Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

U mnie dystanse były wkładane tuż przed wylewaniem, wiec spokojnie z tą "porażką"...

Nie wierzę, żeby ktos zostawił zbrojenie płyty bez dystansów.

Tak też zapytany pan wykonawca powiedział. Ale czy to się uniesie taką gotową konstrukcje zbrojenia - czemu tego nie zrobić od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Prawdopodobnie sprawa związana jest z wbijaniem się dystansów w styrodur pod zbrojeniem - szczególnie wtedy gdy chodzą po tym zbrojarze. A tak tuż przed wylaniem się to włoży, co tez nie jest trudne i zbrojenie podnosi się miejscami a ono aż tak sztywne nie jest. Potem Panowie chwilę po tym polatają jak będą lali beton i po bólu - w tym czasie raczej nikt po tym nie skacze więc dystansy się w styro nie wbiją.

 

Inne rozwiązanie - mniej profesjonalne - użyć podkładek płaskich np cienka kostka betonowa (3-4cm) lub jakieś potrzaskane płytki ceramiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie sprawa związana jest z wbijaniem się dystansów w styrodur pod zbrojeniem - szczególnie wtedy gdy chodzą po tym zbrojarze. A tak tuż przed wylaniem się to włoży, co tez nie jest trudne i zbrojenie podnosi się miejscami a ono aż tak sztywne nie jest. Potem Panowie chwilę po tym polatają jak będą lali beton i po bólu - w tym czasie raczej nikt po tym nie skacze więc dystansy się w styro nie wbiją.

 

Inne rozwiązanie - mniej profesjonalne - użyć podkładek płaskich np cienka kostka betonowa (3-4cm) lub jakieś potrzaskane płytki ceramiczne.

 

Nie wiem jakie dystanse i jaki XPS masz na myśli, ale u nas jeszcze nie obserwowalem ze dystanse się wbijają w XPS. Nawet folie nie uszkodzą, drut wiazalkowy jednak w niej robi dziurki. Dlatego my robimy dystanse od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak konstruktor zaprojektował tak budujemy"
Wiesz co ? jak by zaprojektował nie było by tyle prętów, lub dałby je o mniejszej średnicy

bo moje oko wskazuje fi 14 ...

EC 2 dopuszcza używanie zbrojenia z prętów fi 8 ... raz w PN było min fi 12 ze względu na korozję ble ble ble .

Zbroiłem zawsze więcej a mniejszych aby powierzchnia zbrojenia się zgadzała .

Była i jest tabelka z naprężeniami ... fi 4,5 wytrzyma nawet 400MPa ... dla 500 setki stali ok...

ale już fi 16 ... będzie to koło 200 MPa... bez szkody dla betonu czyli przekroczenia rys.

Nie da się zastąpić pola powierzchni z obliczeń jednym prętem.

Wolał bym aby płyta miała siatkę fi 8 co 12 cm niż fi 16 co 25 cm ...

Tak w skrócie pisząc .

wlokna masz od razu w betonie, a stala możesz się bawic pare dni.
skąd lub gdzie można przeczytać właśnie jak liczyć zbrojenie rozproszone ... klasykę prętową wiem .. ale rozproszone ?

a które programy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A służę odpowiedzią - są takie popularne dystanse w kształcie rurek z wgłębieniami na druty i jak je postawisz na styrodurze mimo jego twardości poskaczesz po tym troszkę to potrafią się wbić i formalnie troszkę się traci ta poduszka z betonu pod zbrojeniem.

 

Natomiast co do drutu wiązałkowego - troszkę się już nawiązałem w życiu i jakoś nie za często wiąże tak że "pętelka" jest od spodu i może coś uszkodzić - ale różne są szkoły więc szacun za umiejętności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co ? jak by zaprojektował nie było by tyle prętów, lub dałby je o mniejszej średnicy

bo moje oko wskazuje fi 14 ...

EC 2 dopuszcza używanie zbrojenia z prętów fi 8 ... raz w PN było min fi 12 ze względu na korozję ble ble ble .

Zbroiłem zawsze więcej a mniejszych aby powierzchnia zbrojenia się zgadzała .

Była i jest tabelka z naprężeniami ... fi 4,5 wytrzyma nawet 400MPa ... dla 500 setki stali ok...

ale już fi 16 ... będzie to koło 200 MPa... bez szkody dla betonu czyli przekroczenia rys.

Nie da się zastąpić pola powierzchni z obliczeń jednym prętem.

Wolał bym aby płyta miała siatkę fi 8 co 12 cm niż fi 16 co 25 cm ...

Tak w skrócie pisząc .

skąd lub gdzie można przeczytać właśnie jak liczyć zbrojenie rozproszone ... klasykę prętową wiem .. ale rozproszone ?

a które programy ?

 

Niestety, cala literatura na ten temat która znam bądź mam jest po niemiecku. Polska wersje tego (sa jednak po angielsku) jeszcze nie znalazłem.

Jeśli jednak rozumiesz po niemiecku, to można poczytać "Richtlinie Stahlfaserbeton März 2010", tam dużo na temat algorytmy i sposobu obliczenia jest podane. Ta "Richtlinie" (po polsku "wytyczne") została dodane do DIN EN 1045 i ma teraz status normy.

 

A na temat ilość stali, i przede wszystkiem smuklosc, tj stosunek grubość do dlugosci, zupełnie się zgadzam z Toba. Lepiej mniejsza srednica i więcej pretow, a fi16 pod domem jednorodzinnym jeszcze nie stosowaliśmy.

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A służę odpowiedzią - są takie popularne dystanse w kształcie rurek z wgłębieniami na druty i jak je postawisz na styrodurze mimo jego twardości poskaczesz po tym troszkę to potrafią się wbić i formalnie troszkę się traci ta poduszka z betonu pod zbrojeniem.

 

Natomiast co do drutu wiązałkowego - troszkę się już nawiązałem w życiu i jakoś nie za często wiąże tak że "pętelka" jest od spodu i może coś uszkodzić - ale różne są szkoły więc szacun za umiejętności

 

No tak, racja, znam te dystanse. Tez ich już uzywalismy, ale jakos z podwojna folia 0,3mm pod spodem nic się nie stało. Owszem, mamy przeważnie tylko "belki" zbrojeniowe na krawędzi plyty, a na nich tak dużo się nie chodzi. Jednak, jak tylko się da, wole te dystanse z takim "talerzykiem" jako stope, kosztują tylko pare grosze wiecej a sa idealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt - sam ich używam ale jednak są tacy którzy nie potrafią kupić tych z talerzykami i biorą to co jest w Casto lub LM. Szczerze powiem że wtedy to wolę podłożyć taką cienką kostkę brukową bo pewniej się to zachowuje a inwestor szczęśliwy bo jest to niedrogie i mówiąc prosto widzi za co płaci bo ma namacalnie ciężki kawałek betonu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt - sam ich używam ale jednak są tacy którzy nie potrafią kupić tych z talerzykami i biorą to co jest w Casto lub LM. Szczerze powiem że wtedy to wolę podłożyć taką cienką kostkę brukową bo pewniej się to zachowuje a inwestor szczęśliwy bo jest to niedrogie i mówiąc prosto widzi za co płaci bo ma namacalnie ciężki kawałek betonu :)

 

:yes:Tak, rozne już widziałem rozwiązanie. Ktos to pokazal ze majsterkował podkładki betonowe uzywajac rury fi110 jako forme, tez mi się podobalo. :lol2:

 

Jednak, tez już widziałem zdjęcia ze ktoś uzywal cegly, a to już mniej zabawne :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już piszecie o dystansach, to mam pytanie. Które dystanse (z trzech poniżej podanych) najbardziej polecacie ?

1) http://sklep.comensal.com.pl/p/wkladki-dystansowe-st30-stopka

2) http://sklep.plastill.pl/pl/dystans-do-zbrojen-b1-25mm-100-szt.html#op1

3) http://www.r-s-system.pl/index.php/dystanse/dystanse-betonowe/punktowe/17-dystanse/dystanse-z-betonu/punktowe-beton/30-dystans-punktowy-beton

A może jeszcze inne ?

Czy do dystansów 1 i 2 zmieści się pręt o grubości fi 10 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę że drut 10mm wejdzie a jak przydepniesz to na pewno - może być tak że otulina nie będzie wtedy 25mm a będzie jakieś 30 mm.

 

Natomiast dla siebie użył bym czegoś takiego:

http://www.telka.eu/pl/p/Dystans-betonowy-listwa-25/384

 

lub coś w tym rodzaju - ma tą zaletę że się nie przesunie bo przywiążesz do zbrojenia:

http://www.telka.eu/pl/p/Dystans-%2C-podkladka-betonowa-z-drutem-30/167

 

Dla tych "pyskatych" nie pracuje dla tego serwisu do którego kierują linki - mają przyzwoitą ofertę choć ceny szału nie robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już kilka razy pisałem. Jeśli macie kłopot z nabyciem odpowiednich dystansów, to dajcie kostkę brukową szarą. Cienką i najtańszą. Łamie się ją na pół i jest jak dystans idealny.
ale o .

Chodzi o współpracę z betonem, nowym betonem ! nie bardzo widzi mi się kostka, owszem sama w sobie mocna, ale jeszcze musi się tego beton świeży czepić .

Robiłem akurat do belki, samodiełki z blachy jak najmniejsze i dwoma otworami aby lepiej były zatopione w betonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze lepiej niż te wszystkie plastiki które też się stosuje nagminnie.
a tu zgoda oczywiście, jeśli te plastiki utrudniają wypełnienie przestrzeni betonem, a robią te które są w kształcie stożka

http://www.ars-krakow.com/podkladki.html o coś takiego jak te pierwsze.

 

Kosteczka trzeba zaznaczyć aby za duża nie była i zbyt gładka, ja robiłem blachą coś alla pająk ... z 4 łapkami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie mam w sprawie płyty.

Z warunków geologicznych wyszło mi że mam iły gliniaste i dość wysoki poziom wód gruntowych (ok 1 m).

Działka jest z lekkim spadkiem pewnie ok 1metra na długości 20 metrów gdzie jest planowany dom.

Początkowo w planach było nadsypanie od południa - około 80 cm, żeby wyrównać poziom 0.

 

Projektant zaproponował takie coś:plyta11.JPG

I nie bardzo mi się to podoba, bo konstrukcyjnie znacząco odbiega od tego co się spotyka np. tutaj na forum.

 

Czy to prawda, że płyta musi być posadowiona na gruntach rodzimych i w moim przypadku nadsypania spadku nic innego się nie wymyśli?

Czy projektant nie zna się na rzeczy i lepiej poszukać kogoś bardziej kompetentnego?

 

Dom prosty z poddaszem użytkowym -łącznie około 150 m2.

Nie mam jeszcze danych odnośnie zbrojenia samej płyty - ale wygląda mi to na lekką przesadę jak na taki dom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

 

Wiem że już było ale "trendy" się zmieniają więc zapytam raz jeszcze. Jestem na etapie rozkładania xps'a. Czy folię dawać nad xps'a, pod, wcale czy może nad i pod?

Optuję za tym aby nad, aby zabezpieczyć przed dostaniem się betonu między płyty ale wykonawca uważa że folia się zniszczy od zbrojenia.

Pod mi się nie widzi bo jeśli pojawi się wilgoć to mam nadzieję że wsiąknie w podbudowę ale widzę że są firmy które stosują takie rozwiązanie.

 

Testując tutaj różne opcje

 

http://www.u-wert.net/berechnung/u-wert-rechner/?cid=E3Tad4mt&d0=1&mid0=101&d1=0.02&mid1=7&d2=6&mid2=31&d3=10&mid3=2828&x3=1000&lid3=1244074774&d4=10&mid4=59&x4=24&lid4=1244074774&d5=20&mid5=11&d6=0.06&mid6=7&d7=10&mid7=20643&d8=40&mid8=87&bt=2&T_i=20&RH_i=50&T_e=8&RH_e=100&outside=2&name=10cm+xps,+10cm+Eps,+sciany+porotherm24

 

widać że przy folii pod xps robi nam się kondensacja, przy folii na xps jej nie ma.

 

Napiszcie proszę jak uważacie na dzień dzisiejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

 

Wiem że już było ale "trendy" się zmieniają więc zapytam raz jeszcze. Jestem na etapie rozkładania xps'a. Czy folię dawać nad xps'a, pod, wcale czy może nad i pod?

Optuję za tym aby nad, aby zabezpieczyć przed dostaniem się betonu między płyty ale wykonawca uważa że folia się zniszczy od zbrojenia.

Pod mi się nie widzi bo jeśli pojawi się wilgoć to mam nadzieję że wsiąknie w podbudowę ale widzę że są firmy które stosują takie rozwiązanie.

 

Testując tutaj różne opcje

 

http://www.u-wert.net/berechnung/u-wert-rechner/?cid=E3Tad4mt&d0=1&mid0=101&d1=0.02&mid1=7&d2=6&mid2=31&d3=10&mid3=2828&x3=1000&lid3=1244074774&d4=10&mid4=59&x4=24&lid4=1244074774&d5=20&mid5=11&d6=0.06&mid6=7&d7=10&mid7=20643&d8=40&mid8=87&bt=2&T_i=20&RH_i=50&T_e=8&RH_e=100&outside=2&name=10cm+xps,+10cm+Eps,+sciany+porotherm24

 

widać że przy folii pod xps robi nam się kondensacja, przy folii na xps jej nie ma.

 

Napiszcie proszę jak uważacie na dzień dzisiejszy.

Folia NA styro, nigdy pod. Pod zbrojenie daje się dystanse a te z reguły maja podstawę nie dziurawiącą foli czy styro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

 

Wiem że już było ale "trendy" się zmieniają więc zapytam raz jeszcze. Jestem na etapie rozkładania xps'a. Czy folię dawać nad xps'a, pod, wcale czy może nad i pod?

Optuję za tym aby nad, aby zabezpieczyć przed dostaniem się betonu między płyty ale wykonawca uważa że folia się zniszczy od zbrojenia.

Pod mi się nie widzi bo jeśli pojawi się wilgoć to mam nadzieję że wsiąknie w podbudowę ale widzę że są firmy które stosują takie rozwiązanie.

 

Testując tutaj różne opcje

 

http://www.u-wert.net/berechnung/u-wert-rechner/?cid=E3Tad4mt&d0=1&mid0=101&d1=0.02&mid1=7&d2=6&mid2=31&d3=10&mid3=2828&x3=1000&lid3=1244074774&d4=10&mid4=59&x4=24&lid4=1244074774&d5=20&mid5=11&d6=0.06&mid6=7&d7=10&mid7=20643&d8=40&mid8=87&bt=2&T_i=20&RH_i=50&T_e=8&RH_e=100&outside=2&name=10cm+xps,+10cm+Eps,+sciany+porotherm24

 

widać że przy folii pod xps robi nam się kondensacja, przy folii na xps jej nie ma.

 

Napiszcie proszę jak uważacie na dzień dzisiejszy.

 

Ja nie dałam u siebie folii ani pod XPS, ani na niego. XPS i tak kładziesz w dwóch warstwach (bo najgrubszy ma tylko 12 cm). Ja dodatkowo wzięłam ten z zakładką, a szczeliny były uzupełnione pianką. Folia nad jest moim zdaniem zbędna, chyba że grubsza plastpapa, bo zwykła folia budowlana może się zniszczyć, a po kilku latach i tak skruszeje i nic z niej nie pozostanie. A plastpapa to już spory wydatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie mam w sprawie płyty.

Z warunków geologicznych wyszło mi że mam iły gliniaste i dość wysoki poziom wód gruntowych (ok 1 m).

Działka jest z lekkim spadkiem pewnie ok 1metra na długości 20 metrów gdzie jest planowany dom.

Początkowo w planach było nadsypanie od południa - około 80 cm, żeby wyrównać poziom 0.

 

Projektant zaproponował takie coś:[ATTACH=CONFIG]222865[/ATTACH]

I nie bardzo mi się to podoba, bo konstrukcyjnie znacząco odbiega od tego co się spotyka np. tutaj na forum.

 

Czy to prawda, że płyta musi być posadowiona na gruntach rodzimych i w moim przypadku nadsypania spadku nic innego się nie wymyśli?

Czy projektant nie zna się na rzeczy i lepiej poszukać kogoś bardziej kompetentnego?

 

Dom prosty z poddaszem użytkowym -łącznie około 150 m2.

Nie mam jeszcze danych odnośnie zbrojenia samej płyty - ale wygląda mi to na lekką przesadę jak na taki dom.

 

Skonsultowałbym tą płytę z innym projektantem płyt fundamentowych, chociażby jednym z działających tu na forum.

Pod płytą musi być warstwa nie podciągająca wilgoci, a sama płyta powinna też mieć dobrą opaskę przeciw wysadziną.

Wydaje mi się, ze płyta nie musi być posadowiona na gruncie rodzimym, ale ekspertem nie jestem i porozmawiał bym z innym projektantem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...