlewanej do betoniarki.

C/W 0,25-0,3 ... i koło 500 kg cementu ... 250 jednego i 250 drugiego. Receptura jak na wierze petronas w Kala Lumpur.

I właśnie przeszkoda, ponieważ trzeba szybko wylewać aby nie stężało za szybko jedno od drugiego.

Pisanie czasem wyzwala pokłady pamięci, opóźniacz wiązania :) jednym z nich jest biały cukier :D

Oczywiście będzie przemysłowy specyfik. Tylko jak pisałem wydajność procesu.

 

Po co takie zabiegi ? chcę możliwie uzyskać beton szczelny, z dodatkiem zbrojenia rozproszonego.

Grubość samej płyty jeszcze przeliczyć trzeba, jakie rozwarcia rys możliwe są itp .

Pod płytę daje XPS'a 300. Tu nie będę oszczędności robił. Później nie zrobię nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Chyba zaginął mój post w natłoku dyskusji bardzo teoretycznej - pozwolę sobie go jeszcze powtórzyć i może ktoś rozgarnięty coś mi odpowie

 

 

 

Moja płyta już wylana i dom się buduje ale powoli zbliża się zima i trzeba pomyśleć o pewnych zabezpieczeniach. Mianowicie, koleżanki i koledzy, jak by był ktoś taki miły i nakreślił mi możliwie prostym językiem jakieś szczegóły dotyczące opaski antywysadzinowej to byłbym bardzo wdzięczny. Poniżej zamieszczam kilka - mam nadzieje - precyzyjnych pytań.

 

1. jaki styropian/styrodur użyć?

2. Jakiej grubości ma być ten styropian/styrodur?

3. Jakiej szerokości ma być opaska antywysadzinowa?

4. Na jakiej głębokości styropian/styrodur ma się znaleźć?

5. Co ma być i ile pod styropianem/styrodurem?

6. Czy pod styropianem/styrodurem podkład zagęszczać ubijarką czy wystarczy "udeptać"?

7. Co nad styropianem/styrodurem i w jakiej ilości?

8. Czy ubijać warstwy nad styroianem/styrodurem, a jeśli TAK to czym?

 

Jak by ktoś potrafił odpowiedzieć na moje pytania to na pewno wielu czytelnikom by życie ułatwił a i zapewne mniej pytań tego typu by się pojawiało.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. jaki styropian/styrodur użyć?
EPS / "niebieski .

2. Jakiej grubości ma być ten styropian/styrodur?
15-20cm .

3. Jakiej szerokości ma być opaska antywysadzinowa?
Osobiście daje 1m.

4. Na jakiej głębokości styropian/styrodur ma się znaleźć?
Tak aby go nakryć chodnikiem/ płytką odbojową. czy co tam chcesz .

jakieś 30cm pod gruntem.

6. Czy pod styropianem/styrodurem podkład zagęszczać ubijarką czy wystarczy "udeptać"?
Ubić, nie zostawiaj przypadkowi.

Trzeba będzie jakoś wykop wyrównać ? i gdzieś trzeba będzie podsypać itp . potem zagęścić wypada.

7. Co nad styropianem/styrodurem i w jakiej ilości?
Folia, na to żwir nie łamany drobny.

Obowiązkowo spadek od domu, dał bym z 2% . i rura drenarska obowiązkowo owinięta geowłókniną.

Jak chcesz mieć opaskę z samego żwiru i nie latało to wszędzie, polecam dać geokratę .

Krawężnik ? może być ... tu trzeba sobie troszkę trudu zadać i pomyśleć.

 

8. Czy ubijać warstwy nad styroianem/styrodurem, a jeśli TAK to czym?

ja bym to zostawił bez ubijania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 cm na opaskę to lekka przesada :)

Styro 10 cm wystarczy, niektórzy daja szerokośc 60 cm, ja dałem 100.

Spadek o mnie nieco wiekszy, opaska przy ścianie na głębokosci 15-20cm. Pod opaską piasek był ubity, bo powinno sie go ubic na etapie przygotowania podbudowy pod płyę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...